Lando Norris kažnjen je tijekom utrke za VN Katara stop/go kaznom od deset sekundi zato što nije usporio na dijelu staze s označenom žutom zastavom. U McLarenu ne negiraju Landov prekršaj, ali ogorčeni su tako strogom kaznom.
U vrlo sadržajnoj utrci na stazi Lusail, Lando Norris bio je na putu prema osvajanju drugog mjesta. U jednom dijelu utrke vodio je interesantnu borbu s kasnijim pobjednikom Maxom Verstappenom, a iako nije uspio dobiti taj dvoboj, išao je prema jako dobrom rezultatu koji bi njegov McLaren približio osvajanju naslova konstruktorskog prvaka
Međutim, situaciju je okrenula jedna kontroverzna odluka. Na dijelu staze bila je istaknuta žuta zastava jer je s Williamsa Alexa Albona otpao retrovizor, a Lando nije usporio prolazeći tom dionicom. Pogriješio je, to nije sporno, ali svi su ostali u čudu zbog izuzetno stroge stop/go kazne u trajanju od deset sekundi. S ulaskom i izlaskom iz boksa, to je zapravo britanskom vozaču oduzelo više od pola minute.
“Iskreno, u tom trenutku nisam znao u čemu sam pogriješio. Navodno nisam usporio zbog žute zastave. Pa nisam idiot, da sam znao da je žuta zastava, usporio bih. To je prvo pravilo koje te nauče u kartingu. No, pravila su takva. Ako ne usporiš zbog žute zastave, dobiješ kaznu, tako da kazna je poštena.”
“Momčad mi je dala odličan auto danas i zahvalan sam na tome. Razočaran sam jer utrku nisam mogao odraditi lošije i nisam ekipi donio bodove koje zaslužuje. Učinio sam zadatak naše momčadi težim nego što je trebao biti. Svi rade odličan posao, a ja sam ih iznevjerio i mogu im se samo ispričati”, rekao je Norris nakon utrke.
Vodeći Verstappen odmah je uočio da mu se Lando približio u tom sektoru sa žutom zastavom pa je svojoj ekipi sugerirao istragu. Vozač McLarena to mu nije zamjerio.
“Dobro, dobro za njega. To je ono što svi čine. I ja bih napravio isto”, izjavio je Lando.
Kad je odradio kaznu, Norris je pokušao spasiti što se spasiti može. Probio se natrag do desetog mjesta i uz najbrži krug utrke osvojio barem dva boda. Budući da je njegov momčadski kolega Oscar Piastri bio treći, a Ferrarijevi vozači Charles Leclerc i Carlos Sainz osvojili su drugo i šesto mjesto, Ferrari se uspio malo približiti McLarenu u konstruktorskom poretku.
Ovako je poslije Velike nagrade Katara pred novinarima govorio Andrea Stella, šef McLarenove momčadi. Norrisov prekršaj nije pokušao osporiti, no zabrinjava ga kako je određena ta kazna.
“Nakon što smo provjerili podatke, mogu potvrditi da Lando nije usporio. Međutim, nedostatak bilo kakve određenosti i razmjera vrlo je zabrinjavajuć i to je faktor koji bi mogao imati odlučujući utjecaj na ishod prvenstva. Ovo je definitivno materijal koji bi FIA trebala shvatiti vrlo ozbiljno, ako želimo imati poštenje kao dio utrkivanja u Formuli 1. Važan je to posao.”
“Postoji ogroman trud svake momčadi, ogroman trud svih zainteresiranih strana, a moramo se pobrinuti da se ovaj posao vodi na način su neki osnovno elementi razmjera i određenosti garantirani kad se dodjeljuje kazna. U suprotnom, posljedice bi mogle otići izvan kontrole. Meni je ovo izgledalo kao da postoji neka knjiga s puno prašine na njoj, koju je netko izvadio pa rekao: “Da vidimo što kaže, primijenit ću ovo.”
“Očekujemo da će ovaj slučaj primjene tako stroge kazne biti preispitan od strane FIA-e, a svakako, po našem mišljenju, ima materijala za poboljšanja nakon što je FIA iskoristila ovu priliku da otvori reviziju svog djelovanja i primjene kazne”, poručio je šef McLarenove momčadi Andrea Stella.
Da su u McLarenu nezadovoljni opsegom Norrisove kazne, nije ništa čudno, ali kad predstavnici drugih timova kažu da je sudačka odluka jako neobična, onda bi se oni u vrhu natjecanja doista trebali zapitati.
“Kazne su bile brutalne, posebno prema McLarenu. Njih bi to moglo koštati prvenstva. Kakav god prekršaj bio, najvažnija je stvar da postoji dosljednost. Ako direktor utrke dođi i ima čvrst stav, to je u redu ako svi znaju za taj čvrst stav i moraju mu se prilagoditi”, rekao je Toto Wolff iz redova Mercedesa.
U svakom slučaju, konstruktorsko prvenstvo bit će odlučeno na posljednjoj utrci sezone u Abu Dhabiju. Kad je Norrisu određena drastična kazna, dojam je bio kao da su upravo to i željeli oni koji odlučuju – malo više drame na završnici sezone. McLaren još uvijek ima dosta veliku prednost od 21 boda u odnosu na Ferrari, ali kao što nam je Katar potvrdio, u Formuli 1 sve je moguće.
znači Max napravi sranje u kvali zasmeta Russelu i onda kao joj nije bio brzi krug i kaznit ćemo ga samo sa jednim mjestom iako svi ostali dobivali 3 mjesta..toliko o pravednom suđenju!! Hama kazne zbog prebrzog prolaska kroz box pod SC dok svi bili u vlakići, znači niej dobio ništa sa time jer su bili u vlakiću i bio je SC ..ali ne maximalna kazna..ali kad je Max u pitanju onda olakotne okolnosti 🙂 🙂
Ima primjer iz 1977 u Kyalamiju kaj se moglo dogoditi da je neki sudac išao pokupiti retrovizor a Norris punom brzinom kroz ciljnu ravnicu… I nije mu prvi put da ne poštuje pravila, u Brazilu je krenuo na startu a nije imao zeleno dopuštenje, u Saudijskoj Arabiji je isto krenuo prerano i nije bio kažnjen za to. Tako da ovo kaj je ponovno napravio zaslužuje ovakvu kaznu jer moraš uvijek biti svjestan okoline i poštivati tuđe živote kako u prometu tako i na stazi.
FIA postaje glavni režiser u utrci
kazne im nemaju smisla ni logike,
glupost uzima maha i više se priča o kaznama i suđenju nego o utrci
kud to vodi
Slažem se, ali ovaj puta je kazna na mjestu. Vozač mora biti upoznat sa pravilima.
Na sud u Pariz!!!
Kazna stroga jeste, mada mislim da je ovo pokazatelj za iduću sezonu, svim timovima, što će se događati u slučajevima nepoštivanja pravila i kakve kazne mogu očekivati.
Osim svjetlosnog signala nakon 50-tak metara s lijeve strane su jasno mahali duple žute zastave. E sad što su Britanci naviknuti da se njihove ne kažnjava i u nebitnoj utrci kad je prvenstvo gotovo se napokon Mcl ili Merc smiju za nešto kazniti je drugi par rukavica.
Pila naopako ili poravnavanje kazni da ne ispadne da se samo RB ili Ferarri radi nečeg kažnjava..patetično i prozirno od MaFIE.