Sigurno su svi najzagriženiji fanovi Formule 1 pogledali nekolika videa serijala Chain reaction na službenoj F1 youtube stranici u kojima istražuju kako su neki mali i skoro beznačajni trenutci doveli do neočekivanog ulaska nekog talentiranog klinca u F1, onako, iz vedra neba. Konkretno, tamo možete pogledati kako je jedan dogovor između Anthonyja “Bubblesa” Horsleya i ekstravagantnog mladog bogataša “Lorda” Hesketha na jednoj svadbi rezultirao Huntovom titulom u McLarenu, ili kako je Montoya utjecao na Hamiltonov bombastičan debi u McLarenu, ili kako je McLaren svojim postupcima i donesenim odlukama doveo do dominacije Red Bulla i Mercedesa u modernoj eri F1.
Ako se taj serijal nastavi i u idućim desetljećima, a Oliver Bearman bude imao uspješnu karijeru s pobjedama i naslovima, očekujte video o tome kako je slijepo crijevo odvelo Ferrarijevog Španjolca u bolnicu, zbog čega je na njegovo mjesto upao upravo Bearman, iskoristivši priliku maksimalno. Odličnim nastupom je privukao pažnju na sebe, i tako osigurao mjesto za sezonu 2025. u Haasu.
A prije samog Španjolčevog slijepog crijeva, daleko prije toga 8. svibnja davne 2005. (kako čudno zvuči za 2005. godinu reći da je “davna”…) se u Londonu, u obitelji Davida i Terri Bearman se rodio maleni Oliver James Bearman. Oliver je najstariji od troje djece. Karijeru je počeo 2013. u kartingu. Iz kartinga u formule je prešao 2020., kada je debitirao u Formuli 4 u Njemačkoj i Italiji. Prvu pobjedu je ostvario u trećoj utrci u Hockenheimu, završivši sezonu kao sedmi i kao najbolji debitant u Njemačkoj F4 te kao deseti u Talijanskoj. Sljedeće sezone osvaja naslove u oba F4 prvenstva. Kao dodatna kruna uslijedila je nagrada John Surtees koju dodjeljuje BRDC.
2022. prelazi u Formulu 3 vozeći za Premu. U debiju u Bahreinu je najprije pobijedio, da bi nakon kazne zbog kršenja limita staze pao na drugo mjesto predavši pobjedu Isacku Hadjaru. Na kraju je završio sezonu na trećem mjestu. Odmah 2023. prelazi u Formulu 2, i tu se natjecao dvije sezone. 2023. je ostvario četiri pobjede i tri najbolje startne pozicije te je sezonu završio kao šesti.
Sezona 2024. je bila nešto lošija. Ostvario je tri pobjede, ali je sezonu završio na 12. mjestu. Razlog slabijem rezultatu su zasigurno nastupi u F1 kao zamjena za Sainza u Ferrariju u Saudijskoj Arabiji te u Bakuu u Sao Paulu u Haasu umjesto Magnussena.
Njegov debitantski nastup u Ferrariju je bio fantastičan. Iako je u bolid sjeo tek na trećem slobodnom treningu, osigurao je 11. startno mjesto u kvalifikacijama. To je pretočio u odlično sedmo mjesto u utrci, zadržavši iza sebe Landa Norrisa u McLarenu i Lewisa Hamiltona u Mercedesu. Čak je jedno vrijeme imao više bodova u Formuli 1 nego u Formuli 2.
Sljedeći mu je nastup bio u Bakuu u Haasu umjesto Magnussena koji je zbog 12 kaznenih bodova na licenci zaradio zabranu nastupa. I tu je imao zapažen nastup osvojivši jedan bod desetim mjestom, postavši prvi vozač koji je u dva nastupa za redom u dvije različite ekipe osvojio bodove. Drugi nastup u Sao Paulu je prošao relativno dobro. Barem je u teškim vremenskim uvjetima zadržao bolid na stazi i završio utrku kao 12.
Zasigurno su ova tri nastupa u F1 imala veliki utjecaj da Oliver potpiše ugovor s Haasom za sezonu 2025., gdje će mu momčadski kolega biti Esteban Ocon. Bit će zanimljivo gledati kako će se Bearman snaći u prvoj punoj sezoni u F1, pogotovo pored donekle kontroverznog Ocona koji ima zanimljivu povijest borbi s momčadskim kolegama.
To bumo tek vidli
Prosječan vozač, po meni, ništa posebno. Nadam se da će me demantirati ove sezone. Moj favorit od novih vozača je Bortoleto.