Lando Norris pobjednik VN Austrije!

Lando Norris u McLarenu je osvojio VN Austrije na stazi Red Bull Ring koja nam je još jednom pružila vrlo zanimljivu utrku. Drugo mjesto na kraju utrke je zauzeo njegov momčadski kolega Oscar Piastri, a na treću stepenicu pobjedničkog postolja se popeo Charles Leclerc u Ferrariju.

Četvrtu poziciju je osvojio Lewis Hamilton u drugom Ferrariju, a iza njih dvoje na petom mjestu se smjestio George Russell u Mercedesu. Liam Lawson u Racing Bullu je završio na šestom mjestu ispred Fernanda Alonsa u Aston Martinu. Krug desetorice najboljih zatvaraju odlični Gabriel Bortoleto i Nico Hulkenberg u Kick Sauberu te Esteban Ocon u Haasu.

TIjek utrke:

U 15 sati je krenuo formacijski krug te smo odmah vidjeli na kojim gumama će vozači krenuti u samu utrku, a velika većina je krenula na medium gumama, a samo nekolicina vozača na soft gumama. Problema je imao Carlos Sainz koji nije mogao pokrenuti bolid te je direkcija utrke označila da se start odgađa. Taman kada je Norris izlazio na startno-ciljnu ravninu Sainz je uspio pokrenuti bolid i vratiti se u bokseve gdje je stao na kraju pitlanea te su mu stražnje kočnice počele gorjeti.

Bilo je očito kako postoji neki problem s kočnicama i brake by wire sistemom te je nakon nekoliko minuta iz Williamsa došla potvrda kako Sainz neće moći nastaviti utrku. Iz direkcije utrke je u međuvremenu došla obavijest kako će novi formacijski krug krenuti u 15:15, a svi vozači su ostali na vrućini asfalta u Spielbergu koji je imao preko 50 stupnjeva.

Nakon 15 minuta od prvog formacijskog kruga, krenuo je i drugi, te su ovog puta svi vozači uspjeli krenuti bez većih problema. Nakon sporijeg kruga napokon smo dočekali i pravi start utrke na Red Bull Ringu. Vodeći vozači su krenuli prilično dobro, ali je Piastri odmah prošao s vanjske strane Leclerca te se zalijepio za mjenjač Norrisa na prvom pravcu.

Nije ga uspio prestići, a iza njega je bila velika borba između Hamiltona i Russella za četvrtu poziciju iz koje je kao pobjednik izašao Hamilton. U trećem zavoju je nastao pravi kaos jer je Antonelli prekasno kočio te blokirao praktički sve kotače, a onda se zaletio, nenamjerno, u bolid Maxa Verstappena čime je utrka završila za oba bolida, a na stazu je izašao sigurnosni automobil jer su oba bolida ostala u trećem zavoju s velikim oštećenjima koji su zahtjevali izlazak traktora na stazu.

Nakon par krugova iza sigurnosnog automobila direkcija utrke je proglasila stazu sigurnom te je utrka nastavljena u 5. krugu. Restart utrke je protekao mirno te nije bilo većih promjena pozicija na stazi, a jedini duel u startu je bio između Russella i Hamiltona, ali nije rezultirao većim promjenama. Poredak prvih deset vozača nakon 6 krugova je bio: Norris, Piastri, Leclerc, Hamilton, Russell, Gasly, Albon, Bortoleto, Lawson i Alonso.

Piastri je cijelo vrijeme bio jako blizu Norrisu te smo pratili kako se Oscar primiče Norrisu, a u 11. krugu je Piastri po prvi puta uspješno napao i prošao na ulasku u 3. zavoj, ali je Norris ”switchback-om” vratio poziciju. Njih dvoje su stvorili već preko 4 sekunde razmaka u odnosu na Leclerca iza njih pa su se mogli donekle u ‘miru’ fokusirati na svoju borbu za prvo mjesto.

U tim trenutcima su krenula i prva ulaženja u bokseve te su među prvima bili Bearman, Gasly i Hulkenberg. U 14. krugu u bokseve je ušao i Alex Albon, a odmah iza njega i Franco Colapinto. U 16. krugu je Piastri opet imao duel s Norrisom, ali je ovog puta Norris bez pravog napada Piastrija zadržao poziciju. U 17. krugu je Alex Albon vratio svoj bolid u bokseve te se umirovio zbog problema na njegovom Williamsu.

Na kraju 18. kruga u bokseve je otišao i George Russell kao prvi od top 5 vozača, a vratio se na 11. poziciju iza Hadjara koji je svoj prvi prolazak kroz bokseve odradio tijekom perioda sigurnosnog automobila. Na ulasku u 21. krug je kroz bokseve prošao i Lando Norris te je izašao na četvrtu poziciju, a bilo je za očekivati kako će i Piastri vrlo brzo napraviti istu promjenu guma, ali je u razgovoru s trkaćim inženjerom odlučeno kako će vidjeti koliko brzine ima u McLarenu u čistom zraku.

Norris je odmah krenuo ‘skidati’ vrijeme u odnosu na vodećeg Piastrija, a nakon dva kruga Piastri je također otišao u bokseve te se vratio iza Norrisa sa zaostatkom od skoro šest sekundi. Krug kasnije je u bokseve otišao i Charles Leclerc, ali se on vratio u malu gužvu iza Lawsona i Alonsa. U dva kruga je prošao obojicu, ali je izgubio i nešto vremena u odnosu na vodeće McLarene. U 26. krugu je u bokseve otišao i Hamilton te su time praktički svi bili u boksevima osim Lawsona i Alonsa.

U 31. krugu smo vidjeli kontakt između Colapinta i Tsunode gdje je Tsunoda s unutarnje strane pokušao proći kraj vozača Alpinea, ali je bilo jasno da se malo preračunao i udario u drugi bolid koji se izvrtio. Tsunoda je odmah otišao u bokseve zbog oštećenog prednjeg krila, a Colapinto je ostao na stazi. U 33. krugu je u bokseve napokon otišao i Lawson nakon puna 33 kruga na medium gumama, a vratio se na 12. mjesto.

Suci su u međuvremenu istražili duel Colapinta i Tsunode te su zaključili da je Tsunoda kriv te je zaradio kaznu od 10 sekundi zbog toga. U 34. krugu u bokseve je otišao i Alonso, a vratio se na 12. poziciju iza Lawsona te smo time zaključili sve prve prolaske kroz bokseve. U 40. krugu je Gasly otišao u bokseve po drugi puta nakon što se puno žalio preko radija kako je bolid u lošem stanju. Nakon toga je utrka otišla pomalo u ‘mirne’ vode te nije bilo većih događanja.

Russell je s pete pozicije otišao na drugu promjenu guma u 46. krugu utrke, a nakon nekoliko krugova isto su učinili i vozači Ferrarija i McLarena iako su i Norris i Hamilton govorili kako je možda pametnije pričekati još neko vrijeme ako dođe neka situacija sigurnosnog automobila. Nakon tih prolazaka kroz bokseve nije bilo nikakvih promjena u poretku, a problema je imao Piastri koji je praktički izguran od Colapinta kojeg je prestizao za puni krug, ali je prošao bez oštećenja.

Na prvom mjestu je bio Norris ispred Piastrija s razmakom od preko 3 sekunde sa desetak krugova do kraja, a iza njih su bili vozači Ferrarija koji su cijelu utrku proveli u ‘ničijoj zemlji’. Iz direkcije utrke je došla obavijest kako je Colapinto kažnjen s pet sekundi vremenske kazne zbog incidenta s Piastrijem. Kako je utrka odmicala tako je Piastri malo po malo smanjivao zaostatak u odnosu na Norrisa te je u posljedih pet krugova došao do zaostatka od sekunde i sedam desetinki te je bilo za očekivati kako će probati doći skroz do Norrisa i uz DRS probati napasti momčadskog kolegu za pobjedu.

Ipak, do kraja je Norris uspio održati prednost te ući u cilj s oko dvije sekunde prednosti u odnosu na momčadskog kolegu te je time malo smanjio prednost u poretku vozača. Iza njih je završio dvojac iz Ferrarija koji nije imao previše sadržajnu utrku, a tek onda iza njih prošlogodišnji pobjednik George Russell. Prve bodove u svojoj karijeri je osvojio i Gabriel Bortoleto koji je izvrsnom utrkom završio na osmom mjestu.

Pretplati se
Obavijesti o
26 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
uriah

Rijetko se javljam,ali me je danas jedna situacija baš naljutila.Idemo od toga da su oni u Ferrariju g….a.lewis im javlja da ne želi u box ,jer su mu hard gume dobre,ali glavni inženjer ga prisiljava.A zašto-dva razloga,on bi bio treći ,jer Charles ne bi izdražao na mediju,a a kako raznišlja(Lecrerc) da ode od njih,onda mu treba pogodovati na svaki način.Ne znam na koliko je Lewis potpisao za njih,ali bi ih ja odjebao na kraju sezone i vozio za bilo koga.Ti u Ferrariju su stvarno,kada pogledaš sve ukupno samo g……a.I ništa od njih niti u budućnosti!

Leclerc16

Charles ne bi izdrzao na novom mediumu 20ak krugova, ali zato Hamilton bi izdrzao jos 20 krugova na hardu koji je vec star 20ak krugova?? E logiko. Hamilton ni u jednom slucaju ne bi mogao biti ispred Leclerca. Da su obojica ostali na stazi Leclerc bi zavrsio ispred nekih 8-10 sekundi jer je razlika samo rasla. Da je Hamilton ostao na stazi, Leclerc bi ga pretekao na novom mediumu bez problema. Kad je Leclerc izasao na stazu razlika je bila 8 sekundi u korist Hamiltona sa 20 krugova do kraja. Leclerc bi ga na daleko svjezijem mediumu rijesio u 10… Read more »

west

Maxu su gaće na koljenima samo se još treba dobro naguzit 🤣🤣🤣!!!

mariobabic22

Bolesna osobo

west

Vidim da imaš isključivu potrebu da se kačiš na moje komentare pošto svojih nemaš i usput vrijeđaš , smanji doživljaje !!!

Marko21

Valjda je učio od najboljih. Jel tako west?

west

On 22 ti 21 šta je to kvocijent inteligencije wtf !?

mariobabic22

Marko ne zamaraj se sa forama jedanaestogodišnjaka.

tsunami

maxa tek sad ne treba otpisati.
sadržajna utrka, Lando se uspio othrvati, ali i dalje piastri je glavni kandidat za prvaka., uz maxa.
Najveće razočarenje jučer williams, nije valjda da ona renesansa sa početka sezone je nestala.

mody

Brsvp lAndo vidjeli smo dva odlicba duela max otpao za naslov, McLaren sve bolji zadnja pobjeda u austriji za McLaren bila 2001,, Ferrari Kako dobar,,sada Silverstone vidjet cemo ta staza norrisu odgovara

tsunami

kako sad odjednom MCL sve bolji, pa prošlu utrku u kanadi je russell pobjedio.Od starta do cilja mu MCL nije prišao.
pitanje je kako bi jučer utrka završila da nije antonelli proklizao i oštetio zadnju osovinu maxu.

safeth

Iskreno..Očekivana pobjeda..Čini mi se samo da je Piastri mogao više…Međutim, čini mi da je sad ulogu igrala i “strategija McLarena”…Imam osjećaj da su različitim pozivima u bokseve namjerno usporili Piastria i napravili vremensku razliku između njega i Norrisa..Išli su na sigurno, da se izbjegne incidentni pokušaj preticanja, koji bi se sigurno desio…Ferrari je učinio što je mogao..Iskreno, žao mi je zbog incidenta između Verstapena i Antonelija, možda bi utrka bila zanimljivija da su oni ostali, ali ….Ostali su u svom ritmu…Simpatije je pobrao i Bortoleto..Uglavnom utrka koja se može pogledati…F1 doživljavam još uvijek kao “sportsko natjecanje”, mada strategije i sudačke… Read more »

SFulcrum7

Kakve su to teorije zavjere? Bas mrzite britance bez obzira tko i kako… Pa Oscar je sam trazio da ostane duze vani i ima novije gume s vecim zaostatkom. Strategija je bila korektna prema obojici.

Heel and toe

Ja ne vidim razlog zasto nisu Piastrija zvali odmah iduci krug nakon Landa u boks, osim da izbjegnu belaj izmedju Landa i Piastria … Koliko se sjecam Piastri se zalio na flat spot odmah cim je Lando bio u boksu na sto su mu odgovorili iz tima da proba voziti na tim gumama i da se vide vremena kakva ce voziti , a onda nakon toga su Piastriju javili da je sve ok s gumama i pitali ga dali zeli u boks odmah, tj. 2 kruga nakon sto je Lando vec bio u boksu i nakon sto je Piastri izgubio… Read more »

F1 fan

Tako je trebali su ga odmah zvati upravo radi onog što je blokirao kotač stavit mu krug nakon nove gume u deri dalje

bokyos

Ima na youtube F1 press konferencija gdje su ga pitali zašto je odlučio ostati 4 kruga duže na stazi pa je objasnio, da bi nakon promjena (da je išao odmah kad i Lando) ostao drugi i onda ako ispadne iz DRS-a da će se biti teško vratiti, pa je htio pokušati na kraju dionice s novijim gumama napasti Landa. Kako je još rekao “na kraju nije pokazalo dobro ali barem sam pokušao nešto drugačije”. Znači to je bila isključivo njegova odluka da ide 4 kruga kasnije u boks, a ne momčadi Još jedna bitna stvar, a to je da komunikacija… Read more »

Heel and toe

Nisam gledao press koji inace gledam, jbg nisam imao vremena … Ali ok, ako je on to tako rekao onda tako je, probao je drugacijom taktikom i sve u redu … Komentirao sam TS za koji znam da malo kasni ,ali nije mi bio bas logican da je bila to Piastrijeva odluka jer je imao flat spot i uz to Lando je izgubio vremena u boksu i to je Piastri sigurno znao i samim time je mogao napasti prvu poziciju da je odmah isao u boks nakon Landa … Ali ok tak je kak je … Obojica su bili odlicni… Read more »

bobodomino

I Lawson zaslužuje veliku pohvalu.

F1 fan

Meklaren stvarno želi Britanca na prvom mjestu.. piastri ima flat spot i oni njemu kažu ajde da vidimo kakve krugove radiš sad i ostavljaju ga vani na stazi umjesto da su ga odmah nakon jednog kruga zvali u box.
I neka mi samo netko kaže da se red bullu nije isplatila zamjena vozača , evo ga Tsunoda ispred Maxa

Gigi

Engleska momcad zeli Engleza za prvaka, zamisli skandala.

tsunami

pa i piastri je u neku ruku englez, na australskom dolaru je i dalje kraljica

bokyos

Zaboravljaš da je Piastri nakon što je imao flat spot rekao da je rekao za gumu “its ok” i isto tako ga je trkaći inžinjer pitao prije promjene na hard, dali želi imati veću razliku u gumama i veći razmak ili manju razliku u gumama i manji razmak. Piastri je jasno rekao da hoće veći razmak. Dakle ispoštovali su ono što je tražio i samim time nisu pogodovali Landu

stoka

Eto sva srica pa nemogu rijesit da englez bude prvak ako hoce… A vidili smo lani, kako su landa “favorizirali” kad je piastri izbija bodove landu a nije ima sansu borit se za naslov…

Hrvoje Kalamar

Ali, sve ovo što ekipa piše – čuli smo u LIVE- u. Piastri je sam odlučio – što je kasnije i potvrdio. Onog koga čudi što je “momčad” trljala ruke nakon što je Piastri otišao na 5 -6 sec. – nek’ se mani F1 i krene na balet.

Lewis8F

Ne. Ti ne želiš Landa pa ti je sve konspiracija. Kako si uopće očekivao da će Oscar dobiti sve utrke? Otvoreno je prvenstvo. Lando i Oscar će se nadmetati i međusobno pobjeđivati.

North33

Lando se iskupio za prošlu trku, zasluženo prvo mjesto, za očekivati je dosta slicnih borbi između Landa i Oscara, koji ce se boriti za naslov.

Related Posts
26
0
Would love your thoughts, please comment.x