FIA je nakon završetka provjera svih bolida objavila kako su Charles Leclerc i Pierre Gasly diskvalificirani s VN Kine zbog toga što je težina njihovih bolida bila manje od dopuštene.
Lewis Hamilton je diskvalifiran jer je na njegovom bolidu pločica na stražnjem dijelu podnice njegovog bolida bila potrošena više od dopuštenog te je time prekršen pravilnik.
BREAKING: Pierre Gasly, Charles Leclerc and Lewis Hamilton have been disqualified from the Chinese Grand Prix
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025
Gasly and Leclerc's cars were found to be underweight, while Hamilton's car was deemed to have excessive skid wear#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/2YPuFk8DZL
Po završetku utrke u Šangaju, Charles Leclerc, Pierre Gasly i predstavnici timova pozvani su kod sudaca zbog kršenja članka 4.1 tehničkog pravilnika, članka koji se tiče težine bolida.
Leclercov bolid težio je nakon utrke točno 800 kilograma, što je na granici koju propisuje pravilnik. Budući da je tijekom cijele utrke imao oštećeno prednje krilo, na vaganju je dodana ona otkinuta bočna stranica te je vaga pokazala 800,5 kilograma. Međutim, kad su iz Ferrarija izvučene otprilike dvije litre goriva, u skladu s procedurom, težina bolida iznosila je 799 kilograma, što je protivno pravilima.
Bolid Alpinea također je imao 800 kilograma prilikom inicijalnog vaganja, no nakon istog postupka s izvlačenjem goriva, težina bolida bila je 799 kilograma. Zbog toga su i Leclerc i Gasly diskvalificirani.
Lewis Hamilton diskvalificiran je s VN Kine nakon što je utvrđeno da je stražnji klizni blok na njegovom Ferrariju ispod minimalne debljine propisane tehničkim propisima, što znači da su oba vozača Ferrarijevog tima izgubila svoje rezultate. Pravila propisuju da je minimalna debljina tog dijela devet milimetara, dok je na Hamiltonovom bolidu nakon utrka bila debljine od 8,5 do 8,6 milimetara.
Diskvalifikacijom Leclerca i Hamiltona, koji su utrku završili na petom i šestom mjestu, Esteban Ocon iz Haasa promoviran je na petu poziciju, Mercedesov Kimi Antonelli na šestu, Alexander Albon iz Williamsa na sedmu, a Oliver Bearman iz Haasa na osmu. Lance Stroll za Aston Martin i Carlos Sainz za Williams postali su novi osvajači bodova, pomaknuvši se na deveto i deseto mjesto u konačnom poretku utrke.
CL16 i PG10 su jedini koji su odvozili preko 70% utrke (CL 73% a PG82%), što ih dovodi do situacije gdje su obojica bili 1kg lakši od dopuštenog. Po navodima Marka Hughesa tehničkog analitičara u F1 hard gume nakon 20tak krugova vožnje gube do 10% svoje težine što je u prosjeku oko 2 do 3 kg na ukupnu težinu gume, dok u slučaju za PG i CL koji su odvozili preko 40krugova se uvelike povećava, te gubitak u težini iznosi između 8 i 10 kg. Po meni slučaj u Kini za svu trojicu vozača je bilo guranje do krajnjih granica… Read more »
Ulovljeni u pokusaju varanja spuštajući bolid ispod dozvoljene razine da bi aerodinamika bila bolja, to najbolje opisuje ferrari kao ekipu
Ne budali kraljeviću Marko…
Ti si se očito najeo ludih gljiva kada tako razmišljaš!
Onda je i Aaline varala?
Što bi bilo da su kontrolirali sve bolide?
Svi bi bili varali, zar ne?
crveni šlamperaj uvijek u tijeku sezone uništi utrke svojih vozača ili tehničkih gluposti ili taktika
FIA je smeće i uništiti će F1
da su ih kaznuli sa pomakom za dva tri mjesta ok, ali ovo je baš glupost
Ferrarijevo priopćenje u cijelosti”Nakon FIA-inog pregleda nakon utrke utvrđeno je da oba naša automobila nisu u skladu s propisima iz različitih razloga,” započela je izjava dostavljena medijima “Utvrđeno je da je bolid 16 (Leclerc) prelagan za 1 kg, a kod bolida 44 (Hamilton) utvrđeno je da je istrošenost stražnjeg proklizavanja 0,5 mm ispod granice. “Charles je danas bio na strategiji sve na jednom mjestu i to je značilo da su njegove gume bile jako istrošene, što je uzrokovalo premalu težinu automobila. “Što se tiče Lewisovog trošenja pri klizanju, malo smo pogrešno procijenili potrošnju. “Nije bilo namjere da se stekne bilo… Read more »
A desi se,nisu ni prvi ni zadnji
Ovo je čudesno!!! Ovo ima samu u F1, ni u jednom sportu se ovo ne može dogodoti “post festum”, kada se završi ogled/match!?
Ovi “stewadri” mi se sve više i više gade…
Još su zaboravili skinuti sa ovih diskvalificiranih nakupljene naslage potrošene gume na naplatcima i na karoseriji – papani jedni!!!
Ovo je jadno,jos malo ce im i gače i čarape vagat ako imaju dosta znoja u sebi
Kad bi trebalo bit vaganje po tvom za vrijeme utrke ili kad, pa daj malo realnosti!?
jedino ispravan način vaganje prije utrke
ovo je gluposti FIA
ajde da se zbog nedostatka vrati
ima li negdje mjerenje ostalih bolida
cisto da vidim koliko je to grama odstupanja
Ferrari is back 🙂 pa kak mogu zajebat oba bolida ??
Istraga zbog dvije različite stvari, nevjerojatno.
Ovo dvoje zbog težine je vozilo sa samo jednom promjenom guma pa je zadnje potrošila do kocena, tu je nedostajao taj jedan kilogram. Isto je zadesilo Rusella prošle godine u Belgiji. Kod Hama se pločica istrošila tih par mm više jer je novi asfalt još jako hrapav, poput šmirgla a on je imao malo niže podešen bolid.