Oglasio se alarm u Mercedesu? Wolff: Moramo odlučiti kakav bolid razvijamo

Osmogodišnju dominaciju Mercedesa u konstruktorskom prvenstvu lani je prekinuo Red Bull. Momčad predvođena Christianom Hornerom i sjajnim Adrianom Neweyjem najbolje je pogodila nove tehničke regulacije, a Mercedes se odlučio za nešto radikalniji dizajn i sezona im je bila puna uspona i padova.

Ipak, krajem 2022. Mercedes je uhvatio puno bolju formu, pa čak i pobjedu na VN Brazila. Izgledali su kao sve veći konkurent Ferrariju, a s obzirom na impresivne rezultate u posljednjem desetljeću, očekivali smo konkurentniju momčad iz Brackleyja u novoj sezoni.

Ali, uslijedilo je razočarenje. Lewis Hamilton završio je peti, a George Russell sedmi na VN Bahreina. Dojam je bio lošiji od rezultata. Aston Martin, koji prema riječima Lewisa Hamiltona “koristi pola njihovog bolida” pokazao se bržim, što potvrđuje treće mjesto Fernanda Alonsa i šesto mjesto Lancea Strolla.

2023 Bahrain Grand Prix, Thursday – Jiri Krenek

Evolucija W13 nije se isplatila?

Mercedes je odlučio složiti evoluciju na lanjski W13, ali Toto Wolff je već digao ruke od trenutnog dizajna bolida.

“Ekstremno je teško nadoknaditi takav zaostatak, ali to je ono što mi moramo. Nemamo izbora. Nisam siguran da li nam budget cap otežava u poziciji u kojoj se nalazimo, ali moramo odlučiti u kojem ćemo smjeru kreniiti dalje i sve resurse uložiti u to.”

“Razvijamo jedan bolid, pitanje je samo kakav bolid.”

Toto Wolff

Wolff i Mercedes obećali su nadogradnje na W14 za VN Emilije-Romagne i očekuju napredak od dvije do tri desetinke. To će, jasno je, biti nedovoljno.

“Činilo se na kraju prošle sezone da smo puno nadoknadili i da jedinu razliku čini koje nam staze odgovaraju i koje ne. Sad izgleda da se naš zaostatak za Red Bullom udvostručio ili čak utrostručio. To moramo pogledati.”

“Sve što je između, dakle Ferrari i Aston, to je sporedni show. Unatoč tome, Aston Martin nam je dobra inspiracija jer su nadoknadili dvije sekunde zaostatka i sad su druga najbrža momčad.”

“Kod nas je sve loše. Brzina u jednom krugu i dalje je dobra, ali vidjeli smo posljedice u utrci. Da kažem jednostavno, fali nam downforce, gume nam klize i idu unatrag.”

Toto Wolff

Vozači su svjesni situacije

Hamilton se navikao na pobjedničke bolide i sigurno ne uživa u trenutnoj situaciji, kao i mladi Russell koji bi htio dodati još koji pobjednički trofej u vitrinu.

“Vozači su potpuno svijesni situacije. Otvoreno razgovaramo u momčadi. Svi su svijesni situacije, mi ne trebamo pronaći 0.3 sekunde. Radi se o ozbiljnim performansama koje trebamo pronaći kako bi se Mercedes vratio u poziciju za pobjede i naslove prvaka.”

Toto Wolff
Pretplati se
Obavijesti o
17 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Ma nije to tako teško prepraviti ako se zna što se treba uraditi..sjećam se Ferrarija 1996.g. ..tada je također bila prva sezona novih aerodinamičkih pravila kao i prva sezona bočnih zaštita za glavu..Ferrari je sezonu počeo sa zastarjelim niskim ili spuštenim nosem..Schumy je i sa takvim bolidom pobijedio u onoj kultnoj kišnoj utrci u Barceloni..to mu je bila i prva pobjeda za Ferrari..međutim, svima je bilo jasno da je to promašeni koncept i usred sezone su prepravili bolid, podignuli nos i izmjenili koncept strujanja zraka u prednjem dijelu bolida..Mercedes može dosta lako montirati sidepodse slične Aston Martinu jer dijele istu… Read more »

Desmosedici

P.S. ..pa i prošle sezone su Williams i Aston Martin radikalno redizajniralj svoje bolide usred sezone..najviše u području sidepodsa..AM je čak promijenio i aerodinamički koncept: sa koncepta “dvostrukog dna” je prešao na RB koncept..za ovu sezonu je samo doradio i usavršio taj koncept.

LUTHER

da, ali sjećaš se također, da nekad nije bilo financijskih ograničenja, da nije sve bilo tako komplicirano (i elektronika i mehanika), plus, moglo se testirati unedogled.. danas, je teško mijenjati koncept usred sezone…

Desmosedici

Eto, AM je promijenio koncept usred sezone unatoč tim ograničenjima i odmah se popravio rezultat, momčad se preporodila..znači, nije u šoldima sve.

west

Pa što se ne javiš ljudima i kažeš o ćemu se tu zapravo radi možda napraviš karijeru. Znači najveći problem svega je kao što je Luther i napisao ograničeni budget. Pa i prošle godine je rečeno iz Mercedesa da bi problem poskakivanja bio riješen vrlo brzo da se raspolaže sa neograničenim budgetom!!!

Desmosedici

OK. to je načelno tako..Mercedes je tako funkcionirao..svaki detalj je radilo mnogo ljudi sa neograničenim resursima i rezultat nije mogao izostati..ali kada imaš nadarene i sposobne inžinjere to se može napraviti i znatno jeftinije..bitno je da znaš što želiš a ne da istraživaš što bi se tu moglo napraviti..i da.. nisu poslušali ni Lewisa kada im je sugerirao što treba napraviti.

Pratiteljcro

Slomio si mu kicmu culo se do ovdje… ufff

Desmosedici

Ti malo, ali glupo.

amadeus2022

Nekad se upornost isplati!
Nemoguće da su zaboravili raditi pobjedničke aute. Ako se vratio jedan RB, vratit će se i Mečka, Alpine, Mclaren

amadeus2022

Ah, zaboravih spomenuti i Ferari

F1 Racing Maniac

I dalje ne razumijem kako je Toto mogao dopustiti da se radi evolucija W13 bolida. Kaje dečko ponorel hahaha

Deyo1

Zato sto pojma nema o F1, jedino zna da glumi sefa kada ima dogovrenu dominaciju za stolom, kao sto je bilo od 2014. To jedino ume, Hohstapleraj i nista drugo. Ti dani su gotovi, sada bilo kakva dominacija zavisi od razvoja i umeca, nesto o cemu on pojma nema.

Zlibro

Drži se ti teletabisa 😉

LUTHER

bilo je pitanje kod njih što napraviti za ovu godinu, realno, evolucija w13 je bila jeftinija, brža i lakša, jer su znali loše strane bolida plus dobre strane bolida.. dok bi izgradnja potpuno novog bolida (koncepta) bila i financijski i vremenski teška (pogotovo jer bi razvoj potpuno novog koncepta trebao početi vrlo vrlo rano)… a i onda bi se postavilo pitanje da li je i to dobar bolid…
pretpostavka je da će, ako se ova sezona nastavi na ovakav način, w14 imati više manje određene nadogradnje, dok bi se sigurno w15 za slijedeću godinu trebao raditi po potpuno novom konceptu…

B4c4

Da ali je Mercedes 2022 imao dvije verzije bolida, možda će sada onaj prvi koncept malo doraditi.

F1 Racing Maniac

Razumijem taj dio al prelazak s w14 na w15 bit ce jednako mucan i zahtjevan kao i da su s w13 isli na novi koncept. Osim ako se ne nadaju puno nauciti na w14 pa biti ce lakse al to nije bio A plan :/

LUTHER

mečka ima jedan drugi puno veći problem… a to je, u kojem trenutku zanemariti razvijanje ovog bolida i početi razvoj potpuno novog bolida za 2024g.. (posebice jer čak ni totalni novi koncept nošta ne garantira…)..

Related Posts
17
0
Would love your thoughts, please comment.x