Ocjene s VN SAD-a: Fantastičan Ferrari, Max opet nasamario Landa

Charles Leclerc došao je do treće pobjede u sezoni sjajnom vožnjom na Velikoj nagradi SAD-a, koja se ovog vikenda održala u Austinu u savežnoj državi Teksas. Monegažanin je slavio ispred momčadskog kolege Carlosa Sainza, koji je također imao sjajan vikend završivši drugi u sprint utrci i utrci.

Vodeći vozač prvenstva Max Verstappen dominantno je osvojio sprint utrku i treće mjesto u utrci. Na postolju je završio nakon intenzivne borbe s Landom Norrisom, koji je prestigao Nizozemca, ali izvan granica staze zbog čega je dobio pet sekundi vremenske kazne.

• Kevin Magnussen (7,5) – Ovo je vjerojatno bio Magnussenov najbolji vikend u ovoj sezoni. Bio je konzistentno brži od Hülkenberga, ali ga je strategija od dva zaustavljanja koštala bodova u utrci.

• Nico Hülkenberg (7) – Iako Hülkenberg nije u svakom trenutku vikenda bio najbrži vozač Haasa, Nijemac je osvojio više bodova od Maggnusena tijekom dvije utrke. Osvojio je bodove i sprintu i u utrci i time pružio vjetar u leđa Haasu, koji je prestigao RB na šestom mjestu u prvenstvu konstruktora

• Zhou Guanyu (4) – Kineski vozač polako, ali sigurno klizi iz Formule 1. Imao je najsporiji bolid u Austinu s obzirom na to da nije dobio nadogradnje koje je Bottas imao na raspolaganju, ali u utrci ga je puno koštala i pogreška u prvom zavoju u desetom krugu.

Valtteri Bottas (5,5) – Imao je nadograđeni Sauberov bolid, ali jasno je kako je to samo mali korak prema naprijed i nedovoljno za bodove, koje Sauber još uvijek nije osvojio ove sezone…

Liam Lawson (8) – Iako Fernando Alonso nije bio njegovim utrkivanjem u sprint utrci, Lawson je izgledao prilično impresivno u povratničkoj utrci u F1. Teško je sjetiti se posljednje utrke u kojoj su Tsunoda ili Ricciardo osvojili bodove nakon starta s 19. pozicije.

Yuki Tsunoda (5) – Imao je dobrih trenutaka tijekom vikenda, ali puno ga je koštala pogrešna strategije RB-a i pogreška kada se izvrtio u utrci. Lawson ga je zasjao u povratničkom vikendu u F1…

Franco Colapinto (7) – Drugi je put osvojio bodove ove sezone, i to u svojoj prvoj F1 utrci u sprint formatu. Dokazao se u Teksasu završivši ispred Albona u sprint utrci i utrci. Argentinac je svojim vožnjama zaslužio posljednje mjesto u F1 za 2025…

Alexander Albon (4) – Prilično loš vikend za Albona. Izvrtio se u sprint kvalifikacijama i završio pet sekundi u sprint utrci iza Colapinta, a u utrci je izvrtio Ocona. U ostatku utrke nije puno mogao s obzirom na podnicu koju mu je nakon sudara s Oconom oštetio Bottas.

Esteban Ocon (5) – Nije imao nadogradnje koje su Gaslyju bile raspoložive u Austinu, ali u Alpineu cijene najbrži krugu koji je postavio na kraju utrke i time uzeo bod Williamsu.

Pierre Gasly (5,5) – Njegovo šesto mjesto možda je najviše iznenadilo u kvalifikacijama. Njegov Alpine teško je mogao konkurirati za bodove, ali nije mu pomogla kazna od pet sekundi zato što je Albona prestigao izvan granica staze.

Lance Stroll (4) – Griješio je i ponovno bilo osjetno sporiji u odnosu na Alonsa. Dobar momentum u utrci upropastio je pogreškom dok je bio na 12. mjestu.

Fernando Alonso (5,5) – Iznenadio me ulaskom u Q3, s obzirom na to kako je utrka u Austinu i prošle sezone bila izazovna za Aston Martin. U utrci je Alonso bio laka meta za bolide one iz sredine poretka.

Oscar Piastri (6) – Jedan prilično prosječan vikend za Piastrija, kojem je vrijeme obrisano u SQ1. U sprintu je završio deseti i ostao bez bodova, a u utrci je završio gdje je i počeo, na petom mjestu. To nije loš rezultat, ali je Australac jednostavno bio skroman u SAD-u.

Lando Norris – (6,5) – Kada ugrubo sumiramo, Norris je još jednom izgubio pobjedu s pole positiona i završio iza rivala za prvenstvo vozača. To ne znači da je Britanac imao loš vikend, ali Norris je vjerojatno i sam svjestan kako je mogao bolje u Teksasu. McLaren je zakazao jer nije rekao Norrisu da vrati poziciju Verstappenu nakon pretjecanja izvan staze, ali treba istaknuti i kako je Lando imao Maxa na nišanu dobrih zadnjih deset krugova utrke. I imao je puno prilika za pretjecanje. Iako na krajnji ishod nije imao puno utjecaja, još je jednom pokazao slabost u okršaju s Maxom, koji to zna iskoristiti.

Carlos Sainz (8,5) – Oba su Ferrarija imala sjajan vikend u Austinu, a Sainz je zasjao u sprint utrci, gdje je bio osjetno brži od Leclerca kojeg je prestigao nakon uzbudljive borbe. U prvom stintu utrke zapeo je iza Verstappena i nije ga mogao prestići sve do ‘undercuta’. Sainz je iskoristio svježe gume i Ferrarijevu brzinu i odjurio do drugog mjesta.

Charles Leclerc (9) – Monegažanin je odlično iskoristio pruženi prostor u prvom krugu utrke. Oteo je vodstvo ispred Verstappena i Norrisa, a zatim jednako impresivno čuvao vodstvo i kontrolirao utrku. Zasluženo je slavio treći put u sezoni, ali pri ocjeni moramo računati i sprint utrku u kojoj Leclerc nije bio brz kao Sainz. I to ga je koštalo desetke.

Lewis Hamilton (4) – Lovio je prvo mjesto u sprint kvalifikacijama i nije imao sa žutom zastavom koju je uzrokovao Franco Colapinto. A sprinterski program vikenda u Austinu jedini je bio dobar za Hamiltona u Austinu. Ispao bi u Q1 i da mu suci nisu obrisali krug, a u drugom krugu utrke se izvrtio i sudario u zaštitnu ogradu. Iako Mercedes inzistira kako je za nesreću kriva prašina i snažan vjetar, Hamilton je preiskusan vozač za takvu pogrešku.

George Russell (7) – Vikend pun uspona i padova za Britanca. Malo mu je nedostajalo do prvog mjesta u sprint kvalifikacijama, iako je u sprint utrci potonuo na peto mjesto. Pogriješio je, izletio i slupao bolid u Q3, zbog čega je startao utrku iz boksa i izvukao maksimalno šesto mjesto u utrci. Pitanje je koliko bi Russell bio bolji u utrci i bez te pogreške u Q3…

Sergio Perez (4) – Meksikanac je u Austinu vozio sa starom verzijom Red Bullova bolida, stoga mu moramo malo progledati kroz prste u usporedbama s Verstappenom. Ono što Perezu ne mogu opravdati je tek šest osvojenih bodova u SAD-u, što Red Bullu neće biti dovoljno u borbi za prvenstvo konstruktora. Zaribao je i ispao u SQ2, u sprint utrci nije uspio do bodova, a sreća ga nije pomazila jer su žute zastave uništile njegov jedini pokušaj u Q3. Ne pomaže mu ni što ga je Russell prestigao u predzadnjem krugu utrke.

Max Verstappen (8,5) – Vodeći vozač prvenstva napustio je Teksas s 23 boda u džepu, pet više od Norrisa. U napetim sprint kvalifikacijama uzeo je prvu startnu poziciju ispred Russella, a zatim dominantno odvezao sprint utrku i slavio s više od četiri sekundi prednosti. Verstappen gazi prema tituli prvaka, a u ovoj je utrci ponovno pokazao zašto ga je teško skinuti s vrha. Sviđa li vam se to ili ne, Max testira granice utrkivanja do samog ruba. I ove je sezone nekoliko puta izbacio Norrisa iz takta obranom na stazi. Ako Red Bull želi osvojiti prvenstvo konstruktora, bit će im potrebna Maxova pobjeda, na koju čekaju još od VN Španjolske…

KOJI JE KRITERIJ OCJENJIVANJA?

Za kraj ćemo još jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda. Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često.

Napravili smo i jednu promjenu kod kriterija ocjenjivanja. Prošle su sezone desetke bile rezervirane samo za iznimne vožnje, one koje se viđaju možda jednom u sezoni. Međutim, naši su čitatelji u nekoliko navrata tijekom sezone istaknuli nelogičnosti takvog kriterija. Zašto bi neki vozač, ako je besprijekorno odradio trkaći vikend, dobio manju ocjenu od desetke? Samo zato što ju čuvamo za trenutak koji možda ne dođe tako uskoro? Takav slijed razmišljanja nije bio konzistentan, stoga ćemo ove sezone puno češće dodjeljivati desetke nešto manje tražiti dlaku u jajetu.

Istaknimo još da u obzir uzimamo i kvalitetu bolida, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.

Ocjene s VN SAD-a

  1. Leclerc (9)
  2. Sainz (8,5)
  3. Verstappen (8,5)
  4. Lawson (8)
  5. Magnussen (7,5)
  6. Colapinto (7)
  7. Russell (7)
  8. Hulkenberg (7)
  9. Norris (6,5)
  10. Piastri (6)
  11. Alonso (5,5)
  12. Gasly (5,5)
  13. Bottas (5,5)
  14. Ocon (5)
  15. Tsunoda (5)
  16. Zhou (4)
  17. Stroll (4)
  18. Albon (4)
  19. Perez (4)
  20. Hamilton (4)
Pretplati se
Obavijesti o
10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 Monza

Leclerc je odradio maestralno preticanje uprvom zavoju,iskoristio je to baš znalački. Generalno odličan posao u Ferrariju!

Jim Clark

Ferrari iskoristito sve što mu je ponuđeno
Sainz 9
Leclerc 9,5
Ferrari 10

Webmaster

I mislio sam da je to Tunjićev tekst, vidi mu se pristranost zna se kome na daleko.

west

Sva sreća pa su to samo njegova zapažanja!!!

west

Ne testira on nikakve granice utrkivanja( Max) kako piše autor nego testira beskonačno toleriranje sudaca njegovih pizdarija!!!

Lewis8F

Ipak je to Lukica.

west

Sve to što radi će radit dok god postoji matematika da ga Norris stigne a kad ta računica ode na njegovu stranu onda će ponovo biti najbolji prijatelj s Landijem i zajedno će igrat pleykicu i jesti kokice!!!

Jim Clark

o čemu bi vi pisali da nema Verstappena 😉

west

O tebi ne bi sigurno 😉!!!

Max8

Kme kme

Related Posts
10
0
Would love your thoughts, please comment.x