Vasseur: Nećemo napredovati kopiranjem Red Bulla

Iza nas je pet utrka tekuće sezone te je na svih pet pobjedu odnijela ekipa Red Bulla. Charles Leclerc sa svojim Ferrarijem pamti i bolje dane, kao one s početka prošle sezone.

Toto Wolff je jednom prilikom rekao kako ga ne zanima hoće li njegov tim kopirati koncept Red Bulla sve dok je Mercedes konkurentan te ponovno na samome vrhu, dok je Frederic Vasseur drugačijeg mišljenja. Francuz vjeruje kako je potrebno držati se plana te razvojem bolida kojeg imaju.

“Mislim da bi prvo bilo pogrešno misliti kako izvedbe dolaze samo iz jednog smjera, one dolaze iz raznih smjerova. Za borbu u vrhu, ako morate nešto kopirati, znači da kasnite.”

“Trenutno s ograničenim budžetom i činjenicom kako je razvoj bolida zamrznut gotovo između dvije sezone, teško je nekoga i kopirati”, izjavio je Vasseur.

Do sada smo imali priliku gledati jasnu superiornost austrijske momčadi nad ostatkom grida, a svima je, pa tako i Vasseuru, za oko zapeo čuveni DRS “Crvenih bikova”:

“Ako pogledate praćenje brzine, mislim da imaju pristojnu prednost s tim DRS-om. Moramo razumjeti zašto je to tako te poraditi na tom području.”

“injenica je kako su također i stabilniji, što bolidu daje prednost u smislu aerodinamičke stabilnosti, ali mi nećemo napredovati kopiranjem Red Bulla”, zaključio je šef ekipe Ferrarija.

Sljedeća stanica je Imola, Ferrarijev domaći teren, staza na kojoj tradicionalno momčadi vide realnu sliku u vidu gdje se nalazi njihova momčad po izvedbama.

Nedugo zatim, slijedi Monaco, potom Barcelona na kojoj timovi vrše razne testove nad svojim bolidima.

Ostaje za vidjeti hoće li te staze biti prekretnica u prvenstvu ili ćemo mirno pričekati kako će momčad iz Milton Keynesa posao privesti kraju.

Pretplati se
Obavijesti o
27 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
B4c4

I da kopiraju RB opet bi imali problem sa gumama kao zadnjih 5-6 god, kod njih je veći problem ovijes nego koncept.

Desmosedici

Evo što klaže Fallows na ovu temu..ili možda samo pili naopako..a on je u AM donio znanje o Red Bull konceptu i bez problema su ga primjenili na drugačiju Mercedesovu mehaniku..od toga će sigurno velike koristi imati i Mercedes pri redizajnu W14: FALLOWS I DRUGAČIJA FILOZOFIJA FERRARI, MERCEDES I ASTON: RITAM JE SLIČAN Fallows i različite filozofije Ferrari, Mercedes i Aston: tempo je sličan © Aston Martin Vječna kritika koliko-toliko ispravnim dizajnerskim odabirima jer su više-manje bliski Red Bullovim formama bilježi ocjene DT Aston Martina koji uključuje Ferrarijeve i Mercedesove izbore F.P.prije 1 dan Ako su vanjski oblici karoserije odmah… Read more »

schumy

Slažem se sa Vasseurom, treba odabrati svoj razvojni put, jer se bolidi sa svojim pogonskim jedinicama znatno razlikuju po performansama koje polučuju. Mislim da je najbitniji faktor imati pouzdan motor a akcent u napretku treba baciji na aerodinamiku.
Isto je bitno da se bolid prilagodi vozaču jer se ne snalaze svi isto u pojedinom bolidu..
Isto je napravio i Rory Bryne sa Schumacherom u pobjedonosnim Ferarrijevim godinama (2000÷2004; 5 naslova).
Zato Vasseur kao i Todt igra na ovu “kartu” – svojim razvojnim putem pa da vidimo “tko bi gori a tko doli”…..

mars32

Ne znam kako Vama ali meni to zvuči jako slično onome što je dolazilo iz Ferrarija tamo negdje oko 2015., vezano na Mercedesov koncept motora. 2021. su ga konačno prihvatili i sad navodno imaju najjači motor. Bolje kasniti pa početi nadoknađivati zaostatak nego “glavom kroz zid”, a vrijeme prolazi. Istu stvar je i Mercedes uradio ove sezone, da nebi bilo da samo Ferrari tvrdoglavo gura po svome. Nadam se da AM može naći još nešto performansi i donijeti borbu RB-u jer ćemo inače gledati kako Max, ni kriv ni dužan, drugu sezonu za redom, ruši rekord po najviše pobjeda u… Read more »

Znalac00

Vrlo je bezobrazno (i neistinito) reći da je Max “ni kriv ni dužan” srušio rekord. Imali su mnogi prije njega dominantne bolide, i puno dominantnije od ovog RB-a, pa nisu to napravili. Hamilton je 8 godina vozio superdominanti Mercedes, i nije to uspio. Malo respekta bi bilo fer.

mars32

Nikad, ali ama baš nikad nisam omalovažavao niti jednog vozača, pa tako ni Maxa. Isto tako ne osporavam niti jednu njegovu pobjedu ili titulu. Realno, svjestan sam da mu je prva titula poklonjena od strane Massija, a da je drugu osvojio u dominantnom bolidu. Činjenice dokazane “letom” Massija i brojem pobjeda RB-a u prošloj sezoni. Ali nikad nisam rekao da je i jedna od njegovih pobjeda ili titula nezaslužena, ili da ih Max nije zaslužio. Za svaku pobjedu se izborio, i kod svake titule je znao uzeti ponuđeno. a to je ono što čini prvake. To da meni prošlogodišnja, i… Read more »

mars32

Isprika, nisam odgovorio na dio “Imali su mnogi dominantne bolide…”. Slažem se da su imali, ali…. nisu imali najdužu sezonu u povijesti. Uskoro ćemo doći i do 30 utrka u sezoni i glupo je misliti da se taj rekord neće mijenjati. Postotak pobjeda u sezoni je realniji statistički podatak o uspješnosti vozača u pojedinoj sezoni. Ali što se mene tiče taj podatak govori više o dominantnosti bolida kojeg netko vozi i nepostojanju konkurencije, nego o vještini vozača.

Desmosedici

Max je izvaredan vozač..to se vidjelo kada se prvi puta pojavio na gridu..tada ga je pratilo i bezobrazno ponašanje..sada je ipak sazrio i nalazi se na vrhuncu svojih psihofizičkih sposobnosti..slažem se što se tiče Vasseura i Ferrarija..bolje je da odmah napuste ili da barem pokušaju radikalno redizajnirati ovaj svoj koncept..ono što su uradili preko zimske stanke i sada u sezoni je samo malo površno preslagivanje i prešminkavanje koje ništa značajno ne mijenja i ne može donijeti da se ravnopravno bore sa Red Bullom, a teško i sa A Martinom..strah me je i Mercedesa kada značajno redizajnira bolid.

Desmosedici

Evo štg kaže Fisichella o Maxu: “Utrkivao sam se protiv Schumachera dok je pobjeđivato u Ferrariju i mislim da nije postojala osoba koja je tako jaka u kontroli utrke. Do dana današnjeg je on broj jedan. No, ako pričamo o čistom vozačkom talentu – Max Verstappen je na istoj razini.”“Bojim se da će Max dominirati dugo vremena ako ovo partnerstvo s Red Bullom ostane snažno. Na početku se sudarao, griješio je, bio je neiskusan. Sad rijetko uopće griješi. Dosegnuo je nevjerojatnu konzistentnost i eliminirao svoje slabe točke. Jak je po kiši, po suhom, u kvalifikacijama i u utrci. On je… Read more »

lando

Max je nedvojbeno klasa vozača koji ce uci u povijest kao jedan od naboljih i tu nema rasprave. Za sada ga stavljat u istu rečenicu sa shumijem, lewisom, senom prostom…. ,mislim da je još rano, pa lik priča da če otič iz f1 ako se nastavi amerikanizacija koje btw, bilo uvijek, to je takav sport. Najuspješniji bolid u povjest je mp4/4 mclaren steva nicholsa kao glavnog inžinjera i mislim da adrianu newyju fali samo još to, iako je vec najuspješniji inžinjer u povijesti, da zapečati nevjerovatnu karijeru. Mercedes za vrijeme svoje dominacije skrivao brzinu, mislim da su mogli ic barem… Read more »

B4c4

Ja ne znam zašto svi Neweya toliko uzdižu, slažem se da je genijalac ali ne može ni on sve sam već se treba dosta kotačića poklopiti. Bio je on i u RB od 2014-2020 i šta je osvojio? U eri Schumachera svi znaju za njega Browna i Todta, jako mali broj ljudi zna da su tu još bili Byrne, Tobazis, Allison (05 prelazi u Renault a sada je u Mercedesu), pa čak i toliko popljuvani Binotto itd. Ne bi ni Ferrari to sve osvoji da nije bilo tih stručnjaka, tako da ni tog Neweya ne treba toliko veličati.

Desmosedici

..kad si ih već nabrojio, zaboravio si Alda Costu, koji je sudjelovao u konstruiranju dominantnih Ferrarija M. Schumachera i superdominantnih Mercedesa L. Hamiltona..ali vratimo se Neweyu..naravno da on sam ne radi sve..ali ključna je njegova ideja, vizija, koju dalje razrađuju inžinjeri po svojim fahovima..Newey naravno sve to kontrolira i usmjerava..povucimo nekakvu paralelu sa Teslom..Tesla je imao ideju..a Edison, Marconi i mnogi drugi kasnije su te njegove ideje implementirali i dalje razvijal..ieto, zbog toga je Newey “najveći i najači” inžinjer u posljednjih trideset i kusur godina u F1.

B4c4

Napisao sam itd a i spomenuti Costa je radio pod palicom Byrnea.

Desmosedici

Scuderia Ferrari Ross Brawn (Technical Director)
Rory Byrne (Design and Development Director)
Ignazio Lunetta (Head of R&D)
Aldo Costa (Chief Designer)
Marco Fainello (Head of Vehicle Dynamics)
John Iley (Head of Aerodynamics)
Marco de Luca (Chief Aerodynamicist)
Paolo Martinelli
(Engine Technical Director)
Gilles Simon
(Engine Chief Designer)

Desmosedici

Mercedes AMG F1 W09 EQ Power+comment image
The F1 W09 EQ Power+, driven by Lewis Hamilton, during the 2018 Austrian Grand Prix.
CategoryFormula OneConstructorMercedesDesigner(s)James Allison (Technical Director)
Aldo Costa (Engineering Director)
Mike Elliott (Technology Director)
Mark Ellis (Performance Director)
John Owen (Chief Designer)
Loïc Serra (Chief Vehicle Dynamicist)
Jarrod Murphy (Head of Aerodynamics)
Eric Blandin (Chief Aerodynamicist)
Andy Cowell (Lead Power Unit Designer)

Desmosedici

Ferrari F2007 ConstructorScuderia FerrariDesigner(s) Mario Almondo (Executive Technical Director)
Aldo Costa (Design and Development Director)
Nikolas Tombazis (Chief Designer)
Marco Fainello (Head of Vehicle Performance)
Tiziano Battistini (Head of Chassis Design)
Simone Resta (Head of R&D)
John Iley (Head of Aerodynamics)
Marco de Luca (Chief Aerodynamicist)
Gilles Simon
(Engine Technical Director)
David Salters
(Engine Chief Designer)

lando

Normalno da se puno stvari mora poklopit ali je činjenica da se njemu poklopilo, lik ima 12 konstruktorskih titula u momčadima u kojim je bio glavni inžinjer, to nema nitko u povijesti.
Ljubitelji teorija zavjere tvrde da je mercedes dosta prije svih znao za pravila hibridne ere i da je dominirao jer je bio uvijek par koraka ispred drugih🤷‍♂️

4matic

Max je jedan bezobrazni balavac, nažalost, jednom, možda ne tako daleko, kad George ili Lando budu imali u rukama približno sličan bolid vidjet ćemo tog “zrelog” i iskusnog i odraslog Max-a opet😃😃.Obje titule koje ima su pokloni puni kontroverzi. Ali eto neka malo za promjenu….neka se veseli dok traje.A crveni podsjećaju na Dinamo…3 “utakmice” dobije pa 2 izgubi pa mjenjamo trenera….

Desmosedici

Čuj, ne moraš ga voljet..ni ja ga ne volim, ali je jako dobar..ovdje ga mnogi ne vole, vjerojatno i ti, samo zato što je zaustavio Lewisa i Mercedes..pa prije toga je redovito lupao Ferrarije..ali zbog toga ja ga neću omalovažavati i reći da nije vozač ekstra klase.

theKing

Eto,sve si rekao.kada je imao losiji bolid onda ide na silu i sve lupa,gura,itd..prvu titulu moze zahvaliti perezu i massiju.gdje je zadnjih 5 utrka.
Dobar je vozac ali jos se mora dokazat.
Vrijeme ce pokazat

lando

Mogu ga dobit ako zamjene momčadi, u istom bolidu, čisto sumljam.
Da smo na čistom ne volim ga, ali lik je imao dvije, tri greške zadnjih 40 utrka za razliku od dotičnih uklučujuči i leclerca

4matic

Sačekaj malo…sve s vremenom dođe na svoje😄

Znalac00

Gle, čak i kad uzimamo samo postotak pobjeda u sezoni, prošla Maxova sezona spada u top 5 sa najvećim postotkom pobjeda u povijesti, dakle nije u pitanju samo dužina sezone. Pri tome, pogrešno je reći da je RB prošle godine bio “dominantan” bolid. Ove godine se (zasad) može reći da je dominantan, a prošle godine je bio možda najbolji, ako i to. U početku sezone Ferrari je nedvojbeno bio najbrži, a sezona je i završila sa najviše pp-ova za Ferrari. U životu još nisam čuo da netko može izjaviti za neki bolid da je dominantan, a da nije niti najviše… Read more »

schumy

Previše “pjevaš” o snazi i uspješnosti svoga ljubimca pa ne vidiš da je uvijek privilegiran u odnosu na Pereza od strane rukovaodstva RB–a i to javno priznaje i Horner!! Jedina (zauvijek) je bila poštena borba između stvarnih “legendi” ovoga sporta u McLarenu (Senna i Prost), sve ostalo su UVIJEK unaprijed svi vozači potpisivali kao PRVI i VODONOŠA u pojedinoj ekipi!

mars32

Postotak pobjeda u sezoni nije sporan nego naveden kao relevantniji od apsolutnog broja pobjeda. Kriv ni dužan sam već jednom objasnio mada se više odnosilo na eventualno rušenje rekorda ove sezone nego na prošlu. Naravno djelomično vrijedi i za prošlu jer i sami navodite da je prošle godine konkurencija češće znala olakšati borbu nego stvarno zaprijetiti. Perez nije faktor je je “nestao” kad je RB krenuo smjerom razvoja koji više odgovara Maxu i to je potpuno legitimno i opravdano jer su uzeli dva naslova. Ako bolid koji osvoji najviše pobjeda u sezoni (ono za što se dobivaju bodovi) nije kriterij… Read more »

lando

Pitam jer ne razumijem, zar nije 2022 zabranjen razvoj PU do 2026?
Pa ako je mercedes u vrijrme njihove dominacije imao naj jači PU valjda bi ga trebao imat i sada samo su pogriješili sa aero konceptom, iako navodno ne razumiju u čemu je problem jer u zračnom tunelu i u simulatorimapokazuje mostruozne performanse.
Kako sad ferrari koji je 2021 u vrijeme zamrzavanja razvoja ima najjači motor a tada se borio za 3 mjesto jako daleko od honde i mercedesa?

mars32

Zabranjeno je i nije zabranjeno. Razvoj je zabranjen ali je dopušteno “poboljšanje pouzdanosti” motora što znači da se mogu stavljati kvalitetniji materijali, uvoditi pouzdanija rješenja i slično, a to je zapravo razvoj jer pouzdaniji motor znači da podnosi više opterećenja i na druži period se mogu koristiti veće performanse. Glavna razlika u odnosu na slobodni razvoj je ta da se svaka promjena na motoru mora dobro obrazložiti FIA-i i od FIA-e dobiti odobrenje za uvođenje promjene. Što se tiče performansi neki tvrde da je najjača Honda, drugi da je Ferrari ali da su u globalu jako male razlike, Renault je… Read more »

Related Posts
27
0
Would love your thoughts, please comment.x