Kiša je bila glavni faktor u današnjim kvalifikacijama za VN Belgije na legendarnom Spa-Francorchampsu. Početak kvalifikacija je bio pomaknut deset minuta kako bi uvjeti na stazi bili što bolji. Tako su kvalifikacije počele u mokrim uvjetima a završile u suhim. U takvim kvalifikacijama se najbolje snašao i pomeo konkurenciju Max Verstappen u Red Bullu. Zbog kazne od pet mjesta radi prekoračenja broja korištenja komponenti mjenjača utrku će startati kao šesti te je tako najbolja startna pozicija pripala Charlesu Leclercu u Ferrariju. Treće vrijeme je postavio drugi Red Bullov vozač Sergio Perez.
Četvrto vrijeme je postavio Lewis Hamilton u Mercedesu, a peto Carlos Sainz u Ferrariju. Njih dva će biti u drugom redu na startu utrke u nedjelju. Šesti je bio Oscar Piastri u McLarenu. Zbog Verstappenove kazne startat će peti i s njim u trećem redu na šestom mjestu na gridu će biti Nizozemac.
U nastavku su vozači koji startaju na mjestima koja su ostvarili u kvalifikacijama. Sedmi je tako bio Lando Norris u McLarenu ispred Georgea Russella u Mercedesu. Prvih deset su zatvorili vozači Aston Martina – Fernando Alonso je bio deveti a Lance Stroll deseti.
Utrka je na rasporedu u nedjelju u 15:00 sati. Sutra je u 12:00 shootout za sprint, a sprint je u 16:30.
Ispali u Q1: Albon, Zhou, Sargeant, Ricciardo, Hulkenberg
Malo sunca se ukazalo pred početak kvalifikacija. Vozači su spremno čekali zeleno svjetlo koje je označavalo početak kvalifikacija.
The Mercedes and Alfa Romeos are lining up ready for qualifying to kick off
Live blog 👉 https://t.co/UMe32abYit#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/3rRTMhfy3z
— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Sve je krenulo deset minuta kasnije od planiranog. Svi su, naravno, izašli na intermedijima. Prvo mjereno vrijeme postavljaju Mercedesovi vozači, a nedugo nakon Norris postavlja pola sekunde brže vrijeme od njih – 2:01.874. Svi su bili na stazi osim Sargeanta kojem je ekipa popravljala mjenjač nakon njegovog izlijetanja na treningu.
Na pola Q1 najbrži je bio Sainz ispred Verstappena, Alonsa, Piastrija, Russella i Leclerca. Uz to, Verstappenovo potencijalno blokiranje Albona u zadnjem zavoju je bilo zabilježeno od strane sudaca, istraga je bila moguća, no suci je nisu pokrenuli. U završnih pet minuta na stazu je izašao i Sargeant. Manji incident je imao Norris koji je izletio u šljunak. Srećom, bez posljedica, vratio se na stazu i nastavio s kvalifikacijama.
Norris runs off into the gravel!
He manages to steer his way back onto the track#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/zBMVo6vE17
— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Kako se Q1 približavala kraju, staza se više sušila, pa su tako i vremena padala. Dvije minute pred kraj u zoni ispadanja su bila oba Haasa i Wiliamsa te Ricciardo. Na kraju su, nakon brisanja vremena nekoliko vozača, Magnussen se uspio izvući i proći dalje dok su u Q1 ispali redom Albon, Zhou, Sargeant, Ricciardo, Hulkenberg.
❌ OUT IN Q1 ❌
Albon 📸
Zhou
Sargeant
Ricciardo
Hulkenberg #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/mU41tex3Jc— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Ispali u Q2: Tsunoda, Gasly, Magnussen, Bottas, Ocon
Mnogi su vozači odmah odjurili na stazu kako bi čim prije postavili konkurentna vremena. Hamilton je na čelu kolone.
Staza je duga, pa smo malo duže čekali prva mjerena vremena. Tako smo prošli pola Q2 dok su svi vozači postavili mjerena vremena. Najbrža su bila dva Red Bulla ispred Leclerca i Piastrija. Zatim su u zadnjih šest minuta vozači počeli izlaziti na gumama za suho – prvi je to uradio Bottas. Prije zadnjih krugova u zoni ispadanja su bili Sainz, Hamilton, Russell, Stroll, Norris.
Završni krugovi na mekim gumama su odlučivali tko će proći u završnu kvalifikacijsku rundu. Izgledalo je kako su vozačima bila potrebna najmanje dva kruga kako bi što bolje zagrijali gume i što bolje se prilagodili mješovitim uvjetima na stazi. U tome pokušaju Ocon je išao široko i oštetio prednje krilo udarivši zid. Mnogi vozači su se mijenjali na vrhu od Sainza, Norrisa, Tsunode, Hamiltona, Piastrija, i nakon svih tih promjena u poretku i rušenja vremena u Q2 su redom ispali Tsunoda, Gasly, Magnussen, Bottas, Ocon. Verstappen se provukao kroz iglene uši na desetom mjestu. Najbrži je bio Piastri ispred Sainza i Leclerca.
❌ OUT IN Q2 ❌
Tsunoda
Gasly 📸
Magnussen
Bottas
Ocon #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/dRdKlto8MZ— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Q3: Verstappen pomeo konkurenciju, Leclerc naslijedio pole position
Početak Q3 je bio malo pomaknut zbog čišćenja staze nakon izlijetanja Ocona u šljunak. Službeno je Q3 počeo u 18:03 sati. Zanimljivo, u završnu rundu su ušli vozači prvih pet ekipa u poretku konstruktora.
Off we head for Q3 💪
Who's your pick for pole? 👀#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/TsQ5NMf1mC
— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Prvi su na stazu izašli vozači Mercedesa. Ostali su ih odmah pratili. Uz to, bilo je omogućeno korištenje DRS-a, no i dalje je bilo vlažnih dijelova izvan trkaće putanje pa su vozači morali biti pažljivi. Kako su vozači lagano kružili stazom, malo smo duže nego inače čekali na prve mjerene krugove. Osam minuta prije kraja Q3 prvo mjereno vrijeme je postavio Alonso. McLareni su bili brži od njega, također i dva Ferarija i Verstappen. Poredak nakon prvih krugova je bio Leclerc, Verstappen, Sainz, Piastri, Norris, Alonso, Perez, Hamilton, Stroll, Russell. Mercedesi su išli na dva mjerena kruga zaredom, te je tako Hamilton odvozio šesto a Russell deveto vrijeme.
Charles Leclerc is on provisional pole! 🙌
Less than 6 minutes remain in Q3!!!! #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/rsbDZasRCy
— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Poredak pred kraj kvalifikacija nam je garantirao uzbuđenje. Nakon prelaska na svježi set guma vozači su izašli na stazu u završni napad na najbolju startnu poziciju. U uzbudljivoj završnici konkurenciju je pomeo Verstappen odvozivši osam desetinki brže vrijeme od drugoplasiranog Leclerca i trećeg Pereza. Tako je Leclerc naslijedio Maxov pole position zbog njegove kazne (drugi put zaredom da Ferrari “nasljeđuje” pole position od Verstappena; lani je to bio Sainz). Ovo je Leclercov 20. pole position u karijeri.
Max Verstappen is fastest on track in Belgium! 💪
Due to a 5-place grid penalty, Charles Leclerc will start the Grand Prix from pole position #BelgianGP #F1 @Max33Verstappen @redbullracing pic.twitter.com/iV7tqdiqiD
— Formula 1 (@F1) July 28, 2023
Molim izbrisati duple naloge, hvala !!!
Kako bi to oni uopće mogli skužiti i sa tim se baviti…i kako se uopće ikom da imati dupli nalog..i jedan je previše….
Mogu skužiti i te kako samo treba truda malo !!!
Čestitam NAJBRŽEM
ZASLUŽENO
Max.. je super vojnik…
on ima jednu zapovjed uništiti neprijatelja…. u tome je besprjekoran… sve to ne možete učiniti ako nemate opako oružje… to je bolid i opaka mašina koja vas ne izdaje nikada… to je Honda… koja ima naj više PS i radi u svim uvjetima… ili kako Wolf kaže imali smo malih problema sa pregrijavanjem…
👌👏
Je,max je super vojnik.treba jos povecat utrka po sezoni da cim prije MS baci na trece mjesto.
A nekad su govorili kako ce ga teko netko stici.
Sta reci nego cestitke
Muda do poda u bolidu koji ulijeva povjerenje
Bravo i za Leklera
Za sve one koje su malo zaboravili povijest i ne znaju baš razlike između dominacije bolida i vozača – evo vam primjer: 2014., kad je počela dominacija Mercedesa, na istoj ovoj stazi u Belgiji, prvoplasirani Mercedes bio je u kvalifikacijama VIŠE OD 2 sekunde brži od TREĆEG u utrci (Vettela), razlika je bila točno 2,126 sekundi (prvi i treći!!). Razlika između trećeg i desetog bila je još preko dvije dodatne sekunde (2,059), dakle razlika između prvog i desetog bila je 4,185 sekundi!!! Rosberg i Hamilton bili su naravno na prva dva mjesta, razlika među njima bila je 0,2 sekundi, Rosberg… Read more »
Pričaš budalaštine ,napisao sam dole šta je u pitanju ! Ako je toliko superioran zašto nije to bio u Mađarskoj !?
Treba ti zababraniti komentarisanje ili da ti admin promijeni nick name, nadodavanjem jednog “NE” ispred imena.LP<3
Kapa dolje na objašnjenju, očekujem da te Ljuiz6 satere sa svojih 24 profila sa minusima
Hvala, iako sam napravio jedan tipfeler, napisao sam da je Vettel zaostajao preko 2 sekunde u utrci, a odnosilo se na kvalifikacije naravno. Ali, nebitno, kontekst je bio jasan. A minusi, plusevi, klonovi i te gluposti me ne zanimaju, neka djeca klikaju ako im je gušt. Pišem činjenice i konkretne stvari, ako netko lupa minuse a ne odgovara samo dokazuje da nema argumenata i da sam u pravu. Briga me za to. Inače, kad sam kod činjenica, na tim kvalifikacijama u Belgiji 2014. zaostatak zadnjeg za prvim u q1 je bio skoro 7 i pol sekundi. Danas je kao što… Read more »
Znalac, ta razlika je bila mnogo veća, jer nisu išli sa 100 snage. Taj motor su razvijali od 2007. , i specifikacije usvojene su bile na osnovu specifikacije tog motora. Čista nameštena dominacija za zelenim stolom. Ovo sto Red Bull radi je produkt nečijeg znanja, ono onda produkt hohstaplerajaa da se udovolji Mercedes. Razlika velika!
Tolko truda za malo plastike…kompić, zabrenzaj malo….ima i drugih životnih događaja😁😁
Njemu je parola” Max ženi me” !!!
ovo nije pravi odraz brzine i utrka ce biti sasvim drugacija
Daj boze
Samo sanjaj, tvoji sutra “puse”!!!!
Bitno da su tvoji klaunovi otpuhali
Ne znam šta je tu čudno i neviđeno na ovako dugačkoj stazi i sa najbržim bolidom ovolika razlika, viđeno i prije !!!
Max ih zgazio ko mrave..
8 desetinki stari moj
Kad je Hamilton na poleu ovdje je hrpa “Maxovih navijača”. Kad je Max prvi jedva pokoje mlako slavlje.
Haha kakvi jadni hejteri.
Sprdacina od f1!!!
Max Emilian Verstappen! Kakav vozač, kakav krug. 8 desetinki od drugog Leclerca, a svi ostali vozači (osim Strolla) u 5 različitih bolida također unutar 8 desetinki. Nevjerojatno.
Možete ga voljeti ili ne, možete biti fanovi nekih drugih vozača (i sam sam), ali naprosto ovakvu brzinu jednog vozača nikada nismo viđali. Kapa dolje.
Pa viđao sam takvu brzinu dok je vozio VELIKI ŠUMI I VELIKI HAMILTON(još na gridu… o.a.) volia ih ti ili ne…možeš biti fan i nekih drugih vozača(i sam sam) ali naprosto sam to vidio ,čak i brže…
Imaš neki sličan primjer gjde su Schumi i (pogotovo) Hamilton ostavili prvi bolid iza sebe 8 desetinki, a da je sljedećih 8 bolida (uključujući i njihovog momčadskog kolegu) bili svi skupa također u 8 desetinki (između 0,8 i 1,6 zaostatka)? Slobodno navedi primjere- Pratio sam F1 i u doba Schumija i Hamiltona i ne sjećam se baš sličnih slučajeva. Nijedan nije gazio momčadske kolege ovako uvjerljivo i u ovolikoj mjeri (Schumi čak i da donekle, Hamilton sigurno ne), i nijedan se nije samostalno ovoliko odvajao, dok su svi drugi u vrlo gustom poretku. Slobodno daj neke primjere, jer nije isključeno… Read more »
Mislim da si u pravu sa tim.. svi ostali su tu negdje podjednaki stvarno svi blizu sad kad se meklaren popravio..
Max ima najbolji bolid da, ali stvarno je i čudo od vozača.. nije mi nimalo simpatičan da se razumijemo.
Isto tako mislim da je perez puno bolji od ovih zadnjih par utrka. Pao je naglo u kvalama i mislim da je to malo rb imao prste u tome(ne kažem da bi pobijedio maxa u prvenstvu ali svakako bi bio malo bliže pogotovo u zadnjih par kvalifikacija)
Schumachear u Malaziji 1999. Posle slomljene noge to mu je bila prva utrka, ostavio je drugoplasitanog skoro za sekundu iza sebe.
Ovakvi sjede ne tribinama s transparentom -Max oženi me-🤣🤣🤣!!!
Za sve one koje su malo zaboravili povijest i ne znaju baš razlike između dominacije bolida i vozača – evo vam primjer: 2014., kad je počela dominacija Mercedesa, na istoj ovoj stazi u Belgiji, prvoplasirani Mercedes bio je u kvalifikacijama VIŠE OD 2 sekunde brži od TREĆEG u utrci (Vettela), razlika je bila točno 2,126 sekundi (prvi i treći!!). Razlika između trećeg i desetog bila je još preko dvije dodatne sekunde (2,059), dakle razlika između prvog i desetog bila je 4,185 sekundi!!! Rosberg i Hamilton bili su naravno na prva dva mjesta, razlika među njima bila je 0,2 sekundi, Rosberg… Read more »
Eto dragi moj pa vidiš uz bolid koja je to brzina bila i muda do poda
Veliki MS 😆😆😆😆
Kako si me samo pročitao
Max najjači!
Istina,bolji od MS u svim segmentima.
Aha sad za Maxa navijas, do kraja sezone proci ces cijeli grid, nista Lando vise a bogami Alonsa si brzo zaboravio, a jesi proziran
🪵ina!!!
A joj😂