U sklopu Velike nagrade Belgije na stazi Spa-Francorchamps, u subotu poslijepodne vožena je treća sprint utrka u sezoni Svjetskog prvenstva Formule 1 2023. Opet je bilo kiše, opet je bilo odgađanja starta i opet je prvo mjesto osvojio Max Verstappen u Red Bullu.
Dvostruki prvak svijeta, Max Verstappen, privremeno je izgubio prvo mjesto od sjajnog debitanta Oscara Piastrija u McLarenu, no na kraju su ipak sprint završili kako su i započeli – Max na prvom, a Oscar na drugom mjestu.
Za treće se mjesto vodila žestoka bitka, a osvojio ga je naposljetku Pierre Gasly u Alpineu. Četvrti je ciljem prošao Lewis Hamilton u Mercedesu, no on je zaradio kaznu od pet sekundi zbog sudara sa Sergiom Perezom, tako da su mjesta u Top 5 popunili Ferrarijevi Carlos Sainz i Charles Leclerc.
Već po običaju, važan faktor na Velikoj nagradi Belgije su vremenski uvjeti. Kiše je bilo i u petak i ranije u subotu. Desetak minuta prije starta sprint utrke, zakazanog za 17:05, staza je još bila suha, no onda se na najdužu stazu u F1 kalendaru izlio novi jaki pljusak i zakomplicirao situaciju vozačima, timovima i direkciji utrke.
Na prvoj startnoj poziciji start sprinta čekao je Max Verstappen u Red Bullu, koji je u Shootoutu nadmašio McLarenovog rookie vozača Oscara Piastrija za samo 11 tisućinki sekunde. U drugom startnom redu bili su Ferrarijevi vozači, Carlos Sainz i Charles Leclerc.
Nakon što je počeo jaki pljusak, očekivano je još jednom došlo do odgode starta. Ranije tijekom dana zbog kiše je kasnio početak Shootouta, što je onda uzrokovalo i pomicanje starta sprinta sa 16:30 na 17:05, a aktualna nemogućnost održavanja F1 utrkivanja po kišnom vremenu postaje uistinu frustrirajuća za fanove sporta i doista je vrijeme da se pronađe neko rješenje za ovaj problem.
Kiša je prestala oko 17:20 i navijači uz stazu mogli su zatvoriti kišobrane i skloniti kabanice. Start kruga zagrijavanja zakazan je za 17:35, ali sa sigurnosnim automobilom na čelu kolone i obaveznim korištenjem full wet guma. FIA je timovima uputila obavijest da će se voziti četiri kruga iza SC-a, a nakon toga će uslijediti ‘leteći start’. Dužina sprint utrke smanjena je na 11 krugova.
Bilo je 17:50 kad je Safety Car napokon otišao u boks, a utrkivanje je počelo. Barem za polovicu vozača. Naime, za sigurnosnim automobilom odmah je u boks ušlo deset vozača, a među njima Piastri, Sainz, Perez, Gasly i Hamilton iz vodeće skupine. Odmah su prešli na intermedije. Oni koji su u prvi tren ostali na stazi, išli su u boks na kraju prvog kruga, shvativši da nema smisla dalje voziti na gumama s plavnom oznakom.
Kad su svi odradili promjenu guma s kišnih na intermedije, vodeću poziciju držao je Piastri u McLarenu. Verstappen je bio drugi, ispred Gaslyja, Pereza i Hamiltona. Ferrarijevci su loše odradili zaustavljanja, tako da su Sainz i Leclerc pali na šesto i sedmo mjesto.
Verstappen je u trećem krugu počeo pritiskati vodećeg Piastrija, a onda je ponovno u akciju morao sigurnosni automobil. Fernando Alonso parkirao je bolid Aston Martina u zaštitnu ogradu na izlasku iz zavoja Puhon. Španjolac je pokušavao napasti Hülkenberga u Haasu i malo je pretjerao s gasom, izgubio kontrolu nad stražnjim dijelom bolida pa je rođendanski nastup završio na neželjen način.
Logan Sargeant našao se na meti sudaca zbog prevelike brzine u boksu. Kažnjen je s pet sekundi.
Ostalo je šest krugova do kraja kad se Safety Car sklonio sa staze. Verstappen je uspio ostati uz Piastrija kroz Eau Rouge i Raidillon, a onda je na Kemmel pravcu lakoćom preuzeo vodeću poziciju.
Nakon toga uslijedila je borba za četvrto mjesto. Hamilton je napadao Pereza, došlo je do kontakta i određenih oštećenja na bolidima. Hamilton je nastavio voziti standardnom brzinom, dok je Perez upao u puno veće probleme i počeo padati u poretku. Ubrzo su ga prestigli na stazi Hamilton, Sainz, Leclerc i Norris, a onda je Meksikanac izletio sa staze i potonuo u poretku do 16. mjesta. Slijedio je odlazak u boks i odustajanje. Novo razočaranje za Pereza.
Hamiltonova iduća meta bio je Gasly u bolidu Alpinea, a blizu im je bio i Sainz. Verstappen se za to vrijeme odvojio od Piastrija i uživao je u prednosti većoj od tri sekunde. Žestoka bitka vodila se za zadnji bod – privremeno je osmo mjesto držao povratnik u F1 Ricciardo, ali ipak nije ga uspio zadržati. Iz pozadine je dojurio i prošao Russell u Mercedesu.
Suci su odlučili pregledati duel Hamiltona i Pereza te prosudili da je Hamilton izazvao sudar i kaznili ga vremenskom kaznom od pet sekundi.
Promjena u poretku više nije bilo. Verstappen je mirno priveo sprint kraju i osvojio novih osam bodova. Piastri je završio na drugom, a Gasly na trećem mjestu. Hamilton je zbog kaznenih sekundi s četvrtog mjesta spušten na sedmo, a profitirali su Sainz, Leclerc i Norris. Zadnji bod uzeo je Russell, ispred Ocona i Ricciarda.
U nedjelju je na rasporedu glavna Grand Prix utrka, a start je zakazan za 15 sati.

(Photo by Mark Thompson/Getty Images)
najbolja vn belgije zadnhih 30 godina 1995 1998 2000 2008 2009
Jadna li je ova f1 kad ne mogu vozit na full wet gumama, i kad za onaj duel hamilton perez se dobije kazna… lakrdija
Iskreno F1 bi trebao postati dvoranski sport
Bas to su na sportklubu srbi se sprdali…
Cestitke verstapenu…ali ponajvise cestitke idu piastriju i gaslyju…
Ferrari OPET ispao cirkus ekipa.budaletine na kvadrat.
Lh opet odusevljava sa sporim bolidom.
Max, samo napred.nije daleko 90 i kursur pobejda..
Naci tako zvuci neko ko se kuzi u F1
🤣🤣🤣🤣🤣
Ferrari jest sam po sebi cirkus, sami sebi oduzimaju bodove sa sporim imjenama guma u boxu ali gdje ti je LH??!! Iza cirkusanata ??!!
Pljuvaj malo po svojima i meti pred svojim vratima imaš puno zaostalog taloga….
Pogledaj tablicu gdje se lh nalazi.
Ti si isti ko ferr.. tudum
Tudum ti je tata koji te napravio tako blesava i neotesana!!!
Znaj raspravljati a ne pljuvati otrov i cinički podcjenjivati protivnike koji su tebi neprijatelji, šonjo!!!
Ferrari je odradio by the book i po pravilima
Kako nebi bilo unsafe pustanje iz boxa
Drzali su bolid koji je zavrsen sa zamjenom dok ne prodju bolidi
Mnogi nisu i nisu kaznjeni
Neće me valjda nitko napasti zbog ove misli, ali nevjerojatno kakva bi ovo bila sezona, vjerojatno najbolja u povijesti F1, kad bi nekako isključili Verstappena iz nje. Jedan rookie Piastri danas pobjeđuje utrku u tom scenariju. Bez Verstappena, bilo bi 5 različitih pobjednika iz 5 različitih momčadi (!!!) u 11 utrka dosad (Hamilton, Perez, Alonso, Leclerc i Norris). Naprosto nevjerojatna sezona i nevjerojatna izjednačenost, a opet tolika dominacija jednog vozača. Ali, tako je to u sportu, netko je uvijek najbolji. Pogledajmo tenis, najčeše imamo dominaciju jednog igrača (ili nekoliko njih u najboljem slučaju), sve dok ne ostari i umirovi se… Read more »
e,na isti princip možemo reći za prijašnje sezone kad su hamilton i mercedes dominirali….
Pa i ne baš. Ovisno naravno koju sezonu uzmeš, ali generalno to nije ni približno slično. Pisao sam jučer – u kvalifikacijama za VN Belgije 2014. dva Mercedesa su bila 2 sekunde ispred prvog sljedećeg, a preko 4 sekunde ispred desetog. A danas su svi bolidi u manje od doga, a u prvih deset su svi u 2 sekunde. Dakle, neusporedivo je gušći poredak danas nego tada. Osim toga, Hamilton je s Rosebergom bio stalno u borbi, nije to bilo da se Hamilton odvajao (kao danas Verstappen), nego se Mercedes odvajao. S Bottasom nije bio u borbi, ali svejedno je… Read more »
Zašto minusi kada je ovaj napis Znalca 200% točan!!?? Vi “mercedesovci” ste čudne biljke – “tko bi gori, sad bi doli”…, tako to ide u F1 sjetite se u povijesti svih sličnih situacija, uvijek je bilo i uvijek će biti iskoraka sa revolucionarnim konstruktorskim rješenjima koja će za izvjesno vrijeme pomesti konkurenciju dok ga ova (UVIJEK) ne dostigne i ne prestigne…. To je pravilo koje se nezaobilazno prenosi sa jednog na drugog (novog) konkurenta! Zato malo manje otrova i pljuvanja, navijajte ali nemojte vrijeđati… Ovaj puta vam je skalp skinuo RB, doći će dan kada će netko skinuti RB sa… Read more »
2007, 2008, 2010, 2012. To su sezone
Iako sam te napao sarkazmom prošli put, ovaj put si u potpunosti u pravu.
Zašto se Pirelli uopšte muči i ima dodatni trošak da proizvodi gume za kišu kad se nikad ne koriste i ionako su samo revijalne. Kako je počelo pre par sezona, mi izgleda da više nećemo moći gledati ništa sa kišom, pa čak i kad ona stane došli smo do toga da nije dozvoljeno da se vozi. Safety car mora da počne krug na startu i to kad bi mogle intermediate gume da se stavi, meni je ovo stvarno besmisleno. Kad se setim samo mnogo gorih uslova u kojima su vožene i završavane trke, onda se gubi sama draž, uzbudjenje i… Read more »
Proslo je ugrubo 8 godina a mozda i vise. Te kisne gume su najveca rak rana moderne formule 1 i to cekanje da se staza osusi je dno dna.
“Kišni ljudi” Schumacher, Senna, Mansel….Ovi današnji akteri su baš kmeljavi – vodstvo utrke bi trebalo ispaljivati poljoprivredne rakete prije utrke i/ili u cijelom vikendu….
ne kužim kaznu..ono dotakli se vidjelo se da je Perez sporiji gubio je grip, nikakva oštečenja… svašta…onda najbolje da se ne utrkuju… pazi utrka 11 krugova i zna se što znači kazna 5 sekundi na tako malo krugova
Evo samo da ti se nadovežem na komentar. Koliko nesigurnih puštanja iz boxa u prvom krugu, a jedini je Lewis čekao da svi prođu.
I nitko ne pobere kaznu.
imao je perez oštečenje na desnom boku, ali definitivno nije to bilo za kaznu, točnije, čak po meni nije trebalo ni pregledavati, a na kraju krajeva, perez je sebe sam doveo u tu situaciju…
Perez je bio ispred ovaj mu se zabio u bolid jer je isao previse agresivno
Vrlo nepromisljen i kvaran potez sto me nimalo ne cudi
Otkad je usao u F1 ima takve ekskurzije
Max ga je oprao samo zato sta ga nije pusio ni 0,5% na te fore
I zato sta je i sam agresivan preko granica normalnog
Obzirom na uvjete jaaaako opasan potez
A Maxa je skoro ubio u britaniji slicnim potezom
Slažem se. Ne znam je li Perez dobio neko oštećenje, ali svejedno prestroga kazna, borba na stazi. I ovo za box također se slažem, nažalost znao sam još od onog slučaja kad Hamilton nije kažnjen za puštanje ispred Alonsa (Kanada, mislim) da kazne za unsafe release više neće imati smisla ni logike, i to se sad pokazuje.
a generalno to “nesigurno puštanje” je isto jedna vrlo teško dokučiva situacija.. kad je i kad nije.. isto kao i “guranje sa staze”.. na neki način bi možda trebali sve puštati dok nema kontakta…
Odličan Hamilton
Šteta kazne
Čestitam pobjedniku
Lakoćom pomea sve
Znači smijeh.
Ajme koji potez Maxa kroz Eau R., strašno! Bojim se za hejtere sa portala da ih srce nije izdalo nakon što je bacio udicu u prvom krugu.
Kakvu udicu je bacio? O čemu ti?
O onom momentu kad si skočio dok je Piastri poveo😂🤣🙈
Tenkre pa nisam ja ti da navijam za onoga tko je prvi.
Ljudi ovdje navijaju po 20 godina za timove i vozače. Ne mijenjaju ih kako vjetar puše.
Da tenkre…a šou …Štraca_Vanga je neumorna…čak mi se počinje sviđati…šou
Opa, vidim da ti se sviđam, ali ja ti ulazim grubo. Pusa.
Sve jasno kao dan…nemozeš me razočaratii….
Zapalio se 🙉 kao šibica !!!
viđeno već, prije nekoliko godina hamilton i vettel (tada u ferrariju)… prvo je vet prešao hamitlona a onda hamilton na isti način vettela (mislim da je bio sc u nekom trenutku il tak nešto).. ovdje se najviše radilo o iskustvu