Baku nudi McLarenu prvu šansu za potvrdu desete konstruktorske titule

Na obali Kaspijskog jezera održat će se 17. utrka sezone Svjetskog prvenstva Formule 1. Napeto se iščekuje nastavak dvoboja između Oscara Piastrija i Landa Norrisa, no prvi cilj McLarena na Velikoj nagradi Azerbajdžana bit će potvrda druge uzastopne konstruktorske titule.

U 2025. godini pred nama je još osam utrka Formule 1. Dio sezone koji uključuje održavanje utrka u zapadnoeuropskim državama je završen i F1 karavana kreće put istoka. Na redu je Velika nagrada Azerbajdžana, utrka koja će se održati na uličnoj stazi u Bakuu.

Kao što je to bio slučaj na većini ovosezonskih utrka, u centru pažnje bit će McLaren. Iz dva razloga. Prvi razlog je duel između Oscara Piastrija i Landa Norrisa u lovu na vozačku titulu, a drugi razlog je činjenica da bi momčad iz Wokinga već ovog vikenda mogla obraniti naslov konstruktorskog prvaka u Formuli 1. Nakon što je prošle godine McLaren uzeo titulu na zadnjoj utrci prvenstva, u izravnom dvoboju protiv Ferrarija, ovogodišnja zastrašujuća dominacija dovela ga je do prve prilike za potvrdu naslova prije kraja rujna.

Što McLarenovi vozači trebaju učiniti da bi svojoj ekipi osigurali veliko slavlje, jubilarno deseto u bogatoj povijesti ove momčadi? U Bakuu trebaju za devet bodova nadmašiti vozače Ferrarija, uz uvjet da ih pritom vozači Mercedesa ne nadmaše za 12, a vozači Red Bulla za 33 boda. Budimo realni, ove varijante s Mercedesom i Red Bullom malo su vjerojatne, a Ferrariju će također biti teško odgoditi odluku do Singapura. Ako McLarenovci osvoje prva dva ili prvo i treće mjesto, onda će biti sasvim nebitno što će napraviti Propeti konjići.

Puno zanimljivija je bitka za vozački tron. Norris je prije ljetne stanke značajno smanjio svoj zaostatak za Piastrijem, ali onda ga je odustajanje zbog tehničkog kvara u Nizozemskoj ponovno izbacilo iz ravnoteže. Prije dva tjedna u Monzi vidjeli smo onu kontroverznu situaciju u kojoj su McLarenovi mehaničari sporom promjenom guma kompromitirali Norrisovu poziciju, da bi onda vodstvo momčadi tražilo od Piastrija da propusti momčadskog kolegu. Australac ima 31 bod prednosti, a vidjet ćemo tko će se bolje snaći na ulicama Bakua.

U dobrom raspoloženju na VN Azerbajdžana stiže Max Verstappen, s obzirom na pobjedu u Italiji. Drugim mjestom na svojoj domaćoj utrci i onda trećom pobjedom sezone u Monzi, Max se vratio u pravi ritam, nakon onog lošijeg razdoblja prije ljetne stanke. Šteta što za Piastrijem zaostaje velika 94 boda u prvenstvu jer bi u protivnom mogao još malo zakomplicirati tu borbu za naslov.

Četvrti u poretku je George Russell, koji trenutačno ima aktivan niz od četiri uzastopna plasmana među prvih pet, a iza njega su Charles Leclerc i Lewis Hamilton. Ferrarijevi vozači donekle su se oporavili od dvostrukog odustajanja u Nizozemskoj osvajanjem četvrtog i šestog mjesta u Monzi. Bio je to pristojan nastup, ali daleko od onoga što bi Tifosi željeli vidjeti.

Za učinak na dvije utrke poslije ljetne pauze možemo još pohvaliti Alexa Albona, osvajača petog mjesta u Zandvoortu i sedmog u Monzi, te svakako Isacka Hadjara koji je u Nizozemskoj prvi put stao na postolje, a onda u Monzi došao sa začelja poretka do desetog mjesta. Dobrim rezultatima zaradio je da ga se spominje u kontekstu Red Bulla za iduću sezonu. Koliko je to poželjna pozicija, može se diskutirati.

Među vozače koji u posljednje vrijeme ne ostvaruju željene rezultate svakako pripadaju Nico Hülkenberg (četiri utrke bez bodova), Carlos Sainz (šest utrka bez bodova) i naravno Franco Colapinto koji nema niti bod u svojih deset GP vikenda ove sezone.

Baku je do sada bio domaćin osam utrka Formule 1, a zanimljiv je podatak da je na tim utrkama pobjeđivalo sedam različitih vozača. Jedini s dvije pobjede na VN Azerbajdžana je Sergio Perez, a po jednu pobjedu imaju Daniel Ricciardo, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Max Verstappen i lani Oscar Piastri. Prva utrka vožena u Bakuu bila je VN Europe 2016. i tada je slavio Nico Rosberg. Dakle, Red Bull četiri slavlja, Mercedes tri, a McLaren jedno.

Staza dugačka šest kilometara poznata je po izuzetno dugačkim pravcima, brojnim zavojima pod 90 stupnjeva koji su karakteristični za ulične utrke, ali i po tehnički vrlo zahtjevnom segmentu koji prolazi starim dijelom glavnog grada Azerbajdžana. Na startno-ciljnom pravcu staza je toliko široka da tri bolida mogu juriti jedan pored drugoga, a kao suprotnost tome u zavoju broj 8 širina staze iznosi samo sedam metara.

Kao i na svakoj uličnoj stazi, mjesta za pogreške nema. Svako odstupanje od idealne trkaće putanje lako može završiti udarcem u zaštitnu ogradu. Krug ima 20 zavoja, dvije DRS zone i nekoliko dobrih pozicija za pretjecanja. Vlasnik najbržeg kruga je Charles Leclerc, 1:43,009 iz 2019. godine. Monegaški je vozač čak četiri puta bio najbrži u kvalifikacijama, no još uvijek nije uspio pobijediti.

Pirelli je za utrku pripremio najmekše gume iz svog spektra: C6 kao mekšu, C5 kao srednju i C4 kao tvrđu opciju. Prošle godine vozači su imali C5, C4 i C3, a u utrci su skoro svi odabrali strategiju jednog zaustavljanja u boksu uz korištenje srednje i tvrđe smjese guma. Vidjet ćemo hoće li ova promjena na koju se odlučio Pirelli nešto zakomplicirati u tom pogledu.

Kad je vremenska prognoza u pitanju, vikend na obali Kaspijskog jezera neće biti posve stabilan. Nije isključena mogućnost kakvog pljuska u petak ili pak lagane kiše u subotu. Bit će dosta oblačno tijekom subote i nedjelje, a najviša dnevna temperatura trebala bi biti oko 20 Celzijevih stupnjeva.

S obzirom na to da je Formula 1 otputovala prema istoku, satnica se razlikuje u odnosu na prethodne utrke. Treninge u petak gledat ćemo u 10:30 i 14 sati. Subotnji termini su identični – treći trening u 10:30, kvalifikacije u 14 sati, dok će nedjeljna utrka početi u 13 sati.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x