Pirelli nastavlja biti dobavljač guma za Formulu 1 za sezone 2025.-2027., unatoč mogućoj konkurenciji iz Bridgestonea.
Najnoviji ugovor, koji također pokriva i serije F2 i F3, uključuje opciju u Formuli 1 i za četvrtu sezonu, tj. 2028. godinu.
Ova objava dolazi samo nekoliko dana nakon što je FIA morala odrediti momčadima da mogu odraditi maksimalno 18 krugova na VN Katara zbog problema s gumama, budući da je Pirelli otkrio probleme sa strukturom u bočnici guma.
Natječajni proces za dobavljača započeo je u ožujku, a dva velika brenda su FIA-i dostavili detaljnu tehničku dokumentaciju koja je ocrtavala njihove planove.
Obje tvrtke dobile su odobrenje upravnog tijela, a sljedeća faza bila je pronalaženje komercijalnog ugovora s Formulom 1.
Poznato je da je Bridgestone dao značajnu financijsku ponudu, ali na kraju su Stefano Domenicali i Liberty Media odlučili ostati pri poznatom Pirelliju.
Ako Pirelli dobije dodatnu opciju 2028. godine, talijanska tvrtka će biti jedini dobavljač u Formuli 1 kroz čak 18 sezona.
Prethodno je jasno dano do znanja da će ovaj ugovor vjerojatno biti i posljednji, iako to nije spomenuto u današnjoj službenoj izjavi.
“Od povratka u sport 2011. Pirelli je bio neprocjenjiv partner, podržavajući F1 kroz nove generacije tehnologije i tehničkih propisa i isporučujući gume kako bi omogućio fantastične utrke za naše fanove.”
Stefano Domenicali
Predsjednik FIA-e Mohammed Ben Sulayem naglasio je ulogu održivosti u odluci:
“Pirelli godinama djeluje na vrhunskoj razini motosporta i siguran sam da će nastaviti pružati inovacije i izvrsnost na svjetskoj pozornici.”
“F1 je jedinstven izazov za dobavljača guma, a Pirelli je pokazao veliku predanost proizvodnji guma koje ispunjavaju ekstremne zahtjeve ovih nevjerojatnih automobila.”
“Rad će se nastaviti u nadolazećim godinama kako bi se poduzeli daljnji koraci u pogledu performansi i održivosti, a Pirelli se snažno obvezao na oba ova cilja.”
Izvršni potpredsjednik Pirellija Marco Tronchetti Provera jasno je dao do znanja da tvrtka još uvijek dosta profitira od svog kontinuiranog angažmana u sportu.
“Zahvaljujući poticaju Liberty Medie i potpori FIA-e, sport doživljava izvanredno razdoblje rasta u smislu publike i globalne ekspanzije, povećavajući broj navijača i među mlađim generacijama.”
Gdje su ona dobra stara vremena kada je bilo po nekoliko dobavljača guma?..tko zna i voli, nek izvoli..nikakva ograničenja i direktive..ako netko zna i može napraviti brzu gumu a da uz to traje cijelu utrku, neka samo izvoli.
“Tanak” nam je ovaj forum – “friških” vijesti ni od kuda…
To je dobra vijest samo da ne u*eru izbor guma kao na ovoj prethodnoj trci – Lusail (Bahrein)…
Do ove trke su se zbilja trudili (i uspijevali!) napraviti najbolje mješavine guma prilagođene svakoj stazi, zato im možemo dati podršku da tako bude i ubuduće a Lusail neka ostane “jednokratna greška”…