Alpine potvrdio da na kraju 2025. gasi pogon proizvodnje pogonskih jedinica

Jedina francuska momčad u Formuli 1 prestat će sama proizvoditi motore za svoje bolide, a umjesto toga postat će kupac motora nekog drugog proizvođača.

Pogon momčadi Alpine, nekadašnjeg Renaulta, već je dugo podijeljen na dvije baze. Jedna se nalazi u Enstoneu u Velikoj Britaniji i bavi se konstruiranjem šasije F1 bolida, dok je druga baza u francuskom Viry-Chatillonu, gdje se godinama proizvode pogonske jedinice za F1.

Međutim, vodstvo francuske ekipe odlučilo se na prilično radikalan potez. Tvornica u Viry-Chatillonu prestat će s proizvodnjom motora za Formulu 1 na kraju 2025. godine. Prekid je to ogromne tradicije jer su se motori na toj lokaciji proizvodili još od 1970. godine kad je Renault prvi put ušao u F1 natjecanje.

Dakle, počevši od 2026. godine u kojoj na snagu stupaju i nova tehnička pravila u Formuli 1, Alpine se više neće natjecati s vlastitim pogonskim jedinicama, već će ih morati kupovati od nekog drugog proizvođača. Već neko vrijeme traju razgovori o suradnji s Mercedesom, no još uvijek ništa nije službeno potvrđeno.

U svom priopćenju Alpine je najavio da će tvornica u Viry-Chatillonu postati ‘Hypertech Alpine’, odnosno novi vrhunski centar inženjeringa, koji će okupljati neke od najvećih svjetskih talenata za razvoj vozila ultra visokih performansi. Također, iz Alpinea objašnjavaju kako će svim zaposlenicima tvornice biti ponuđena nova radna mjesta unutar projekta Hypertech.

“Stvaranje ovog Hypertech Alpine centra ključno je za razvojnu strategiju Alpinea i, gledajući šire, strategiju inovacija naše grupacije. To je prekretnica u povijesti lokacije Viry-Chatillon, koja će osigurati kontinuitet rada i uključivanje rijetkih vještina u ambicioznu budućnost grupacije, dok će ojačati poziciju Alpinea kao garaže inovacija. Njegov trkaći DNK ostaje kamen temeljac marke. Nastavit će poticati industrijski i automobilski projekt bez presedana, posebno zahvaljujući Hypertech Alpine projektu”, poručio je CEO Alpinea Philippe Krief.

Ovaj potez dolazi kao pokušaj rezanja troškova jer će Alpineu povoljnija opcija biti kupovina motora, umjesto proizvodnje vlastitih. Tu je naravno i natjecateljska komponenta jer realno gledajući, Alpineovi motori po performansama se nisu mogli ravnopravno suprotstaviti Mercedesovim ili Ferrarijevim. Zaposlenici tvornice već su prosvjedovali ranije ove godine, kad je najavljeno da bi ih mogla zadesiti ovakva sudbina, no to očito nije utjecalo na konačnu odluku.

Ostaje još pričekati na konačni dogovor oko budućeg dobavljača motora. Izgledno je da će to biti Mercedes, no partnerstvo još nije potvrđeno.

Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
loni

Nije baš najljepši izgovor, ali ne isplati im se …. nemaju u perspektivi drugu momčad koja bi koristila motore. Andreti je bio u igri, ali njihov ulazak su zblokirali. Za Aston i McLaren nitko ne kaže da odlaze, a isto ne koriste svoje motore.
Btw… ne postoji Alpineov motor kao što stoji u tekstu, Alpine koristi Renaultov motor, što piše(sitno) i na šasiji. Renault=Alpine, Reno plaća sve račune.

Desmo

I onda se vi neki pitate, ili rugate, zašto netko voli Ferrari?..Pa zato što je uvijek tu otkako postoji F1..nije bitno jeli najbolji, ali je uvijek je tu..ozbiljan igrač i uvijek pri vrhu.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x