Haas uložio protest na rezultate utrke u Australiji

Činilo se kako je američka momčad bila najveći dobitnik nakon kaotičnog ponovnog starta utke poslije druge crvene zastave jer je njihov Nico Hülkenberg došao na odlično četvrto mjesto, pošto je nekoliko vozača ispred njega ispalo u kaotičnih prvih nekoliko zavoja staze. Ipak, protest je na kraju odbijen.

Nakon što je istaknuta i treća crvena zastava, FIA je odlučila ponovno krenuti s utrkom i opet s ponovnim startom, ali je to na kraju ipak bilo odrađeno iza sigurnosnog automobila, tj. vozači su odradili krug do kockaste zastave.

Ali, odluka FIA-e da se poredak vrati na redoslijed vozača iz prethodnog ponovnog starta, izazvala je neugodnosti, jer je to značilo da je Hülkenberg vraćen na sedmo mjesto u poretku.

Vozačima koji su imali problema pri izvornom ponovnom startu – uključujući Fernanda Alonsa, Lancea Strolla i Sergia Pereza – svima je bilo dopušteno ponovno zauzeti svoje izvorne pozicije u poretku.

Iako Haas nije komentirao razloge svog protesta, to je gotovo sigurno povezano s odlukama donesenim za ponovno pokretanje utrke koje je koštalo Hülkenberga.

U super tijesnoj borbi u sredini poretka, gubitak bodova kroz pad pozicija mogao bi se pokazati kritičnim na kraju sezone u borbi za pozicije konstruktorskog poretka.

Klasifikacija pozicija u ovakvim slučajevima je navedena u Sportskom pravilniku F1:

Članak 57.3 pravila navodi da kada je utrka prekinuta, klasifikacija se uzima od posljednje službene točke prema kojoj se mogu odrediti pozicije. U njemu stoji:

“U svim slučajevima redoslijed će se uzeti sa zadnje točke na kojoj je bilo moguće odrediti položaj svih automobila. Svim takvim automobilima, tada će biti dopušten nastavak sprinta ili utrke.”

Nije specificirano kako se to točno utvrđuje, ali u slučaju onoga što se dogodilo u Australiji – gdje brojni bolidi nisu prošli kroz prvi sektor mjerenja vremena – nema drugog izbora nego vratiti ga na početne pozicije.

To se dogodilo na prošlogodišnjoj Velikoj nagradi Velike Britanije, koja je zaustavljena u prvom krugu nakon spektakularne nesreće Zhoua Guanyua i ponovno pokrenuta s izvornim pozicijama na gridu.

Protest je naknadno odbijen uz obrazloženje da uzimanje rezultata na temelju prolaska preko druge linije sigurnosnog automobila, što je u biti bilo moguće, može potaknuti vozače da preuzmu veće rizike u budućnosti kako bi bili ispred drugih vozača kada bi uočili da postoji mogućnost za crvenu zastavu u takvim okolnostima.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x