Svjetsko prvenstvo Formule 1 ulazi u samu završnicu. Tri četvrtine sezone već su iza nas, konstruktorske prvake smo doznali na prošloj utrci, a preostaje nam interesantna borba za vozačku titulu. Šest uzbudljivih utrka je pred nama, prva od njih VN SAD-a u Teksasu, a tri su kandidata za tron: Oscar Piastri, Lando Norris i Max Verstappen.
Zahvaljujući izrazitoj dominaciji tijekom sezone, ali i raznoraznim problemima koji muče konkurenciju, McLaren je vrlo rano osigurao naslov najbolje momčadi u Formuli 1. Druga uzastopna konstruktorska titula matematički je potvrđena na Velikoj nagradi Singapura, a društvo iz Wokinga moglo si je priuštiti umjereno slavlje prije odlaska na američku turneju.
Neka veća fešta još će malo pričekati jer u aktualnom trenutku nitko u McLarenu ne može biti miran ni opušten za slavlje. Tenzije između dvije susjedne garaže vrlo su izražene, budući da Oscar Piastri ima 22 boda prednosti u odnosu na Landa Norrisa te bitka za vozačku titulu ne može biti napetija. U posljednje vrijeme između njih dvojice bilo je dosta škakljivih situacija, uz određenu dozu uplitanja momčadi s čudnim i nejasnim ‘Papaya pravilima’. Iako se mnogi ne bi složili s njim, Zak Brown je rekao da se strategija momčadi neće mijenjati i da pristup ostaje isti.
Nakon prošle utrke u Singapuru glavna je tema bio Norrisov potez u prvom krugu kad je vrlo agresivno uletio Piastriju riskirajući sudar.
“Stvari se analiziraju, a postoje i postojat će posljedice za mene do kraja sezone. Nije da sam se izvukao, ali to je također bio incident koji je, recimo, bio manji i postojao je potencijal da ga se pokuša izbjeći.
To je nešto što nikad ne želim… Rekao sam to nakon utrke, ne smijem si dopustiti kontakt i da se dogodi išta slično onome što se dogodilo, jer ako nešto pođe po zlu, jednako ugrožavam cijelo svoje prvenstvo, kao i onoga protiv koga se utrkujem.
Naravno, posljedice su za mene, ali inače, pristup i način na koji se utrkujemo ostaju isti kao i uvijek.”
Lando Norris, McLaren
Oscar Piastri retains his Drivers' Championship lead, but the gap has reduced to 22 points 👀📊#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/hIlAsI1VKL
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
“Mislim da su razgovori nakon Singapura bili vrlo produktivni za sve uključene. Mislim da je zaključak bio da ono što se dogodilo u Singapuru nije način na koji se želimo utrkivati kao tim, i na kraju je Lando preuzeo odgovornost za to.
To je sada prošlost i pravila se zbog toga neće mijenjati. U konačnici, taj okvir imamo postavljen s razlogom i nema razloga da se to sada mijenja. To je riješeno i sada gledamo prema budućnosti.”
Oscar Piastri, McLaren
Nervozu u McLarenu dodatno pojačava Max Verstappen. Činilo se u jednom periodu sezone da četverostruki prvak svijeta jednostavno nema šansu obraniti naslov u ovoj sezoni, međutim percepcija se promijenila. U zadnje četiri utrke Nizozemac ima dvije pobjede i dva druga mjesta, dok su Piastri i Norris imali svojih kikseva, tako da 63 boda zaostatka u ovom trenutku ne djeluju nedostižno.
“I dalje mislim da u Singapuru nismo do maksimuma iskoristili potencijal bolida, ali onda sve analizirate i pokušate raditi bolje. Tako ćemo pokušati i ovdje. Ovo je odlična staza za vožnju, a sprint vikend je uvijek pomalo kaotičan. Znatiželjan sam vidjeti što možemo napraviti. Šanse za prvenstvo? To je 50/50. Ili ga osvojite ili ne. Ne razmišljam o tome.”
Max Verstappen, Red Bull
Važna vijest u proteklom tjednu stigla je iz redova Mercedesa. George Russell i Kimi Antonelli potpisali su nove ugovore sa Srebrnim strijelama, tako da je konačno došao kraj toj sapunici. Obojica se sada mogu u potpunosti posvetiti svojim aktivnostima u bolidima, iako im je u posljednje vrijeme stvarno dobro išlo. Russell ima drugo mjesto iz Azerbajdžana i pobjedu iz Singapura, dok je mladi Talijan na tim utrkama upisao četvrto i peto mjesto.
“Ne ostvarujemo rezultate za kakve vjerujemo da smo sposobni ostvarivati, ali sljedeće se godine pruža velika prilika za mene kao vozača, ali i za tim. Bit će to velika promjena i uzbudljiva. Ja sam jako sretan, zajedno smo jako sretni što nastavljamo ovo putovanje. Odan sam Mercedesu, a oni su pokazali odanost meni. Vjerujem da mi za 2026., bez sumnje, Mercedes pruža najbolju šansu za osvajanje Svjetskog prvenstva.”
George Russell, Mercedes
Mercedes trenutačno drži drugo mjesto u poretku konstruktora i do kraja sezone će ga pokušati obraniti u troboju protiv Ferrarija i Red Bulla. Iako se, naravno, niti jedna od te tri momčadi neće zadovoljiti drugim mjestom. Ali, realno, McLarenu ove godine nisu mogli apsolutno ništa i preostaje im jedino utješna nagrada.
I dok se Red Bull ponovno lagano diže na krilima Verstappena, Ferrari je opet u lošem razdoblju i nema plasman na postolje još od utrke u Belgiji. Charles Leclerc i Lewis Hamilton nikako ne mogu biti zadovoljni ovom sezonom, a peto i šesto mjesto u poretku vozača niti približno ne ostvaruje postavljene ciljeve.
The crown is secured 👑🔐
— Formula 1 (@F1) October 5, 2025
McLaren win their second consecutive Constructors' Championship, but it's still all to play for behind 👇#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/QOIH6jfKEr
Ako izuzmemo sedmoricu najboljih vozača u prvenstvu, zanimljivo je istaknuti da je samo jedan od preostalih 13 vozača osvojio bodove na utrkama u Azerbajdžanu i Singapuru. Taj vozač je Carlos Sainz iz Williamsa, koji je izvrsnom trećem mjestu u Bakuu dodao deseto mjesto na prošloj utrci. Španjolca je krenulo kad je Alex Albon upao u manju krizu, što Williams drži na lijepih 30 bodova prednosti pred Racing Bullsima te 34 boda pred Aston Martinom. Peto mjesto među konstruktorima lijepo je ostvarenje. Nisu predaleko niti Sauber i Haas, jedino je Alpine daleko na začelju sa samo 20 osvojenih bodova.
Čak će pet timova na Velikoj nagradi SAD-a na Circuit of the Americas nastupiti sa specijalno pripremljenim dizajnom svojih bolida. Očekuje ih sprint vikend, četvrti od šest u ovoj sezoni, tako da će se dijeliti nešto veći broj bodova nego inače.





Bit će ovo 45. izdanje Velike nagrade SAD-a u povijesti Formule 1, a 12. na stazi u Austinu. Promijenilo se čak šest različitih staza u periodu od 1959. do danas: Domaćin je 20 puta bio Watkins Glen, COTA 11, Indianapolis osam, Phoenix tri, a po jednom Sebring i Riverside. Pod drugim nazivima održavane su utrke u Long Beachu, Detroitu i Dallasu, a u aktualnoj eri Formule 1 svoje mjesto u kalendaru drže još Miami i Las Vegas. Produkt je to značajnog proboja Formule 1 na američko tržište posljednjih godina.
Lewis Hamilton vozač je s najviše uspjeha na američkom Grand Prixu. Prvi je put slavio u Indianapolisu 2007., dok na stazi u Austinu ima pet pobjeda. Michael Schumacher ima pet pobjeda (sve u Indianapolisu), a po tri su skupili Graham Hill (Watkins Glen), Jim Clark (Watkins Glen) i Max Verstappen (COTA). Hamilton i Schumacher izjednačeni su po broju najboljih startnih pozicija na četiri.
Ferrari je najuspješniji tim po pitanju pobjeda na VN SAD-a, skupio ih je 11. Po osam puta pobjeđivali su Lotus i McLaren, Mercedes pet, a Red Bull četiri. Rekord kruga drži Charles Leclerc s Ferrarijem, postavljen 2019. godine – 1:36,169.
Nedjeljna utrka na Circuit of the Americas trajat će 56 krugova. Čak je 20 zavoja na 5,5 kilometara dugoj stazi, a neki od njih izgrađeni su po uzoru na neka legendarna mjesta svjetskog automoto sporta – Silverstone, Suzuku, Hockenheim… Stazu karakterizira i čak 41 metar visinske razlike s onim strmim usponom na startno-ciljnom pravcu, prije dolaska do prvog zavoja. Fanovi Formule 1 generalno su zavoljeli ovu stazu, a trkaći vikend u Austinu iz 2022. drži rekord po broju gledatelja na stazi tijekom tri dana: oko 440 tisuća.

Što se guma tiče, Pirelli je pripremio neuobičajenu kolekciju. Drugi put ove sezone timovi i vozači neće imati tri uzastopne vrste guma u Pirellijevom spektru. Bit će tu C1 kao tvrđa guma, C3 kao srednja te C4 kao mekša i to bi trebalo omogućiti vozačima korištenje različitih strategija, a naravno, u obzir treba uzeti i sprint format te činjenicu da na raspolaganju imaju samo jedan slobodan trening od sat vremena.
Vremenska prognoza najavljuje uglavnom suh, sunčan i vrlo topao vikend u Teksasu. Najviša temperatura zraka svakog će dana prelaziti 30 Celzijevih stupnjeva, ali mogućnost za poneki pljusak nije sasvim isključena, posebno u subotu. Šanse za kišu nisu velike, ali ipak postoje.
Sesije će se održavati u večernjim satima po srednjoeuropskom vremenu. U petak ćemo od 19:30 pratiti slobodni trening, a sprint kvalifikacije počinju u 23:30. Sprint utrka je u subotu u 19, a kvalifikacije u 23 sata. Nedjeljna utrka startat će u 21 sat.

Kako je Max rekao… sanse da osvoji naslov su 50/50, ili ce ga osvojiti ili nece…😁
mclaen mora dobit ovu dajem malu prednost piastriju norris je sve bolji
Maxove šanse za uzeti prvenstvo su samo teorija. Preskočiti dva vozača, s ovolikom prednosti, u bolidu koji je već uzeo konstruktorski naslov – po meni – nemoguće. Klinci su, ne prvi puta, pokazali zrelost i klasu – koja je skoro pa nepoznat pojam u ovom brutalno individualnom i sebičnom sportu. Bez obzira za koga navijali, teško je ne biti Piastrijev fan. Iako zadnje tri utrke u malom(?) padu, dečko ima stav pravog šampiona – na i van staze. . Lando je u problemu. Bodovna razlika je nemala, a nakon nesretnog dodira u Singaporu, pritisak na njega je dodatno porastao. Oscaru… Read more »
slažem se da su maxove šanse samo teorija.. ali mislim da se opet, s druge strane, namjerno puštaju ti “probni baloni”.. i od rb-a, a i od drugih (mediji, i možda svi oni koji su “ljuti” na papaya pravila…pogotovo poslije monze..) da bi se unijela jedna vrsta nervoze prema piastriju i norrisu.. ipak je to f1, samo politika, zar ne? s obzirom, da obojica ganjaju taj prvi naslov, i pitanje je da li će opet imati priliku, njima je sad ova sezona, sve ili ništa… tako da sigurno u podsvjesti imaju i maxa… kao što sam pisao i ranije, najvažnija… Read more »
Slažem se sa apsolutno svim što si upisao. Za prave fanove najvažnije je da sve bude čisto. Iako je takvu razinu “čistog”, s takvim pritiskom, u bolidima koji jure 400km/h, jako teško isporučiti. Bitno je da nema prljavih igrica između ovo dvoje klinaca, čije je ponašanje do sada – besprijekorno. Max svakako ima taj “adut” da može biti žešći jer nema što izgubiti, ali eventualno Landovo ispadanje, za njega bi značio kraj i tih teoretskih šansi. Bit “grub” s Oscarom i da Oscar tu izvuče deblji kraj, tu teoretsku mogućnost bi pretvorilo u kolko – tolko realnu. Vikend koji nestrpljivo… Read more »
mi svi ipak imamo mali problem, 1. mi sve to gledamo kroz prizmu natjecanja, zabave i slično.. ali me se nikako ne možemo, nažalost, staviti u njihovu situaciju.. pristisak i sve ostalo… sjeti se 2021.. jedni su govorili da je sve čisto, drugi da je hamilton pokraden,i bez obzira za kog navijali, svi su imali svoje mišljenje.. ah, mi nikad zadovoljni..
Po meni, za nas fanove, najvažnije je ostati objektivan. Gubiti obraz radi sporta i sportaša, nema mi baš nikakvog smisla. Kao i u životu, tako i u sportu, neke situacije nisu “crne il’ bijele”. Ali inteligentan čovjek te situacije zna prepoznati. Tada, ako je ispravan, ostavlja prostor da “tu” situaciju vidimo različito. Ipak, u većini slučajeva obraz se gubi na skroz jasnim situacijama. Na taj način se gubi i zdrava komunikacija, s kojom, koliko god inteligentan i(li) iskusan bio, rasteš. Kad se sportaši ponašaju na taj način, a to se učestalo događa, gubi sport. Baš zato, za koga god navijao,… Read more »
Potpisujem 300%!!!
Neka se odvije sportska borba i neka pobjedu odnese vozač sa “najhladnijom” glavom!
Čekamo rasplet na ovoj prvoj “pravoj” stazi nakon 3 loššše staze koje bi trebalo prebrisati iz kalendara pod hitno!
Moj uteg je na Piastriju, oduševio me taj klinjo sa 3 god. “staža” u F1 cirkusu, vozi i ponaša se tako cool, odavno nije bilo takvog “štofa” u F1…
Forza Piastri!
Sve si ispravno upisao, izmijenio bi samo …. Forza Lando 🙂
ne slažem se sa tobom za Oscara, zaboravljaš da je lando izgubio minimalno 20 bodova zato što mu je riknuo bolid..da nije bilo toga razlika bi bila minimalna…eva da sad u jednoj utrci rikne bolid Oscaru ode bodovna prednost pa pa
Ako gledamo iz t(v)og kuta, računica bi bila ta, ali sve ostale odluke, koje su legitimne i nimalo sporne, išle su na stranu Landa. Iako podržavam i veseli me što nije bilo momčadskih naredbi, jer bi, za koga god se bili odlučili, prvenstvo odavno bilo riješeno, po meni je Piastri pokazao nešto više. Što opet neće značiti apsolutno ništa, ako Lando u sljedećih 6 utrka bude ispred. Postao bi najlegitimniji mogući prvak i pokazao,(tada) za razliku od Piastrija, da kad gori “on je tu”. Za sada, iako sam Landov navijač, ali i veliki fan Piastrija, Oscar mi djeluje čvršći. Ovaj… Read more »
tko god osvojio, zaslužio.. možeš postati “slučajni” pobjednik utrke (panis monako”, ali nemreš biti slučajni prvak… uvijek ću se referirati na kimi raikkonena, 2016, abu dhabi večer prije utrke..kad su ga pitali za kog navija, tj za kog bi on htio da postane prvak..kimi legenda je odgovorio.. onaj tko osvoji više bodova.. tak i u ovom slučaju
Slučajni svako ne.. Ali “legitimni” … tu smo vidjeli svašta. Kroz povijest je bilo strašno prljavih “nepravdi”, koje su, bar u mojim očima, tim prvacima oduzimale bar dio veličine.
imaš pravo, ali ja gledam isključivo kroz ta “papaya” pravila, lando je ostao bez bodova i u kanadi npr.. tako da te dvije situacije nisu povezane sa fair playem unutar momčadi…a opet, piastri se razbio u bakuu, tak da…