Nakon VN Bahreina ocjene vozača debitirale su na GP1. Dva tjedna kasnije, oktanski cirkus vratio se u Džedu povodom VN Saudijske Arabije. Sergio Perez došao je do uvjerljive pobjede ispred momčadskog kolege Maxa Verstappena, s čime su postigli i drugi uzastopni 1-2 za Red Bull.
Prije nego što počnemo s ocjenama i kratkim komentarom svakog vozača, još ćemo jednom podsjetiti na kriterij za ocjenjivanje. Došlo je i do manjih promjena u odnosu na Bahrein, pomalo je zlobno kažnjavati vozače zbog mehaničkih kvarova i vanjskih faktora, tako da će ocjene od sad biti isključivo usredotočen na performanse vozača tijekom GP vikenda.
Najbitniji je, naravno, konačan plasman u utrci. On najviše određuje ocjenu, ali u obzir se uzimaju i kvalifikacije, kao i slobodni treninzi – koji bi ipak samo u rijetkim slučajevima trebali raditi razliku na ocjenu. ‘Default’ ocjena je pet, dakle svaka je veća ocjena prikladna za nastup iznad prosjeka. Sukladno tome, ocjene manje od pet su za slabije nastupe Pa, krenimo s ocjenama.
- Logan Sargeant (5) – Pokazao je neiskustvo u kvalifikacijama. Greška ga je koštala boljeg kruga s kojim bi konkurirao za prolaz u drugu kvalifikacijsku rundu. U utrci je pokazao solidan tempo, konkurentan onom Alexandera Albona, ali je kroz cilj prošao kao 16. i nema posebnog razloga pamtiti Džedu po dobrome.
- Alexander Albon (5) – Kao i Sargeant, Albon je imao razočaravajuće kvalifikacije pa je u utrku krenuo tek sa 17. mjesta. Profitirao je sigurnosnim automobilom u utrci, a zbog problema s kočnicama nije mogao konkurirati za bodove krajem utrke.
- Nyck de Vries (4) – Ponovno među slabijim na utrci gdje je završio na 14. mjestu. Kiksao je u kvalifikacijama tako što je zaboravio do kraja napuniti bateriju za puni krug. Još uvijek je ‘rookie’ i treba biti strpljiv s njegovim napretkom, iako je od Tsunode stariji skoro šest godina.
- Yuki Tsunoda (6) – Drugu uzastopnu utrku završio je na 11. mjestu i ‘za dlaku’ ostao bez bodova. Napredovao je nekolika pozicija u prvom krugu i sigurnosni automobil ga je gurnuo u borbu za bodove. Možda je mogao pružiti veći otpor Kevinu Magnussenu u borbi za 10. mjesto krajem utrke, ali sve u svemu, odradio je dobar vikend – ali bez bodova.
- Nico Hulkenberg (4.5) – Loše je startao u utrku i izgubio je momčadsku borbu protiv Magnussena. U uvodne dvije utrke pokazao je vrlo dobru formu u kvalifikacijama, ali vidi se da još nema idealni tempo u utrci
- Kevin Magnussen (6) – Osvojio je prve bodove za Haas u novoj sezoni. U utrci je prestigao Hulkenberga i Tsunodu na putu do desetog mjesta.
- Fernando Alonso (7) – Jedino sebe može kriviti za kaznu od pet sekundi zbog nepravilnog pozicioniranja bolida. Najiskusniji vozač u povijesti F1 mora znati za bolje. Međutim, ponovno je bio osjetno brži od momčadskog kolege tijekom vikenda, a nakon velike drame kući će nositi i 100. pobjednički trofej. I to zasluženo.
- Lance Stroll (5) – Još uvijek nije na sto posto nakon ozljede šake, ali vidi se napredak u odnosu na Bahrein, pogotovo u kvalifikacijama. U utrci je imao predivno pretjecanje Sainza i konkurirao bi za Top 5 da nije odustao zbog problema s ERS-om.
- Valtteri Bottas (3) – Prilično je loše odradio kvalifikacije, a utrku je završio na posljednjem mjestu, ponajviše zbog problema s podnicom koju je oštetio u uvodnom krugu utrke.
- Zhou Guanyu (5) – Odlično je odradio kvalifikacije i bio je brži od daleko iskusnijeg Bottasa. Njegova Alfa nije djelovala konkurentno na tvrdim gumama u utrci i nije bio blizu bodova.
- Oscar Piastri (6.5) – Nakon izazovnog vikenda u Bahreinu pokazao je sirovu brzinu u Džedi. Impresivno je stigao do Q3 i kvalificirao se kao osmi. U utrci ga je koštao dodir s Pierreom Gaslyjem, gdje nije mogao puno bolje reagirati jer je bio pritisnut uz zid. Prestigao je Sargeanta i Norrisa na kraju utrke
- Lando Norris (3) – U Bahreinu je dobio nezasluženu dvojku zbog odustajanja iz utrke. Ipak, u ovom je slučaju doista zaradio slabu ocjenu. Greška u kvalifikacija skupo ga je koštala i krenuo je s 19. mjesta. U utrci je, ni kriv ni dužan, pokupio štetu sa staze, ali sam si je kriv što je uopće bio u toj poziciji nakon loše subote.
- Esteban Ocon (7) – Odličan vikend nakon debakla s kaznama u Bahreinu. Bio je najbrži vozač “drugog svijeta” i završio je na osmom mjestu. Očekivano je izgubio dvije pozicije od Leclerca i Verstappena.
- Pierre Gasly (6) – Bio je tri desetinke sporiji od Ocona u kvalifikacijama, ali je drugi put u sezoni osvojio bodove i izgleda da je uhvatio dobru formu u novoj momčadi
- George Russell (7) – Bolji od Hamiltona čitavi vikend. Iako su vozili na drugačijim postavkama bolida, Russell je konkurirao za postolje i dobro savladao neukrotivi W14.
- Lewis Hamilton (5.5) – Testirao je drugačije postavke bolida i ponovno je glasno i jasno izrazio nezadovoljstvo s bolidom. Na stazi je to izgledalo nešto bolje nego što je sedmerostruki svjetski prvak opisao vikend, tako da može biti zadovoljan s Top 5 rezultatom.
- Carlos Sainz (4) – Bio je pola sekundi sporiji od Leclerca u kvalifikacija, a sigurnosni automobil možda ga je košta borbe s Mercedesima u utrci. Ne mogu mu puno zamjeriti što je Mercedes bio bolji u utrci jer je Ferrari bio katastrofalan na hardu.
- Charles Leclerc (7) – Za razliku od Sainza, u Leclercovim rukama Ferrari izgleda konkurentno za postolja. Kvalificirao se u prvi startni red, ali je zbog kazne krenuo kao 12. U utrci nije profitirao izlaskom SC-a, a možda je mogao ‘skinuti’ i jednog od Mercedesa da ga je Ferrari odlučio propustiti.
- Sergio Perez (8) – Iako nije imao realnu prijetnju tijekom vikenda, Meksikanac je odradio sve kako treba i iskoristio priliku za petu pobjedu u karijeri. Ulične utrke očito su mu forte, a osobno mu zamjeram slabiji start koji je omogućio Fernandu Alonsu prolazak na prvo mjesto. U samo nekoliko krugova vratio je vodstvo, ali takvim startom bi izgubio važno vrijeme u nekoj drugoj utrci, recimo u onoj gdje Verstappen kreće kao prvi.
- Max Verstappen (7) – Problematičan vikend za aktualnog prvaka. Problemi s bolidom koštali su ga kvalifikacija, pa je tek kao 15. krenuo u utrku. Očekivano je napredovao kroz poredak, a i sigurnosni automobil mu je odigrao ‘na ruku’. Ipak, neupitno je da bi završio drugi i bez intervencije SC-a. Bio je onemogućen pritisnuti Pereza na kraju utrke, ali vrijedi istaknuti najbrži krug utrke i dodatni bod.
Brzom Gonzelesu momčad minirala borbu za najbrži krug,zna se tko će uzet bod!!!
Perez je dobio jer he vodio 80 posto utrke bio je odlican zaslužena pobjeda max bi htio biti br 1 treba se boriti na stazi
Ma izrezirali su poredak covjece boziji probudi se!!!!
0.4s je max bio brzi u kvalama……………………
Pokidao bi pereza u utrci da nisu postojale momcadske odredbe sa brifinga!
Samo osvrt na vettelovu zamjenu u Ferrariju, dečko je banana teška
Navijao sam za sainza prosle godine u silverstonu nakon sto je odbio naredbe iz boksa! hej odbio je to sranje i posvetio se svojoj utrci i odmah nakon restarta je zabiberio leclercu i obisao ga.
Ja nepamtim kada je netko samo tako odbio naredbe iz boksa!! Kapa daolje sainz, no od ove sezone Lec ga pere posteno i skroznaskorz…jbga. Sainz samo da povjeruje sebi kako je dovoljno dobar i rezultati su tu!
Tad mi je i porastao u ocima i navijam za njega da napokon povjeruje da moze biti, da moze voziti na maxovom, leclercovom ili georgeovom nivou.
Poz.
A možda je mogao ‘skinuti’ i jednog od Mercedesa da ga je Ferrari odlučio propustiti ..kaže autor. Mislim da Ferrari nema izglede u borbi sa Mercedesom kad ima hard a Merc medium.
To što je Leclerc na softu prestigao Hamiltona koji je bio na hardu ..ne znaci da je Ferrari brži.
Ferrari samo na softu funkcioniše kako-tako, na ostalim je truba.
Nakon duuugo vremena odlučio sam pogledati jednu utrku F1.
Dakle, ti motorići 1,5 litre sa zvukom i karakterom blendera su sprdnja za F1, Alonso dobije kaznu 5 sekundi zbog parkiranja na staru 20 cm ulijevo je tragikomično, Aston Martin zbog kvara odustane i parkira bolid kompletno izvan staze ali SC traje 5 krugova, idiotizam.
DRS je sranje koje ima za rezultat da će svatko sa iole konkurentnim bolidom preteći konkurenta bez problema, samo pritiskom na tipku. Jbt, pa jel vi to gledate??? Ja sam pogledao pola trke, bilo mi je dovoljno da prekrižim to tragikomičnom tobožnje utrkivanje. Pljuc.
motori su smanjenog obujma zbog mogucnosti izvlacenja prevelike snage koju kontrolisu da ne ide preko 900 konja
mad njegovo pozicioniranje nije uticalo na start pravila kazu da treba dobiti kaznu 5 sek
pravila su oni ustanovili i provode ih
za sc nemam rijeci jednostavno prave shou gdje ga nema a mora da se izmisli
DRS je uveden da bi jacim bolidima bilo omoguceno da predeju sporije
mislim da bi bilo bolje da su uveli pravilo zauzmi stranu ,to jest drzi lijevo ili desno bez
mogucnosti zatvaranja vrata za vrijeme obilazenja
ali DRS je uveden i kao takav mora se postovati
Drs je ok.vidis da bez drs nitko nemoze preticati.
Kers je bila glupost!
Elbe, gledamo i iz utrke u utrku se nadamo da ce biti ok.
Sve si dobro napisao i sve je upravo tako. A ovu drugo šta je tu je ja sam gledao oduvijek i gledat cu zauvijek. Tako je i ne mogu si pomoći.
“Charles Leclerc (7) – Za razliku od Sainza, u Leclercovim rukama Ferrari izgleda konkurentno za postolja. Kvalificirao se u prvi startni red, ali je zbog kazne krenuo kao 12. U utrci nije profitirao izlaskom SC-a, a možda je mogao ‘skinuti’ i jednog od Mercedesa da ga je Ferrari odlučio propustiti.”
Za postolja!? Uz AM i alonsa mogu se samo nadati/sanjati!!
Nemogu merc pobjediti a da bi se nadali nekom postolju.
Zivi bili pa vidjeli.
Jos da sainz da ga propusta!? Zasto?
pa po meni aston mercedes i ferari su bas blizu
e da je red bul malo slabiji bas bi bilo neizvjesno
ovako red bul 1 i 2
ostali od trke do trke