Verstappen: Ne vidim svrhu novog kvalifikacijskog formata

Još od 2006. godine na snazi je aktualni format kvalifikacija koji se vozi u tri dijela, Q1 i Q2 gdje po pet vozača s najlošijim vremenima ispada iz kvalifikacija i Q3 gdje se deset najbržih kroz prva dva dijela natječu za pole poziciju. Ove sezone FIA je spremila nešto drukčiji format kvalifikacija, koji će biti na testu na dvije Velike nagrade u sezoni.

Ideja novog formata kvalifikacija slična je kvalifikacijama kakve se voze danas, jedina razlika bit će u tome da svi vozači u Q1 moraju voziti na hard gumama, Q2 na medium gumama, a Q3 na soft gumama. U trenutnom formatu kvalifikacija vozači imaju pravo izbora na kojim će gumama biti na stazi u bilo kojem momentu.

Aktualni svjetski prvak Max Verstappen ne vidi svrhu novog formata kvalifikacija kojeg ćemo prvi puta vidjeti na utrci za VN Emilije-Romagne, koja se vozi na kultnoj stazi Imola. Cilj novog formata je smanjivanje razlika između vozača i eventualno nešto uzbudljivije kvalifikacije.

“Nadam se da staza neće biti hladna u Imoli jer će u tom slučaju biti izazovno. Mislim da ne trebamo raditi ovakve stvari u kvalifikacijama. Iskreno ne vidim nikakav benefit toga. Smatram da bi mnogo bolje bilo na neki drugi način ujednačiti poredak i napraviti bolide koji su slični po performansama, nego ovako pokušavati začinjavati stvari, koje se vjerojatno rade samo zbog predstave.”

Max Verstappen

Verstappenov momčadski kolega Sergio Perez slaže se s mišljenjem Nizozemca te potvrđuje mišljenje da se ovakve stvari rade samo zbog bolje predstave.

“Da mislim da je to samo radi showa. Mislim da nam to ne treba. Kada se osvrnemo na kvalifikacije u Bahrainu i kada uistinu vidimo koliko su bolidi bili blizu, dolazite do zaključka da ne treba mijenjati ništa. Vidjet ćemo kad probamo, ali zašto mijenjati nešto što dobro funkcionira.”

Sergio Perez

Novi format kvalifikacija definitivno nije radikalan kao pokušaj izveden 2016. godine i koji je propao nakon jedne utrke. Uzimajući u obzir da većina vozača u aktualnom formatu kvalifikacija vozi na mekšim gumama te iz njih svi dobivaju iste performanse, zaista se možemo zapitati koja je svrha ovakvog eksperimenta. Rezultate ćemo vidjeti u Imoli, kao i odgovor je li novi format bolji od aktualnog.

Pretplati se
Obavijesti o
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
theKing

Živi bili pa vidjeli!
Mozda bude ok kao i sprint utrke

schumy

Ovo može pasti na pamet samo onemoćalim individuama koje vode FIA-u !!??
Dobro da ne ismisle da trebaju još 4 x 4 mehaničara da Q4 guraju vozače ugašenih motora po stazi 5 krugova???!!!
Uvijek kažem – ŠIC iz F1 budalastim tipovima koji ne razumiju i ne znaju voziti a kamoli planirati utrke……

Fordtabanus

ŠČ

schumy

Baš ŠĆ

robif

Kad se ionako jadno vodstvo F1 pogubi,bude jos jadnije….a nebi malo kvalifikacije odvezli i u rikverc?reda radi

Race Engineer

Ovo mi je u rangu onoga kao kad su 2011 imali ideju da postave sprinklere po stazi koje bi po scenariju direkcije utrke špricali vodu i simulirali kišu.

Webmaster

Kakve su to sad bedastoče?????

Related Posts
7
0
Would love your thoughts, please comment.x