Samo nas jedan dan dijeli od službenog početka prve utrke u novoj sezoni – Velike nagrade Bahreina. Vrijeme je za pokušaj prognoziranja ovogodišnjih zbivanja u Svjetskom prvenstvu Formule 1…
Na početku ove sezone manje je nepoznanica nego prije 12 mjeseci, kad smo se s puno upitnika iznad glava pitali što će pokazati bolidi dizajnirani u skladu s novim pravilima. Za ovu godinu ti su bolidi evoluirali, momčadi su pokušale ukloniti što više nedostataka, a generalno vlada mišljenje da će razlike među bolidima biti nešto manje te da će većina ipak zadržati sličan status kao u prošloj sezoni.
Međutim, iznimaka uvijek ima, kao i onih takozvanih pozitivnih i negativnih iznenađenja. Stoga, u nastavku će šest naših autora pokušati prognozirati prvake, ugodna i neugodna iznenađenja, najboljeg debitanta, ‘kraljeve’ pole positiona i najbržih krugova u utrkama, ali i vozača koji će s najvećom razlikom biti uspješniji od svog momčadskog kolege. Pa krenimo…
Zimske su pripreme odrađene, bolidi su predstavljeni, predsezonska testiranja arhivirana i ozbiljne stvari samo što nisu počele. Tko će biti prvak svijeta za 2023. u konkurenciji vozača, a tko u konkurenciji konstruktora?
Lovro Pernjak-Grbac: S obzirom na ono što smo vidjeli na testiranjima, Max Verstappen i Red Bull idu velikim koracima ka obrani naslova prvaka. Mislim da bi sve osim toga bilo pravo iznenađenje, ali ostavljam neki tračak nade da bi Ferrari mogao bar malo zakomplicirati utrku do kraja sezone.
Igor Vukajlović: Mislim da se u Ferrariju nije napravilo dovoljno promjena kako bi zaprijetili Red Bullu, tj. sada odrađene promjene neće još uroditi plodom. Očekujem naslove Maxa i Red Bulla, ali ipak s puno više muke nego prošle godine.
Mia Lešić: Kako stoje stvari Max Verstappen i Red Bull će i ove godine vladati vrhom poretka do konačnog osvajanja titule. Iako već godinama unatrag slušamo kako je ovo godina kad će Ferrari ozbiljno zaprijetiti u borbi za titulu, osobno nisam sigurna kako su napravili dovoljno veliki pomak kako bi bili ozbiljna konkurencija u borbi za naslov. Ipak, nadam se da će nas netko iznenaditi i da ćemo imati kakvu-takvu borbu za naslov.
Tomislav Radić: Max i Red Bull izgledaju nepobjedivi i ove godine. Lijepo bi bilo vidjeti neko crveno, crno ili možda (malo vjerojatno) zeleno iznenađenje. Crveni možda imaju malu šansu, ali realno Verstappen ima najviše šansi.
Igor Šestak: Prije svega, priželjkujem jednu kvalitetnu i zanimljivu sezonu koja će nam, za razliku od prošle, ponuditi rezultatsku neizvjesnost do samog kraja. Prije prve utrke za glavnog favorita slovi Max Verstappen, ali prognozirat ću da ovo prvenstvo neće imati tako lako predvidiv rasplet. Charles Leclerc osvojit će vozačku, a Red Bull Racing obraniti konstruktorsku titulu.
Luka Tunjić: Red Bull je veoma brz i očekujem da će osvojiti barem jednu titulu ove sezone. Ipak, mislim da bi Ferrari mogao svim silama napasti konstruktorsku titulu.
Koji bi vozač po vama mogao biti ugodno iznenađenje ove sezone? Netko od koga javnost ne očekuje previše, a mogao bi zabljesnuti u novoj sezoni?
Lovro Pernjak-Grbac: Nadam se da će Alfa Romeo s Valtterijem Bottasom napraviti skok u performansama i odraditi jednu vrlo dobru sezonu. Valtteri je u Alfi bez većeg pritiska, a upravo kombinacija toga i solidnog bolida bi mogla biti dobitna.
Igor Vukajlović: Pierre Gasly mogao bi s lakoćom Alpine voditi do najboljih od ostatka poretka, momčad obećava puno nadogradnji, a vozači su im nekako u sjeni.
Mia Lešić: Iako su imali prilično lošu prošlu sezonu, mislim da bi dečki iz AlphaTaurija ove godine mogli biti bolji u srednjem dijelu poretka.
Tomislav Radić: U nekom ludom raspletu događaja bi lijepo bilo vidjeti Fernanda Alonsa kako odnosi barem jednu pobjedu. No, od njega se uvijek očekuje da izvuče nešto više. Lijepa i neočekivana priča bi bila vidjeti Hülkenberga na postolju.
Igor Šestak: Mislim da bi pozitivno iznenađenje u ovoj sezoni mogao biti Guanyu Zhou. Lani je u debitantskoj sezoni uspio osvojiti samo šest bodova i značajno je zaostajao za Valtterijem Bottasom, no vjerujem da u njemu ima potencijala. Ako bolid Alfe opravda dobre komentare vozača s predsezonskih testiranja, mišljenja sam da bismo Kineza mogli češće gledati u krugu deset najboljih.
Luka Tunjić: Mislim da će ugodno iznenađenje biti Nyck de Vries. Debitant koji je stariji od Verstappena mogao bi iskoristiti manjak autoriteta kojeg postavlja Yuki Tsunoda i postati lider AlphaTaurija kroz sezonu.
Ove godine u prvenstvu imamo trojicu debitanata – uvjetno je to Nyck de Vries jer je prvu utrku već odvozio, a debitanti u punom smislu su Oscar Piastri i Logan Sargeant. Od te trojice vozača, kome predviđate najuspješniju prvu sezonu?
Lovro Pernjak-Grbac: S obzirom na učinak ovih momčadi na testiranjima, rekao bi da će najbolje rezultate ostvariti Oscar Piastri. Ipak, vjerujem da će sva trojica vozača u ovoj sezoni biti u problemima te da će teško napraviti neki ‘senzacionalan’ rezultat.
Igor Vukajlović: Bit će tijesna borba De Vriesa i Piastrija u sredini poretka. Nažalost, bit će to “krvavo” zarađeni bodovi jer ni AlphaTauri ni McLaren s bolidima ne predstavljaju neku veliku prijetnju vodećima. Sargeant će definitivno biti bolji od Latifija. Ne mora “žurit”, ali neka prati Albona u stopu, to će biti odlična referenca.
Mia Lešić: Mislim da će De Vries biti najbolji do trojice, najviše zato što vjerujem da od ove tri momčadi AlphaTauri ima ponajbolje izglede za iznjedriti solidne rezultate. Čini se da je McLaren ponovno u problemima i kako nikako da uhvate dobar ritam, pa tako ni Piastriju neće biti lako. Složila bih se s Igorom kako će Sargeant biti bolji od Latifija.
Tomislav Radić: Nijedan debitant nema bolid za pohvaliti se na početku sezone. Kako sezona bude odmicala mislim da će Piastri postizati nešto bolje rezultate jer očekujem da McLaren ima bolji i brži razvoj bolida od AlphaTaurija i Williamsa.
Igor Šestak: Iako je McLarenov Australac bez ikakve sumnje veliki talent i vjerujem da bi mogao imati uspješnu karijeru u Formuli 1, u ovoj prvoj sezoni najviše očekujem od Nycka de Vriesa. On u ovu novu fazu svoje karijere ulazi s puno iskustva, renomeom prvaka svijeta u Formuli E i odličnom debitantskom F1 utrkom u Monzi prošle godine. Očekujem da će pomoći AlphaTauriju i opravdati svoje mjesto među elitom.
Luka Tunjić: Visoka očekivanja imam od Piastrija, osvojio je F3 i F2 titule u debitantskim sezonama i privukao je puno pažnje potpisom za McLaren. Očekujem da će bolje pratiti Norrisa nego što je Ricciardo.
Pogledamo li konačni konstruktorski poredak iz 2022., kojoj momčadi prognozirate najveći uspon u plasmanu, a kojoj najveći pad?
Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da će Aston Martin napraviti najveći skok, a najviše problema bi mogli imati u McLarenu i Alpineu.
Igor Vukajlović: Najveći pomak mogao bi napraviti Aston Martin. Dojmovi s testiranja su odlični, a tu je i Fernando Alonso. Najveći pad se očekuje za McLaren koji bi se eventualno krajem sezone mogao malo oporaviti.
Mia Lešić: Mislim da će najveći skok napraviti Aston Martin, koji bi po svemu sudeći mogao biti ozbiljan konkurent za četvrto mjesto u poretku, također AlphaTauri bi se mogao značajno odlijepiti od kraja poretka, s obzirom na to da su prošlu godinu završili predzadnji. McLaren bi vrlo lako mogao s prošlogodišnje sredine poretka pasti prema začelju, ako se ne trgnu i ne poslože svoje redove čim prije.
Tomislav Radić: Aston Martin bi mogao najviše napredovati. Bolid je dosta bolji, a i Alonso je puno donio ekipi. Mislim da bi Alpine mogao najviše pasti, pogotovo ako dođe do frcanja iskri između mutikaše Ocona i Gaslyja.
Igor Šestak: Za najveći uspon bih kandidirao dvije ekipe – Aston Martin i AlphaTauri. Prošle sezone sedmi i deveti u prvenstvu, mislim da bi ove godine mogli značajno popraviti plasman. Za dva, čak možda i tri mjesta. McLaren je, rezultatski gledano, u silaznoj putanji već dvije godine, a s obzirom na prikazano tijekom predsezonskih testiranja, negativni trend bi se mogao nastaviti.
Luka Tunjić: Mislim da će McLaren teško zadržati peto mjesto u poretku konstruktora, ali pad bi mogla doživjeti i Alfa Romeo koja je lani bila šesta. Očekujem veliku borbu u sredini poretka, a prednost dajem Alpineu i Aston Martinu, dok bi AlphaTauri mogla biti bolja od devetog mjesta kojeg su lani osvojili.
U kojoj bismo momčadi mogli imati najveću razliku u kvaliteti između dvojice vozača, uzimajući u obzir osvojene bodove te unutarmomčadski odnos u kvalifikacijama i utrkama? S druge strane, koja momčad ima po kvaliteti najujednačeniji vozački par?
Lovro Pernjak-Grbac: Max Verstappen bi još jednom mogao ‘poniziti’ Sergia Pereza u jednakom bolidu te vjerujem da će zbog toga doći do manjih problema unutar momčadi Red Bulla. Najkvalitetniji vozački par je teško odabrati, ali mislim da su trenutno Lewis Hamilton i George Russell bolja kombinacija od dvojica iz Ferrarija, koji su doduše jako blizu.
Igor Vukajlović: Max će logično ostaviti Pereza za barem 100 bodova. Teško i Tsunodi ako ga De Vries ostavi na “duplom iznosu”. Najujednačeniji bi trebao biti Alpine, s nešto bržim Gaslyjem.
Mia Lešić: Za očekivati je kako će Perez od samog početka sezone gledati Maxu u leđa, a mislim da ni Strollu neće biti lako s Alonsom. Najujednačeniji se čine Russell i Hamilton, a ako Sainz uhvati ritam, moglo bi biti gusto i između dvojca iz Ferrarija.
Tomislav Radić: S obzirom na prošlu sezonu, Verstappen bi kao nedvojbeni broj 1 u ekipi mogao “razvaliti” Pereza. Mislim da slična sudbina čeka i “budućeg svjetskog prvaka” Strolla u Astonu. Vrlo izjednačenu borbu očekujem u Mercedesu, na papiru imaju odličnu kombinaciju iskustva i mladosti.
Igor Šestak: Najveće unutarmomčadsko ‘demoliranje’ prognoziram u Aston Martinu. Nakon propuštenih predsezonskih testiranja, Lance Stroll će sigurno imati težak ulazak u sezonu, a čak i da nije bilo te nezgode na pripremama, mislim da će Kanađanin jako teško pratiti tempo Fernanda Alonsa. Osim ako tata Stroll ne odluči drukčije. Najujednačeniji vozački par po meni ima Haas sa svojim iskusnim liscima.
Luka Tunjić: Iako sam najavio dobru sezonu Oscara Piastrija, mislim da će Lando Norris biti nemilosrdan u borbi s Australcem i još jednom pokazati klasu. U prošlosti nije pokazivao puno brige za rezultate veoma iskusnog Ricciarda, a sumnjam da će preuzeti ulogu učitelja Piastriju. Podjednako bi moglo biti u Haasu jer se radi o vozačima sličnog kalibra.
Iako je prošle sezone Verstappen uvjerljivo odnio naslov prvaka, Leclerc je imao više pole positiona. Tko bi ove godine mogao imati najviše prvih startnih pozicija, a tko najviše najbržih krugova u utrkama?
Lovro Pernjak-Grbac: Ne bi me čudilo kada bi se sličan scenarij dogodio i ove sezone. Ferrari ima dovoljno brz bolid u jednom krugu, ali troši gume više nego Red Bull što bi Verstappenu moglo donijeti priličnu prednost u samim utrkama. Najviše pole pozicija Leclerc, a najviše najbržih krugova u utrci Verstappen.
Igor Vukajlović: Sumnjam da je Ferrari izgubio tu brzinu, tako da će Leclerc nastaviti s odličnim kvalifikacijama. Najbrže krugove bi krajem utrke mogao krasti Mercedesov dvojac, tim više ako će biti komotno treći bez prijetnje od ostatka poretka pa onda na “besplatan” odlazak po meke gume par krugova prije kraja.
Mia Lešić: Sudeći prema testiranjima, Red Bull djeluje dobro u svim segmentima, pa tako mislim da bi ove godine mogli vladati i kvalifikacijama i utrkama, odnosno najbržim krugovima. Sve nekako „miriše“ na to kako je opet došlo vrijeme vladavine jedne momčadi.
Tomislav Radić: Ferrari bi mogao opet dominirati kvalifikacijama. Mnogo je osobina prošlogodišnjeg bolida preneseno i na ovogodišnji, pa i dalje očekujem kako će biti jaki u kvalifikacijama a malo se mučiti u utrci.
Igor Šestak: Leclerc bi mogao obraniti tu titulu “kralja kvalifikacija”. Prošle je godine na različitim stazama pokazao izvrsnu brzinu u jednom krugu. Vjerujem da će nešto slično napraviti i 2023. Za najviše najbržih krugova u utrkama nominirao bih Maxa Verstappena.
Luka Tunjić: Leclerc je fantastičan u kvalifikacijama i uzet će najbolju startnu poziciju nekoliko puta ove sezone. Mislim da će najviše najbržih krugova imati Sergio Perez.
sve u svemu ovdje ista meta isto odstojanje