Red Bull Racing ima stopostotni učinak nakon prve tri utrke nove F1 sezone. Dominantne predstave ponukale su Georgea Russella na komentar kako vodeća momčad prvenstva niti ne pokazuje puni potencijal svog bolida, na što mu šef Red Bullove momčadi nije ostao dužan.
Uvodne tri utrke Svjetskog prvenstva Formule 1 2023. protekle su u znaku Red Bullove dominacije. Dvije pobjede ostvario je Max Verstappen, jednu Sergio Perez, a jedino u Australiji nisu upisali dvostruku pobjedu jer je Meksikanac osvojio peto mjesto.
Nakon te utrke u Melbourneu, govoreći za BBC, Mercedesov vozač George Russell izrazio je mišljenje da društvo iz Red Bulla ima i daleko veći potencijal u svom bolidu, ali ga ne želi pokazati. Primjeri iz prošlosti uče nas kako je FIA znala reagirati na izrazitu dominaciju neke momčadi određenim izmjenama pravila, a upravo to Red Bull želi izbjeći, prema Russellovom mišljenju.
“Sigurno je da doziraju. Mislim da im je gotovo neugodno pokazati puni potencijal. Realno, vjerojatno imaju sedam desetinki prednosti pred ostatkom društva. Max nema razloga pritiskati, a nema ni Red Bull. Napravili su stvarno odličan posao, da budemo korektni prema njima. Ne možemo im to oduzeti, a očigledno je da mi moramo podići razinu naše igre”, rekao je tom prilikom Mercedesov vozač.
George tada nije bio član Mercedesa, ali vjerojatno ga ne treba podsjećati na činjenicu da je upravo njegova momčad imala apsolutnu dominaciju u Formuli 1 od 2014. do 2021. Bilo je za očekivati da će upravo u tom smjeru ići odgovor iz Red Bullovog tabora.
“U redu, to je vrlo velikodušno od njega. Od svih ljudi, njegova bi momčad jako puno znala o takvoj vrsti prednosti”, odgovorio je Christian Horner.
Što se pak tiče nastupa svojih vozača u Australiji, poručio je: “Uvijek postoji element doziranja, to se događa u bilo kojoj utrci. Za prošlu utrku planirali smo strategiju jednog zaustavljanja u boksu i to vrlo ranog zaustavljanja, stoga naravno da je postojao element čuvanja guma, no to su radili i svi ostali. Checo nije gubio vrijeme, nije krstario stazom, niti skrivao prednost od sedam desetinki sekunde jer to nije želio pokazati. Razlike među momčadima na gridu zasigurno su bile nešto manje na toj stazi.”
Čovjek koji je ugradio jako puno svog znanja i genijalnosti u uspjehe Red Bulla je Adrian Newey. Legendarni dizajner pridružio se Red Bullu još 2006. godine, a prvi veliki uspjesi događali su se u periodu od 2010. do 2013. kad je Red Bull osvajao dvostruke krune. Peti vozački naslov stigao je 2021. s Verstappenom, a prošle godine još jedna dupla kruna.

Povremeno se pojave nagađanja kako bi Newey mogao promijeniti sredinu i krenuti za nekim novim izazovima, ali Horner odbacuje takvu mogućnost.
“Njega srce još uvijek uvelike vuče prema Formuli 1 i jako je povezan s našim timom. Mi ne razgovaramo o ugovorima ili trajanju ugovora, no on će biti ovdje još mnogo godina.”
“Tako je važan dio naše momčadi i popularan član naše momčadi. Odlično je imati ga uz nas na duže razdoblje, ali i uključivati ga projekte poput onih u koje se sada upuštamo”, rekao je Horner.
Newey je u karijeri dizajnirao puno izrazito uspješnih bolida poput Williamsa FW18 za Svjetsko prvenstvo 1996. ili McLarena MP4/13 za sezonu 1998. Statistički najuspješniji je ipak RB18 iz prošle sezone, koji je slavio na čak 77 posto utrka. Novi RB19 zasad ima stopostotni učinak, no tek trebamo vidjeti koliko će ga dugo zadržati i može li nadmašiti statistiku svog prethodnika.
Jos malo o prevarantima u mercedesu!
Link: https://www.youtube.com/watch?v=yz9xva3uHEk&ab_channel=WimboFormula%21
Znači Jean Tod izjavljuje da su Ferrari,Renault i Mercedes pet godina prije uvodjenja hibridne ere motora bili upoznati s tim ali da je Mercedes odradio najbolji posao i tu je sva mudrost.Sam Montezemolo kaže da je znao da nikada ne bi glasovao za uvodjenja tih motora ( znači glasa se)ali nije htio da ispadne slabić. Još jedna stvar da se nije prešlo na te motore u formuli sigurno ne bi bilo Honde i Renaulta! Prema tome ove dole šuplje teorije pojedinci mogu svojoj mami kući prodavat, ne bi im ni ona kupila!!!
Pogledajte ovu “ljepotu” iz 60 godina prošlog stoljeća
Dobro kazes Deyo. Sve se vise prica o namjestenoj mercedesovoj dominaciji gdje su u tajnosti razvijali turbo motor jos 2011 a poslje svima ostalima kroz tokene zabranili razvoj.
Link https://9gag.com/gag/aVbKenK#comment
I onda mimozica place kako max ima “nikad dominantniji bolid” a zapravo kada se pogledaju grafovi merc u prve 3 god turbo ere kida sve grafove i pogotovo tada su masivno sakrivali brzinu!! RB brzinu jos uvijek nesakriva barem u kvalama.
Zasto minusi ? A da , istina boli .
ovdje se krivo koristi termin “dominacija”.. mercedes je bio dominantan godinama, red bull nije.. 2022, pogotovo u prvoj polovici, ferrari je bio bolji bolid, pogotovo što se kvalifikacija tiče, (posebice što je rb imao na početku odustajanja zbog kvarova), tek je ferrarijeve loše odluke iz boxa i izlijetanja koja su imali, dale prednost red bullu, tek od belgije, red bull je bio itekako brži.. a tri pobjede na početku ove sezone se ne mogu voditi pod “dominacija”…
Kakva god da je dominacija, rezultat je genijalnosti Neweyja, a ne dogovora za zelenim stolom o uskladjivanju pravila sa necijim motorom, i zabrani drugima razvoja istog. Tako da Hornerova izjava je na mestu. A sto se tice Russella, sve je pokazao 2022. da je sva pompa i velicina bila zasnovana samo na autu u koga da sedne bilo koji vozac iznad proseka, setnja po stazama je bila zagarantovana.
pa sada koga ja da slusam
ove sto govore da je do vozaca ili ove sto govore da je do bolida
i molim vas da mi ne govorite da je to do kompletnosti vozaca ,bolida,tima ,sretnih okolnosti ,itd…
mene interesuje koja je komponenta od gore navedenih presudna za uspijeh
Dobro pečenje s krumpirom i pivo ili vino,uspijeh zagarantiran🤣
Kao sto je vecina pravih novinara F1 lepo objasnjavala, F1 je kombinacija masine i coveka koji vozi. Onda kada je to bio vozac to su bile najbolje sezone F1. A mislim da sam bio jasan, kada je potrebno samo da budeš malo iznad proseka, i imaš uslove gde ne moraš da brineš da će par sezona neko biti u prilici da te sustigne, onda je to darko age, kakav smo imali. Sve što ovde treba je da neko poslozi dobru aerodinamiku i moze parirati Red Bulli, jer nema tokena da zabranjuju razvoj.
Deyo slažem se..dakle nema nikakvih direktiva niti opstrukcija kakve su bile za vrijeme Mercedesove dominacije..da se razuzmijemo, u svim momčadima rade stručni školovani inžinjeri..ali je člinjenica da nisu svi jednako talentirani..razliku čini, kao mnogo sezona do sada, genijalnost Adriana Neweya..naravno da je jako bitna dobro organizirana i financijski moćna momčad i vrhunski vozač poput Maxa ..a i Checo je sasvim dobar.
Upornost i sinergija rada ljudi u tvornici, mehaničara na gridu i vozača, pa ma koliko se ti trudio da (pre)uveličaš jednu od ovih komponenti kao dominantnu!
Prolaze samo rad, red i disciplina ispunjavanja svojim obaveza kao u svakom poslu!!!
Sto mislis ? Da li Russell mogao do pobjede kada je mijenjao Ljuiza ?
Mislim da je Russell tada najviše iznenadio momčad Mercedesa..računali su da se neće odmah onako dobro “aklimatizirati” na drugačiji bolid nego što je do tada vozio..čak mu nije bio ni ergonomski podešen, tako da se u njemu osjećao jako neudobno..kad tamo on ih iznutra razotkrio više nego izvana svi konkurenti i sva medijska i ina javnost..George je “nagazio”, a superdominantni bolid je odradio svoje..i maske su pale..naravno, za one koji su to krili ili za one naivne koji su vjerovali da je to sve plod “Lewisove čarolije”.