General Motors nedavno je postigao dogovor s Formulom 1 oko ulaska u natjecanje u svojstvu 11. momčadi za sezonu 2026., a jedan od čelnih ljudi projekta bit će Graeme Lowdon.
Formula 1 napravila je značajan korak prema povećanju broja momčadi u natjecanju, načelnim prihvaćanjem plana za ulazak General Motorsa u Svjetsko prvenstvo 2026. GM/Cadillac bio bi 11. ekipa na F1 gridu, a nakon par godina postao bi i proizvođač motora.
Sada je poznato i tko bi trebao voditi tu momčad. Britanac Graeme Lowdon, kojeg se neki možda sjećaju kao sportskog direktora momčadi Manor Marussia, počeo je raditi za General Motors kao izvršni savjetnik, a sada je dobio i formalnu dužnost šefa momčadi u ovom projektu američke kompanije. U posljednje vrijeme Lowdona se u F1 Paddocku moglo vidjeti kao člana pratećeg tima kineskog vozača Guanyua Zhoua.
“Istinski sam počašćen što sam imenovam šefom ove uzbudljive nove momčadi i želim zahvaliti svima uključenima, koji su mi dali povjerenje. Vjerujem da je Formula 1 najbolji timski sport na svijetu, a u timovima se sve vrti oko ljudi. Ovo je tim koji ima pravu ljubav i želju za utrkivanjem, a imamo i iskustvo te stručnost za učiniti to. Utrkivanje je u samom centru svega onoga što radimo.”
“To je ono što želim vidjeti u timu i stvarno želim biti dio toga. Ne podcjenjujem zadatak koji je preda mnom i imam najveći respekt prema ovom natjecanju. Veselim se izazovu u utrkivanju, a u međuvremenu, naš rad se nastavlja jakim tempom”, izjavio je Lowdon.
Predsjednik General Motorsa Mark Reuss rekao je: “Bilo je zadovoljstvo raditi s Graemeom zadnje dvije godine i uzbuđeni smo što će on kao šef momčadi voditi naše putovanje prema gridu Formule 1 2026. Ima veliku stručnost u utrkivanju, zna kako oformiti tim visokih performansi i utjelovljuje vrijednosti koje će Cadillac Formula 1 Team prezentirati u svim svojim pojavljivanjima, na stazama i izvan njih.”
Lowdon je dao značajan doprinos u nastojanjima da General Motors/Cadillac dobije zeleno svjetlo od FIA-e i Formule 1. Američka kompanija već je okupila tim koji premašuje 280 zaposlenika, a među njima su primjerice Nick Chester i Rob White, bivši tehnički direktor i šef operacija u Renaultu.
Za 59-godišnjeg Lowdona ovo neće biti prva ovakva avantura, budući da je radio kao predsjednik i sportski direktor F1 momčadi koja je krenula u natjecanje pod imenom Virgin Racing 2010. Kasnije je ta momčad preimenovana u Marussiju, a Lowdon je prestao s radom u toj organizaciji 2015.