Na kraju godine biramo ono najbolje od F1 u proteklih 12 mjeseci

Još nas jako malo vremena dijeli do ulaska u novu kalendarsku godinu, a kad se resetira broj na kalendaru svjesni smo nekako da nam je sve bliže i nova sezona Formule 1.

Stoga, za kraj ove godine odlučili smo još malo proanalizirati proteklu sezonu, u kojoj je Max Verstappen osvojio vozačku, a McLaren konstruktorsku titulu. Bila je to jedna vrlo interesantna sezona, s puno različitih pobjednika utrka, ali i vrlo velikim amplitudama forme F1 timova.

Urednici na GP1.hr u nastavku biraju najboljeg vozača, najbolju momčad, najugodnije iznenađenje i najbolju utrku u 2024. Kod svakog pitanja imamo i anketu u kojoj možete dati svoj glas te tako sudjelovati u izboru.

Start VN Australije 2024. (Photo by Peter Fox/Getty Images)

Imajući u vidu realne mogućnosti bolida i njegove momčadi, koji je vozač po vama najbolje odradio svoj posao u 2024. godini?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da bi bilo nepošteno ovdje ne izdvojiti Maxa Verstappena koji je svojim vožnjama osigurao još jedan naslov prvaka u bolidu koji, osim na samom početku sezone, nije bio na razini dovoljnoj za osvajanje novog naslova prvaka.

Igor Vukajlović: S obzirom na uspon McLarena i Ferrarija, a evidentan pad Red Bulla prema kraju sezone uz stres izazvan odlaskom Adriana Neweya, Max Verstappen je svejedno s lakoćom obranio naslov prvaka i pobjeđivao pored 4, ponekad i 6 bolida boljih od njegovog RB20.

Tomislav Radić: Mislim da je dovoljno pogledati poredak i vidjeti između kojih momčadskih kolega je najveća bodovna razlika. Iako je početak sezone drugačije govorio, nekako od Španjolske je krenuo pad Red Bulla, te je Max pokazao zašto je svjetski prvak. Da, i dalje je prgav i bahat na stazi, ali to ne umanjuje njegova postignuća, pogotovo kad nije imao najbrži bolid.

Igor Šestak: Iako bi se moglo izgraditi slučaj u korist Landa Norrisa ili Charlesa Leclerca, mislim da je svoj posao najbolje odradio Max Verstappen. Odličan početak sezone usmjerio ga je prema obrani naslova, no njegove su sposobnosti u većoj mjeri došle do izražaja kasnije u sezoni, kad je njegov Red Bull bio sve samo ne najbolji bolid na gridu. Max je uspio zadržati konstantu dobrih rezultata kroz cijelu sezonu, ima najviše pobjeda i postolja, izjednačen je po broju pole positiona s Norrisom, a posebno će se pamtiti ona vožnja u Brazilu kojom je praktično zapečatio osvajanje četvrte titule.

Luka Tunjić: Max Verstappen opravdano je dobio pohvale mojih, ali i njegovih kolega koji su ga proglasili najboljim vozačem za 2024. Uz sjajnog svjetskog prvaka, impresionirao me i Charles Leclerc koji je uz Nizozemca jedini vozač koji je ove sezone osvojio postolje u četiri uzastopne utrke. Osvojio je 13 postolja, koliko i Norris, i samo jedno manje od Verstappena.

Najbolji vozač Formule 1 u 2024. godini?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Ove sezone nije nedostajalo okršaja Verstappena i Norrisa (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Koji vas je vozač najugodnije iznenadio, a koji razočarao svojim nastupima?

Lovro Pernjak-Grbac: Nico Hulkenberg je u Haasu po meni pravo iznenađenje jer je više puta u sezoni pokazao kako u njemu i dalje ima dovoljno brzine za biti u Formuli 1, a pogotovo smo to vidjeli i pri kraju sezone kada je Haas koliko toliko posložio bolid te je Hulk izvlačio maksimum iz bolida. Najveće razočarenje sezone je po meni svakako Sergio Perez koji je puno prije kraja prvenstva trebao dobiti ‘pedalu’ jer nije ničime pokazao da zaslužuje biti u Formuli 1, a pogotovo ne u momčadi koja pretendira na sam vrh.

Igor Vukajlović: Nisam bio fan Yukija Tsunode, ali ove godine je zaista pokazao solidnu brzinu, a mora poraditi naravno na ostalim aspektima trkaćeg vikenda. Najveće razočaranje je Sergio Perez koji nije baš toliko trebao biti slab ove sezone. Nema jednostavnijeg objašnjenja osim da je jednostavno bio prespor.

Tomislav Radić: Iznenadili su me vozači koji su upali kao privremene zamjene ili zamjene do kraja sezone – Bearman i Colapinto. Prvo, Bearman je imao odličan debi u Saudijskoj Arabiji, a potom je imao dobre nastupe u Haasu. Colapinto također, opravdao je povjerenje ekipe osvajanjem bodova, ono što Sargeantu nije išlo za rukom. Doduše, obojica su pokazala koliko su zeleni u Sao Paulu, ali i dalje su na mene ostavili najpozitivniji dojam.

Igor Šestak: Kao ugodno iznenađenje istaknuo bih Nica Hülkenberga. Nijemac je u svojoj karijeri često bio osporavan i spočitava mu se nedostatak nekih velikih rezultata, no ne može se poreći da je imao jako dobru sezonu. Posebno bih izdvojio njegovu konstantnost jer je bodove više ili manje redovito osvajao kroz cijelu sezonu. Pamte se šesta mjesta iz Austrije i Velike Britanije, a od zadnjih devet utrka sezone, u čak osam je završavao među prvih deset. Među najveća razočaranja uvrstio bih Sergija Pereza i Daniela Ricciarda, koji su opravdano izgubili svoja vozačka mjesta, ali i Lancea Strolla, koji svoje mjesto još uvijek drži iz dobro poznatih razloga.

Luka Tunjić: Razočarao me Lewis Hamilton. Sedmerostruki svjetski prvak prije početka sezone šokirao je i najavio odlazak iz Mercedesa na kraju sezone, ali u posljednjoj sezoni se napatio za volanom “srebrnih strijela”. Prošle je sezone završio treći u prvenstvu iza Red Bullovih vozača, a ove je sezone vozio “toplo-hladno”, pa je tako uz fantastične trenutke briljantnosti imao i puno vikenda za zaborav. Od njega se očekuje više dolaskom u novu sredinu, a ugodno me iznenadio Carlos Sainz, koji unatoč “nozi” u Ferrariju nije klonuo tijekom sezone. Štoviše, Španjolac se vjerojatno nadao kako će iduće sezone biti u bolidu koji je bolji od Williamsa, ali to se nije odrazilo na njegove vožnje i do kraja se borio za Ferrarijevu titulu u prvenstvu konstruktora.

Najugodnije iznenađenje u 2024. godini?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Najveće razočaranje u 2024. godini?

Rezultati

Loading ... Loading ...
McLaren je u borbi konstruktora ‘za dlaku’ pobijedio Ferrari

Svi su timovi kroz sezonu imali dosta uspona i padova. Ako biste gledali općenito funkcioniranje cijele momčadi, rezultate obojice vozača u kvalifikacijama i utrkama te performanse bolida – koji tim po vama zaslužuje najbolju ocjenu?

Lovro Pernjak-Grbac: Na prvu, ovdje bih istaknuo McLaren koji je, nakon početnih problema, bio najveća konstanta u prvenstvu te su zasluženo uzeli konstruktorski naslov prvaka. Pored njih, pohvalio bih i Ferrari koji je unatoč lošem središnjem dijelu prvenstva uspio doći na potrebnu razinu te se pred kraj sezone uključio u borbu za sam vrh, iako je to na početku izgledalo prilično neobećavajuće.

Igor Vukajlović: Najbolje je definitivno funkcionirala momčad McLaren. Doduše, oni su profunkcionirali, tj. nije to bilo baš odmah od početka sezone. Smiono su odradili sagu sa fleksi krilima, zadovoljili apetite oba vozača i osigurali naslov prvaka konstruktora. Dodatno bih izdvojio još Haas, koji je lakše disao nakon novog sponzorstva s Toyotom, što su svakako zaslužili.

Tomislav Radić: Teško mi je nekog istaknuti. Svi su imali povremenih uspona i padova te ne bi baš nekog mogao posebno izdvojiti po tom pitanju. Mogao bi samo pohvaliti McLaren i Ferrari koji su imali najskladnije vozače, vozače koji su prilično ravnopravno doprinijeli svojim ekipama u borbi za naslov, koja je na kraju otišla na McLarenovu stranu. Ali je lijepo bilo opet nakon dugo vremena vidjeti dvije najlegendarnije i najstarije ekipe u borbi na vrhu.

Igor Šestak: Prvenstvo je osvojio McLaren i zasluženo ponio naslov najbolje momčadi u 2024. Međutim, moj odgovor na ovo pitanje bio bi – Ferrari. McLaren je imao vrlo loš ulazak u sezonu, a kasnije u sezoni kad je realno imao najbrži bolid, mislim da na mnogim utrkama nije izvukao maksimum. Bilo je grešaka vozača, pogrešnih strategija i brljanja s momčadskim odredbama. Red Bull je imao odličan start sezone pa kasnije potonuo. Još su tu bile unutarmomčadske razmirice i grozna forma Sergija Pereza na koju se nije pravovremeno reagiralo. Ferrari je kroz sezonu bio nekako najkonstantniji, imao je najmanje loših vikenda od ekipa iz gornjeg dijela poretka, vozači su najčešće dobro funkcionirali i izvlačili maksimum iz situacije u kojoj su bili. Također, Ferrari je podigao razinu momčadske izvedbe, smanjio se broj strateških pogrešaka, a uz sve to osigurao je i potpis Lewisa Hamiltona za iduću sezonu.

Luka Tunjić: Tu nemam dvojbe, McLaren zaslužuje svaku pohvalu za prvu titulu prvaka nakon čak 26 godina. Malo tko je očekivao kako itko može ugroziti Red Bull nakon onako dominantnog početka sezone, ali McLaren je marljivo radio u baš svakom aspektu. Značajno su unaprijedili bolid, a istovremeno su se učili na pritisak koji je došao s bržim bolidom i boljim rezultatima. Na kraju su savladali sve izazove i proslavili titulu prvaka…

Najbolja momčad u 2024. godini?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Leclerc ispred Hamiltona, budući momčadski kolege (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Koji biste događaj ili situaciju izdvojili kao najvažniji ili najznačajniji trenutak u nedavno završenoj sezoni?

Lovro Pernjak-Grbac: Svakako vijest koja je odjeknula u medijima je bio prelazak Lewisa Hamiltona u Ferrari nakon dugogodišnjeg ‘staža’ u Mercedesu. Ta vijest je nekako obilježila početak sezone, ali se kroz čitavu godinu provlačilo to što je Sainz ostao bez vozačkog mjesta, a Hamilton je morao odraditi još jednu sezonu u Mercedesu koji nije bio dovoljno dobar da bi se upustio u borbu za sam vrh poretka. Taj prelazak je onda pokrenuo cijeli ‘domino efekt’ među ekipama te ćemo dogodine imati puno promjena u ekipama.

Igor Vukajlović: Vijest od dolasku Lewisa Hamiltona u Ferrari je definitivno bila glavna vijest sezone. Držalo se to dovoljno u tajnosti i nije bilo baš toliko očekivano. Izdvojio bih još i onaj neki, vremenski možda malo teže definirani trenutak kada je postajalo izglednije da će Red Bull nakon toliko vremena biti svrgnut s vrha konstruktorskog poretkam, a tu je i bio Landov mogući pokušaj za naslov prvaka.

Tomislav Radić: Istaknuo bi utrku u Sao Paulu. Do te utrke smo imali blisku borbu za vozačku titulu, Lando je bio u usponu a Max padao. Tada, u utrci, se dogodio ključan obrat. Lando je imao lošu utrku a Max je fantastičnom vožnjom i uz malo sreće došao do ključne pobjede i ključne prednosti u prvenstvu, što je na kraju bio neočekivani završni udarac Landovim nadanjima za naslov prvaka.

Igor Šestak: Iza nas je stvarno uzbudljiva sezona i teško je izdvojiti samo jedan događaj. Najveću ‘bombu’ predstavlja Hamiltonov potpis za Ferrari. Mislim da ogromnu stvar za F1 predstavlja statistički podatak o čak sedam različitih vozača koji su pobjeđivali na utrkama tijekom sezone. Bile su tu Verstappenove borbe s Norrisom na stazi i Russellom izvan staze, ali i neke izuzetno važne odluke koje će se odraziti na budućnost – prelazak Adriana Neweyja iz Red Bulla u Aston Martin i prihvaćanje Cadillaca kao 11. F1 momčadi, konačno.

Luka Tunjić: Kao najvažniji trenutak sezone izdvojio bih sudar između Verstappena i Norrisa na Velikoj nagradi Austrije. To je trenutak kojije obilježio ostatak sezone jer je Max povukao jasnu crtu i pokazao dragom prijatelju Norrisu kako mu neće popustiti ni milimetar u borbi na stazi. Tek se tada gradio momentum za Norrisov lov na titulu prvaka, a do kraja sezone oklijevao je u više navrata protiv Maxa, upravo zato što je na umu imao incident s Red Bull Ringa. Iako je Max tada imao ugodnu zalihu od 60-ak bodova u prvenstvu vozača, tko zna kako kako bi se sezona odvila da je ishod te borbe na stazi i sudara bio drugačiji…

Najznačajniji događaj u 2024. godini?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Iako je tijekom sezone imao dosta problema, Max je osvojio svoju četvrtu titulu
(Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Najbolja utrka u 2024.?

Lovro Pernjak-Grbac: Možda malo subjektivno, ali meni je najviše u sjećanju ostala utrka u Monzi. Iako nije bilo previše borbi na stazi za samu pobjedu, u čuvenom hramu brzine smo vidjeli pravu taktičku borbu dvije ekipe na dvije potpuno različite strategije, a to je, pored samog utrkivanja kotač uz kotač, ono što Formulu 1 čini posebnim natjecanjem.

Igor Vukajlović: VN SAD-a koja je jasno pokazala koliko su nedorečena pravila utrkivanja. Upravo radi toga, postalo je jasno koliko je Max Verstappen vozački ispred ostatka grida, posebice Landa Norrisa i njihovog duela koji je u biti obilježio sezonu.

Tomislav Radić: Izdvojio bi dvije utrke, Monzu i Mexico City. Monza, naravno, emotivna zbog pobjede Ferrarija u svom dvorištu, i to pobjede zarađene taktičkim nadmudrivanjem legendarnog suparnika. Meksiko bi izdvojio zbog emotivne posljednje pobjede Carlosa Sainza u Ferrariju, što je po meni njegova najbolja i najdominantnija pobjeda na skoro domaćem terenu. Barem je prva pobjeda nekog vozača kojem je Španjolski jezik materinji na Španjolskom govornom području još od Alonsove pobjede u Barceloni 2013. godine.

Igor Šestak: Velika nagrada Velike Britanije. Bila je to utrka koja je imala sve što jednom ljubitelju Formule 1 treba. Tijekom utrke više su se puta mijenjali uvjeti, što je klasična priča o britanskom vremenu. Više se vozača izmijenilo na vodećoj poziciji, bilo je puno preokreta, a za pobjedu je trebalo i vozačko umijeće i dobar bolid i pravovremeno donošenje strateških odluka. Na kraju je sve to najbolje upakirao Lewis Hamilton i ostvario svoju devetu pobjedu na Silverstoneu. Bila mu je to 104. pobjeda u karijeri, a prva nakon 945 dana posta. Poslije utrke definitivno nije nedostajalo emocija.

Luka Tunjić: U pamćenju mi se urezala Sao Paola. Verstappen se kvalificirao tek na 12. mjesto, a dobio je i pet mjesta grid kazne zbog promjene komponente motora. A Lando je uzeo pole position i činilo se kako bi ipak moglo doći do dramatičnog okreta u prvenstvu vozača koji je trebao Britancu. Na kraju je Max odvezao jednu od najboljih utrka u karijeri, a sjajna je bila i VN Velike Britanije u kojoj je bilo jako puno zapleta zbog promjenjivih vremenskih uvjeta. Nekoliko se puta tijekom utrke mijenjao favorit za pobjedu, a na kraju smo vidjeli holiduvski završetak i rekordnu devetu Hamiltonovu pobjedu u njegovom dvorištu. Uživao

Najbolja utrka u 2024. godini?

Rezultati

Loading ... Loading ...
McLaren – konstruktorski prvak 2024.

Od vozača koji nisu dobili nove ugovore za utrkivanje u Formuli 1 (Perez, Magnussen, Bottas, Zhou, Ricciardo, Colapinto, Sargeant), tko će vam najviše nedostajati na gridu?

Lovro Pernjak-Grbac: Svakako će mi nedostajati Daniel Ricciardo koji je bio baš posebna ličnost na gridu Formule 1. Iako mogu razumjeti odluku Red Bulla da se pruži šansa mlađim nadama iz njihovog juniorskog programa, smatram da je za Ricciarda i dalje moglo biti mjesta na samom gridu ako pogledamo vozačke postave za iduću sezone, no dobro..

Igor Vukajlović: Od navedenih, jedino se Ricciardo čini materijalom za prvaka, ali previše je tu prilika bilo koje nije iskoristio. Ostali su odlični vozači br. 2 i lako su zamjenjivi.

Tomislav Radić: Najmanje će mi nedostajati Sargeant, to je sigurno, ali mi je žao što Colapinto neće dobiti, bar zasad, novu pravu priliku u F1. Imam osjećaj da je mogao još više pokazati, samo kad bi imao više prilika, odnosno više utrka.

Igor Šestak: Kevin Magnussen. Iako u svojoj F1 karijeri nije uspio ostvariti neke spektakularne rezultate, uvijek je bio interesantna ličnost i uvijek se oko njega nešto događalo. Definitivno je imao kontroverznih poteza i znao je biti nekorektan prema svojim suparnicima, ali među navedenim vozačima koji napuštaju Formulu 1, privremeno ili trajno, mislim da će njegovo agresivno utrkivanje na rubu pravila i osebujan karakter prilično nedostajati oktanskom cirkusu.

Luka Tunjić: Žao mi je što je s grida “izguran” Valtteri Bottas, koji se rebrendirao nakon odlaska iz Mercedesa i imao neke sjajne utrke dok je Alfa Romeo bila konkurentna 2022. Nažalost, Sauberova forma strmovito je pala u posljednje dvije sezone i Finac ove godine nije osvojio ni bod. Mišljenja sam kako je imao još za dati ovom sportu, za razliku od, recimo, Ricciarda, kod kojeg je očito došlo do pada forme i zasićenja.

Koji će vam vozač najviše nedostajati?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Dvojicu s ove slike iduće godine nećemo gledati u F1 (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x