Treći trening u Meksiku: Verstappen na vrhu, Albon s Williamsom razdvojio Red Bullove

Vozači i timovi Formule 1 u Meksiku konačno imaju onaj klasični, malo ležerniji trkaći vikend s tri slobodna treninga. Taj uvodni dio kompletiran je trećim slobodnim treningom na kojem je najbrži krug odvozio Max Verstappen u Red Bullu, a sad je vrijeme za ozbiljne stvari na VN Mexico Cityja 2023…

Iako se tijekom tog najbržeg kruga suočio s prilično gustim prometom na stazi, Verstappen je postavio vrijeme 1:17,887 i time nadmašio sve ostale vozače. Još jednom je vožnjom u bolidu Williamsa oduševio Alexander Albon, koji je bio samo sedam stotinki sekunde sporiji od Verstappena, a ostavio je iza sebe drugog vozača Red Bulla, Sergija Pereza.

Četvrto vrijeme imao je George Russell u Mercedesu, a peto Oscar Piastri u McLarenu. Lando Norris bio je osmi, Lewis Hamilton deseti, a vozači Ferrarija završili su tek na 13. i 15. mjestu, nakon što su im u prometu upropašteni brzi krugovi na kraju treninga.

TIJEK TRENINGA:

Nakon što je Max Verstappen postavio najbolja vremena krugova i na prvom i na drugom, u subotu u 19:30 po hrvatskom vremenu red je došao na treći slobodni trening. Bila je to vozačima i timovima posljednja provjera prije veoma važnih kvalifikacija.

Ljudi zaduženi za vremensku prognozu istaknuli su da nema rizika od kiše. Temperatura zraka na početku treninga bila je 20 stupnjeva Celzija, a temperatura staze dvostruko većih 40 stupnjeva. Glavnu posebnost Autodroma Hermanos Rodriguez čine velika nadmorska visina i niski tlak zraka, što itekako igra veliku ulogu u kontekstu aerodinamike F1 bolida.

Kad je započeo posljednji sat treninga na VN Mexico Cityja, nikome se nije previše žurilo na stazu. Neki vozači uopće nisu bili u svojim bolidima, a prvi su na stazu izašli vozači Aston Martina (Alonso na mediumu, Stroll na hardu) i Valtteri Bottas u bolidu Alfe na tvrđoj smjesi guma. Onda im se pridružio Ferrarijev dvojac koji je od samog početka treninga koristio najmekše gume. U prvom mjerenom krugu Leclerc je postavio vrijeme 1:19,283 i bio je za 166 tisućinki brži od momčadskog kolege.

Nakon prvih deset minuta samo su četiri vozača odradila mjerene krugove – Ferrarijev dvojac i Tsunoda na softu te Bottas na hardu. Tada se napokon malo pojačala aktivnost na stazi jer su se i drugi vozači uključili u ovaj trening.

Lando Norris je u svom prvom krugu na mekšim gumama bio malo sporiji od dva Ferrarija, dok je Lewis Hamilton u Mercedesu uspio biti brži od Leclerca za 69 tisućinki. Ubrzo je i Hamiltona i Leclerca značajno ‘prešišao’ George Russell postavivši vrijeme 1:18,644. Stvorio se pravilni poredak – dva Mercedesa, dva Ferrarija pa dva McLarena. Red Bullovi vozači još su uvijek bili u svojim garažama.

Pierre Gasly izveo je piruetu u zavoju broj 12, na njegovu sreću bez kontakta sa zaštitnim ogradama, tako da je mogao nastaviti dalje s vožnjom. Oscar Piastri požalio se svojoj momčadi da je grip stražnjih guma užasan, a mali izlet van staze imao je i Russell. Bez posljedica.

Verstappen i Perez pojavili su se na stazi tek nakon 20 minuta, naravno uz glasno odobravanje domaćih navijača dok se Checo pripremao za svoj prvi mjereni krug. Nakon najboljeg vremena u prvom sektoru, Perez nije bio tako dobar u ostatku kruga i imao je tek peto vrijeme, dok je iza njega nešto brže vozio Verstappen i smjestio se na drugo mjesto sa 73 tisućinke zaostatka za još uvijek najbržim Russellom.

Dobar su posao odradili i dečki iz Williamsa – Sargeant je postavio šesti rezultat na softu, a Albon osmi na mediumu. Također na mediumu, Daniel Ricciardo odradio je vrlo dobar krug, dovoljan za četvrto mjesto u tom trenutku. U Haasu su imali problem na bolidu Kevina Magnussena.

U idućih desetak minuta nije bilo nikakvih promjena u gornjem dijelu poretka. Dosta je vozača boravilo u garažama, a njihovi mehaničari prionuli su poslu. Ljude oko staze i one pred malim ekranima razdrmali su vozači Williamsa odličnim krugovima na mekšim gumama. Albon je vozio 1:17,957 i uvjerljivo preuzeo prvo mjesto, dok je Sargeant došao na četvrto mjesto.

Žutu zastavu još je jednom izazvao vozač Alpinea, ali ovaj put Esteban Ocon. Na kočenju za prvi zavoj žestoko je blokirao kotače pa produžio ravno u izletnu zonu i preko trave se vratio na stazu.

Na treće mjesto probio se Bottas svojim brzim krugom, Norris je bio malo sporiji od njega na četvrtoj poziciji, a Piastri je imao najbrži prvi sektor, ali onda pokvario krug u završnom i postavio tek deseti rezultat. Albona s vrha nisu skinuli ni Mercedesovi piloti. Russell je postavio drugo, a Hamilton šesto vrijeme u tom trenutku. Ostalo je manje od 15 minuta do kraja treninga.

Piastri je pokušao još jednom i postavio treće vrijeme, iza Albona i Russella. Čekalo se što će u završnici napraviti Verstappen i Perez. Trostruki prvak svijeta preuzeo je prvo mjesto s vremenom 1:17,887. Samo sedam stotinki bio je brži od Williamsa, ali požalio se na najgoru moguću situaciju s prometom na stazi. Perez nije uspio ići brže, imao je treće vrijeme, +0,139 u odnosu na Maxa.

Magnussen se tek u završnici vratio na stazu, kad je momčad uspjela riješiti problem s bolidom, no istaknuo se u negativnom smislu jer je zasmetao Leclercu u brzom krugu. Samo par sekundi kasnije Sainzu je zasmetao Stroll i Španjolac se izvrtio na stazi. Ferrarijevi vozači u tim su trenucima bili na 13. i 14. mjestu. U kontroli utrke zabilježili su incident između Strolla i Sainza.

U završnim minutama nije bilo značajnijih promjena. Verstappen, Albon, Perez – to je bio konačni poredak prve trojice. Četvrti Russell, peti Piastri, a vjerojatno će dosta ohrabreni biti Bottas na šestom i Tsunoda na sedmom mjestu. U prvih deset završili su još Norris, Ricciardo i Hamilton. Najviše krugova na ovom treningu odvozili su Bottas i Tsunoda, po 26 svaki, a najmanje Magnussen. Samo devet zbog onih tehničkih problema.

Kvalifikacije za VN Mexico Cityja počinju u 23 sata po hrvatskom vremenu.

Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Webmaster

Albon legenda, ostavio iza sebe 1 Rb, Ferrari i Merc, još ako bude takav u kvalama, bilo bi ljepo doći do kraja, neka bude barem 10,a više ne bi smetalo.

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x