Verstappen ostavio konkurente bez ikakve šanse u kvalifikacijama na VN Španjolske!

Vozač Red Bull Racinga i trenutno vodeći u poretku Svjetskog prvenstva Formule 1, Max Verstappen, stigao je na Velikoj nagradi Španjolske do svog četvrtog ovosezonskog i ukupno 24. pole positiona u karijeri. Vremenom kruga 1:12,272 Nizozemac je ostavio sve svoje konkurente bez pravog odgovora.

Do drugog startnog mjesta došao je Carlos Sainz u Ferrariju, dok će s treće pozicije u utrku krenuti Lando Norris u McLarenu. Četvrto mjesto u kvalifikacijama je osvojio Pierre Gasly u bolidu Alpinea, ali bi vrlo lako mogao dobiti kaznu zbog ometanja drugih vozača tijekom kvalifikacija.

Prilično neobične kvalifikacije na petom je mjestu okončao Lewis Hamilton u Mercedesu. Njegov momčadski kolega George Russell, nakon što se u Q2 sudario s Hamiltonom, tek je 12. Sergio Perez startat će 11., a Charles Leclerc ispao je već u prvoj rundi kvalifikacija i zauzeo tek 19. poziciju.

Uoči kvalifikacija, sva tri slobodna treninga na stazi Barcelona-Catalunya dobio je Max Verstappen. Logično, Nizozemac je dočekao subotnje poslijepodne kao glavni favorit za osvajanje prve startne pozicije. Za mnoge momčadi ovaj vikend u Španjolskoj predstavlja prvi pravi test nedavnih nadogradnji na bolidima.

Što se vremenskih uvjeta tiče, kiša je ranije tijekom subote poremetila planove timovima i vozačima na trećem slobodnom treningu, ali staza se do početka kvalifikacija uglavnom osušila. Ipak, opasnost od kiše nije sasvim nestala i timovi su morali imati gume za kišovite uvjete u pripremi. Na početku kvalifikacija temperatura zraka bila je 20° Celzija, a temperatura staze 24°.

Q1 – ELIMINIRANI VOZAČI: BOTTAS, MAGNUSSEN, ALBON, LECLERC, SARGEANT

Prva kvalifikacijska runda počela je uz poneku kap kiše, prema riječima Georgea Russella, ali prema očekivanjima, svi su požurili na stazu s gumama za suho, kako bi odvozili mjerene krugove prije nego se uvjeti eventualno pogoršaju. Već u izlaznom krugu problema je imao Yuki Tsunoda i zakratko izletio sa staze.

U narednih nekoliko minuta dogodilo se još nekoliko izlijetanja. Albon, Sargeant, De Vries, Bottas, čak i Alonso imali su problema sa zadržavanjem svojih bolida na stazi, a direkcija utrke pokazala je crvenu zastavu s 14 minuta do kraja Q1. Nije se dogodila nikakva značajnija nesreća, svi su bolidi i dalje bili u akciji, tako da ostaje dojam da prekid kvalifikacija u ovom slučaju i nije bio potreban.

Kad su kvalifikacije nastavljene, De Vries je još jednom imao ‘piruetu’, na istom mjestu kao i ranije pa se zapitao što li to radi krivo. Gasly je pak evidentno zasmetao Sainzu u završnom sektoru i mogao bi biti suočen s kaznom. Suci će o tome raspravljati nakon kvalifikacija.

Pet minuta do kraja, Verstappen je bio na prvom mjestu s vremenom 1:13,615. U isto vrijeme, njegov momčadski kolega Perez i Ferrarijev Leclerc nalazili su se u zoni ispadanja sa zaostatkom većim od sekunde i pol. I dok se Meksikanac jedva nekako izvukao i prošao dalje s 15. rezultatom, Leclerc je imao tek 19. vrijeme i ispao iz kvalifikacija. Uz njega, iz kvalifikacija su ispali Bottas, Magnussen i oba vozača Williamsa.

Najbolje vrijeme prve runde na kraju je postavio Hamilton u Mercedesu – 1:12,937. Norris je bio drugi, a Russell treći. Suci su još zabilježili incident između Gaslyja i Verstappena, koji će također proanalizirati nakon kvalifikacija. Francuski vozač uspio je unutar jedne kvalifikacijske runde zasmetati dvojici suparnika u brzim krugovima i bit će pravo čudo ako izbjegne kaznu.

Q2 – ELIMINIRANI VOZAČI: PEREZ, RUSSELL, ZHOU, DE VRIES, TSUNODA

Drugi dio kvalifikacija otvorio je Verstappen rezultatom 1:12,760 na novom setu guma. Nizozemca u prvim pokušajima u Q2 nitko nije uspio ‘skinuti’ s vrha. Najbliže je došao Hamilton u Mercedesu, zaostavši malo više od dvije desetinke sekunde. Sedmerostruki prvak je krenuo u brzi krug pa od njega odustao, onda u drugom postavio vrijeme 1:12,999. Imao je najbrži prvi sektor. Treći je bio Alonso, četvrti Ocon, a peti Stroll.

Pet minuta do kraja Q2 svi su bolidi bili u svojim garažama i čekala se završna bitka za prolazak u završnu rundu. U tim trenucima u zoni ispadanja bili su Norris, Piastri, De Vries, Tsunoda i Hülkenberg. Novih kišnih kapi nije bilo, a temperatura staze porasla je za par stupnjeva u odnosu na početak kvalifikacija.

Kad je krenula završna jurnjava, veliku pogrešku napravio je Perez i izletio sa staze. Uspio je proći kroz šljunčanu klopku i vratiti se na stazu, a ostalo mu je i dovoljno vremena za ulazak u novi brzi krug prije isteka vremena. Međutim, pogreška koju je napravio pokazala se preskupom i Meksikanac je zauzeo 11. mjesto.

Jedno mjesto slabiji bio je Russell, koji je imao neobjašnjivi kontakt s Hamiltonom na startno-ciljnom pravcu, pri čemu je došlo do oštećenja na bolidima. Očito je došlo do određenog šuma u komunikaciji i Russell je, usporivši na pravcu, ugrozio i sebe i momčadskog kolegu. Mlađi član Mercedesove vozačke postave ispričao se putem radio veze, a Lewis je morao dobiti novo prednje krilo.

U Q2 eliminirani su još Zhou, De Vries i Tsunoda. Verstappen je ostao na vrhu poretka, ali jako blizu su mu po vremenima došli Norris u McLarenu i Sainz u Ferrariju.

Q3 – POLE POSITION ZA VERSTAPPENA, PRVI PUT U ŠPANJOLSKOJ

Dakle, prilično neočekivano društvo u Q3: po dva bolida u završnici kvalifikacija imali su Aston Martin, Alpine i McLaren, a pridružili su im se Verstappen, Sainz, Hamilton i Hülkenberg.

Branitelj naslova podigao je letvicu u svom prvom izlasku na stazu, odvozivši krug za 1:12,272. Drugo vrijeme imao je Hamilton, ali ogroman zaostatak od gotovo jedne sekunde. Hülkenberg treći, Norris četvrti, Ocon peti uoči završnog obračuna. Alonso je proveo taj prvi dio završne runde kvalifikacija u garaži, a mehaničari su radili na bolidu. Pretpostavka je da se dogodilo određeno oštećenje podnice prilikom izlijetanja u šljunak još u Q1.

Kad su na satu ostale dvije minute, na stazu je izašlo devet bolida. Hülkenberg više nije imao novih setova guma pa nije išao u novi brzi krug. Verstappena nitko nije uspio nadmašiti, a on čak nije morao niti završiti taj posljednji brzi krug. Četvrti pole position sezone, a njegov prvi u Španjolskoj bio je osiguran. Red Bull je posljednji put dobio kvalifikacije u Barceloni s Markom Webberom 2011. godine, tako da će rezultat Maxa Verstappena dodatno razveseliti austrijsku ekipu.

Do drugog startnog mjesta došao je Carlos Sainz u Ferrariju sa zaostatkom nešto manjim od pola sekunde, dok će s treće pozicije u utrku krenuti raspoloženi Lando Norris u McLarenu. Četvrto mjesto u kvalifikacijama je osvojio Pierre Gasly u bolidu Alpinea, no vidjet ćemo hoće li suci kasnije imati kakvu ‘čestitku’ za njega. Lewis Hamilton osvojio je petu poziciju, a slijedili su Stroll, Ocon, Hülkenberg, Alonso i Piastri.

U svakom slučaju, zanimljiv startni poredak za nedjeljnu utrku koja počinje u 15 sati. Vjerojatno samo nekakvo čudo (čitaj: sudar ili kvar) može spriječiti Verstappena na putu do nove pobjede, ali iza njegovih leđa trebalo bi biti jako, jako borbeno. Puno će vozača startati izvan pozicija na koje su navikli.

Pretplati se
Obavijesti o
39 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Lewis8F

Što klasa radi i s ovakvim bolidom. Vidi gdje je Perez.

North33

Vezano za ovaj komentar 4matic, mada sada nemogu da nađem, Ok je Zmija napisao, dovoljan je bio ovaj prvi dio tvog komentara, mada si me sa ovim drugim dijelom dobro nasmijao, tako isprike za ovo plitak, a oko Pereza nisi objektivan, odličan je vozač i rasni trkač, to pokazuju činjenice, moje mišljenje de je red bul zavrnuo pipu na njegovom bolidu da spriječi trakavicu sa Maxom,

4matic

Prihvaćeno…evo i moje isprike tebi👍

papaya

Čestitam trenutnom najboljem na gridu,bez konkurencije

P.s.di je nsstao pratiteljCro…he he

George

Realno, uz toliko bolji RB/Max, sutra još jedna procesija, i dosada, bar što se pobjednika tiče, ali ovih ostalih 9 , mogli bi nam pružiti mnogo adrenalina pred TV-om 🙂
Ferrari, joj joj joj.

ZMija

ne tuguj imamo dominaciju maxa verstapena
ali nece to dugo mozda nekoliko godina

George

zar nije i tebi zanimljivija formula u kojoj se više vozača bori za naslov, i to recimo, bar do nekoliko utrka pred kraj sezone. Ja recimo nisam već dugo vremena fan nikoga, i najčešće navijam za underdogove, poput Alonsa ( kojem btw talenta ni u 41 god ne fali.). Također mi je drago vidjeti da utrke dobije netko tko još nije pobijedio, itd…. a ove procesije koje gledamo već masu vremena, mislim da zapravo nikom ne odgovaraju , osim onim najzadrtijim “navijačima”.

mars32

Moj ideal bi bio barem 3-4 vozača koji se izmjenjuju u pobjedama i konkuriraju za naslov + još 2~3 koji uspiju doći do pobjeda.

ZMija

sta se ovo desava
ako izuzmemo maxa,pa pogledamo rezultat kvala
vidimo raspored koji stvarno nismo ni sanjali
sarolikost vozaca i timova,a pritom i male razlike u vremenima
stvarno kada ne bi bilo maxa svi iz prvih 10 su bili u situaciji da osvoje pole
max ipak liga za sebe

ZMija

max max
cim ga spomenes odmah idu minusi
jbg surova realnost
ajde malo se strpimo nekoliko godina i opet grane sunce
hahhaha

west

Danas je Hamilton imao bolid za drugo mjesto ali je u posljednjoj rundi u zavoju 10 uključivši bateriju bolid prešao u preupravljanje i računica je da je izgubljeno dvije stotinke!!!

lando

Po meni je osim te greške koja je došla u najgorem momentu, odlično vozio i čini mi se da je 3. sektor i u q1 i q2 imao ljubičast i u jednom momentu je izgledalo da ce uzest pole dok max nije popravio i onako bolesno vrijeme.
Izgleda da je pogodio sa setupom, barem za brzi krug, vidit cemo sutra.

west

👍 !!!

mody

da bolid za 2 mjestzo haha nije ovo vise 2017 haha cuj ovog westica njemu je domet 5 mjesto russelu 4

west

Svatko ima nekakav domet ali mi se čini da ti nemaš ama baš nikakav!!!

ZMija

ne nasjedaj na provokacije
ovo ti je inace minuli rad
za ona vremena kad si podbadao ove likove
sada doslo njihovih pet minuta
izdrzi dok ne prodje
znaci ne komentarisi niciji domet privatno nego samo ucesnike f1

mody

nadam se da necemo gledat dosadnu utrku i pobjedu red bulla

djtomcrazy

Mislim da će se upravo to desiti, nažalost , jedino možda bude zanimljivo iza Maxovih leđa 😵‍💫

mody

to nije dobro za sport meni se cini da ce sve dobit do kraja ovaj red bul kao mercedes prije par godina ili sumaherov ferrari dosadno

4matic

Tzv. “ministar” obrane približava se polako ali sigurno poslu vratara tj.portira…gdje mu je ustvari i mjesto

schumy

Merc je značajno popravio utisak – 5/”najbolji”, 12/Russell, a zvijezda kvala danas bez konkurencije je Lec/19!!??
I to sa “značajnim” nadogradnjama??!!
Bježi iz te momčadi čim prije – ode ti karijera s njima…..

theKing

A gdje ce?
Najbolji posao je napravio wolf.
Ima dva odlicna vozaca i mladog lava MS koji ceka.

Gigi

Pa zar nije Sainz sa nadogradnjama a Lec na starom specu? Ili sam pobrkao nesto.

George

izgleda, ako niš drugo, novi usisnici, dok su kod Leca stari

mars32

Da, Sainz ima nadogradnje (RB stil bočnih stranica), a Leclerc vozi staru specifikaciju. Za usporedbu u kojem smjeru dalje nastaviti razvoj.

arhitekt

Ako u Ferrariju imaju nekoga tko razmišlja uvest će Leclercu novi motor sa svim komponentama. I mjenjač novi ako treba uvesti. Besplatna promjena u ovim okolnostima.

4matic

Razmišljanje kod crvenih stvara ozljede😄😄

mars32

Kazna ide tek za izmjenu “prekoračenja” dopuštenog broja komponenti tako da teško može profitirati na tom planu. Bolje da nove komponente uvode prema planu u skladu s nadogradnjama. Ali, ako su promašili s postavkama defintivno je bolje sve promijeniti i startati iz boksa nego “zadržati” poziciju na gridu.

mika

Dovoljno je reći Max

ZMija

prijatelju ja nisam navijac tog lika ali cim ga spomenes dobivas hrpu minusa
znaci oprezno sa izjavama

Max8

Max klasa, bravo Lando! Ljuiz5😂

4matic

Evo ti minus samo da je više crvenih

ZMija

ti ga bas zagrdi sa tim minusima

theKing

Dobar leclerc!

klepesina

dobar je i rusel al komad budale

1borna

Nisu mu javili da ga sustiže Ham a on se odmaknuo u lijevo radi Sainza, nije
očekivao nikoga sa lijeve strane

klepesina

slazem se al opet moras ponekad i u retrovizor pogledat

4matic

Sjećaš se vremena kad meci nisu trebali retrovizori😁😁😁

theKing

U zadnjem zavoju mu je vec usao u “skare”. Znaci ovo na ravnici je cista njegova glupost.

Related Posts
39
0
Would love your thoughts, please comment.x