Iako Ferrari nije oduševio na nedavno završenom predsezonskom testiranju u Bahreinu, neke tehničke stvari na samom bolidu su pokrenule glasine. Naime, prednje krilo ovogodišnjeg bolida SF-23 sadrži isti koncept razdvajanja proreza za koji je Mercedesu prošle godine iz FIA-e poručeno da nije legalan.
Sama ideja tog koncepta je da su potporni elementi oblikovani na takav način da pomažu u preusmjeravanju protoka zraka, kako bi se smanjile turbulencije u prednjem dijelu bolida, a navedeno je FIA pokušala smanjiti novim pravilima koja su stupila na snagu 2022. Prošle godine je sličan koncept pokušao progurati i Mercedes, međutim isti je proglašen nelegalnim jer je dizajn razdvajanja bio u suprotnosti s pravilom, koje je nalagalo da se prorezi na prednjem krilu “prvenstveno” smiju nalaziti zbog mehaničkih, strukturnih ili mjernih razloga. Zbog navedenog je prošle sezone Mercedes odustao od takvog dizajna prednjeg krila.
Ipak, zimus su promijenjena pravila u tom pogledu, tako da više ne postoji okolnost da prorezi na prednjem krilu prvenstveno smiju biti samo zbog ranije navedenih razloga. Ferrari je odmah iskoristio promjenu pravila, što je pojasnio i Frédéric Vasseur.
“Kada smo predstavili bolid s ovom vrstom dijelova, imali smo razgovore s FIA-om. Za njih je bilo kristalno jasno da je taj dio legalan. Za osjećaje drugih momčadi nije me briga”, jasan je bio Francuz.
“To je igra Formule 1”, objasnio je Vasseur i završio: “Svake godine na prvom testu imate tu priču o krilu ili nekom drugom dijelu bolida. Za tjedan dana pričati će se o nečem drugom.”
Ferrari nije jedina momčad koja je agresivno dizajnirala prednje krilo zahvaljujući promjeni u tekstu pravila.
Mercedes je također zadržao netaknutim rješenje za razmake na završnoj ploči, koje su pokušali primijeniti na utrci u Miamiju prošle godine, ali za koje se smatralo da je zabranjeno nakon prošle sezone. Za nadolazeću sezonu zadržan je osnovni koncept, ali su uzeta u obzir pravila u pogledu pričvršćivanja zakrilca na završnu ploču.
I ostale momčadi su uzele u obzir promjenu pravila, ali po svemu sudeći u tijeku su analize, prije nego što se odluče na potez kao Ferrari.
Za motorsport.com se na navedeno osvrnuo i tehnički direktor Alpinea, Matt Harman.
“Mislim da je to vrlo specifičan koncept. Već smo razmatrali promjenu prednjeg krila, možda ćete isto vidjeti na našem bolidu, možda ne. Mi ćemo odlučiti“, rekao je Harman i zaključio: “Pojašnjenje propisa je sasvim jasno. Jasno je da je takav koncept prednjeg krila legalan, a mi ćemo odlučiti hoćemo li ići u taj koncept ili ne.”
Prva utrka još nije ni održana, a već vidimo neke zanimljive inovacije koje će zasigurno nadolazeću sezonu učiniti zanimljivijom. Nakon Ferrarija, očekuju se iznenađenja i drugih momčadi.
Prošle sezone je dosta ljudi popljuvalo Mercedes, kada se raspravljalo oko podnice, visine bolida i promjene pravila glede toga, a pretprošle oko DAS sustava. Da li ćete sada biti dosljedni i popljuvati Ferrari zbog tog prednje krila i mjenjanja pravila kako bi se pogodovalo jednom timu? Ima li FER špiju u FIA-i? Ili ćete, ovaj puta, naći neka opravdanja (koja BTW samo vi razumijete)? I ne, ne navijam za Mercedes – ja sam od one stare garde što navija za vozača, te se trudim biti objektivan glede timova (da gledao sam vožnju nekih vozača u F1 i na motorima dok… Read more »
Ja samo znam da je FIA u teskom k_rcu!!
I to vec desetljecima!!!!
Tak da nis cudno od svega ovoga.
Slažem se. Ma koliko ja znam, oduvjek su imali kontroverznih odluka, pa poništavanja, pa poništavanja poništavanja…
Ali ništa mi neće ovaj vikend pokvarit. la la la la la la la
Osim možda F1TV koji uvijek na prvoj utrci sezone najviše šteka. 🙁
Ima li koji dobar stream?
Do nedavno ti bio F1 TV na akciji 52 ojra godina, sta si ceka?
Toliko je spreman izdvojit za F1 da je to za popizdit, vjerovatno mu kobra u džepu ali zato je broj jedan u prosipanju pameti na portalu !!!
sportsurge(.)club
Istina..ni meni.jedva cekam da pocne.samo da nebude hladan tuš.
Palac gore sto navijas samo za vozace.
Ne može se uspoređivati DAS ili mijenjanje visine podnice ili mijenjanje specifikacije guma usred sezone sa ovim Ferrarijevim krilom..ovo nije neka svemirska tehnologija..to može svatko napraviti isti čas da funkcionira isto kao kod Ferrarija..ako se dozvoli Ferrariju i drugi će to odmah koristiti..ako se ne dozvoli neće zbog toga biti neka velika šteta nikome.
..ovo se može napraviti sasvim kvalitetno i u Čučerju.