U interesantnoj borbi za konstruktorski naslov svjetskog prvaka Formule 1, McLaren je za 14 bodova nadmašio Ferrari. Momci iz Ferrarija odradili su dobru zadnju utrku, no nisu mogli pobijediti Landa Norrisa.
McLaren i Ferrari ubrajaju se u najuspješnije timove Formule 1 svih vremena, ali i jedni i drugi su godinama čekali na pravu priliku za osvajanje prvenstva. Ove godine ta im se prilika napokon pružila. Ne u vozačkoj konkurenciji jer tamo je Max Verstappen ponovno bio najkonstantniji u osvajanju bodova, ali u konkurenciji konstruktora Red Bull nije mogao do naslova zbog očajne sezone Sergija Pereza.
McLaren je na konstruktorski naslov čekao od 1998. godine i uspio je prekinuti taj dugački post. Lando Norris sigurnom je vožnjom pobijedio na Velikoj nagradi Abu Dhabija i uz raniju prednost od 21 boda, McLaren je postao nedostižan za društvo iz Maranella.
Vozači Ferrarija odradili su jako dobru utrku. Carlos Sainz startao je s trećeg mjesta, a otvorio mu se put do drugog kad su se u prvom zavoju sudarili Max Verstappen i Oscar Piastri. Uporno je jurio za Norrisom, ali nije mu se uspio značajnije približiti. Morao se zadovoljiti svojim 25. plasmanom na postolje u ulozi Ferrarijevog vozača.
“Na kraju, osjećaj je gorko-slatki. Druga pozicija je maksimum koji smo danas mogli uhvatiti, ja mislim, s obzirom na brzinu Landa u McLarenu. Dao sam sve od sebe, a posebno je u prvom stintu izgledalo kao da ga možemo pratiti. Čim smo stavili tvrđe gume, činilo se kao da su oni za desetinku ili dvije brži u svakom krugu. Tako je izgledalo cijeli vikend i jednostavno su nam bili izvan dosega.”
“Čestitke McLarenu, prije svega. Oni su zaslužili osvojiti ovo prvenstvo. Bili su jako dobri u zadnje dvije trećine sezone. Bilo je izvanredno u tom periodu i s naše strane, mislim da možemo biti ponosni na ono što smo pokazali u ovom prvenstvu. Bila je teška godina, ali definitivno godina na koju trebamo biti ponosni”, rekao je Sainz.
Charles Leclerc bio je vozač dana u Abu Dhabiju. Zbog kazne koju je zaradio promjenom baterije u njegovom bolidu, ali i zbog slabijih kvalifikacija, startao je s 19. mjesta. U prvom se krugu fenomenalno probio među prvih deset, a na kraju je stigao do treće pozicije i pridružio se Norrisu i Sainzu na pobjedničkom postolju. Leclerc nikada u karijeri nije odvozio utrku u kojoj je zaradio 16 pozicija. Do sada mu je rekordan bio pomak za 14 mjesta.
“Znao sam da moram biti vrlo agresivan. Znao sam da u prvom krugu moram sasvim riskirati kako bih zgrabio što je moguće više pozicija i da bih došao u dobru poziciju za nastavak utrke, što sam i uspio. Jednostavno, startali smo previše otraga da bismo napravili išta bolje od ovoga. Mislim da smo izvukli maksimum.”
“Bolno je, jasno, kad je sezona bila tako neizvjesna do kraja. Dobili smo težak udarac u petak kad smo doznali za kaznu. Ipak smo dali sve od sebe i onda ostali tako blizu ostvarenja našeg cilja. Šteta, ali na kraju, pokušali smo sve.”
“Pogledamo li prvi dio godine, nismo bili niti blizu borbe za naslov među konstruktorima. Drugi dio sezone bio je stvarno dobar i momčad je napravila izvrstan posao. Mislim da smo Carlos i ja također odradili stvarno dobar posao zajedno. Završili smo jako i nadam se samo da ćemo iduće godine krenuti ovako kako smo završili ovu godinu”, rekao je Leclerc.
Za Ferrari je nastavljena negativna tradicija u Abu Dhabiju. Ta je utrka uvedena u kalendar Formule 1 2009. godine, a u 16 godina crveni bolid niti jednom nije ušao u cilj na prvom mjestu. McLaren je svoju titulu dočekao, a Ferrarijevo čekanje traje od 2008. i nastavlja se…
Ti si svoj dio maestralno odradio. A ono sto je odlicno za vidjeti u danasnjoj eri narcisoidnosti i samo ja ja ja, decko je zaista na kraju utrke izgledao slomljeno i tuzno, jer mu je stalno do Ferrarija i timske titule
Ove luzere samo Hamilton može podić stepenicu gore i nitko više!!!
Ti si luzer, uzmi svoju “perlu” natrag, dobar je glumac izvan kazališta, performans na stazi kada je parkirao iza 3 pobjednika je jadan da jadniji ne može biti!!!
Kongu smanji doživljaj!!!