Aston Martin se za novu F1 sezonu sprema pod vodstvom novog šefa momčadi, Andyja Cowella. Bivši zaposlenik Mercedesa govorio je o svojim prvim mjesecima u novom okruženju, kao i o najvećim problemima s kojima se Aston Martin susreo u prošloj sezoni.
Svojim radom u Mercedesovoj F1 ekipi Andy Cowell je zaslužio titulu gurua za pogonske jedinice. Sad je pred njim sasvim drukčiji izazov.
U listopadu prošle sezone pridružio se Aston Martinu, prvo u svojstvu CEO-a grupacije, no samo par mjeseci kasnije preuzeo je posao šefa momčadi od Mikea Kracka. U opširnom intervjuu objavljenom na službenim stranicama momčadi iz Silverstonea, Cowell je objasnio kako su mu izgledali prvi mjeseci na novom radnom mjestu.
“Moj prvi zadatak bio je upoznati ljude. Proveo sam puno vremena razgovarajući sa svima unutar naše organizacije, kao i onima izvan nje, primjerice s našim partnerima iz Aramca i Honde. Ja imam iskustva s pogonskim jedinicama, no nemam izravno iskustvo u svijetu aerodinamike ili kreiranja bolida Formule 1 u cijelosti, tako da mi je to dalo priliku za postaviti mnogo pitanja.”
“Jednostavno sam pričao s ljudima i slušao. Taj dio sa slušanjem je stvarno važan. Zvuči tako banalno, ali za mene je bilo ključno dokučiti tko je tko, tko radi u kojoj ulozi, kako je sve posloženo, kako organizacija funkcionira, koje stvari funkcioniraju dobro, a koje se mogu poboljšati”, pojasnio je Cowell.
Aston Martin je ugodno iznenadio na ulasku u sezonu 2023. te je jedno vrijeme bio najbliži pratitelj Red Bulla, koji je u toj sezoni uspostavio totalnu dominaciju. Međutim, umjesto da dobar ulazak u sezonu nadogradi dodatnim razvojem bolida, Aston Martin je malo po malo tonuo u prosječnost.
Taj se trend nastavio i u 2024. godini. Peto mjesto u poretku konstruktora ostvareno je u obje sezone, no realno je 2024. bila puno lošija od 2023. Podatak o 94 osvojena boda, u odnosu na njih 280 godinu ranije, dovoljno govori.
Jedan od najvećih problema Aston Martina bile su neučinkovite nadogradnje bolida. Kako kaže Cowell, Aston Martin je prednjačio po broju nadogradnji, ali od toga nije imao koristi jer iste nisu ispunile očekivanja.
“Nadogradnje koje je momčad pripremila za Austin i Veliku nagradu SAD-a predstavljaju ogledni primjer. Nisu donijele poboljšanje performansi kakvo se očekivalo.”
“Bio je to slučaj u kojem je trebalo još dublje kopati da bi se razumjelo zašto se to dogodilo i da bi se primijenile izmjene, tako da kad naše iduće nadogradnje dođu do staze, a to će biti na našem novom bolidu za 2025. na otvaranju sezone u Melbourneu, budemo u boljoj poziciji i te nadogradnje zaista daju ono što očekujemo”, objasnio je novi šef Aston Martinove F1 momčadi.
“Mi smo definitivno osvojili Svjetsko prvenstvo u pogledu najvećeg broja nadogradnji u 2024., ali te nadogradnje nisu popravile vremena krugova, a to je ono što svi žele u ovom poslu. Vidio sam statistike prema kojima je 20 posto uspješnosti dobar postotak u okruženju istraživanja i razvoja. Bilo bi dobro kad bismo mi imali 20 posto, ali to se mora događati u tehnološkom kampusu, a ne na stazi. Naši alati i procesi u tehnološkom kampusu moraju dovoljno dobro raditi da bismo bili barem 90 posto sigurni da će nadogradnje funkcionirati i ispuniti naša očekivanja kad dođu do staze. Nije to lako postići, ali to treba biti naš cilj.”
Vlasnik Aston Martina, Lawrence Stroll, uporno pokušava stvoriti šampionsku momčad. I dok 2025. vjerojatno neće donijeti neke drastične promjene u poretku Formule 1, društvo iz Silverstonea jako puno očekuje od 2026. Tada se mijenjaju tehnička pravila, a bolid Aston Martina po prvi će put dizajnirati Adrian Newey.
Baš vam se vidi
Cowell me podsjeća na Binotta..oba “gurui za motore” ali ne baš dobri šefovi momčadi..to je kao da na brodu “capa maccine” ili po naški Upravitelja stroja postavite za Kapetana..taj bi brod brzo nastradao..sva sreća došao im je Newey pa će ga rasteretiti briga o kojima očito nema pojma..o tome kako dizajnirati odličan bolid.