Nove promjene na stazi u Barceloni: Šikana prije zadnjeg zavoja odlazi u prošlost

Veliku nagradu Španjolske ove ćemo godine gledati od 2. do 4. lipnja, a Circuit de Barcelona-Catalunya do tada će doživjeti određene promjene.

Na stazi nedaleko Barcelone spremaju se novi radovi. Prošle su samo dvije godine otkad su napravljene izmjene u zavoju broj 10, a ove godine na Velikoj nagradi Španjolske vozit će se po stazi koja više neće uključivati sporu šikanu neposredno prije posljednjeg zavoja i izlaska na startno-ciljni pravac.

Dakle, nestaju zavoji broj 14 i 15, koji su postali dio konfiguracije ove staze 2007. godine. Staza će tako dobiti dva vrlo brza zadnja zavoja, a uredit će se i izletne zone novim TECPRO zaštitnim ogradama. Krug će nakon ovih izmjena biti 18 metara kraći nego što je bio do sada, njegova će duljina iznositi 4657 metara.

Uklanjanje šikane razmatra se već nekoliko godina, a ključ je bio dobiti odobrenje FIA-e i homologirati stazu s izmijenjenom konfiguracijom. Promjenu je razmatrao bivši direktor utrka Formule 1 i glavni stručnjak za sigurnost na stazi Michael Masi, prije odlaska s te funkcije.

To je nešto što smo već neko vrijeme razmatrali. Očito nije promjena koja se može obaviti preko noći, već treba razmotriti sve posljedice i neželjene posljedice koje bi mogle nastati”, govorio je Masi.

Radovi su naknadno odobreni od strane trenutnog direktora utrke F1 i delegata za sigurnost Nielsa Witticha i Stuarta Robertsona, šefa FIA-e za sigurnost na stazama i relijima.

“Prva faza radova je već završena. Kao i na svim našim stazama, surađujemo s momčadima, vozačima i Formulom 1 kako bismo osigurali najsigurniju konfiguraciju, ali i nešto što promovira dobro utrkivanje”, poručuju organizatori.

Upravo je takve izmjene zagovarao Carlos Sainz mlađi, a želja će mu se ubrzo ostvariti.

“Kad sam gledao staru verziju staze tijekom odrastanja, ono u čemu sam doista uživao na toj stazi su bila posljednja dva zavoja. Otkad je uvedena šikana, mislim da se situacija s pretjecanjima nije poboljšala, tako da bi bilo bolje vratiti se varijanti koja je bila zabavnija vozačima i navijačima”, komentirao je vozač Ferrarija nakon svoje domaće utrke 2021.

Osim te izmjene u trećem sektoru, planira se širenje izletne zone u prvom zavoju te postavljanje novih zaštitnih ograda u zavojima 1 i 2. Jasno, cilj je povećanje sigurnosti za vozače. Odradit će se još neki kozmetički zahvati, poput obnove onog signalnog tornja na izlasku iz boksa. Španjolci još najavljuju povećanje i modernizaciju glavne zgrade koja se proteže uz startno-ciljnu ravninu, s naglaskom na sređivanje prostora za hospitality.

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Uvođenjem ove šikane navodno se željelo smanjiti razmak između bolida prije izlaska na startno-ciljni pravac da bi se tako omogućilo lakše dostizanje i prestizanje..paradoks je da se u praksi to pokazalo sasvim suprotno..kontraproduktivno..što se događalo?..bolidi sa vrhunskim mehaničkim gripom i trakcijom koje se “lovilo”su baš tu stjecali veću prednost i pobjegli bi dovoljno da ih se ne može prestići na startno-ciljnom pravcu..to me je uvijek živciralo..mislio sam ui sebi: pa imali itko pametan da to shvati?..eto, sreća da je to netko tko treba konačno i shvatio i odlučio promijeniti.

LUTHER

konačno

theKing

Hvala k_rcu!
Totalno nepotrebna šikana

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x