Fernando Alonso oduševio je javnost svojom vožnjom u utrci za Veliku nagradu Sao Paula. U napetoj borbi protiv Sergija Pereza osvojio je treće mjesto, a uspoređujući dvije vrlo različite ere Formule 1, objasnio je zašto mu se teže bilo braniti od Meksikanca u Red Bullu, nego primjerice od Michaela Schumachera u Ferrariju na onoj epskoj VN San Marina 2005.
U eri Formule 1 u kojoj branjenje od vozača koji napada uz pomoć DRS-a često djeluje kao nemoguća misija, Fernando Alonso se na stazi Interlagos odlično branio od napada Sergija Pereza, u realno bržem bolidu Red Bulla. Meksikanac je uporno napadao, pritiskao, koristio DRS na dugačkim pravcima, ali Alonso je mudro postavljao svoj Aston Martin i koristio lukave putanje kroz zavoje kako bi sačuvao treću poziciju.
Na ulasku u predzadnji krug Perez je uspio prestići Alonsa i činilo se da je priči kraj, no Španjolcu se pružila još jedna prilika, napao je u zadnjem krugu i vratio poziciju. O trećem mjestu odlučivao je foto finiš, za samo 53 tisućinke u korist vozača Aston Martina.
Alonso believes defending his #F1 podium against Perez in Brazil was harder than his iconic Imola 2005 defence against Schumacher.https://t.co/Esxmrudqfa
— Motorsport.com (@Motorsport) November 7, 2023
Fernandova obrana u Brazilu nekako je podsjetila na jednu slavnu utrku, Veliku nagradu San Marina iz 2005. godine, kad je Alonsa u završnici utrke žestoko pritiskao Michael Schumacher u Ferrariju. Iako je Nijemac objektivno bio brži, Alonso ga je uspio zadržati i pobijediti na stazi u Imoli.
Upitan da usporedi te dvije situacije, Alonso je rekao: “Lakše je bilo 2005. jer tada nije bilo DRS-a. Sada s DRS-om nešto je drukčije i morate se igrati s nekim stvarima na drugi način, također. Menadžment guma tada je također bio značajno drukčiji i mogli ste pritiskati na određenom setu guma cijelo vrijeme.”
Istini za volju, ne bi Fernando vratio poziciju da nije bilo DRS-a: “Da, točno. Ako ste 2005. izgubili poziciju, onda je to bio kraj. Niste se mogli vratiti, a ovdje sam imao još jednu priliku. DRS je napravljen kako bi osigurao nešto bolji show i ovo je dobar primjer toga. Izgubili ste poziciju dva kruga do kraja, a onda se pružila još jedna prilika, posebno ovdje u Brazilu.”
“Kad nekoga prestignete u prvom zavoju, postoji velika mogućnost da će taj vozač vratiti poziciju u zavoju broj 4. Zbog toga viđamo vrlo lijepe borbe u utrkama na Interlagosu. Bio je spektakularan vikend, kao i uvijek u Brazilu. Ponekad vrijeme osigura odličan show, ali ovog smo vikenda i bez kiše vidjeli izvanredne utrke. Nešto je u ovoj stazi što Formuli 1 uvijek daje savršenu priliku za zasjati”, smatra Alonso.
Uspon na postolje u Brazilu za Fernanda je došao u pravi čas. Prekinuo je niz od šest utrka bez Top 3 plasmana, a oporavio se od dva uzastopna odustajanja u SAD-u i Meksiku.
Mnogi na ovom portalu su zaboravili da je ovo sport, nasreću Perez ma što mi mislili o njemu nije zaboravio kao što nije ni zaboravio čestitati Alonsu. A ovi hejteri dolje savjet, prebacite se na ženski nogomet ili nešto slično gdje se možete samo rugati jer sport je za vas nepoznat pojam. Pogledajte video svakako!
https://www.youtube.com/watch?v=jrPLoABVB-o
To je taj respekt to je to! Perez izjavljuje da je po njegovom misljenju ta borba izmedu njega i alonsa primjer kako se treba utrkivati a to je posteno trkanje i da uvijek ostavljas mjesta protivniku kroz zavoj! A od jucer/dns vrijedi “Verstapenovo” pravilo gdje ako si prvi u apexu zavoja da automatski imas i prednost i da imas “pravo” zbog toga izgurati protivnika van staze! I tu je sad pitanje koji smjer je bolji? onaj Alonsovski “uvijek moras ostaviti mjesta” ili ovaj novi “verstapenovski” Osobno sam uvijek gotivio “alonsovski” tip voznje jer gledajuci kroz povijest takav nacin utrkivanja je… Read more »
Sumnjam da bi Alonso zadržavao Maxa toliko iza sebe,ali mi govorimo o Perecu kaj ne,a dobro se zna za što on (ni)je sposoban.
Imola uopće nije reper za usporedbu, Alonso je zaboravio da je Ferrari 2005 god. bio KANTURINA koju je “isštancao” onaj glupi Costa i najboljem vozaču F1 svih vremena (MSC) dao takvu karijolu za ogled sa tada dominantnim Renaultom kojega je vozio Alonso.
Bio sam na toj trci i gledao kako CIJELU utrku MSC vozi 2-3 metra iza Alonsa i ne može ga prestići…
Ne volim Alonsa ali taj čovjek ZNA voziti, nema tu dileme!
Ferrari 2005. nije bio kanta, vec su na neki nacin sami sebi pucali u noge, zalagajuci se za pravilo koje im se odbilo u glavu. Te sezone su gume morale trajati celu trku i Birdgestone se nije najbolje snasao, vec Michelin, da nije bilo toga, Ferrari bi sigurno bio u borbi za titulu.
Bas to gume tj bridgestone je sjebao ferari! Bolid je bio ako ne i bolji od renaulta ali gume su ih porazile. Sto je ironicno jer fer i dan danas kasljuca sa gumama jer ih vise trose a u alonsovo vrijeme nisu mogli zagrijati gume! To im je bio glavni problem. Uvijek Fer muku muci sa gumama.
Ferrari nije bio kanta nego “kanturina” a ovo sa gumama nije točno da je Ferrari koristio Michelin nego Bridgestone, ali gume onih specifikacija su bile izdržljivije i nije bio ovakvih cirkusa kao što ih gledamo danas kada je u cijeloj utrci glavno pitanje -…”hoće li gume izdržati”…a u bolidu je 1000 važnijih komponenti koji su toliko složeni da banalnost oko guma pada u treći plan…
Pročitaj još jednom pažljivo šta sam napisao. Ali, ne vredi, ponoviću. Bridgestone se nije snašao i to je koštalo Ferrari. Jedino im je doneko prednost u Indianapolisu. A Ferrari je imao sve ostalo OK, što reče Prijatelj123ceo, ako ne i bolje od Renaulta.
Šta je na ovom portalu hejtera i nepoštovalaca pojedinih vozača, to je bruka. Zamisli da jednom Alonsu tražiš dlaku u jajetu nakon ove sjajne izvedbe u Brazilu. Spominje se neki Petrov i 2010. godina… Ljudi, to je bilo prije 13 godina i pored svih brutalnih vožnji koje je Alonso imao u svojoj karijeri vi se i dalje kačite na Petrova. Ako ćemo tako, što Hamilton nije mogao preteći Gaslyja u Imoli prošle sezone, nego se čitavu utrku vozio u DRS-U iza njega. Što je izgubio od Rosberga taj nepogrešivi vozač? Što je izgubio od Buttona 2011. i bio iza Alonsa… Read more »
U principu su na udaru svi vozači koji su skinuli skalp Luisu ili bili jaka konkurencija, očiti je primjer Perez, gdje ga se konstantno naziva pogrdnim imenima, a zašto, samo zato što Luis u borbama sa Perezom izgleda jadno, a to je naravno teško prihvatiti.
Tvoja poređenja su neuporediva sa gubitkom titule 2010 zato jer Alonso nije mogao prestici Petrova u zadnjoj trci sezone koja je odlucivala.
Gledao sam nemoc Alonsa i nisam vjerovao da ce se trka završiti bez pravog napada – da se bar “bacio naprijed” na kocenju pred krivinu, Lewis bi to sigurno učinio i Maks isto.
Nije imao šta izgubiti – pamte se samo titule.
Alonso je poslje te trke izjavio da bi se “bacio” na kocenju da je bilo i najmanje prilike za prolaz naprijed!
Mozda je nekome to izgledalo izvana kao da alonso nista neradi i nepokusava proci naprijed ali nije bilo tako.
Jednostavno taj renault je bio podesen za brzinu na pravcu dok alonsov ferari nije i bez DRSa dobijes to sto dobijes.
I putanje koje je mijenjao alonso i birao u zavoju prije pravca nema koju liniju nije probao ali dzabe, nije uspio.
“taj renault je bio podesen za brzinu na pravcu” ..ok, ali onda nije podešen da bude brz u krivinama.
Ako je brz i u krivinama onda je trebao biti u borbi za naslov ..a nije.
ovdje:https://www.youtube.com/watch?v=tEiHo5zyBBA
Tako se ponasa bolid koji ima prednost na pravcu. Posere se na bolid ispred koji IMA DRS i svejdno ga zaobide.
Nesto slicno je imao i petrov na tom “spornom” pravcu a alonsov tj ferarijev downforce na bolidu nije bio dovoljno dobar da ponisti prednost petrova na pravcu. Sjetimo se da fer nije imao ni blizu najbolji downforce za napraviti “cuda” nego je bio samo solidan i nista vise. Malo bolji od tada truljavog renaulta al ne dovoljno jak da svtori bitnu prednost na toj tada glupoj abu dhabi utrci na kojoj se u pravilu nije oblilazilo.
Respekt za komentar svaka ti cast.
E da ti je DRS bio protiv pikzibnera Petrova guzice bi dao 😎😎😎!!!
Koliko ja znam u to doba je postojao KERS i opet to nije znao iskoristiti.