I Williams je bio među timovima koji su u Monaku odradili ‘posao’ koji je trebalo odraditi da bi se došlo do željenog rezultata, no Carlos Sainz kaže da bi mu bilo puno draže da nisu morali igrati na tu kartu.
Nakon utrke za VN Monaka bilo je dosta negativnih reakcija na tijek utrke pod utjecajem novog pravila, koje je vozačima nametnulo minimalno dvije zamjene guma.
Da će timovi zlorabiti to pravilo postalo je jasno kad je Liam Lawson počeo namjerno voziti značajno sporije od nekakvog normalnog tempa utrke, kako bi svom momčadskom kolegi Isacku Hadjaru omogućio dva odlaska u boks bez značajnijeg pada u poretku. Puno je frustriranih vozača moralo kružiti stazom iza Novozelanđanina, no ništa nisu mogli napraviti po tom pitanju jer se na uskoj uličnoj stazi pretjecati ne može.
Onda je i Williams prihvatio igru pa je Carlos Sainz počeo držati kolonu iza sebe, kako bi Alex Albon odradio svoja zaustavljanja bez gubitka pozicije. Poslije toga su zamijenili mjesta pa je Tajlanđanin uzvratio uslugu. Uglavnom, bilo je svega samo ne pravog utrkivanja, a Sainz je nakon utrke bez puno susprezanja ovakvu vožnju nazvao manipuliranjem rezultatima utrke.
“Ako vozite dvije ili tri sekunde sporije od onoga što bi bolid mogao, onda zapravo manipulirate ishodom utrke. U Monaku je prelako činiti to. Na drugim stazama, s DRS-om i pravcima, to se ne može raditi. Ovdje je bilo vrlo lagano, svima.”
“Mislim da je ovo bio frustrirajući dan svima. Svi smo se našli u nebranom grožđu kad je VCARB odlučio dozirati tempo vožnje s Lawsonom. Tako su željeli omogućiti Isacku odrađivanje oba zaustavljanja, a napravili su 40 sekundi zaostatka. Onda smo se našli u situaciji u kojoj, da nismo i mi napravili istu stvar, završili bismo 19. i 20.”
“Tada smo i mi manipulirali brzinom da bismo završili deveti i deseti. Igrali smo timsku igru. Nije to karta na koju sam želio igrati i volio bih da nitko nije igrao na tu kartu. Nadam se da ćemo doći do boljeg rješenja kako se ovo više ne bi ponavljalo”, izjavio je nakon utrke Sainz.
Posebno nervozan u toj umjetno stvorenoj koloni postao je Mercedesov vozač George Russell. U jednom je trenutku prestigao Albona prolaskom ravno u Nouvelle šikani. Mislio je da će vremenska kazna biti bolja opcija od spore vožnje iza Williamsa, no suci su mu dali kaznu prolaska kroz boks.
“Potpuno razumijem zašto je to napravio jer skoro sam to napravio i ja. U prošlosti, davale su se ogromne kazne za manipuliranje utrkom. Generalno, mi se ovdje ne sudaramo, ali vozimo tako sporo da zapravo manipuliramo ishodom utrke”, dodao je Španjolac.
Devetim i desetim mjestom Williams je nastavio pozitivan niz. Bila je to četvrta uzastopna utrka na kojoj su oba bolida završila među prvih deset i osvojila bodove. Također, Sainz je ostao stopostotan u Monaku, ovo mu je bio deseti plasman u Top 10 u isto toliko nastupa na VN Monaka. U ukupnom poretku momčad iz Grovea drži peto mjesto s 54 boda.
U Monaku neka voze kvalifikacije i u Subotu u u Nedelju.. 10 bodovo prvo mesto, 8 drugo i tako.. U Kvalama se vidi veština i rizik vozača i moć bolida. Svi voze pun gas i ćao…
Ukinuti Monaco.
za monaco bolide iz 80tih godina
Sjećam se kad je Hamilton 2016. u zadnjoj utrci drastično usporio ne bi li Rosberga koji je bio drugi stigao i napao Vettel. Koju godinu kasnije je Perez usporavao ne bi li zadržao Hamiltona i time pomogao Verstappenu. Ukratko, bilo je ovakvih slučajeva, teško je zabraniti nekome da vozi sporo i pitanje je koliko sporo je previše sporo i tko bi uopće to odredio. U početku utrke u Monacu je Bearman kao posljednji vozio 4-5 sekundi brže od vodećeg Norrisa, a Norris u tom času nije imao nekog posebnog razloga da ikoga usporava, on je jednostavno vozio tako sporo jer… Read more »
Vazeca pravila nisu prekrsena , to je rezultat znalaca iz FIA .