Prvak Formule 1 iz 2023. godine, Max Verstappen, osvojio je Veliku nagradu Meksika gdje je došao do čak 16. pobjede u 19 utrka ove sezone. Nizozemac je tim slavljem oborio vlastiti rekord, koji je postavio 2022. kada je osvojio 15 utrka, a spomenimo i kako se s 51. pobjedom u karijeri izjednačio na četvrtom mjestu vječne liste s četverostrukim prvakom Alainom Prostom.
Na drugom je mjestu nakon vrle dobre utrke završio Lewis Hamilton, dok je četvrto postolje u sezoni osvojio Charles Leclerc.
Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Zlobno je kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da su ocjene isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda.
Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe. Važno je dodati i da se najviša ocjena (10) i najniža (1) ne koriste često. Desetka je rezervirana za izuzetne vožnje, one koje se pamte i godinama nakon utrke. Tako izuzetne vožnje rijetko vidimo, stoga neće često biti ni ocjene 10. Isto vrijedi i za ‘jedinicu’, pri ocjenjivanju više se držimo sredine, nego odlaska u ekstreme.
Za kraj ćemo još istaknuti da se u obzir uzima i mašinerija, odnosno, u nastup vozača uzimamo kontekst brzine njegovog bolida i očekivanja momčadi. Zato istu ocjenu može dobiti pobjednik utrke i netko tko je u najgorem bolidu na gridu osvojio mršavi bod.
- Logan Sargeant (4) – Iako je sudjelovao u kvalifikacijama, Amerikanac nije postavio vrijeme u Q1, zbog čega je morao dobiti posebnu dozvolu sudaca kako bi se utrkivao. Bilo je jasno kako Sargeant neće ostvariti sjajan rezultat s obzirom da je startao sa začelja poretka, a na kraju nije ni završio utrku zbog problema sa sustavom protoka goriva.
- Alexander Albon (7) – Nekoliko odustajanja pomoglo je Albonu u osvajanju bodova u Meksiku. Ti bi se bodovi mogli pokazati vrlo važnim jer je AlphaTauri došla do značajnog bodovnog plijena u Meksiku. Albon je sedmi put ove sezone osvojio bodove, a čak četvrti put nakon ljetne stanke.
- Daniel Ricciardo (8,5) – Vjerojatno su svi imali istu reakciju kada je Daniel Ricciardo bio brži u kvalifikacijama u AlphaTauriju od Sergija Pereza u Red Bullu. Bila je to idealna kandidatura Australca za Red Bullovo sjedalo, bilo to u 2024. ili 2025. godini. Australac se istaknuo i vještom obranom protiv Lewisa Hamiltona na početku utrke, a na samom kraju utrke skoro je prestigao i Russella za šesto mjesto.
- Yuki Tsunoda (3) – Utrku je krenuo sa začetlja grida zbog promjene pogonske jedinice. Vozio je vrlu solidnu utrku i konkurirao je za odlične bodove, ali je u borbi s Piastrijem za osmo mjesto pokazao nezrelost. Nije imao strpljenje i prosuo je sve za što je naporno radio tijekom utrke, a može se samo nadati kako nekoliko bodova koje je trebao osvojiti neće koštati AlphaTauri na kraju sezone. Daniel Ricciardo osvojio je šesto mjesto i pokazao kako se u Meksiku itekako moglo.
- Nico Hülkenberg (6) – U Meksiku su za bodove konkurirali Williams, Alfa Romeo i AlphaTauri. Stoga je bilo veliko iznenađenje što je Hulkenberg na startu utrke ‘skočio’ s 12. na osmo mjesto, koje je čuvao sve do kraja utrke kada su ga izdale gume. Šteta za Haas, jer su njihovi rivali osvojili bodove, a američki konstruktor pao je na zadnje mjesto prvenstva.
- Kevin Magnussen (4,5) – Danac nije imao vikend iz snova. Odustao je u 33. krugu nakon što mu se slomio ovjes, zbog čega je izgubio kontrolu nad bolidom i završio u zaštitnoj ogradi, čiji je popravak izazvao prekid utrke. Do tog trenutka je bio osjetno sporiji od Hulkenberga.
- Fernando Alonso (4) – Čak i kada je Aston Martin bio nešto slabiji od konkurencije, Alonso bi iz čarobnog šešira izvukao trik i nekako konkurirao za solidne bodove, pa čak i postolja u nekim slučajevima. Na Fernandovu žalost, slučaj nije bio takav u Meksiku. Alonso se kvalificirao tek na 13. mjesto, a u utrci mu se oštetio bolid nakon što je naletio na krhotinu koja je stajala na stazi, a možda je i najgori trenutak sezone za Španjolca bio kada je prestignut na stazi od strane Logana Sargeanta.
- Lance Stroll (4) – Misteriozan pad forme Aston Martina još će se dugo istraživati. Lance Stroll u Meksiku nije bio izuzetak sivila koje se nadvilo nad bivšim Racing Pointom. Istaknimo kako se nekoliko vozača tijekom vikenda u Meksiku žalilo na Strollovo ponašanje na stazi, što zbog zadržavanja na slobodnim treninzima, što zbog ‘mahanja bolidom’ tijekom kočenja.
- Valtteri Bottas (4,5) – Alfa Romeo žalit će za propuštenom prilikom u Meksiku. AlphaTauri je osvojila šest bodova zahvaljujući odličnom rezultatu Daniela Ricciarda i time je sestrinska ekipa Red Bulla prestigla Alfu na osmom mjestu u prvenstvu konstruktora. Obje ekipe imaju 16 bodova, ali Ricciardovo sedmo mjesto bolje je od svakog plasmana u utrci koje je ostvarila Alfa. Finac se krajem utrke našao i u nepotrebnom incidentu s Lanceom Strollom.
- Zhou Guanyu (5) – Nakon dvostrukog plasmana u Q3, Alfa Romeo nadala se bodovnom ulovu u Meksiku. Zhou se kvalificirao na 10. mjesto iza Bottasa, ali je baš kao i Finac bio totalno nekonkurentan u utrci. Izgubio je mjesta od oba Alpinea koji su imali velikih problema s brzinom na ravnicama, a u švicarska ekipa u Brazil će putovati praznih ruku.
- Oscar Piastri (6) – Dok je Norrisov vikend bio pun uspona i padova, Piastri je imao prilično konzistentne vožnje u Meksiku. Nije uspio obraniti poziciju od Georgea Russella, a krajem utrke kolegijalno je propustio momčadskog kolegu, koji je, evidentno, bio puno brži. Spomenimo i kako je imao incident s Yukijem Tsunodom, ali teško je svaliti ikakvu krivnju na McLarenovog asa za taj incident.
- Lando Norris (8,5) – Norris je bio jedan od tragičara kvalifikacija. Njegov mjereni krug nije bio dovoljno brz za prolaz u Q2, a njegov novi pokušaj mjerenog kruga propao je zbog žutih zastava koje je izazvao Fernando Alonso. Britanac je zato na startu pokušao s alternativnom strategijom na soft gumama, a ona bi urodila plodom da nije bilo crvene zastave. Nakon restarta utrke Norris je izgubio čak pet pozicija i pao na 15. mjesto, ali je zatim odvozio jednu od najimpresivnijih utrka svoje karijere i došao sve do petog mjesta.
- Pierre Gasly (5) – Baš kao i njegov sunarodnjak na drugoj strani garaže, Gasly je imao prilično anoniman vikend u Meksiku. Alpine je imao velikih problema s brzinom na ravnicama zbog čega su njihovi vozači bili lake mete, a u utrci s nešto manje odustajanja i incidenata oba bi Alpinea bila bliže dnu poretku nego osvajačima bodova.
- Esteban Ocon (5,5) – Osvojio je mršavi bod nakon što je startao utrku na tvrdim gumama, ali imao je velikih problema s brzinom na ravnicama zbog čega se dobar dio utrke mučio s prestizanjem Nice Hulkenberga. Naglasimo i kako je bod osvojio zahvaljujući velikoj greški Yukija Tsunode, ali ipak je bio najbolji vozač Alpinea u Meksiku.
- George Russell (5) – Nije imao dobar vikend u Meksiku. Imao je puno većih problema u kontroli utrke pri visokim temperaturama i čuvanju guma. Činilo se kako je pitanje vremena kada će prestići Sainza za četvrto mjesto, ali Britanac je tijekom te bitke izgubio gume, a na kraju i peto mjesto od Landa Norrisa, što je šteta za Mercedes u napetoj borbi s Ferrarijem za drugo mjesto u prvenstvu konstruktora.
- Lewis Hamilton (8,5) – Vjerojatno nije bio oduševljen što se mučio s pretjecanjem Daniela Ricciarda prvih deset krugova utrke, ali VN Meksika od tada je bila sve ugodnija vožnja za sedmerostrukog svjetskog prvaka. Tijekom ulaska u boks prestigao je Sainza i Leclerca, a nakon crvene zastave morao je i na stazi prestići Monegažanina te potvrditi drugo mjesto. To je učinio odvažnim pretjecanjem, a u posljednjem krugu utrke ‘zgrabio’ je i najbrži krug i važan bod u borbi za drugo mjesto u prvenstvu konstruktora.
- Charles Leclerc (7,5) – Osvojio je četvrti pole position ove sezone i sad ima duplo više nego Sainz i Perez, koji su dva puta u sezoni bili na najboljoj startnoj poziciji. Leclerc je, unatoč nefavoriziranoj poziciji na startu, odradio prilično dobar početak utrke. Zbog sudara s Perezom, koji je proglašen trkaćim incidentom, nismo imali priliku vidjeti da li bi Monegažanin sačuvao vodstvo utrke pored Verstappena. Ferrarijev adut nije mogao pratiti Nizozemca u prvom stintu, gdje je suvereno čuvao drugo mjesto, koje je ipak izgubio od Hamiltona prolaskom kod boks. Nakon crvene zastave Ferrari je očekivao napad na Britanca koji je imao mekše gume, ali to se nije dogodilo. Ipak, Leclerc će svakako biti zadovoljan četvrtim postoljem sezone.
- Carlos Sainz (6,5) – Odradio je vrlo solidan vikend u Meksiku gdje se kvalificirao u prvi startni red s malim zaostatkom za momčadskim kolegom. Sainz je na startu bio ‘progutan’ od strane bržih Red Bullova i nije se uspio ‘ugurati’ u borbu uoči prvog zavoja. Možda i bolje, s obzirom da se Leclerc sudario s Perezom. Španjolac je izgubio mjesto od Hamiltona putem zaustavljanja u boksu, a krajem utrke je vrlo dobro sačuvao gume i obranio četvrto mjesto od Georgea Russella.
- Sergio Perez (3) – Slomio je svoje i srca mnogih Meksikanaca koji su se nadali vidjeti domaćeg heroja na pobjedničkom postolju. Uslijed svih glasina o Perezovoj budućnosti u Red Bullu, Meksikanac vjerojatno nije bio oduševljen činjenicom kako se Daniel Ricciardo u AlphaTauriju kvalificirao kao četvrti ispred njega. Sjajno je startao u utrci, ali je odustao nakon dodira s Leclercom. Iako su suci ispravno to procjenili kao trkaći incident, Perez može jedino sebe kriviti što je došlo tog dodira. Da sve bude gore, Hamilton se približio na samo 20 bodova zaostatka, a ta bi razlika bila i manja da nije bio diskvalificiran u Austinu. Šefovi Red Bulla ističu kako im je bitno osvojiti prvo i drugo mjesto u poretku vozača, a sad je povećalo isključivo na Perezu…
- Max Verstappen (8,5) – Novopečeni trostruki svjetski prvak u Meksiku je bio u vrlo dobrom izdanju. Iako mu je pole position u kvalifikacijama izmaknuo iz ruku, Verstappen je u utrci bio dominantan. Sjajno je odradio i start i restart utrke, gdje je suvereno obranio vodstvo utrke iako su vozači od njega imali veliku prednost zbog zavjetrine. Iako je prvenstvo riješio još u Kataru, ne pušta nogu s gasa i u završetku sezone.