Red Bullov Max Verstappen zaista je odlučio ovog vikenda stati na kraj svim nagađanjima kako je nova direktiva oko fleksibilnih krila naštetila njegovoj momčadi. U kvalifikacijama za VN Japana s lakoćom je osvojio prvo startno mjesto za nedjeljnu utrku ispred McLarena Oscara Piastrija i Landa Norrisa.
Mekane gume su vrlo brzo gubile grip na vrućoj Suzuki, tako da je postizanje brzog kruga već u prvom pokušaju bilo vitalno. Temperatura na stazi penje se do gotovo 40°C, a temperatura zraka je 27,4°C.
Q1 – ispali: Bottas, Stroll, Hülkenberg, Zhou, Sargeant
Na stazu je prvi izašao Aston Martinov Lance Stroll, ali Liam Lawson prvi radi neki krug od 1:31.729 na mekim gumama. Nakon tek 4 minute sesije, većina vozača je izašla na stazu. Verstappen je u svojem prvom izlasku s lakoćom išao ispod 1:30 s 1:29.878. Momčadski kolega Sergio Perez ga nije uspio pratiti, ali McLarenov Lando Norris donekle jest s 1:30.063
Ferrarijevci su svoja vremena nastojali napraviti tek na polovici sesije, ali ih je u tome prekinuo Williamsov Logan Sargeant koji je izletio sa staze u posljednjem zavoju. Nastupili su uvjeti crvene zastave te se sesija prekinula. Šteta za mladog Amerikanca pošto je pod velikim povećalom oko ugovora za nastavak karijere u Formuli 1. Razbio se također i u Nizozemskoj te Singapuru.
Sesija se nastavila u 8:22 po našem vremenu. Bez postavljenog vremena kruga bila su oba Ferrarija, Bottas, Hülkenberg, Gasly te oba Williamsa, pošto je Alexu Albonu izbrisano vrijeme kruga zbog prekoračenja granica staze u prvom Degner zavoju. Charles Leclerc je prvi napravio krug u nastavku sesije, bilo je to 1:30.393, a Carlos Sainz 1:30.651, tada treće i peto vrijeme sesije.
S 4 minute do kraja sesije krenuli su novi izlasci u brze krugove. U zoni eliminacije bili su Bottas, Hülkenberg, Albon, Gasly i naravno Sargeant. Gasly je ubrzo osigurao prolazak, ali ne i Bottas i Hülkenberg. Rizičan je kratko bio i Fernando Alonso. Maxovo vrijeme od 1:29.878 ostalo je kao najbrže u sesiji. Svi vozači koristili su soft komponentu guma
Q2 – ispali: Lawson, Gasly, Albon, Ocon, Magnussen
Max je prvi izašao na stazu u drugom kvalifikacijskom krugu, a ni Ferrarijev dvojac ovog puta nije dugo čekao u garaži. Nizozemac radi krug od 1:29.964 na mekim gumama, a Ferrari to ne može pratiti i dosta kasni za Red Bullom nakon prvih brzih krugova.
McLareni su na polovici sesije napravili solidna vremena i smjestili se iza Verstappena. Oscar Piastri kasnio je nešto više od samo jedne desetinke sekunde. Drugi izlasci u brzi krug počeli su s 3 minute do kraja sesije, a u zoni ispadanja bili su: Lawson, Alonso, Ocon, Gasly, i Magnussen.
Rizično su bila oba Mercedesa, na 9. i 10. mjestu, a Piastri je zaustavio bolid na izlasku iz bokseva te su ga iz momčadi vratili natrag u garažu kako bi na kraju ipak uštedili set guma s jednim izlaskom manje.
Odličan na domaćem terenu, Yuki Tsunoda u AlphaTauriju prošao je u posljednji kvalifikacijski krug sa sedmim vremenom sesije. Na kraju Leclerc radi najbrže vrijeme sesije s 1:29.940. Svi vozači koristili su najmekšu komponentu guma.
Q3 – najbrži: Verstappen
Max je opet prvi krenuo u najbrži krug u posljednjem kvalifikacijskom krugu te postavio vrijeme od 1:29.012. Nitko to nije mogao popratiti, a najbliži su prvo bili McLareni s nešto manje od pola sekunde zaostatka – Piastri brži od Norrisa. Ostali su kasnili preko sekunde. U Ferrariju su se odlučili na samo jedan izlazak u prvi krug.
S 3 minute do kraja sesije svi vozači su bili na stazi. Verstappen je dodatno popravio svoje vrijeme te napravio krug od 1:28. 877, jedini ispod 1:29! Ferrari to ne može pratiti, te su sporiji i od odličnih McLarena. Perez na kraju razdvaja Ferrarije, a Mercedesi su tek sedmi i osmi.
Deveti je to pole za Verstappena koji je prekinuo kratku “dominaciju” Ferrarija u kvalifikacijama. Piastriju je start iz prvog startnog reda za sada najbolji rezultat karijere.
Po svemu sudeci, dolazak Andrea Stele u McLaren je bio pravi potez, obzirom da od Zaka Browna zna daleko vise F1. Poceli su dovoditi i prave ljude i ocigledno rezultat je tu. Alonso pomalo razocarenje, valjda nisu u stanju pratiti nadogradnje ostalih. Sto se tice Pereza, zaista lose/ Helmut Marko sigurno sada stoji ispred ogledala i prica sam sa sobom, obzirom da ne sme vise davati onakve idiotske izjave.
Bravo za McLaren uz Ferrari i Wiliams,ekipa koja nešto znači u F1 a mećka dominantno do 7 i 8 pozicije👏👏
Pomelo….opet
Čestitam prvoj trojki
Mclaren je jako brz i ocekujem.sutra da ce bit jako.dobri i volio.bi da mclaren sutra slavi suzuka odgovara red bullu volio.bi da bude kisna utrka
Ne shvaćam a i ne mogu shvatiti Albonovu strategiju u Q2,jedan brzi krug i to je to??? Trebali su pretpostaviti da to ne može biti dovoljno,ili su čuvali setove guma,ili su ga svjesno žrtvovali. Logan Latifi se opet slupao,klasika,već viđeno,zašto ga još drže u Williamsu?
Za sutrasnju utrku se ne isplati buditi!
Najdraze mi se bilo.buditi do.2010 poslije sve otislo kvragu
kaj Max se sjetio opet kak se vozi F1 za razliku od prošlog vikenda? ili se ipak nešto pita bolid? 🙂
ma drug moj ti jos neznas da je max sa kriptona pa tako do bolida nikako nemoze bit.al najagore sto demantuje ove navijace maxa koji tvrde da je max ikad najbolji i da nije do bolid jeste prosli vikend gdje se jasno i glasno vidjelo da je max samo jedan extra vozac al bez bolida se nikako nemoze to pokazati uostalom max nije nista bolji od hama alonsa i ostalih velikana ovog sporta max sad nema konkurencije i to vjesto koristi I redbull je stvarno stroj sto nazalost ovi drugi bolidi nisu trenutno al to se moze u sezoni sve… Read more »
Kombinacija najbolji bolid i vrhunski vozač je formula za uspjeh i titulu prvaka, u rijetkim sezonama su neki izvanserijski vozači uz ne i najbolji bolid postali prvaci
Koja dominacija! Max je zvijer! Svaka čast! Bravo i Mclarenima..
ček ak je takva zvijer kaj je bilo prošli vikend?
Bobo, znam zašto želiš samoću, Max ti ga meće iz dana u dan, pa te boli 😉
Jedna lasta ne cini prolece 🙂
Znao sam da imam fanove no ti si najvjerniji. Hahaha
Zgazio ih ko muhe. Najveća razlika na suzuki od šumija 2004. Vettel i dalje drži rekord staze.
Bravo piastri !
Bravo max. Ovo je bila cista poezija na kotacima. Savrsena voznja!!
Max je stroj. Pereza opet bojkotirali…montirali mu zimske gume. Max je stvarno povlašten.
Je, je! Baš je tako bilo. Čisti bojkot 🤣
Ima nesto i u novoj podnici…i u tome da je perez truba od vozaca
Ima nešto u tome da je Max daleko ispred svih
a kaj to bilo prošli vikend? zaboravio je voziti?
Sinek, ne da je zaboravil nego je vrhunski odvozili. Max je sila.
Misliš RB je sila?
Ne, Max je sila!
kitu bi bio sila bez bolida sto nije bio prije sila dok je vozio slj bolide il si druze stvarno jedna trolina il nisi bas pri svojoj
E po sekunde od rookiea u mclarenu koji prvi put vozi suzuku… predaleko je
Nisu “gume” u pitanju budaletino nego “nadogradnje”!!! Zar zaiista misliš da Max i Perez voze bolide sa istim performansama???
Prošli vikend se jasno vidjelo što te famozne “nadogradnje” daju bolidu – Norris je došao u Singapur sa novim nadogranjama a Piastri samo djelomično…
Rezultat: Norris drugi, Piastri tavori na dnu poretka!!!
To ti je odgovor na tvoga Kriptonca/Maxa, bolid je u pitanju braco, bolid, on je samo jedan jako dobar vozač i – NIŠTA VIŠE!!!
Je li vam zanimljivo?
Je
Pa kako vam može biti zanimljivo, a u eri merca ste plakali da je F1 smijeh jer jedna ekipa vlada toliko godina?
Tko je plakal?
2015 prvi se pobunio C.Horner bas u Singapuru,da je prvenstvo dosadno….sada mu pase.
Naravno da je zanimljivo 😊
Kao snijeg u kolovozu…
Tak se to radi🙂 Ono je bio samo loš vikend.
Bravo Piastri, a i Norris
Još više Piastri s obzirom da prvi put vozi ovu strogo vozačku stazu, a Max dokazao da je među pet svih vremena.
Cime je to max danas dokaza? S tim da je isprid piastria 0.5sec?
Pa s time da je sekundu brži od sedmerostukog svjetskog prvaka.
Aha… a pola sekunde od lika koji vozi prvi put na suzuki u mclarenu. Zanimljivo, ima smisla…
Nego aj reci koja su ostala 4 vozaca u too 5?
Ne sekiraj se i Hamilton je na tom popisu i nikada mi ne bi palo na pamet ga omalovažavat kao što vi radite s Max-om.
Cek, ti od 4 posta u 2 spominjes hamiltona, koji nije uopce tu tema.
Ja ga nisan spomenia nijednom… cudna mi ta opsesija hamiltonom i navijanje za maxa
Znaci kazes max, hamilton, koja jos 3 su top 5?
niko maxa ne omalovazava nego samo pricamo da nemozes postat sampion ako nemas sa cime tj ako nemas stroj eto
Bolidm bolid a ne vozač, konjino!!!
Dokazal je 2021.
Na mišiće…
Hahhaahahah
Sa trecim naslovom je sigurno medju 5 najboljih, ali kao potpuno neutralan u ovoj prici Hamilton-Verstapen moram reci da je prva titula doslovno ukradena Hamiltonu koji je tu titulu vec bio osvojio cisto na zadnjoj utrci na stazi potpuno deklariravsi Verstapena da bi mu ju suci ukrali dospustivsi Maxu da mu dodje doslovno iza ledja na potpuno novim gumama nakon izlaska sigurnosnog auta 2 kruga prije kraja ostavivsi Hamiltona u nemogucoj situaciji za branjenje. Mislim da se to nije smjelo dogodit, a zbog toga je glavni sudac te utrke izgubio posao i upropastio si karijeru sto sve govori kako je… Read more »
Naravno, slažem se da je kontraverzno kao i mnogi naslovi najvećih ali u toj zadnjoj utrci Max je bio dva puta u box-u dok u Mercedesu nisu imali muda ući niti jednom. Nisam ja navijač Red Bulla, više volim objektivno pratiti ali te godine sam želio da netko prekine dominaciju. Kada se to dogodilo nisam bio sretan na koji način ali jbg to je gotova priča isto kao i Hamiltonov prvi naslov kojeg Massa dovodi u pitanje.
bobo Ham nije mogao u box jer bi izgubio poziciju a to se nitko nije osudio riskirati…da su se poštivala pravila utrka bi završila pod SC i kraj priče..
usotalom kako su se dosta trka i zavrsilo kad se neko razbije 2-3 kruga pretkraj al fia nije htjela ic po pravilu a zasto to je pitanje
Haha objektivnost prsti iz svakog tvog posta… a tek kakav si strucnjak za strategiju kad tvrdis da je merc triba pustit poziciju i uc u box i cekat dal ce massi pustit neregularni zavrsetak trke… svaka cast