Ovog vikenda, Formula 1 dolazi u Miami na šestu utrku sezone, koja će se održati na (uličnoj?!) stazi oko Hard Rock stadiona. Vikend uključuje sprint format, što nekim momčadima otežava testiranje novih nadogradnji. Oči su svakako uperene u papaya momčad (i u Ferrarijev ružan livery), gdje momčadski kolege, pored Maxa Verstappena, vode glavne ulogu u prvenstvu vozača.
Oscar Piastri dolazi u Miami kao vodeći u prvenstvu, s deset bodova prednosti ispred Maxa Verstappena, nakon pobjede u Saudijskoj Arabiji. Klijent Marka Webbera je u potrazi za trećom uzastopnom pobjedom, što bi ga učinilo prvim Australcem nakon Alana Jonesa 1981. godine koji je to postigao.

Njegov momčadski kolega, Lando Norris, vraća se na mjesto svoje prve pobjede u Formuli 1 prošle sezone, nadajući se povratku u tu formu nakon nekoliko izazovnih utrka.
Norris je Saudijskoj Arabiji opet pokazao (dokazao) znakove svoje slabosti koje se nikako ne bi smjele pojavljivati u borbi s novoproglašenim Icemanom Oscarom Piastrijem, a kamoli tek s Maxom Verstappenom.
Pored nedostatka koncentracije u kvalifikacijama, Norrisu je trebalo nekoliko krugova da shvati DRS igru u Saudijskoj Arabiji. Igre radi koje je situacija između Verstappena i Lewisa Hamiltona 2021. upravo na stazi u Džedi jedan od upečatljivijih trenutaka u povijesti ovog sporta.
Norris svakako mora ponoviti prošlogodišnji rezultat jer daljnjim odmakom Piastrija i Verstappena u prvenstvu imat će “u glavi” još težu situaciju koja samo može postati još gora.
Da, Norris još uvijek vuče na neki način neobjašnjive “bolesti” tipične za početnike i neiskusne vozače. I da bude još gore, to dolazi do izražaja čim se nađe u Maxovoj blizini, a sada mu slično prijeti i od momčadskog kolege.

Da, situacija može postati samo još gora jer, barem prema nekim pretpostavkama javnosti, nova pravila vezana uz fleksibilnost krila koja nastupaju od VN Španjolske najviše bi trebala pogoditi-usporiti upravo njegovu momčad, a gdje je još eventualan oporavak Ferrarija i Mercedesa. Dapače, Red Bull ovog vikenda donosi nove nadogradnje.
Naravno, i Max Verstappen, dvostruki pobjednik u Miamiju, koji zaostaje samo 10 bodova za vodećim Piastrijem traži priliku za povratak na vrh. Pomalo u sjeni ostaju izvedbe Charlesa Leclerca u Ferrariju i Georgea Russella u Mercedesu. Charles je odlično odvozio do trećeg mjesta u Džedi, a u Mercedesu su ipak imali malo teži vikend.

I dok se Ferrari polako oporavlja od teškog starta sezone, Russell je proteklog tjedna zauzeo medijski prostor s navodnim prelaskom u momčad Red Bull. No, ključ cijele promjene i silly seasona je na Maxovoj odluci oko ostanka u Red Bullu, prelaska u Aston Martin ili eventualne pauze zbog proširivanja obitelji.
Bit će zanimljivo gledati i potencijalni napredak Lewisa Hamiltona u bolidu Ferrarija. Hamilton se osjećao optimistično nakon Bahreina. No, nakon protekle utrke u Saudijskoj Arabiji, taj optimizam je brzo nestao jer se Hamilton mučio na sedmom mjestu, i u kvalifikacijama i u utrci, te je izjavio kako bi takva borba s bolidom mogla trajati čak cijelu sezonu.
Miami International Autodrome je staza dužine 5.412 km s 19 zavoja, uključujući kombinaciju brzih i sporih dijelova. Posebno su zahtjevni zavoji 14-16, gdje su greške česte, a obližnji zidovi ne opraštaju. Najduža ravnina omogućava brzine do 320 km/h, pružajući prilike za pretjecanje.
Visoke temperature i glatka površina staze dodatno otežavaju upravljanje gumama i održavanje optimalnog prianjanja. Staza bi po svemu sudeći trebala odgovarati McLarenu, a spore sekcije otežavati posao Red Bullu.

S prelaskom na mekše smjese u odnosu na Džedu, momčadi će morati fino podesiti svoje postavke kako bi izbjegli pretjerano trošenje guma. U usporedbi s 2024. godinom, gdje su C2, C3 i C4 nudili uzak prostor za performanse, stvari bi se ove godine mogle još više promijeniti s C3, C4 i C5 komponentama guma, posebno u smislu kvalifikacija. Pretpostavka je da će se momčadi odlučiti za dva ulaska u boks.
Asfalt, koji se značajno mijenja, postupno će se gumirati zahvaljujući serijama podrške prisutnim tijekom vikenda. Živost na stazi u Miamiju dat će F1 Academy i Porsche Carrera Cup North America.
“Evolucija staze je ključna u Miamiju jer ovo nije stalna staza. Ovdje neće biti baš puno bolida koji će se voziti stazom svaki tjedan u godini kao što bi bilo negdje poput Suzuke ili Barcelone.”
“Miami je na nekim mjestima vrlo sličan uličnoj stazi, ne razlikuje se mnogo od Sočija ili Bakua u nekim zavojima.“
Tim Wright
Satnica je večernja. Naravno, vikend je sprint formata:

Opet jedna sranj**a “USA-staza”, ravna ko daska, ulična, nezanimljiva i FUJ dosadna!!!
Imam karte za Imolu, to je prekrasna staza kojoj je ovo zadnja godina jer Ameri moraju oš “ubaciti” 2-3 USA-utrke (tip “sranjing”), uičnih naravno i još 2-3 “deva-utrka” u kojekakvim Yas-marinama i ravnim dijelovima gradova…
Naprijed, kruna mi je (opet ulučna!!!) nova staza kod Madrida koja izbacijen Barcelonu jer sve mora biti centalizirano i u/ili pored glavnog graga!!??
Zvuči poznato, zar ne???
Puno “tip-felera”, sorry…brzina je “vrlina”…
Nažalost amerike i bliski istok nam istiskuju legendarne europske staze, i to je trend lagano zadnjih 10tak godina.
https://youtu.be/HLw0Iv8qIkw