Najava VN Emilije-Romagne: McLaren u naletu, Ferrari traži iskupljenje pred domaćom publikom

Prvi dio sezone bio je sve samo ne dosadan. Prošetali smo se kontinentima i konačno ovog vikenda stižemo tamo gdje se Formula 1 najviše voli, na legendarnu stazu Imola gdje će se održati Velika nagrada EmilijeRomagne. Četiri regularna i dva sprint vikenda su iza nas, a sad konačno počinje europski dio sezone. Iako smo imali jedan vikend odmora, F1 kuhinja nam i ovog vikenda donosi nekoliko novih (donekle isprobanih) recepata – promjene vozača i rukovodstva momčadi i niz poboljšanja koja momčadi donese na Imolu.

Uoči trkaćeg vikenda neke momčadi mogu biti zadovoljne, neke pak ne. McLaren očigledno dominira poretkom zadovoljnih, kao vodeći i u poretku vozača i konstruktora. Piastri je pobjedom u Miamiju dodatno učvrstio svoje mjesto na čelu poretka sa 16 bodova prednosti ispred momčadskog kolege Landa Norrisa. Lando, iako ne s velikim zaostatkom iza momčadskog kolege i s evidentno dobrim bolidom u svojim rukama, možda može prijeći u kategoriju nezadovoljnih, jer je s početka sezone sve nekako izgledalo da će on biti taj koji će se isprofilirati kao prvi vozač momčadi. No, tu se nešto pita i Oscara, koji je zahvaljujući isključivo svojoj dobroj vožnji i hladnoj glavi (dobro, i ponajboljem bolidu na stazi), ipak trenutno bolji vozač najbolje momčadi. Iza dva McLarena smjestio se branitelj naslova Max Verstappen, koji i dalje drži priključak za vodećim s 99 bodova na svom kontu.

U ovoj drugoj kategoriji, onoj nezadovoljnih, zasigurno se smjestila momčad Alpine. Iz momčadi Alpine svoje nezadovoljstvo Jackom Doohanom nisu krili, nego su ga smjestili na klupu nakon samo šest prvenstvenih utrka. Na njegovo mjesto od ovog vikenda dolazi mladi Argentinac Franco Colapinto, kome je stalno mjesto na gridu pred ovu sezonu izmaklo za dlaku, a koji je prošle godine pokazao da definitivno ima talenta. Colapinto Doohanovo mjesto dobija na pet utrka, tijekom kojih se mora pokazati ukoliko misli dobiti i stalan posao. Da su mladi vozači zamjenjiva roba već nekoliko godina (pa i ove) uči nas Red Bull i njihova druga momčad. Njima je postala ustaljena praksa mijenjati vozače onda kad njima nisu zadovoljni.

“Postoji razlog zašto smo bili vrlo zadovoljni napraviti dogovor s Alpineom, jer sam stvarno smatrao da mu je to najbolja šansa da dođe do mjesta u bolidu. Ponosan sam što je bio dio naše akademije i što imamo određenu odgovornost za to što je danas na startnom gridu. Znam da je iznimno brz“, James Vowles, šef momčadi Williamsa, izrazio je veliko povjerenje u sposobnosti Franco Colapinta.

Istovremeno, momčad Alpine prolazi kroz novu fazu restrukturiranja, nakon najnovije promjene u vrhu menadžmenta, što je još jedan znak turbulencija unutar tima koji i dalje traži stabilnost i jasnu sportsku viziju. Hoće li ove promjene donijeti svježinu ili dodatni pritisak, ostaje da vidimo već ovog vikenda. Naime, bez detaljnih pojašnjenja, s čela momčadi odstupio je Oliver Oakes, a na njegovo mjesto dolazi stari lisac, Flavio Briatore.

Iz vikenda u vikend pričamo o tome kako se Ferrariju mora nešto dogoditi, a da to nisu nove boje na bolidu ili neke magrinalne stvari, i da dvojac LeclercHamilton konačno mora početi nizati dobre rezultate. Ekipa iz Maranella nikako da se snađe ove godine, iako su pompozno najavljivali kako će ovo biti njihova godina. Iako je njihov bolid pokazao napredak u odnosu na prethodne godine, jasno je da su u utrkama i dalje korak iza Red Bulla i često Mercedesa, a McLaren da i ne spominjemo. No, nekako se već godinama kao poseban problem u Ferrariju ističu strateške greške, a putem momčadskog radija tijekom utrka vidimo da se često i vozači ne slažu s odlukama s grida.

Posebno se u ovom segmentu proteklog vikenda u Miamiju isticao Hamilton, čija je radio komunikacija s momčadi dobar dio utrke zabavljala gledatelje. Šalu na stranu, iako se Ferrari nalazi u gornjem dijelu poretka (na četvrtom mjestu s 94 boda), kombinacija strateških propusta i tehničkih ograničenja dovela je do toga da se prvi dio sezone ne može proglasiti uspješnim, pogotovo kad znamo kakve ambicije ova momčad i njeni vozači imaju. Ferrari je prva momčad u poretku s manje od 100 bodova i čak 152 boda manje od vodećeg McLarena, što njihove ambicije o tituli već polako prevodi u kategoriju nemogućeg. Tko zna, možda na krilima domaćih navijača na Imoli Ferrari napravi neki zapažen iskorak naprijed.

Smještena u slikovitom krajoliku regije Emilije-Romagne, staza Autodromo Enzo e Dino Ferrari još jednom će biti poprište vrhunskog automobilističkog spektakla. Staza u Imoli, duga 4909 metara, jedna je od riijetkih koja se vozi u smjeru suprotnom kazaljke na satu, poznata je po svojoj tehničkoj kompleksnosti: uski pravci, oštri rubnjaci i minimalne zone izlijetanja čine ju izuzetno zahtjevnom za vozače, dok ograničene mogućnosti pretjecanja stavljaju naglasak na brzinu u kvalifikacijama i strategiju.

Godine 1980. Imola je prvi put ugostila Veliku nagradu Italije, zamijenivši Monzu. Od 1981. do 2006., staza je bila domaćin Velike nagrade San Marina, omogućujući Italiji da ima dvije utrke u kalendaru Formule 1. Nakon pauze, Imola se vratila u F1 kalendar tijekom prve korona sezone 2020. godine s Velikom nagradom Emilije-Romagne. Utrka 2023. godine otkazana je zbog poplava u regiji.

Povijest Imole uvijek nosi emocionalnu težinu, jer ju najčešće povezujemo s jednim od najtužnijih vikenda u povijesti Formule 1, onom 1994. goidne kad su tijekom Velike nagrade San Marina poginuli vozači Roland Ratzenberger i Ayrton Senna. Ovi događaji doveli su do značajnih promjena u sigurnosnim standardima Formule 1.

Navijači Ferrarija Imolu smatraju domaćom stazom Ferrarija, s obzirom na to da se nalazi manje od 100 km od Ferrarijeve tvornice u Maranellu. U razdoblju od 1999. do 2006., u vrijeme vrhunca Ferrarijeve dominacije u Formuli 1, Michael Schumacher je oduševljavao domaću publiku sa šest pobjeda na Velikoj nagradi San Marina. Schumacher nije pobijedio samo 2001. godine, kad je pobijedio njegov mlađi brat Ralf, no niz dodatno upotpunjuje pobjeda iz 1994. godine kad je bio vozač momčadi Benetton.

Sa sedam pobjeda, Michael Schumacher je ubjedljivo najuspješniji vozač na stazi u Imoli. U novije doba, otkako utrka nosi naziv Velika nagrada Emilija Romagne, na ovoj stazi dominirao je Max Verstappen. Na prvom povratničkom izdanju pobijedio je Hamilton, tada vozač momčadi Mercedes, dok je Max nanizao tri uzastopne pobjede, 2021., 2022. i 2024, godine (s tim da 2023. godine utrka nije održana).

Vremenska prognoza je tipična za svibanj u ovom dijelu Europe, pretežno sunčano s povremenom naoblakom i mogućim pljuskovima. Temperature će se kretati oko 20°C, s tim da je mogućnost kiše najveća u petak. Subota i nedjelja bi trebale biti s umjereno oblačnim vremenom, s tim da je u nedjelju moguća i pojava povremenih pljuskova. Samo neka ne bude kao 2023.

Pirelli je za ovu utrku odabrao tri najmekše komponente guma iz svoje palete, pri čemu je nova C6 komponenta označena kao meka, C5 kao srednja, a C4 kao tvrda. Vozači će na raspolaganju imati dva seta tvrdih guma (obilježenih bijelom bojom), tri seta srednje tvrdih guma (žuta boja) i osam setova mekih guma (crvena boja), kao i zelene gume za promjenjive vremenske uvjete i plave kišne gume, ukoliko zatrebaju. Velika nagrada Emilije Romagne bit će prva prilika da se komponenta C6 koristi na ovogodišnjim bolidima.

“Homologirana za staze koje najmanje opterećuju gume, komponenta C6 bi mogla pružiti još više prijanjanja tokom brzog kruga, posebno jer je površina staze u Imoli manje abrazivna od prosjeka. Teško je zamisliti da će se koristiti tokom dužeg stinta u trci, ali podaci prikupljeni u Imoli, a zatim i u Monaku i Montrealu, omogućit će inženjerima Pirellija da analiziraju korištenje te gume za ostale utrke u drugom dijelu sezone”, naveli su iz Pirellija u svojoj najavi trkaćeg vikenda.

Europski fanovi Formule 1 konačno će moći pratiti trkaći vikend u ‘normalno’ doba dana. Kvalifikacije su u subotu u 16 sati, dok je start utrke predviđen za nedjelju u 15 sati.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x