Analizu sezone po ekipama nastavljamo s Ferrarijevim blokom – Ferrari, Haas i Sauber. Ferrari je nastavio pozitivan rast nakon prethodne sezone i s velikim entuzijazmom očekuju novu sezonu, a pogotovo zbog dolaska sedmerostrukog prvaka Lewisa Hamiltona. Od Haasa nismo imali velika očekivanja, ponajviše zbog potresa pred početak sezone kad je odlučeno da svima omiljeni Gunther Steiner dobiva otkaz a da na njegovo mjesto dođe Ayao Komatsu. Međutim, to je donijelo dosta pozitivnog u ekipu te su imali relativno uspješnu sezonu. Što se ne može reći za Sauber koji je svo vrijeme bio prikovan za dno tablice, uz spas u zadnji tren u Kataru gdje je Zhou osvojio jedine bodove.
A sad, krenimo redom…
Ferrarijev jedini put dalje je prema gore
Dok su u Ferrariju trajale entuzijastične pripreme za ovu sezonu, u pozadini se odvijala zanimljiva igra. Pregovaralo se s Lewisom Hamiltonom o njegovom prelasku u crvenu ekipu, što je i potvrđeno čak i prije samog predstavljanja bolida. To je unijelo malo nemira kod drugog vozača, Carlosa Sainza, jer je odmah postalo jasno da on odlazi i kako mu je ovo posljednja sezona u Ferrariju. U neku ruku, to je i moglo pomoći Ferrariju, jer je obično vozač na odlasku motiviraniji da dokaže ekipi kako griješi s odlukom o prekidu suradnje.
Sezona je počela tamo gdje je prošla završila – Red Bull je dominirao, Ferrari čvrsto drugi, iza njih McLaren pa Mercedes. Da je bolid definitivno dobar dokazao je Oliver Bearman koji je neočekivano u Saudijskoj Arabiji zamijenio bolesnog Carlosa Sainza – završio je na operacijskom stolu zbog slijepog crijeva. Mladi Olie je utrku startao 11., a završio sedmi, u bolidu u koji je sjeo tek na trećem slobodnom treningu i sa svim postavkama i volanom na koji nije naviknuo jer je inače testirao s Leclercovim postavkama. U te prve dvije utrke je Leclerc vrijedno skupljao bodove dodatno učvršćujući drugo mjesto ekipe po brzini, s emotivnim vrhuncem u Monaku gdje je Leclerc konačno odnio pobjedu u svom dvorištu.
Zatim je u Australiji proradio Sainz bez slijepog crijeva i fantastičnom vožnjom osigurao ekipi prvu pobjedu u sezoni, a Leclerc je drugim mjestom udvostručio slavlje. U nastavku izdanja nisu bila loša, ali je vidljivo bilo kako McLaren sve više i više napreduje. Nešto slabiji niz ekipa je imala od Kanade do Britanije kad je Leclerc ubilježio samo jedan plasman u bodovima u utrci (u Austriji je osvojio bodove u sprintu). U tom periodu ih je McLaren prestigao u poretku konstruktora.
Broj pobjeda: | 5 |
Broj plasmana na postolje | 22 |
Broj osvojenih bodova | 652 |
Pozicija u prvenstvu | 2. |
Ipak, nakon slabijeg srednjeg dijela sezone, u završnih osam utrka su skupili najviše bodova od svih, no to je bilo dovoljno samo za prestizanje Red Bulla i osvajanje drugog mjesta u poretku konstruktora, iako su bili u borbi za naslov do zadnjih trenutaka utrke u Abu Dhabiju. Iz tog završnog dijela treba istaknuti emotivnu pobjedu Leclerca u Monzi s taktičkim nadigravanjem McLarena, potom novu dvostruku pobjedu u Austinu, ovaj put s Leclercom kao pobjednikom. Naravno, emotivno je bilo i u Meksiku gdje je Sainz ostvario svoju posljednju pobjedu za Ferrari s dominantnom vožnjom. Ispada kako je Ferrari samo emotivne pobjede ostvarivao. No, za nešto više, moraju ostvarivati više od emocija, i zato je ovo drugo mjesto zasluženo, a za prvo su bili prekratki. Možda im iduća sezona bude #blessed pa konačno neku titulu osvoje.
Agonisingly close to the title, but still an incredible year for the team in red ❤️
— Formula 1 (@F1) December 13, 2024
Here's how @ScuderiaFerrari's Charles Leclerc and Carlos Sainz measure up after their best seasons ever#F1 pic.twitter.com/iZeUzJBmHp
Što se tiče vozača, njima se ne može naći neke zamjerke. Imali su kikseva, ali su uglavnom skladno osvajali bodove i kao momčadske kolege su imali najskladniji omjer osvajanja bodova u odnosu na McLaren i Red Bull.
Haas – postali su “bettoh” bez Steinera
Da, definitivno jesu. Dok je Steiner često s visokim očekivanjima ulazio u sezonu pa bi često doživjeli fijasko, ovaj put su sezoni pristupili japanski oprezno, bez puno nadimanja i prevelikih očekivanja.
Malo mirniji početak sezone, s nekoliko devetih i desetih mjesta. Konstantniji je bio Hulkenberg, ali ne smijemo zanemariti ni Magnussenov utjecaj i doprinos jer je upravo on svojim defanzivnim vožnjama kojima je izluđivao protivnike i skupljao kazne i negativne bodove na licenci bio velika pomoć Hulkenbergovim plasmanima u bodovima u prvom dijelu sezone. Najbolja utrka im je bila u Austriji kad je Hulkenberg bio šesti a Magnussen osmi. Sljedeću utrku u Silverstoneu je Hulkenberg ponovio istu poziciju, i sve je izgledalo kao da je šesto mjesto samo njihovo i nedostižno svima. Čak je i Bearman dao svoj doprinos osvojivši jedan bod u Bakuu gdje je mijenjao Kažnjenog Magnussena jer je skupio 12 negativnih bodova na licenci.
Broj pobjeda | 0 |
Broj plasmana na postolje | 0 |
Broj osvojenih bodova | 58 |
Poredak u prvenstvu | 7. |
A onda se dogodio Brazil. Sreća se osmjehnula Alpineu pa su drugim i trećim mjestom odjednom, niotkuda, postali glavni konkurenti Haasu za šesto mjesto. Iako je Hulkenberg odmah sljedeću utrku osvajanjem osmog mjesta u Las Vegasu vratio izgubljeno šesto mjesto, ipak nije bilo dovoljno. Gasly je solidnim izdanjima u sljedeće dvije utrke priskrbio Alpineu šesto mjesto i tako je Haas završio šesti. Može se smatrati uspjehom, ali ostaje žal za jednim mjestom više i kojim milijunom nagrade više.
An incredible season from the incredible Hulk 💪
— Formula 1 (@F1) December 17, 2024
See how the two Haas drivers matched up this year 👇 #F1 pic.twitter.com/0MoF5MknsA
Kao što vidimo, najviše je ekipi doprinio Hulkenberg u drugom dijelu sezone. Magnussen je malo češće srljao iz greške u grešku, što je rezultiralo i zabranom nastupa u Bakuu zbog 12 skupljenih negativnih bodova na licenci. Zato je Bearman ispao odlična zamjena, te je dao do znanja da se na njega sljedeće sezone može računati.
Blijedi, bezlični i mlitavi Sauber
Iskreno, o Sauberovoj sezoni se nema što puno reći. Prvu utrku Zhou je završio 11., blizu bodova, a u nastavku sezone je najbolje što su vozači mogli postići nekoliko 13. mjesta. Vrlo često na začelju grida, sa sporim bolidom čak ni vozači nisu mogli puno toga učiniti i stvarno je tužno bilo vidjeti vozača poput Bottasa da se pati s takvim bolidom.
Toliko je loša bila sezona za Sauber da su velikoj većini promatrača, gledatelja i navijača u utrkama prolazili ispod radara, rijetko tko bi primijetio da su ikako u utrci. Jedini trenutci kad bi imali pažnju na sebi je bilo tijekom odlaska u bokseve kad su bili jednako katastrofični kao u utrci, ako ne i gori. U svemu tome ovo osmo mjesto Zhoua u Kataru je neko maleno zrno utjehe da barem ne završe sezonu bez bodova.
Broj pobjeda | 0 |
Broj plasmana na postolje | 0 |
Broj osvojenih bodova | 4 |
Poredak u prvenstvu | 10. |
Sve ovo nije uopće zadovoljavajuće za Audi. Nastave li se ovako loši rezultati, ekipa će stvoriti slabe temelje za ulazak brenda Audijevog renomea. Nadam se da će imati uspješniju iduću sezonu. Tko zna, možda Binotto ima neki masterplan za ekipu.