Najava VN Katara: Relikvije sezone

Nakon osvajanja 4. uzastopnog naslova prvaka na protekloj VN Las Vegasa, iza leđa Maxa Verstappena, ali i ispred njegove momčadi Red Bull, ostale su još neke borbe za ostale pozicije u prvenstvu vozača i konstruktora. Najzanimljivija, ona za konstruktorskog prvaka, nastavlja se ovog vikenda u sprint formatu za VN Katara.

Izvor: Red Bull Content Pool

Dominirao je Max i ove sezone, iako se to bodovno i tempom bolida ne pokazuje, spomenuta dominacija bila je vozačka, tj. Nizozemac je bio bez ozbiljnog vozačkog konkurenta na stazi ove sezone. Lando Norris se može napokon pohvaliti da je bio kandidat za naslov prvaka, koliko god to daleko bilo. Bio je to dašak sezone 2021. godine kada se ovdje u Kataru prvi put vozila utrka, ali kapaciteta poput Mercedesa i Lewisa Hamiltona u McLarenu i Norrisu nije bilo.

Borba za konstruktorski naslov

Ovogodišnji McLaren pomalo podsjeća na BMW iz 2008. godine kada su ciljevi jednostavno bili bezrazložno prenisko postavljeni. Pobjeda Roberta Kubice je njima bila dovoljna, a ove sezone se činilo kao da je McLarenu također trebao samo okus pobjede te su se od osvajanja naslova prvaka ograđivali da to nije bio plan.

Momčad iz Wokinga jest vodeća u konstruktorskom poretku, ali imaju samo 24 boda prednosti ispred Ferrarija. Jednostavna računica uoči ove utrke koja bi McLarenu donijela konstruktorski naslov prije posljednje utrke sezone u Abu Dhabiju podrazumijeva da Norris i Oscar Piastri moraju osvojiti prva dva mjesta i u sprintu i u glavnoj utrci s bodom najbržeg kruga. Doduše, i Red Bull kao treći u poretku je ovdje još u igri, ali s ovakvim jadom od Sergia Pereza teško će nadoknaditi 29 bodova za, u prvom redu, Ferrarijem na drugoj poziciji u prvenstvu.

Lando Norris, McLaren; izvor: McLaren Media Center

Da, sve to zvuči nemoguće, što nas u biti i veseli da imamo kakvu takvu napetost u posljednjoj utrci sezone. Ferrari radi hladnih uvjeta opet čeka teža utrka nego inače, slično kao u Las Vegasu. Tu su i kombinacije zavoja koje više odgovaraju McLarenu, a Ferrari mora poraditi i na neobjašnjivom iznenadnom padu performansa guma pri kraju stintova.

Neobjašnjivo dobri, i to sami sebi, u Las Vegasu bili su pobjednici iz Mercedesa. Bolidu očito odgovaraju noćni pustinjski uvjeti, tako da će se i ovdje očekivati zasigurno motivirani Lewis Hamilton da posljednju sezonu s momčadi s kojom je “sve osvojio” zaključi na lijep način. Otkrio je nakon utrke u Las Vegasu pobjednik George Russell kako im je konfiguracija staze omogućavala vrlo nisku visinu vožnje, a ostaje za vidjeti koliko će to biti moguće ovdje u Lusailu.

Izvor: Alpine F1 Team

Tijesna borba u poretku konstruktora itekako postoji u drugom dijelu poretka. Samo četiri boda dijele Haas, Alpine i RB. Ovo je dodatno zapaprio Alpine majstorijom na Velikoj nagradi Brazila i osvojenih 35 bodova u jednom potezu što ih je izbacilo direktno ispred svojih suparnika. No, francuska momčad izgubila je svoju prednost groznom utrkom u Las Vegasu za oba vozača.

Sauber će vrlo vjerojatno ostati bez bodova ove sezone, a u Williamsu još uvijek skupljaju dijelove razbijenih bolida u posljednjih nekoliko utrka. Mercedes i Aston Martin su sigurni na 4. i 5. mjestu poretka, iako pomalo u sjeni prolazi katastrofalno finale sezone za Fernanda Alonsa i Lancea Strolla. Posljednji bodovi osvojeni su prije pet utrka, tj. posljednji put još u Singapuru prije dva mjeseca!

Borba za drugo mjesto u poretku vozača

Borba između McLarena i Ferrarija za konstruktorski naslov direktno se veže i na borbu između Landa Norrisa i Charlesa Leclerca za drugo mjesto u poretku vozača. Razlika je 21 bod, a pošto dolaze staze koje odgovaraju McLarenu, Leclerc će ovo teško sustići. I druga dvojica vozača iz spomenutih momčadi vode bitku za 4. mjesto u poretku vozača.

Oscar Piastri ima samo 9 bodova prednosti ispred Carlosa Sainza. Opet, ako će McLaren bolje funkcionirati do kraja sezone, Carlos će ovo teže uloviti, ali Piastri trenutačno ne djeluje kao da je na razini sa sredine sezone. Unutar momčadsku borbu imaju Mercedesi. Russell također ima 9 bodova prednosti ispred Hamiltona.

Franco Colapinto; izvor: Williams Media Center

Niže u poretku, 14. Esteban Ocon s 24 boda možda još uvijek može uhvatiti momčadskog kolegu na 12. mjestu koji ima 26 bodova. Između njih je Stroll s 24 boda koji praktički ni ne postoji prvenstvu. Blizu su si Kevin Magnussen, 15. s 14 bodova i Alex Albon 16. s 12 bodova, ali teško će vozač Williamsa ovo uloviti s obzirom na trenutačni tempo bolida.

Tu je i nekakva Albonova nervoza, jasno vidljiva od dolaska Franca Colapinta na mjesto momčadskog kolege. Colapinto je pak u borbi s Liamom Lawsonom za 19. mjesto u poretku, a Argentinac ima jedan bod prednosti.

O stazi…

Poput Las Vegasa, i ova noćna utrka smještena je na rubu velike pustinje, ali tu prestaju sličnosti. U Nevadi su se vozači suočili s uličnom stazom s uglavnom srednje brzim i sporim zavojima i temperaturama zraka i asfalta tek malo iznad 10 °C. S druge strane, Velika nagrada Katara održava se na klasičnoj stazi s uglavnom srednje brzim i jako brzim zavojima i temperaturama zraka oko 25 °C.

Što se tiče guma, samo se C3 komponenta guma koristi i u Las Vegasu i u Kataru. Na stazi Lusail, gume su izložene razinama energije usporedivima s onima na Suzuki i Silverstoneu, pa će se koristiti set najtvrđih smjesa 2024. godine: spomenuti C3 kao soft, C2 kao medium i C1 kao hard.

Prošlogodišnji vikend obilježen je odlukom FIA-e kojom je nametnuto maksimalno 18 krugova po setu guma, što je rezultiralo s tri zaustavljanja u boksu za sve vozače. Ova odluka donesena je nakon što su Pirellijevi inženjeri upozorili na mogućnost mikro-pukotina na bočnim stranama guma uzrokovanih vožnjom preko rubnika u određenim zavojima.

Tijekom proteklih mjeseci FIA i Pirelli zajednički su radili na pripremama kako bi spriječili ponavljanje te situacije. Piramidalni rubnici sada su zaobljeni na vrhovima u sedam zavoja na stazi. Prošlogodišnja utrka također je bila obilježena visokom razinom vlage i visokim temperaturama, što je fizički jako iscrpilo vozače. Ove godine situacija bi trebala biti povoljnija jer se utrka održava mjesec dana kasnije.

Satnica posljednjeg sprint vikenda ove sezone je vidno povoljnija od one u Las Vegasu s terminima sesija koji su u našoj vremenskoj zoni kasnije popodne i navečer:

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x