Jedan naslov riješen, ostala je borba za konstruktorski naslov. McLaren je u predzadnju utrku sezona ušao s 30 bodova prednosti ispred Ferrarija. Borba za taj naslov se nastavlja u Abu Dhabiju, i razlika između njih nakon Katara iznosi 21 bod u korist McLarena.
Kao pobjednik iznenađujuće uzbudljive utrke je izašao Max Verstappen u Red Bullu ispred Ferrarijevog Charlesa Leclerca u Ferrariju na drugom mjestu, dok je treći završio McLarenov Oscar Piastri. Četvrto mjesto je osvojio George Russell u Mercedesu.
"Simply lovely, guys! What an unbelievable race again, that was really fun!" 📻
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
Expertly managed from the first corner to the last by Max Verstappen tonight! #F1 #QatarGP pic.twitter.com/etuxKMdgzq
Odličan peti je završio Pierre Gasly u Alpineu donijevši ekipi važne bodove u borbi za šesto mjesto u poretku konstruktora. Šesto mjesto osvojio je Ferrarijev Carlos Sainz. Sedmi je bio Fernando Alonso u Aston Martinu.
Veliko je slavlje u momčadi Saubera. Osmo mjesto je osvojio Zhou Guanyou, osvojivči tako prve bodove za Sauber ove sezone. Deveto mjesto je osvojio Kevin Magnussen u Haasu. Važna dva boda je, nakon kazne od deset sekundi zaustavljanja u boksu, osvojio Lando Norris u McLarenu (odvozio je najbrži krug utrke).
Sezona završava idući vikend zadnjom utrkom sezone u Abu Dhabiju.
Tijek utrke
Svi vozači osim Hulkenberga su za startni set guma odabrali srednje tvrde gume. Hulkenberg je odabrao set tvrdih guma. Temperature su bile dosta niže u odnosu na prošlogodišnju utrku.
Start nije prošao bez incidenta. Došlo je do kontakta između Colapinta, Ocona i Hulkenberga, pri čemu su prva dvojica odustala. Zbog toga je na stazu izašao sigurnosni automobil. Na vrhu je fantastično startao Verstappen, a još bolje Norris koji se probio na drugo mjesto. Russell je pao na treće mjesto, a Leclerc se probio na četvrto mjesto. Sainz je također napredovao do šestog mjesta, a Hamilton je izgubio tri pozicije i pao je na deveto mjesto. Tako je poredak nakon starta i pod sigurnosnim automobilom bio Verstappen, Norris, Russell, Leclerc, Piastri, Sainz, Perez, Alonso, Hamilton, Tsunoda.
LAP 2 / 57
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
⚠️ SC DEPLOYED ⚠️
Colapinto, Ocon and Hulkenberg collide at T1.
The Haas has a puncture, the others are out 😔#F1 #QatarGP pic.twitter.com/xKWIIWGov8
Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja četvrtog kruga. Na restartu je Piastri prestigao Leclerca, a na kraju poretka je došlo do novog kontakta između Strolla i Lawsona, ali ovaj put su vozači nastavili utrku bez značajnijih oštećenja. A promaklo nam je da je prije samog izlaska sigurnosnog automobila Stroll imao kontakt s Albonom pri čemu se izvrtio, tako da je ovaj drugi kontakt bio samo dodatak u mizeran početak utrke za Astonovog vozača.
Stroll je na kraju odustao, a prije toga je odradio kaznu od deset sekundi. Sljedeći krugovi i nisu bili odveć zanimljivi, svi su se podijelili u nekoliko grupica i držali konstantan razmak jedan do drugog. Verstappen je u 13. krugu imao dvije sekunde prednosti ispred Norrisa. Russell je bio tri sekunde iza Norrisa na trećem mjestu, a Piastri je bio na pola sekunde iza Russella, ali bez prave prilike za napad. U 14. krugu smo dobili obavijest da je Hamilton dobio pet sekundi kazne zbog pogreške na startu, prerano je startao.
U nastavku nije bilo pretjerane akcije. Čekali su se ulasci u bokseve. Do tog trenutka poredak je bio Verstappen, Norris, Russell, Piastri, Leclerc, Sainz, Perez. Hamilton, Magnussen, Gasly. Prvi je u boks ušao Russell u 24. krugu. Prešao je na tvrde gume, ali je imao vrlo sporu promjenu guma, čak sedam sekundi je trajalo zaustavljanje. Vratio se na 11. mjesto iza Alonsa.
LAP 24 / 57
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
Russell pits under threat from Piastri – but it's a slow stop and now he's sat in traffic! 😱
That's really put a dent in his race. #F1 #QatarGP pic.twitter.com/TBcJ1nJAhC
Malo uzbuđenja nam je mogao donijeti otpali retrovizor s jednog bolida kod izlaska iz boksa. Vodstvo utrke se odlučilo samo za žute zastave. U 34. krugu je Bottas pregazio isti retrovizor i time ga razbio i prosuo po stazi. Od toga je nastradao Hamilton kojem je pukla prednja lijeva guma, a i Sainza je dočekala ista sudbina. Odmah nakon toga u boks su otišli, osim oštećenika, Piastri i Verstappen. Nakon toga je na stazu izašao sigurnosni automobil, u 35. krugu. Svi su odmah krenuli koristiti situaciju za ući u boks po nove gume.
LAP 34 / 57
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
PUNCTURES FOR LEWIS HAMILTON AND CARLOS SAINZ! 💥
🟡 SAFETY CAR DEPLOYED 🟡#F1 #QatarGP pic.twitter.com/jj8xDVxcm9
Poredak pod sigurnosnim automobilom, nakon manjeg kaosa i ulazaka u bokseve, je bio Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Perez, Gasly, Russell, Sainz, Zhou, Alonso. Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja 39. kruga. Norris je na restartu pokušao napasti Verstappena ali bezuspješno. Ubrzo smo imali novi sigurnosni automobil zbog izlijetanja Hulkenberga i izvrtanja Pereza. Oba su odustala iz utrke. Tijekom SC-a smo dobili vijest da je Norris pod istragom zbog brze vožnje pod žutim zastavama.
Sigurnosni automobil je bio na stazi do kraja 42. kruga. Ovaj put je restart prošao bez incidenta, svi na tvrdim gumama su imali problema s temperaturom guma. Poredak u 44. krugu je bio Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Russell, Gasly, Sainz, Alonso, Zhou, Albon. Isti krug smo dobili vijest da je Norris dobio kaznu zaustavljanja u boksu od deset sekundi zbog neusporavanja pod žutim zastavama. Kaznu je odradio krajem 45. kruga, vratio se na posljednje, 15. mjesto.
LAP 46 / 57
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
Norris serves his penalty, which drops him all the way down to P15 – in other words, last.
That means Verstappen leads by 3.4 seconds over Leclerc.
Hamilton is also given a drive through penalty for speeding in the pit lane. #F1 #QatarGP pic.twitter.com/qg5hTmlaWh
Osim njega, Hamilton je dobio kaznu prolaska kroz boks zbog brze vožnje u boksu. Norris se solidno probijao sa dna poretka, do 52. kruga se probio na 12. mjesto i bio je vrlo blizu osvajanja nekih bodova. Uz to, imao je najbrži krug utrke. U 53. krugu Bottas se probio na deseto mjesto ispred Albona, a isto je uradio i Norris koji se tako probio na 11. mjesto. Krug kasnije Norris je prestigao Bottasa za deseto mjesto, te je tako došao do pozicije u kojoj osvaja dva važna boda.
Do kraja utrke nitko nije mogao ugroziti Verstappena koji je tako došao do nove pobjede ispred Leclerca i Piastrija. Borba za naslov konstruktorskog prvaka tako ide u Abu Dhabi, kad ćemo doznati tko će odnijeti titulu – McLaren ili Ferrari.
MAX VERSTAPPEN WINS THE QATAR GRAND PRIX!!
— Formula 1 (@F1) December 1, 2024
Expertly managed from the World Champion, who makes it two wins in three races! 👏👏#F1 #QatarGP pic.twitter.com/KqMPFWAcbw
F1 Fan,lijepo zboriš!!! Lando,lebac ti **bem…Previše si mekan i popuštaš olako duele.Na takav način nikad nećeš biti prvak svijeta.Utrka prosječna izrežirana malo od strane Fia-e.Prvoj trojici čestitke.pozz
Utrka je bila dobra bravo sauber Zhou prvi bodovi,,, Ferrari se mucio Ali mclaren je bio prosjecan mogli su bolje sada Abu Dhabi
Bravo Max! Ponovno doktorska vožnja. Najjači vozač današnjice bez premca. Jadna FIA sada želi na nebitnoj utrci napraviti balans kazni, prozirno. Čestitke Zhou!
Jedna od najljepših “novih” staza.. Čestitke Maxu i Zhou! Sama trka je bila nezanimljiva, sudari i prekidi su ju učinili zanimljivom! Sve pogrde “stewaedima”!!! Sada su oni “glavni” akteri utrka, vozači nam više i ne trebaju!! Počam od kazne Maxu jučer (- 1 startno mjesto), 10s Norrisu, Hamu i ostalima, ali zašto!!?? Kod utrka i brzina iznad 200km/h oni “noted” (??!!) što – tko je koga prvoi okrznuo??!! FUJ, FUJ!!! Ocjena utrke – srednja žalost, “stewaedi” koji to nisu debeli “zero”!!! Nadam se da će ih netko jednom doći glave jer ih ja više ne mogu trpjeti… Mislim da FIA… Read more »
Sve dobro kažeš….samo bi dodao razlog zašto je to kako si napisao sa sucima. Očito je nastupila amerikanizacija. Pogledaj samo koliko sad ima utrka u Americi…A sad razmisli kako amerikanci shvaćaju biznis. Amerikanci od svega rade show program, a to podrazumijeva između ostaloga i režiranje napetosti, pa makar ona bila umjetna i to se već neko vrijeme radi i u F1. Glavni razlog zašto je Norris kažnjen nije ni zbog Maxa ni zbog toga što je to zaslužio, već je razlog – biznis (zarada). Da ga nisu kaznili ovako, zadnja utrka bi bila totalno nezanimljiva, jer se vozači ne bi… Read more »
FIA se bavi pogrešnim stvarima i ubija utrke,
kadrovi su im poslušnici i
fokus je na financijskom okviru kazni
vode neku čudnu politiku koja ubija motosport
snažni i bučni motori od kojih te prolazi jeza su prošlost
električne kosilice ograničene brzine budućnost
možda sve jednog dana završi u simulatorima da se zadovolji Greenpeace
FIA ide u krivom smjeru
Bravo Zhou, Gasly, Max,sve u svemu ok utrka … Nego pitanje za navijace Hamiltona koji su prozvali Pereza kantom od vozaca itd. samo da bi umanjili uspjehe Maxa … Kako to da bog brzine nije uspio preteci kantu od vozaca pola utrke? Kako to da tzv. bog brzine kmeci da zeli odustatati od utrke …😂
Pa pokusaj realno razmisljat!
Mozda ima drugacije postavke od gr,mozda skrivaju podatke?
Ipak jes jedna utrka i to je to sa mercom.
A mislim da je i sam lujo digao ruke.
Cemu da se pati na tim vrucinama za NISTA! Nema se on kome dokazovati a i nije u dvadesetom godinama.
Znaci sami sebe sabotiraju u Mercedesu i daju losij setup Hamiltonu i izbijaju sebi bodove, jer eto Hamilton odlazi … kak nema sto dokazivati, popusio naslov u dominantnom bolidu od Rosberga, vrlo vjerovatno ce popusiti momcadski i od Rusella u ove 3 godine …
Sami sebe sabotiraju!?
Izbijaju bodove!?
Ne kuzim,sta se bore za 3 mjesto?
Ste im je upitno 4 mjesto?
Za luju ove utrka nema bas ama bas nikakvog znacenja.
Pa eto vidis razliku, Max je osvojio naslov i isao svejedno po pobjedu bezobzira iako RB ne moze biti 2. momcadski, a Hamilton je htjeo odustati kao pi.ckica i u tome je razlika izmedju Maxa i Hamiltona… Ali dosta o tome, dosadnjikavo je komentirati oko toga kad se na ocigled vidi tko je kakav vozac… Zivio 😉
Max jos puno čevapa mora pojest da bi stigao od lh pobjede,polea,itd..
zaboravljas da je Max vec na 4 naslova a ima oko 150 utrka manje i ako bude imao konkurentan bolid ili dominantan kao LH kroz karijeru preskocit ce LH sigurno, pa bi moglo biti da je LH slabo zganaca jeo … Ali to spada po sto bi bilo.kad bi bilo … Vidjet cemo dali ce Max uopce dugo voziti kao LH, ne djeluje mi kao lik koji ce voziti F1 do 40+ godina …
Ha ha ha , u onako dominantnom Mercedesu i bez Rosberga .
nema logike da se unutar jednog tima skriva podatke, mogu imati drugačije postavke, ali ne na štetu već zbog taktičkih odluka
Mercedes je velika ekipa a ne kokošinjac da se bave glupostima nema šanse
Hamilton ima avu moguću podršku ekipe do zadnjeg trenutka zadnjeg kruga
povijest Mercedesa i Hamiltona je sa previše uspjeha da se to kvari sa sitnim podmetanjem i opstrukcijama
Ni prvi ni zadnji ali to sta kazes nebi trebalo bit ali nikad neznas.
Odustao od nebitne utrke,em cuva motor em cemu da muci sebe.ipak je u godinama.
Znaš zašto nije uspio? , zato što si ti king kong ,eto zato 😂😂😂!!!
Nisam ni ocekivao argumentirani odgovor kao i inace kod navijaca boga brzine … To vam je razina, cast izuzetcima … 😉
Šta da ja tebi argumentiram pa pogledaj samo gore šta si napisao i ti tražiš argumentirani odgovor na to, prošišaj!!!
Ne znas ti argumentirati … Uzivaj 😉
RB ima bolji bolid od Merca i Perez nije lagan za prolaz
Hamilton nije motiviran za borbu ako nema neku mogućnost za pobjedu ili bar podij
a ovi što pišu da je Perez kanta,
pojma nemaju,
da ih staviti u F1 jedan krug , junački bi se usrali
Čestitke Verstapenu..Njegova pobjeda je čista kao suza..Utrka za ostale većim dijelom “odlučena” prekidima, sudskim odlukama i kaznama, ali valjda su takva pravila…..!!!
Lando… Mekan si u duelima
ako imaš brži bolid, ne ideš na nož, nema potrebe, čekaš priliku za čist prolaz
Bravo Max , bravo Zhou .
Zhou je proglašen vozačem utrke, neka i njemu jednom zasja sunce jer se iznenađujuće
dobro držao! Doduše na ruku mu je išlo što je 5 vozača odustalo…