Michael Schumacher: Legenda Formule 1

Od osnivanja Svjetskog prvenstva Formule 1 1950. godine naslove su osvajali različiti vozači, a samo nekolicina njih se naslovom okitila više od jednom. Osim što se smjestio na sami vrh knjige rekorda u Formuli 1, Michael Schumacher je jedan od dvojice vozača kojima je za rukom pošlo gotovo nezamislivo – osvojiti sedam naslova svjetskog prvaka. Iako se ponekad stavljao znak pitanja na čistoću poteza ovog velikana, njegova dominacija povijesnim knjigama Formule 1 je u potpunosti neupitna.

U svijetu Formule 1 malo je imena koja su ostavila trag kakav je ostavio Michael Schumacher. Sedmerostruki svjetski prvak i po mnogima najbolji vozač koji je ikada vozio bolide Formule 1, sinonim veličine u Formuli 1, ostavio je neizbrisiv trag u svijetu automobilizma. Priča o jednom od najposebnijih vozača u povijesti započela je sasvim obično. Rođen je prije točno 55 godina, 03.01.1969. godine u gradiću Hürth u Zapadnoj Njemačkoj. Šest godina stariji od brata Ralfa, koji će poći bratovim stopama i također postati vozač Formule 1, bio je prvi sin sasvim običnih roditelja. Schumacherov put od kartinga do sedmerostrukog naslova prvaka svijeta Formule 1 priča je o njegovoj nemjerljivoj vještini, upornošću i neumoljivoj potrazi za izvrsnošću.

Michaelova ljubav prema utrkivanju počela je od ranog djetinjstva kad je sa samo četiri godine počeo voziti karting. Michaelov otac je u Kerpenu vodio karting stazu gdje je njegova majka radila u kantini. Michael je svoja prva iskustva imao s kartingom na pedale, a kad mu je otac kasnije u kart ugradio motor, vrlo brzo se zabio u rasvjetni stup. No, mali Schumi je brzo savladao vještine upravljanja kartom. Njegov urođeni talent ubrzo je izašao na vidjelo kad je već kao tinejdžer ostvarivao značajne uspjehe u kartingu. 1988. godine započeo je utrkivanje u jednosjedima u njemačkoj Formula Ford seriji da bi kasnije prešao u Formulu 3. Naslov prvaka njemačke Formule 3 osvojio je 1990. godine te ga je Mercedes angažirao za vožnju njihovih trkaćih automobila.

Schumacherov trenutak proboja dogodio se 1991. godine kad je dobio mjesto u momčadi Jordan-Ford za nastup na utrci za Veliku nagradu Belgije. Na svom prvom nastupu kvalificirao se na visoko sedmo mjesto na stazi Spa i svjetla pozornice su se okrenula u njegovom smjeru. Njegov izvanredan nastup zapeo je za oko čelnicima momčadi Benetton, u čije je redove prešao za do kraja sezone. Prva pobjeda mladog Schumachera u Formuli 1 došla je već 1992., na istoj stazi na kojoj je debitirao, poznatoj kao jednoj od najzahtjevnijih staza u kalendaru.

Svoj prvi naslov svjetskog prvaka Michael je osvojio 1994. godine za momčad Benetton, kroz sezonu demonstrirajući ne samo vozačke vještine, već i talent u donošenju odluka. Kroz četiri sezone s Benettonom pobijedio je 18 puta i osvojio dva naslova svjetskog prvaka. Bile su tu i neke packe o kojima se pričalo, od potencijalne tehničke neregularnosti Benettonovog bolida do slavnog udesa na stazi u Adelaideu s glavnim rivalom za naslov, Damonom Hillom.

Dvije godine kasnije, 1996. godine otvorio je novo poglavlje u svojoj karijeri, prešavši u redove momčadi Ferrari, koja je tad žudjela za uspjesima. Posljednji naslov za Ferrari do Michaelovih uspjeha osvojio je Jody Scheckter 1979. godine. Ljubav između crvene momčadi i Schumachera započela je s tri pobjede 1996. i još pet njih 1997. godine.

Nažalost, sezona 1997. završena je bez bodova, kad je Michael sa staze izgurao svog rivala za naslov Jacquesa Villeneuvea tijekom utrke u Jerezu. Naslov se činio sve bližim, pa je Michael 1998. godinu završio na drugom mjestu, a sezonu 1999. prekinula je ozljeda, lom noge prilikom udesa na Silverstoneu, zbog kojeg je propustio dobar dio sezone.

Izbor deset najboljih trenutaka Michaelove karijere – pogledajte video ovdje.

Michaelov duh je promijenio atmosferu u momčadi i pod njegovim vodstvom Ferrari se vinuo u visine. Zajedno postali su sila kakva se rijetko viđala. Ferrari i Michael Schumacher osvojili su pet uzastopnih naslova svjetskog prvaka u periodu od 2000. do 2004. godine. Schumacher je uspjesima u Ferrariju zacementirao svoj status legende, ali je i momčad podigao u nedostižne visine. Schumi je 2000. godine postao prvi Ferrarijev šampion nakon 21 godine. 2002. godine pobijedio je 11 puta, a na pobjedničkom postolju bio je na svih 17 utrka sezone. Godinu kasnije srušio je Fangiov rekord osvojivši svoj šesti naslov. Svoju sedmu i posljednju titulu osvojio je u crvenom kombinezonu 2004. godine.

Neusporediv uspjeh Michaela Schumachera u Formuli 1 utjelovljuje njegovih sedam naslova svjetskih prvaka, što je godinama bio nedostižan rekord. Njegova dosljednost u performansama na visokoj razini, zajedno s njegovom strateškom oštroumnošću, učinila ga je nevjerojatnom silom na trkaćoj stazi. Schumacherovi rekordi nisu samo statistika, oni predstavljaju eru trkaće izvrsnosti koja se možda nikad neće ponoviti. Suludo je o veličini Michaela Schumachera govoriti samo kroz prizmu statistike, iako i statistika u mnogome ide u njegovu korist. Schumacher je mnogo više od samih brojeva, on je netko tko se Formuli 1 vjerojatno više nikada neće ponoviti.

2006. godine Schumacher je najavio odlazak u vozačku mirovinu, ostavljajući Formulu 1 s nasljeđem koje se činilo nepobjedivim. Ipak, želja za utrkivanjem je bila jača, i 2010. godine se na opće iznenađenje javnosti, vratio u Formulu 1, ovaj put s momčadi Mercedes sad pod rukovodstvom Rossa Brawna, Michaelovog starog prijatelja i suradnika iz redova Ferrarija. Iako povratak nije polučio uspjehe kakvi su se nekad podrazumijevali uz ime velikog Nijemca, njegova nepokolebljiva strast i neustrašiv stav prema izazova nisu bili ništa manji nego prije mirovine.

Schumacher u bolidu Mercedesa 2012. godine

Izvan trkaće staze, Schumacher je bio poznat po svom privatnom i obiteljskom životnom stilu. Michael se značajno bavio filantropijom i bio je poznat po svom humanitarnom djelovanju i pomaganju onima u potrebi. Ono što je postizao na stazi često je društvu vraćao dobrim djelima, čineći ukupnu sliku o sebi još većom i sjajnijom.

U prosincu 2013. godine dogodila se tragedija kad je zadobio tešku ozljede glave tijekom skijanja u francuskim Alpama. Incident je trkaću zajednicu i obožavatelje diljem svijeta ostavio u šoku, a poruke podrške legendarnom vozaču dolazile su sa svim strana svijeta. Nove informacije o Michaelovom zdravstvenom stanju su šture i rijetke, a obitelj kontinuirano moli za privatnost u za njih teškim trenucima. Svi ljubitelji utrkivanja, bili fanovi Michaela Schumachera ili ne, nadaju se pozitivnim vijestima u vezi sa zdravljem čovjeka čiji je doprinos ne samo automobilizmu, već sportu uopće, ništa manje nego monumentalan.

Nasljeđe Michaela Schumachera seže daleko dalje od kockastim zastava i slavlja na pobjedničkom podiju. Njegov utjecaj na Formulu 1 dubok je trag u povijesti sporta. Schumacherova radna etika, pedantan pristup utrkama i predanost izvrsnosti ostavili su trajno naslijeđe koje inspirira ambiciozne trkače i sportaše diljem svijeta. Michaelov utjecaj nije ograničen samo na njegova postignuća na stazi, ona se osjeća u svim sferama Formule 1. Njegova sposobnost da pomakne granice onoga što se smatralo mogućim postavila je standard za generacije nadolazećih trkača. Neumoljiva potraga njemačkog vozača za savršenstvom postala je zvijezda vodilja za one koji traže veličinu u bolidu Formule 1.

Proslava u momčadi Ferrari nekon pete uzastopne titule Michaela Schumachera

Život Michaela Schumachera priča je s dva različita poglavlja – jedno je obilježeno neviđenim uspjehom na stazi, a drugo je zasjenjeno tragičnom nesrećom koja je promijenila tijek njegovog života. Dok se trkačka zajednica nada pozitivnim informacijama o njegovom zdravstvenom stanju, Schumacherova ostavština ostaje netaknuta, trajni dokaz visina koje se mogu postići talentom, odlučnošću, radom i nepokolebljivom ljubavlju prema sportu. Bilo da navija s tribina ili analizira prolazna vremena, svijet iščekuje vijesti o Michaelovom oporavku, čovjeka koji je zauvijek promijenio krajolik Formule 1.

„Ako itko zna kako skupiti unutarnju snagu i odlučnost, nema sumnje da je Michael Schumacher čovjek za to. Mnogi misle kako vozači traže uzbuđenje i srljaju u rizik, no Michael je, kao i drugi vozači bio nesklon riziku“, neposredno nakon Michaelove nesreće rekao je David Coulthard.

Naslovna fotografija: Wikipedia – Cord Rodefeld from Ulm, Germany – Hockenheim 1997

Pretplati se
Obavijesti o
28 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Robertoo

Za mene osobno najbolji! Sve titule jako teške borbe sa boljim Williamsom pa onda sa Mercedesom pa na kraju sa Benettonom! Na kraju nije bio dijete bogatog oca koji je citav zivot posvetio samo u F1!! Obiteljski čovijek sa super odgojenom djecom, igrao paraleno nogomet u mjestu gdje živi i vozio je i moto GP!!! Posložio Ferrari zajedno sa Totom i Brownom i nikad više neće napraviti takav uspjeh sa Ferrarijom!!!!!!

Desmo

Veliki vozač u svakom pogledu..Schumacher, Senna, Clack, Fangio..po mom ukusu bi tu bio i Niki Lauda, iako se to nebi moglo reći gledajući samo nekakve statističke podatke..netko je dobro primjetio da je statistika točan zbroj netočnih ili lažnih podataka..Niki je imao dva velika povratka i nakon toga ponovna osvajanja naslova prvaka..prvi povratak nakon strašne nesreće, nešto neponovljivo u svijetu F1 i drugi povratak nakon dvije sezone pauze..to je viđeno, ali ne znam da je itko opet iza toga osvojio naslov prvaka..pardon, jest Alain Prost nakon jedne sezone pauze.. a ovi ostali, bez obzira na statistiku, su ipak stepenicu ispod njih..pričekajmo… Read more »

theKing

Ne kuzim te.
Svatko tko je bio vise puta prvak imao je dominantan bolid i to je to.
Mogao si onda navest i kubicu. Nakon onakvog sudara u kanadi da je nastavio zavidno voziti s obzirom kakav je bolid imao

Desmo

Kubica je tada imao sasvim dobar bolid, tvornički BMW Sauber..BMW je imao velike planove..ali vidim da ti dobro ide..da shvaćaš poantu..a Grosjean?..i njega bi spomenuo u kontekstu velikana F1?

theKing

Koliko znam Grosjean se nakon one nesrece gdje je skoro izgorio nikad nije vratio.

Desmo

Kako nije?..Vozi Indy car.

theKing

Dobro da nisi rekao da vozi osobni automobil

Desmo

Tu sam te čekao..vidiš da se svatko ne uspije vratiti, a ne opet postati i Svjetski prvak..

theKing

Pa nije se ni vratio i nitko njega nije spominjao.
Zapravo ms se vratio gdje ga je rosberg peglao ko staru kantu.

Desmo

da ne preskočiš..dolje ispod sam ti odgovorio na tvoje nebuloze o kvarljiv om Mclarenu i Michelin gumama.

theKing

Nista bolji vozac od alonsa,hamiltona,maxa.
Samo ferrari ima veliku hordu navijaca po cijelom svijetu pa su od njega napravili svetinju jer je on doveo ferrariju prvi titulu nakon 20ak godina cekanja!
Koliko je LH sezona bio u top 3?

Leclerc16

Kao što je tebi Hamilton nešto posebno, tako je i Schumacher navijačima Ferrarija poseban. Uostalom, prvi je vozač koji je došao do 7 titula u karijeri i postao sinonim Formule 1 u pogledu vozača (naravno i Senna je tu). Kao što je Ferrari sinonim za F1 u pogledu konstruktora. Nema potrebe da spominješ druge vozače u postu koji govori o Schumacheru. Razumijem da ga ne voliš, ali pokaži poštovanje prema legendi. A on je jedan od najboljih ikad i ti ako smatraš sebe poznavaocem ovog sporta moraš to priznati.

theKing

Nije najbolji nego jedan od najboljih i tocka.
Imao je srece sta je u toj eri se borio protiv kvarljivog mclarena, sta je michelin “pogodio” komponentu guma dok se pirelli raspadao,itd..isto tako kao i seb,lh,max,alonso,itd..sve su to izvrsni vozaci.
Lh mi je samo drag sto je dokazao da se svaki rekord moze stici dok ste vi govorili da to sta je napravio MS nikada nitko nece stici.
Tko zna,mozda max osvoji 8 titula.

Leclerc16

Zar nisam napisao jedan od najboljih ikad? A to što ga ti ne smatraš najboljim je tvoje mišljenje, jer si navijač Hamiltona. Vadiš se na to da ti je drag samo zato što je dokazao da se rekordi mogu srušiti. Jel ti tako bio i Schumacher drag kad je rušio Prostove i Fangieve rekorde. Lijepo priznaš da si fan Hamiltona i tjt. Ne vidim u čemu je problem. Sa druge strane, kad gledamo karijere obojice, Hamilton je doslovno u svakoj sezoni u karijeri (osim 2023) imao bolid koji je u stanju pobijediti barem jednu utrku. Sa druge strane, to Schumacher… Read more »

Desmo

Pričaš nebuloze..ili iz gluposti ili iz zloće, tko će to znat..ti to najbolje znaš ako je samo zbog zloće, ali ako je zbog gluposti, tada ni ti ne znaš što pišeš..naime, Mclaren je tada bio top bolid sa Mercedesovim pogonom, 1998 i 1999 superdominantan bolid..drugo, nikakav Michelin već Bridgestone..Schumi je sve sa Ferrarijem osvojio na Bridgestonu..to ga je na kraju koštalo da ne osvoji naslove i 1995 i 1996 jer su “smislili” tehničko pravilo, tako da su gume Bridgestone odjednom postale nekonkurentne u odnosu na Michelin koje su bile na Alonsovu Renaultu..toliko o tome, znalac..informiraj se prije nego napišeš nebulozu..

theKing

Ti si malo … pa njje ms se borio sa mclarenom 98,99 nego kvarljivim mclarenom od 2000god pa nadalje kada je ferr osvajao naslove..
Ok,bio je bridgstone..nije mi se dalo googlat.. sve su svemu MS nista bolji oa lh,alonsa,maxa,itd

nazareth

Vidiš to je problem, ti guglaš o svemu površno a ne istražuješ i zato ne znaš niti kontekst niti činjenice kako spada, da si pratio uživo F1 tada i gledao borbe između Mike i Schumachera malo bi drugačije pričao. Ali većinom navijači Hamiltona i jesu takvi da imaju jedva površno znanje o F1, s kojim god navijačem Hamiltona sam se uživo razgovarao, ostao je bez argumenata i odjednom je samo počeo šutiti jer očito ne stigne guglat.

schumy

Koje ti valjaš gluparije, braco!!??
Navijaj za “svoje” pusti Maxa na miru! Tvoj LH je otpjevao svoje, mislim da ti je to jasno?

schumy

Ne baljezgaj monade, MS je NAJBOLJI vozač svih vremena!!! Došao je u Beneton koji je bio “kanta” u odnosu na Wiliams pa je “pokupio” 2 prvenstva zaredom (1994; 1995), došao u Ferrari – opet “kanta” pa gaje unaprijedio i razvio – epilog 5 prvenstava zaredom (2000; 2001; 2002; 2003; 2004), 2006 nakon što mu je otkazao motor u GP Japana na GP Brazila Briatore (mafijaš F1) naredio Fisichelli da se zaleti u NS-a i upropasti mu naslov… Iszo je napravio na GP Singapura kada je vaš omiljeni pokvarenjak Alonso kapitalizirao “slučajni sudar” i osvojio prvenstvo te godine… Prije nekih izjava… Read more »

schumy

On je NAJVEĆI svih vremena i nitko ga nikada dostići neće! Ima jedna velika istina koja se prešućuje o njemu – bio je NAJBOLJI kolaudator koji je s ekipom nakon osvajanja pole-a radio do kasno u noć, nerijetko su ga “ubacivali” u helikopter koji ga je odvezao kući prije nedjeljne utrke… Mehaničari su radili čuda jer ih je on poticao i svojim talentom za IZVRSNOŠĆU tjerao da dadu svoj maksimum… U Beneton je došao kada je ovaj tim bio osrednji, on ga je učinio besmrtnim, u Ferrari isto tako prije njea Alesi i Berger su bili redovito “negdje” oko sredine… Read more »

nazareth

Najbolji ikada, mada sam uvijek bio protiv njega i toliko se naživcirao zbog njega jer je izgledalo kao da nepogriješivi robot vozi taj Ferrari ali na kraju svega mora mu se odati počast sa GOAT titulom dok ga netko ne skine s trona.

Jim Clark

Bio je dovoljno drzak da izazove Sennu
Šteta da je to rivalstvo između njih prekinuto tako tragično
Definitivno jedan od najboljih vozača svih vremena, malo prgav, malo prljavo igranje.

To što je napravio od Ferrari tima tih godina je dokaz vozačke veličine Michaela Schumachera

Pratitelj123cro

Nije se bojao senne kao ostali.

west

Zar o lieblingu samo jedan komentar i to od ovog modya ,razočarali ste me, očekivao sam puno više 😎😎😎!!!

Pratitelj123cro

Pa kad si ga ubio komentarom o bezivotnom lezanju u krevetu. I to ne jednom…auuu

mody

Zamjeram mu jedino Adelaide I jerez sudare Ali on se borio s najvecim vozacima tokom svoje karijere f1 je bila bolja onda rtl uopce ne prenosi utrke f1 fali rivalstva I zanimljivih utrka

Jim Clark

Ayrton Senna , Michael Schumacher, Alain Prost, Damon Hill , Mika Hakinen, Rubens Barrichello, Riccardo Patrese, Gerhard Berger, Jean Alesi solidna ekipa, zajedno na stazi u utrkama da se do zadnjeg kruga nije znalo tko će pobijediti

theKing

Daj mi reci, ovi do zadnjeg kruga se nije znalo tko ce pobjediti koje sezone to bilo?

Related Posts
28
0
Would love your thoughts, please comment.x