Momčad Red Bull Racing od početka ove sezone nameće se kao veliki favorit za osvajanje kako vozačkog, tako i konstruktorskog naslova. U najavi je sezona u kojoj će dominirati jedna momčad, no ima li Sergio Perez potencijala donijeti nešto uzbuđenja.
Može li Perez konkurirati za naslov prvaka?
Meksikanac je debitirao u F1 2011. godine kao vozač Saubera. U svojim prvim sezonama za upravljačem F1 bolida pokazao je neosporan talenat i brzinu. Kroz svoju karijeru Checo je još upravljao bolidima McLarena i Force Indije/Racing Pointa, da bi 2021. dobio priliku voziti bolid Red Bulla.
U svojoj prvoj sezoni za momčad iz Milton Keynesa Perez je upisao 190 bodova, jednu pobjedu i pet postolja, a prvenstvo završio na četvrtom mjestu u poretku vozača. Sa sigurnošću možemo istaknuti da je upravo Perez dosta pomogao svom momčadskom kolegi Verstappenu u osvajanju naslova prvaka na kraju sezone, kad je vanzemaljskim naporima branio svoje pozicije od mnogo bržeg Hamiltona, a posebno se to odnosi na borbu u Turskoj i na finalnoj utrci sezone u Abu Dhabiju.
Nakon dobre debitantske sezone za Red Bull, Perez je u 2022. godinu ušao sa šampionskim ambicijama. Dobar početak sezone okrunjen je pobjedom u Monacu, nakon čega je uslijedio blagi pad forme te povratak u realnost, a to je bila borba za drugu poziciju protiv Ferrarijevog Leclerca.
Na koncu prošle sezone vidjeli smo i prve “trzavice” na relaciji Verstappen-Perez kad je Max odbio prepustiti svoju poziciju Perezu, koji se borio za drugo mjesto u poretku. Očekivano, Perezu se odluka Maxa nije svidjela, a sve što smo mogli čuti od već tada dvostrukog svjetskog prvaka bilo je: “Već sam Vam rekao da me ne pitate za takve stvari, neću ga propustiti, imam svoje razloge o kojima ste upoznati.”
Ukratko rat za sezonu 2023. u momčadi Red Bulla je najavljen. Sergio Perez cilja na titulu, no može li pobijediti svog momčadskog kolegu Verstappena? Definitivno je da Meksikanac ima brzinu, najjači adut mu je defenzivna vožnja, a možda najveći nedostatak je ofenziva. Već smo prije viđali dobre startove sezona s njegove strane, ali nikada do sada Checo nije odvezao dobru sezonu u kontinuitetu, a kontinuitet je ključan ako želite pobijediti Verstappena.
Kada se svi faktori uzmu u razmatranje smatram da Perez nema taj “x faktor” koji je potreban za titulu prvaka te da bi se trebao zadovoljiti ulogom drugog vozača, kao što su to bili Barrichello i Bottas svojevremeno u svojim momčadima.
Max Verstappen – nezasitni prvak
Da bi jedan vozač postao svjetski prvak pored talenta, brzine, kontinuiteta i konkurentne momčadi potreban je i sastojak “sportskog bezobrazluka”. Ako se osvrnemo u prošlost sa sigurnošću možemo konstatirati da “finoća” nikome nije donijela naslov.
Sjetimo se Senne i njegovih duela s Alainom Prostom, Michaela Schumachera i načina na koji je osvojio svoj prvi naslov, a potom i ustroj koji je uspostavio u Ferrariju kada se jasno znalo tko je vozač broj jedan, Sebastiana Vettela i slučaja “Multi 21” ili Lewisa Hamiltona koji se nikada nikome nije ispričavao.
Max Verstappen upravo pored svih neospornih vozačkih kvaliteta upravo ima i tu dozu “bezobrazluka”. Da je to tako pokazao nam je Max na već spomenutoj utrci u Brazilu, ali i na utrci za VN Saudijske Arabije kada je pokazao svima koliko mu bod za najbrži krug znači. Kiseo izraz lica na istoj utrci uzrokovan time što utrku nije pobijedio jasan je pokazatelj da u svojoj momčadi želi imati potpuni primat i jasno definirati svoj status kao vozača broj jedan.
Od Maxa Verstappena definitivno možemo očekivati još mnogo jer iz godine u godinu popravlja svoju vožnju i izrasta u velikana ovoga sporta.
Postoji li mogućnost za reprizu dvoboja Hamilton-Rosberg iz 2016.? Uzmemo li u obzir sve ranije navedeno, jako teško. Kroz narednih par utrka, ako ne bude tehničkih problema, Max Verstappen bi mogao izgraditi bodovnu razliku u odnosu na ostatak grida i osigurati si mirniji drugi dio prvenstva.
Ništa od toga, Max je toliko samoživ, prepotentan i bezobziran da Perez prema njemu izgleda kao “dvorsk dama”…..
A i Horner-Marko se na strani Maxa, to stalno javno izjavljuju…
Dakle, ništa od utrka, vidjeti ćemo Max-trke, opet dosada kao 8 sezona Merca….
Fanovi Merca proglašavaju Hama “najboljim” a to isto sada rade i fanovi RB-a, Maxa kuju “u zvijetde”, ali ima samo 2 naslova do 7 ih je još jako puno i “polako se u c**vi prdi”,…što će reći polakoooooo……….
Ništa nije nemoguće, ali šanse su mu minimalne. Od 5 utrka Max je sigurno brži u 3, Perez u jednoj, a u jednoj su izjednačeni. Ukoliko perez maksimizira svoje izvedbe u toj petoj utrci i ako se Maxu dogode neki kvarovi koji bi mu oduzimali bodove onda i samo onda šansa postoji za Pereza. Svi ostali scenariji idu u korist Maxu koji lagano uzima treći naslov.
Perez može bit prvak jedino ako ga Masi spasi !!!
Pusti Massija, gledaj naprijed u (pre)svjetlu budućnost…., zvoj “najbolji” opet ima šansu!!
Nakon što nam je objasnio da sjedi preblizu nosu bolida, sve nam je puno jasnije…
A bolidi iz 80-tih su svi redom tako izgledali, “perjanica” je bio Wiliams s Mansellom, ide sigurno u prvih 5 svih vremena!!!
Što bi onda “najbolji” našao kao opravdanje?!
Vatre ima, talenta fali.
Nazalost, prepotentnom Maxu jos jedan easy title !