Verstappen uvjerljiv u Shootoutu, veliko razočaranje za Mercedes

Max Verstappen postavio je najbolje vrijeme Shootouta i osigurao si prvu startnu poziciju za poslijepodnevnu sprint utrku. Nizozemac je bio gotovo pola sekunde brži od momčadskog kolege Sergija Pereza, koji je osvojio drugu poziciju.

Jako su dobar posao odradili Lando Norris u McLarenu, koji će startati treći, te Nico Hülkenberg koji će u Haasu biti na četvrtoj poziciji. Ferrarijevi vozači nisu uspjeli ponoviti rezultat od petka. Ovoga su puta zauzeli peto i šesto mjesto.

Veliko razočaranje doživjeli su Lewis Hamilton i Mercedes, nakon što je sedmerostruki prvak svijeta eliminiran već u prvoj rundi i startat će s 18. mjesta. Puno bolje nije bilo niti za drugog vozača Mercedesa. Zbog kvara na bolidu George Russell nije vozio u drugoj rundi te će startati 15.

Nakon što je u petak održan jedini slobodni trening i kvalifikacije kojima su se određivale startne pozicije za nedjelju utrku, subota na Red Bull Ringu rezervirana je za Shootout i Sprint. Shootout su zapravo skraćene kvalifikacije kojima se određuje startni poredak za sprint utrku, a početak tih kvalifikacija bio je točno u podne.

Vremenski uvjeti u subotu ujutro bili su značajno drukčiji od onih u petak kad je veći dio dana bilo sunčano i vruće. Uoči Shootouta palo je dosta kiše na Red Bull Ringu, ali kiša je prestala padati oko 11 sati pa se staza postepeno sušila. Temperature su bile puno niže nego u petak – temperatura zraka 17 stupnjeva, a temperatura staze 21,5.

SQ1 – eliminirani vozači: Zhou, Piastri, Hamilton, Bottas i Sargeant

U ovim nešto kraćim kvalifikacijama prvi dio traje 12 minuta. Vozači su većinom izašli iz garaža s gumama za suho, osim Williamsovih vozača i Oscara Piastrija iz McLarena. No, i oni su vrlo brzo prešli na slickove jer su shvatili da na stazi postoji suha trkaća linija.

Carlos Sainz je imao problem s kočnicama pa se vratio u boks prije nego je odvozio mjereni krug, a Guanyu Zhou izveo je piruetu u posljednjem sektoru pa nastavio voziti. Staza se ubrzavala kako su vozači nizali krugove, tako da se o prolasku u drugi krug odlučivalo u samoj završnici.

Leclerc je u jednoj situaciji zasmetao Piastriju, što su suci zabilježili i naknadno će odlučiti o eventualnoj kazni. Oba su Ferrarija opasno visjela u zadnjoj minuti, ali prošli su dalje i Leclerc i Sainz. Španjolac s najbržim krugom (1:06,187), a Monegažanin kao zadnji koji prolazi – 15. i to za samo jednu jedinu tisućinku sekunde. Iza Sainza poredali su se Verstappen, Hülkenberg i dva Aston Martina.

Eliminirane su obje Alfe, Piastri u McLarenu, Sargeant u Williamsu i kao najveće iznenađenje – Lewis Hamilton u Mercedesu. Obrisan mu je njegov najbrži krug zbog izlaska izvan granica staze, tako da je osvojio tek 18. startnu poziciju za poslijepodnevni sprint. Da situacija bude gora za Mercedes, Russell je nakon SQ1 prijavio problem s hidraulikom.

SQ2 – eliminirani vozači: Albon, Gasly, Tsunoda, De Vries i Russell

Desetominutni drugi dio Shootouta ponudio je vozačima još malo bolje uvjete jer staza se dodatno osušila. Na vrh poretka prvi je zasjeo Verstappen rezultatom 1:05,624. Najbliži pratitelji bili su mu Sergio Perez i Carlos Sainz.

U Mercedesovoj garaži radilo se na Russellovom bolidu, no kvar se nije moglo otkloniti u tako kratkom periodu pa će i drugi Mercedes biti na vrlo lošoj startnoj poziciji kasnije danas. Russell se jedini nije pojavio na stazi u SQ2, tako da je 15. pozicija njegova.

Hülkenberg je imao manji incident kad je kretao iz boksa. Stražnjim kotačem zahvatio je gumu koju je držao jedan od mehaničara, no Guenther Steiner rekao je kako nitko nije ozlijeđen. Suci su zabilježili i taj incident, a analizirat će situaciju nakon Shootouta.

Vrh poretka privremeno su ‘uneredili’ Ocon i Magnussen jako dobrim krugovima. Verstappen se ipak uspio vratiti na prvo mjesto vremenom kruga 1:05,371. Sainz je zaostao 63 tisućinke, a u prvih pet završili su još Ocon, Leclerc i Norris. Albon se nije uspio probiti u SQ3 i startat će 11. Iza njega ostali su Gasly, Tsunoda, De Vries i naravno, Russell.

SQ3 – prva pozicija na startu sprinta za Verstappena

U završnih osam minuta Shootouta gledali smo po dva bolida Red Bulla, Ferrarija, Aston Martina i Haasa, Ocona iz momčadi Alpine i Norrisa iz momčadi McLaren.

Max Verstappen odmah je silovito pojurio i zauzeo prvo mjesto rezultatom 1:04,613. Norris je kasnio četiri desetinke, Perez skoro pet, Sainz pet i pol. Zadnji je po mjereni krug krenuo Leclerc i smjestio se na tek peto mjesto zaostavši gotovo sedam desetinki sekunde.

Verstappen je uspio još malo učvrstiti svoje prvo mjesto – 1:04,440! Prva startna pozicija bila je nedostižna za bilo koga drugoga. U prvi startni red smjestio se Sergio Perez, a iz drugog će kretati Norris i senzacionalni Hülkenberg u Haasu. Ferrarijevi su vozači u trećem redu – Sainz ispred Leclerca, Aston Martinovi u četvrtom – Alonso ispred Strolla, a iz petog će reda krenuti Ocon i Magnussen.

Max je tako još jednom pokazao moć koju trenutačno posjeduje i potpuno je izdominirao svoje rivale. Još smo se jednom mogli uvjeriti kako Norrisu odgovara Red Bull Ring, a vjerojatno mu pomažu i nadogradnje na bolidu, dok je Hülkenberg opet zabljesnuo u jednim kvalifikacijama, dolaskom do četvrtog mjesta u Haasu. Pretjerano zadovoljni neće biti u Ferrariju i Aston Martinu, a posebno u Mercedesu.

Sprint utrka na rasporedu je u 16:30.

Naslovna fotografija: Red Bull Content Pool (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Pretplati se
Obavijesti o
14 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Ferrari kralj f1

Mećka sve bolja🤣🤣🤣🤣🤣

Swan

Neka Ferrari leti stazom

theKing

Koji cirkus od sezone.
Ajd makar da se ovi u r.bull takmice izmedu sebe kada ono ni to.

Ferrari kralj f1

A većeg cirkusa od mećke nema još se pokvario 🤣🤣🤣 a ti našao komentirati RB?!😆

Swan

Hahaha. Pa jedini cirkus u F1 je Ferrari. Njih ismijavaju već dobrih 10ak godina zbog “dobrih” odluka iz boxa

Znalac00

Perez zaostane pola sekunde, a mnogi komentatori kažu da se “vratio u formu”. To najbolje govori kolika je Max klasa za sebe.

Swan

Misliš RB klasa za sebe? U kakvoj je to formi Perez bio da se može vratiti?

Znalac00

Pa nije bio nikad ni blizu Maxa. Komentiram upravo to kako su standardi drugačiji kad se vozi s Maxom, za njegove kolege kad odvoze unutar pola sekunde od njega smatra se da su dobro odvozili. To samo govori koliko je moćan.

mika

Naravno da je klasa za sebe, da je neki drugi pilot umjesto njega prvenstvo bi bilo napeto. Jedino ga kvar na bolidu može spriječiti u osvajanju prvog mjesta.

Znalac00

Istina, ne treba zaboraviti da su Perez, Alonso i Hamilton sva trojica unutar 25 bodova, a to je jedna utrka. Kvalifikacije su ove godine svakako zanimljive, ali da nema Maxa imali bi čak 5 različitih vozača na poleu u prvih 8 utrka, luda sezona bi to bila. Iako je i ovako dobra, ako se zanemari prvo mjesto. Iza Maxa je skoro svaku utrku neki drugačiji poredak. U ovoj generaciji nema vozača koji se može mjeriti s Maxom, vidjet ćemo hoće li se neki pojaviti u sljedećih 10-ak godina. Tako da je jedini recept za zanimljivo prvenstvo staviti Maxa u neki… Read more »

Swan

Jedno jako zanimljivo i uzbudljivo prvenstvo.
Rijetko gdje se pročita da nije do bolida za razliku prošlih godina kada se o tome pisalo.

klepesina

Drug sami sebe varaju pojedinci ovde pa pitanje za njih kako je to proslih sezona bilo do bolida a sada je do vozaca.

robif

Simbioza… Jako dobar vozac u jako dobrom bolidu = naslov

Mike-ferrari

Uvijek je do bolida bar 80% po meni i vise
Onda do tima koji preferira po ugovoru /menageru vozaca postavke bolida razvoj istoga pa i strategiju B vozaca
Zato se i navija za tim a ne za vozaca bar u mom slucaju

Related Posts
14
0
Would love your thoughts, please comment.x