U nedjelju u 15 sati startat će deveta utrka sezone Svjetskog prvenstva Formule 1, Velika nagrada Španjolske na stazi Catalunya u Barceloni.
Naravno, prvi startni red je uvijek mjesto na kojem želite biti na početku bilo koje utrke. U ovom slučaju, Oscar Piastri bit će na prvoj, a njegov momčadski kolega Lando Norris na drugoj startnoj poziciji. Ovo je prvi put nakon 1998. godine da je McLaren u potpunosti okupirao prvi startni red u Barceloni.
Međutim, dugački startno-ciljni pravac daje nadu i drugima. Iz drugog startnog reda krenut će Max Verstappen u Red Bullu i George Russell u Mercedesu. Baš je Russell prošle godine poveo utrku u prvom zavoju nakon starta s četvrte pozicije. Vozači u drugom redu mogu uhvatiti zavjetrinu iza vodećih bolida i onda napasti na kočenju za prvi zavoj.
“Vrijeme za zasjati u prvom zavoju”, poručio je nakon kvalifikacija Verstappen. “Tri poravnata bolida za dobru fotografiju, zašto ne?”
U trećem startnom redu bit će Lewis Hamilton (Ferrari) i Kimi Antonelli (Mercedes). Charles Leclerc osvojio je sedmu startnu poziciju, Pierre Gasly osmu, a iza njih stajat će Isack Hadjar i ljubimac domaće publike Fernando Alonso.
One to watch! 📺
— Formula 1 (@F1) May 31, 2025
From a McLaren 1-2 to shock eliminations, qualifying served up a fascinating grid ⬇️#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/NlwsXzKPVd
Jedna izmjena u odnosnu na objavljeni poredak: Alonsov momčadski kolega Lance Stroll neće startati iz zdravstvenih razloga, objavio je u subotu navečer Aston Martin. Budući da pravila brane nastup u utrci vozaču koji nije prethodno u vikendu nije sudjelovao na treninzima i kvalifikacijama, na startnom ćemo gridu imati 19 bolida. Onima sa začelja neće smetati što imaju jednu prepreku manje.
Gume su uvijek važan faktor u Barceloni. Temperature su jako visoke, tako da se dobrim menadžmentom guma može puno toga postići. U tablici pogledajte s kojim setovima raspolažu vozači. Vrijedi istaknuti Leclercovu situaciju, budući da u gornjem dijelu startnog poretka samo on ima dva seta nekorištenih srednje tvrdih guma. To će mu utrci sigurno jako dobro doći.

Degradacija guma je izražena, ali vozači svejedno pokušavaju izbjeći korištenje tvrđih guma zbog toga što one ne pružaju dovoljno gripa. Stoga, strategija s dva zaustavljanja u boksu je najčešći izbor vozača i timova. Vozači koji su prošle godine bili na pobjedničkom postolju – Verstappen, Norris i Hamilton, odlučili su se za strategiju soft-medium-soft. Mnogi drugi išli su s opcijom soft-medium-hard.
Ne bude li utrka isprekidana nekakvim neplaniranim događajima, možemo očekivati nešto slično i ovoga puta. Budući da većinom imaju samo jedan novi set mekših guma, u posljednjem stintu vozači će morati odlučiti je li bolja opcija već korišteni soft ili će ipak ići na tvrđu smjesu guma.
“Jako smo se mučili s mekšim gumama kad je bilo vruće, ali kada je u Bahreinu bila tvrđa smjesa guma i bilo je vruće, tamo smo završili drugi. Dakle, kada se gume pregriju, recimo ako se gume pregriju za 10 stupnjeva na C4, to je puno veći problem nego 10 stupnjeva na C1 gumi. Dakle, to je jedina mala pozitivna strana koja nam daje malo nade.”
George Russell, Mercedes
