Oakes: Kad god su se mijenjala pravila, Mercedesovi su motori bili jaki

Alpine će od 2026. godine u svojim F1 bolidima imati Mercedesove pogonske jedinice, a zašto je francuska momčad odlučila krenuti baš tim putem, pokušao je objasniti Oliver Oakes.

Iza Alpinea je jedna vrlo teška sezona, donekle uljepšana nekim dobrim rezultatima u samoj završnici Svjetskog prvenstva i osvajanjem šestog mjesta u ukupnom poretku konstruktora.

Francuskoj momčadi kronično nedostaje stabilnosti jer se stalno rade nekakvi radikalni rezovi, mijenjaju se ljudi koji vode momčad, a samim time i vizije za budućnost. Ljetos je na mjesto šefa momčadi došao Oliver Oakes, a ubrzo nakon toga javnosti su prezentirane dvije važne vijesti.

Prvo je potvrđeno da Alpine, odnosno Renault, više neće proizvoditi pogonske jedinice za Formulu 1, a počevši od 2026. bolide će pokretati Mercedesova tehnologija. Oakes smatra da je to bila teška, ali ispravna odluka.

“Vremena se mijenjaju i ne možete spavati na lovorikama. Mi moramo biti iskreni, odluka da postanemo kupci [pogonskih jedinica] bila je u interesu momčadi. Znam da je to bila teška odluka”, objašnjava Oakes.

“Znam da tu ima puno emocija jer smo ponosni što smo tvornička momčad i još uvijek imamo jednu godinu u kojoj ćemo biti svi zajedno, ali osjećam da je ovo bila velika poruka namjere, u kojem pravcu stvarno želimo ići.”

“Nismo ovdje samo da bismo popunjavali broj. Želimo gurati naprijed. Ja mislim da sam bio prilično otvoren, možda previše iskren i sebičan, kad sam rekao da jednostavno želim najbolji motor u stražnjem dijelu našeg bolida. Na kraju dana, ovdje smo da bismo se utrkivali. Želim biti u gornjem dijelu poretka, a ne šetati negdje pri dnu. Izbor je pao na stavljanje najboljeg motora u naš bolid, tako da pomognemo momčadi da se nastavi penjati u poretku.”

Budući da 2026. u Formuli 1 počinje nova era s novim tehničkim pravilima, postavlja se pitanje kako u vodstvu Alpinea mogu znati da je baš Mercedes najbolji izbor. Bit će zanimljivo na tom planu jer 2026. počinje suradnja Red Bulla i Forda, Aston Martina i Honde, Sauber postaje Audi i imat će svoje pogonske jedinice, a par godina kasnije bi i Cadillac trebao početi koristiti vlastite motore. Oakes ipak vjeruje u ispravnost Alpineove odluke. Istina je da sad i nema previše izbora.

“Mislim da ne možete biti posve sigurni jer ništa u životu nije sigurno, ali treba biti pragmatičan. Ja ne znam sve pojedinosti ove odluke jer je donesena malo prije nego sam ja počeo s radom. Međutim, da sam ja birao, vjerojatno bih se okrenuo i rekao: ‘Povijest nam pokazuje da su oni [Mercedes] bili jaki svaki put kad su se mijenjala pravila.”

“Mislim da možete vidjeti u ovom trenutku da je Mercedesov pogon u bolidu koji je osvojio Svjetsko prvenstvo. Ako bih želio pragmatično birati, oni tu stoje prilično dobro. Mercedes je bio očigledan izbor i zbog toga što Aston Martin prelazi na Hondu, tako da se nama otvorilo slobodno mjesto”, rekao je Oakes.

Dakle, 2025. će biti posljednja godina u kojoj će se Alpine natjecati u Formuli 1 s vlastitim motorima. Barem u ovoj eri. Što bolji rezultat pokušat će ostvariti sad već vrlo iskusni Pierre Gasly te novak u F1 Jack Doohan.

Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
sladjan87

Tako je , znali su pravila prije svih .

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x