Započela je nova sezona F1 nakon, za ljubitelje ovog sporta, preduga tri i pol mjeseca. I to na vikend kada je jedan od najkompletnijih vozača slavio 22 godine od svog debija. Zvuči nestvarno puno za ovaj sport, ali legendarni Španjolac se i dalje ne predaje. I dalje se ‘bori kao lav’ i dokazuje da on ne treba prepustiti mjesto mlađim vozačima.
Gledajući njegova postignuća, ostvario je ‘samo’ dva naslova prvaka, ali u nekim trenucima karijere nije imao sreće kod biranja momčadi. Sve se to možda preokrenulo u njegovoj 42. godini života kada je lani odlučio napustiti Alpine i prijeći u Aston Martin. Iskreno, mislio sam da je pogriješio kao i onda kada se odlučio za McLaren Hondu za koju je upitno je li se više puta pokvarila ili je više puta prestignuta za puni krug u utrci.
Kakav god bolid imao, Alonso je iz njega izvlačio ‘ono’ nešto više što nisam vidio kod nijednog vozača. S lošim Ferrarijem je dvaput ostao bez naslova u zadnjoj utrci, čak je i s McLarenom (u drugom stintu s momčadi) uspijevao postići čuda, a Alpine je vukao do maksimuma. Sad je na red došao Aston Martin koji je složio bolid s kojim se Španjolac može ‘igrati’ i odmah je to pokazao u prvoj utrci.
Ostvario je sjajno treće mjesto i da je startao malo više na gridu možda Red Bull ne bi imao tako mirnu utrku. Odradio je sjajna pretjecanja, ali svu raskoš svoje inteligencije pokazao je u pripremi tih pretjecanja. Tako nešto nisam vidio otkako pratim ovaj sport (otkako je Alonso debitirao), a isječci s youtube-a ne daju pravi dojam kakve su bile druge legende ovog sporta: Senna, Lauda, Fangio, Stewart itd. pa je zato postavljen upitnik u naslovu.

Kaže se da za uspjeh moraš razmišljati jedan do dva poteza unaprijed, Alonso je na VN Bahreina pokazao da razmišlja tri poteza unaprijed. Tako je namještao Mercedese, Bottasa i Sainza. Sve je pripremao već prije kočenja za prvi zavoj da bi u četvrtom zavoju prošao ispred.
Prije oznake 150 metara do zavoja Alonso se pomiče malo prema unutarnjem dijelu da natjera vozača ispred na reakciju, da se lagano pomakne prema unutra i zatvori mogućnost da Alonso uleti i s kasnim kočenjem prođe ispred. Potez koji je patentirao Ricciardo u Red Bullu. Tim pomicanjem vozač ispred kompromitira savršeni prolaz po trkaćoj liniji kroz prvi zavoj čime automatski ne može ni iduća dva zavoja odvoziti ‘po špagi’.
Alonso se nakon toga vraća na trkaću liniju, ne hvata apeks zavoja već pušta bolid malo dublje u zavoj kako bi imao što okomitiji izlazak iz prvog zavoja. Na taj način se nalazi s vanjske strane trkaće linije što mu omogućava da na isti način postavi bolid za drugi zavoj i pritisne papučicu gasa puno ranije, prije nego dođe do apeksa drugog zavoja. Dok vozač koji se brani, vozi s unutarnje strane trkaće linije i papučicu gasa pritišće tek na apeksu drugog zavoja jer bi u protivnom izgubio stražnji kraj bolida.
Kroz treći zavoj koji se prolazi punim gasom Alonso već ima veću brzinu od vozača ispred i na pravcu prema četvrtom zavoju čeka reakciju bolida ispred koji ima dvije opcije. Može ostati na trkaćoj liniji i kroz četvrti zavoj probati napraviti isto što je Alonso njemu što je bio slučaj s Hamiltonom u 37. krugu kada je Britanac vratio poziciju jer je Alonso proklizao na izlazu iz zavoja.
Naravno, to ne upije svaki put jer u 13. krugu je isto napravio Russellu, ali tada je već na izlazu iz trećeg zavoja Alonso morao krenuti u pretjecanje jer je bio puno brži i mlađi Britanac nije mogao napraviti što je kasnije uspio njegov timski kolega. Druga opcija vozača ispred je da brani unutarnju poziciju što je napravio Bottas u 17. krugu, ali uz veću brzinu, momentum i DRS Alonso je do kočenja za četvrti zavoj bio ispred i Finac je morao predati poziciju.
Fernando was a man on a mission 💪#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/fk12IgN0SR
— Formula 1 (@F1) March 5, 2023
Po čemu se ovi potezi neuništivog Španjolca razlikuju od uobičajene situacije kada Martin Brundle ushićeno viče: „Is this an old switcheroo“? Odgovor je jednostavan. Po tome što inače u tim situacijama vozač koji napada kreće u napad, npr. ova staza, na kočenju za prvi zavoj, a vozač koji se brani već prije kočenja za prvi zavoj vozi potpuno obrambenom putanjom i na pravcu prema četvrtom zavoju je ‘sitting duck’. Što je bio slučaj u 18. krugu kada je Russell prestigao Bottasa.
Alonso u nijednom pretjecanju ili pokušaju pretjecanja na ovaj način nije imao namjeru napasti vozača ispred na kočenju za prvi zavoj. Svojim pomicanjem prema unutra je blefirao i htio natjerati vozača ispred na reakciju da kompromitira svoju vožnju kroz prva tri zavoja i tako ga namjestio za pretjecanje u četvrtom zavoju ili na kočenju za četvrti zavoj.

Lisac nad liscima nije to uspio napraviti samo jednom ili dvaput, ali i to nije jedini način pretjecanja koji posjeduje i koji je pokazao. Kada je konačno prestigao Hamiltona u 38. krugu pokazao je lukavost koju posjeduje. Na izlazu iz osmog zavoja postavlja bolid s vanjske strane za iduća dva lijeva zavoja. Kroz deveti zavoj se ne prolazi kako se obično prolazi kroz takve zavoje, a to je da se uhvati apeks zavoja, nego se priprema za deseti zavoj. Upravu tu pogrešku je napravio Hamilton i uhvatio apeks devetog zavoja čime je morao ranije kočiti kako bi pogodio apeks desetog zavoja, a iskusni lisac je to iskoristio i ubacio se nekadašnjem timskom kolegi na kočenju za deseti zavoj.
Istu taktiku je isprobao na Sainzu, ali Španjolac junior nije se dao nadmudriti. Dobro se postavio, ali se nažalost prekočio i blokirao prednji lijevi kotač čime je izgubio momentum za stražnji pravac i morao potpisati predaju u borbi za postolje.
Maestralna predstava vrhunskog prvaka koji čini se proživljava drugu mladost.
Je li Aston Martin stvarno posložio sjajan bolid? Ili je ovo bila slučajnost? Može li momčad pogoditi s nadogradnjama da se približe Red Bullu? Mogu li ugroziti Red Bull ove sezone? Sva ova pitanja zanimaju mnoge i za odgovore na njih morat ćemo se strpiti barem još dva tjedna.
Aston Martin u ovom trenutku izgleda kao pritajeni kandidat za naslov. Uz ovakvog Alonsa i kao najveći konkurent Red Bullu i Maxu Verstappenu. Alonso je obrisao stazu u Bahreinu s Mercedesima, a Ferrari nije pokazao da se pomaknuo s točke u kojoj su bili drugi dio prošle sezone. A nitko drugi ne izgleda kao da može doći do postolja, a kamoli zaprijetiti aktualnim svjetskim prvacima.
U videu ispod možete pogledati sve ranije opisane trenutke.
Duel s Hamiltonom u 37. krugu od 3:44 do 4:09.
Pretjecanje Russella u 13. krugu od 0:57 do 1:27.
Pretjecanje Bottasa u 17. krugu od 1:47 do 1:55.
Dvoboj Russella i Bottasa u 18. krugu od 2:02 do 2:27.
Pretjecanje Hamiltona u 38. krugu od 4:23 do 4:38.
Pretjecanje Sainza u 45. krugu od 6:15 do 6:45.
Nijedan bolid ne vozi sam… svaka čast starom liscu… (ne volim ga inače previše ali ovo je odradio velemajstorski)
Šteta da Alonso nije pokazao svoje velemajstorstvo pretjecanja 2010 sa Vitalijem Petrovom. Ta pretjecanja u nedjelju su bila samo brži bolid protiv sporijih. Lewis i Carlos su pružali neki otpor ako ništa drugo onda radi gledatelja iako su i sami rekli da je AM osjetno bio brži. Horner već dva dana laje da je Aston Martin kopirao njihov dizajn bolida,a kako i neće kad je AM pokupio grupu aero inžinjera Red Bullu. FIA kaže ako je kopiran dizajn bez dokumentacije onda je to legalno,odnosno ako je prenesen dizajn drugog bolida iz glava inženjera ništa nije sporno. Nešto slično kao šta… Read more »
Prijatelju po ko zna koji put pogledaj snimku, znači nije to bilo preticanje sa DRSom, pa po gasu već na čistu vještinu. Da je imao brži bolid jednostavno bi ih oprao sa DRSom! Zašto bi se mučio ovako? I Ham je stigao Sainza a nije bio “osjetno brži”. Toliko očigledna situacija da ne može biti očitija. Sam Ham je poslije utrke čestitao Alonsu na potezu iako znamo da nisu baš u ljubavi!
AM i merc su mozda tu negdje po brzini ALI AM je daleko brzi u zavojima. Jedino ga tako mogao prestici.
AM je kopirao idejna rješenja dizajna RB, a dijelom i Ferrarija.. ali nije klonirao bolid RB..to se do sada dogodilo jedino sa onim Pink Mercedesom/RPointom koji je bio čisti klon Mercedesa W10..dakle ove sezone je AM kopirao idejni dizajn RB, sa čak ekstremnijim detaljima recimo ogromne urezane “špilje”, ali ima i idejnih rješenja i Ferrarijevog koncepta..gornji dio sidepodsa ima udubljenje ili kadu kao kod Ferrarija i zrak se odvodi kroz taj kanal prema stražnjem difuzoru, dok je kod RB19 to drugačije riješeno..zrak struji preko gornjeg ruba sidepodsa i pada sa strane sidepodsa prema podnici..kažem, nije ništa klonirano niti kopirano već… Read more »
I sam Hamilton je poslije utrke čestitao Alonsu na potezu (pametnom dosta)!
Otkud znas da mu je cestitao na preticanju a ne na podiju? Pametnom dosta
Pročitaj malo i strane medije.
Cak i englez brundle koji nevoli alonsa ga naziva “mudra stara lija” !! To sve govori.
A sta te podsjeca lija? Na mudru pokvarenu zivotinju!
Na tebe i westa i klonove!
Lije su zakon zivotinje, moze ih se primitomiti pa budu nesto kao macka i pas sve u jednom.
Gdje si vidio da je lija kucni ljubimac?
Jbt..sa mozda drugim bolidom na gridu on prestize sporiji merc,alfu i od njega rade sveca 🤣😆😆.
Nitko ne spominje kako ga je lujo na startu prestigao!?
Jos se dugo i mucio iza LH kasnije u utrci.
Nije do bolida 🤣😂😂🤣
“Jos se dugo i mucio iza LH kasnije u utrci.”
Izgleda se ti mucis pratiti sto se zapravo dogada u utrci, gume, taktia, sama voznja…
Pa lakse je prestigao sainza (koji je bio brzi od lh) nego lh.
Sta kazes na alonsov start 😁
Pa sainz je lijepo rekao da ako se bude previse branio od alonsa da ce si pojesti gume i da nece zavrsiti utrku.
A alo bi vratio poziciju hamiltonu da ga nije puknio stroll. Lijepo se vidjelo da je na vrijeme priznao poraz , pa se povukao vise ulijevo da moze ranije od hama stisnit gas za bolji “katapult”.
Ja stvarno ne razumijem neke komentatore ovdje, ko da nisu gledali utrku, ko da ne mogu vidjeti ta pretjecanja na YT. Pa da je taj AM tako “dobar” bolid Alonso bi jednostavno pod DRSom, full gas i zdravo đaci. Obzirom da se to nije dogodilo znači da taj bolid nije baš “drugi” bolid na gridu. Ovdje se ipak radi o vozaču i vozačkoj vještini kako je to lijepo opisao autor, nije bilo na mišiće kako smo navikli nego kako se to nekad radilo kad nije bilo DRSa. Pratim F1 od vremena Emerson Fitipaldija i pravi je užitak “starog lisca” ponovo… Read more »
a gle, godinama se radilo sveca od hamiltona, kaj ne? vidjeli smo npr u imoli prošle godine, kak se hamilton mučio da ikoga prestigne.. to je opet ona priča… možeš biti vrhunski vozač, al u moderno vrijeme formule 1, nažalost, previše ovisi o kvaliteti bolida
Tako je..treba biti objektivan. Zamisli da je alonso napao pereza a ovaj da brani maxa!? Mislim da bi ostali slupani.
Alonso se dokazao 2010,2007.
Odlicno pretjecanje
Opa krenulo je ; najbolji, najinteligentniji ,svega će tu bit još do kraja !!!
Ne valja ti nitko osim lewisa haha trolu
Ajde stavili su upitnik da se izvuku 🤣🤣
gle, godinama se lewisa uzdizalo, a eto, sad zadnje dvije godine kad nema najbolji bolid, nema baš pretjerano epiteta na njegovu vožnju
Na ovom portalu nije nikad. Da ne govorimo o susjednom, U komentarima to je druga priča.
Svaka ti je na mjestu .
Prijatelju ne znam od kad pratiš F1 ali Alonsova vještina i inteligencija nikad nisu bile upitne tako da ovo nije ništa novo, kažem pogotovo nama koji F1 pratimo dugi niz godina.
Sigurno je pratio F1 i 2007.
I 2007 i 2010 i nisu mu to bile jedine pušione ali na sreću od njega smo vidli puno više fantastičnih vožnji i poteza (da ne pričam o startovima).
Alonso se jedini utrkivao na prošloj utrci. Da nije bilo njega (i Ocona) utrka bi bila još dosadnija nego što je bila. Da nisam gledao F3 i F2 vikend bi bio katastrofalan. Rekao bi čovjek da bi F1 trebala biti vrh, ali čini mi se da baš više i nije – žalosno. BTW već na F2 je izveden taj “Alonsov” potez preticanja, mislim od Montoye. I za kraj super je vidjeti kako vrsni pratitelji i poznavatelji F1 ne znaju kako se F1 zvala 80-tih i 90-tih godina 😉
Dobra 🤣🤣🤣 .. a nebi zacudilo da se i ime promijeni
Sjećam se jedne izjave martina brundlea koji je rekao dok je bio sa sennom u f1 (ili kak se već zvala tada), da je senna bio vrlo agresivan u pretjecanju, na način da je bolid postavljao tako da je sve ovisilo o vozaču kojeg je senna napado, što će se desiti, ako zatvara sennu, dolazi do sudara, a ako ne, senna ga prolazi… (mala digresija) što se alonsa tiče, nisam njegov fan al svaka čast na ovoj utrci (i karijeri), a posebno mi je drago kad je prešao hamiltona i to na vrlo lijep način (sjetimo se alonsove reakcije u… Read more »