Piastri započeo VN Miamija najbržim krugom jedinog treninga, Bearman izazvao crvenu zastavu

Vodeći vozač u ukupnom poretku Svjetskog prvenstva dobro je otvorio trkaći vikend u Miamiju. Oscar Piastri, pobjednik triju utrka u ovoj sezoni, postavio je u svom McLarenu najbrži krug na jedinom slobodnom treningu u drugom sprint vikendu ove sezone.

Na drugom mjestu trening je završio Charles Leclerc u Ferrariju, a na trećem Max Verstappen u Red Bullu. U dobrom su se svjetlu pokazali vozači Williamsa, Carlos Sainz i Alex Albon, osvajanjem četvrtog i petog mjesta.

Trening nije ponudio sasvim realnu sliku jer nisu svi vozači odradili krugove na mekšim gumama. Planirali su to napraviti u samoj završnici, ali zbog lakše nezgode Olivera Bearmana u Haasu, trening je morao biti prekinut nekoliko minuta ranije.

Tijek slobodnog treninga:

Velika nagrada Miamija uključuje drugi sprint vikend ove sezone, zbog čega je prvi i jedini slobodni trening imao veliku važnost za timove i vozače. Bila je to jedina prilika za pronalazak idealnih postavki bolida prije nego krenu ozbiljne stvari. Vremenski uvjeti na Floridi bili su stabilni u petak poslijepodne. Bilo je dosta oblaka, ali kiša nije prijetila. Na početku treninga temperatura zraka bila je 27 Celzijevih stupnjeva, a temperatura staze 39 stupnjeva.

Inače, neposredno prije početka ovog treninga objavljeno je kako će Velika nagrada Miamija imati mjesto u F1 kalendaru minimalno do 2041. godine.

Lando Norris je na početku treninga imao neobičnu situaciju, budući da je jedan od njegovih mehaničara u bolidu ostavio ručnu svjetiljku. Britanac se morao vratiti u boks i ostaviti alat svojim mehaničarima. U isto vrijeme, Yuki Tsunoda žalio se na poziciju svog trkaćeg sjedala u bolidu Red Bulla, dok George Russell nije bio zadovoljan ponašanjem svog Mercedesa prilikom skretanja.

Svi vozači osim Hadjara i Lawsona trening su započeli na srednje tvrdoj smjesi guma. Momci iz Racing Bullsa izabrali su hard za svoj prvi stint na stazi u Miamiju. Nakon prvih deset minuta vlasnik najbržeg kruga bio je novopečeni otac Max Verstappen, koji je u Miami stigao direktno nakon rođenja kćerkice Lily. Osim novosti vezanih uz njegovu obitelj, Verstappen je ovog vikenda dobio i novu podnicu bolida. Red Bull novim dijelovima pokušava riješiti probleme iz uvodnog dijela sezone.

Russell možda nije bio zadovoljan ponašanjem svog bolida, ali uspio je nadmašiti Verstappenov rezultat i zasjesti na vrh poretka. Ubrzo ga je smijenio Norris, ali George je opet odgovorio i postavio vrijeme kruga 1:28,058. Nakon prvih 20 minuta treninga držao je prvo mjesto s tri desetinke sekunde bržim krugom od Norrisovog i malo više od pola sekunde prednosti u odnosu na Verstappena. Imao je Russell i jedno veliko proklizavanje u kombinaciji sporih zavoja 14 i 15, ali se dobro izvukao.

Ponovno su dobar posao radili vozači Williamsa. Ove sezone već smo navikli na njihovu prisutnost u gornjem dijelu poretka, a ovdje su u prvom dijelu treninga došli u Top 5. Prvo se Albon smjestio između Norrisa i Verstappena, a onda je Sainz postavio drugo vrijeme, zaostavši za Russellom četvrtinu sekunde.

Dobar tempo Mercedesa potvrdio je teenager Antonelli, skočivši na drugu poziciju. Talijan je bio 17 stotinki sporiji od momčadskog kolege u svom najbržem krugu na mediumu. Kao što je uobičajena praksa, nakon otprilike 25 minuta treninga na stazi je zavladalo određeno zatišje. Vozači su većinom bili u svojim garažama, u suradnji s inženjerima i mehaničarima radili su na postavkama bolida.

Vodeći vozač prvenstva, Oscar Piastri, odradio je još jedan brzi krug na mediumu i smjestio se na četvrtu poziciju. Nakon 30 minuta poredak je bio Russell, Antonelli, Sainz, Piastri, Norris.

Norris je imao jednu jako opasnu situaciju. Dok se približavao jakom kočenju za zavoj broj 17, na trkaćoj liniji je gotovo pa stajao Esteban Ocon u bolidu Haasa. Norris je već napravio pokret volanom, a onda se Francuz pomaknuo i otvorio mu prostor. Situacija je vrlo lako mogla završiti teškom nesrećom. Suci će se pozabaviti tim pitanjem nakon treninga.

Vožnja na mediumu produžila se i u drugu polovicu treninga. Vozači su testirali ponašanje bolida kroz simulacije utrke, tako da se situacija u poretku nije značajnije mijenjala. Mercedesi su i dalje bili na vrhu, McLareni na četvrtom i petom mjestu, Ferrariji na šestom i osmom, a Verstappen na devetom. Jako dobro je i dalje stajao Williams, na trećem i sedmom mjestu. U središnjem dijelu poretka razlike su bile standardno male, a na začelju su ostali vozači Saubera.

Hülkenberg je bio prvi koji je na mekšim gumama odradio pravi mjereni krug pa se uspio odvojiti od dna poretka i skočiti do devetog mjesta. Akcija na mekšim gumama krenula je tek u zadnjih 12-13 minuta ovog treninga.

Sainz je preuzeo prvo mjesto rezultatom 1:27,678. Sedam minuta do kraja Verstappen ga je nadmašio, odvozivši krug za 1:27,558. Kratko je vodio Leclerc u Ferrariju, no onda je dojurio Piastri i postavio najbolje rezultate u svim sektorima i završio krug u vremenu 1:27,128.

Mnogi su još planirali odraditi svoje mjerene krugove na mekšim gumama, ali onda im je planove pokvario Oliver Bearman. Mladi Britanac u Haasu izgubio je kontrolu nad bolidom, imao je kontakt sa zaštitnom ogradom i bio je prisiljen ostaviti bolid uz rub staze u zavoju broj 12. Nije to bio žestoki udarac, no suci su morali pokazati crvene zastave i trening je nakon te situacije bio završen.

Piastri je ostao na prvom mjestu s rezultatom 1:27,128. Na drugom mjestu završio je Leclerc, na trećem Verstappen, a iza njih Sainz i Albon u bolidima Williamsa. Bez mjerenog kruga na mekšim gumama ostali su Norris, Hamilton i vozači Mercedesa, tako da konačni poredak ne nudi jasnu sliku. Kakav je odnos snaga na stazi u Miamiju, bit će puno jasnije nešto kasnije u petak.

Program na VN Miamija nastavlja se sprint kvalifikacijama u 22:30 po srednjoeuropskom vremenu.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x