Nije bilo mnogo iznenađenja ususret kvalifikacijama za VN SAD-a na stazi COTA u Teksasu. Na prva dva slobodna treninga, najbrža vremena imao je svaki od Ferrarijevih vozača (Sainz pa Leclerc), a na trećem, upravo prije kvalifikacija, najbrži je bio novi-stari svjetski prvak Max Verstappen u Red Bullu. Nažalost, momčadi Red Bull u subotu je umro osnivač i vlasnik Dietrich Mateschitz.
Kratki podsjetnik na one koji odrađuju kazne zbog promjene dijelova motora: Leclerc (10), Perez (5), Alonso (5), Zhou (5).
Q1 – ispali: Magnussen, Ricciardo, Ocon, Schumacher, Latifi
Prvi su na stazu izašli Mick Schumacher i Alex Albon, ali prvi u mjereni krug ušao je Guanyu Zhou u Alfa Romeu te napravio vrijeme od 1:37.887. Ubrzo to Mick skida za nekoliko stotinki, ali zatim Max postavlja reprezentativnih 1:35.864. Slijedi ga Leclerc koji je još mrvu brži i radi najbrže vrijeme od 1:35.795. Svi su tada bili na mekim gumama.
Carlos Sainz s 8 minuta do kraja sesija ide još brže, 1:35.297. Mercedesi Lewisa Hamiltona i Georgea Russella su se smjestili na 4. i 6. mjesto, a Checo na 5. S pet minuta do kraja sesije u zoni ispadanja bili su: Tsunoda, Albon, Ricciardo, Magnussen i Zhou kojem je izbrisano solidno vrijeme radi prelaska preko granica staze.
Racing or qualifying? The final moments of Q1 are a busy time 👀#USGP #F1 pic.twitter.com/f9AUTUhhAT
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
S dvije minute do kraja počeli su zadnji ulasci u brzi krug, a Ferrarijev i Red Bullov dvojac nije više izlazio na stazu. Iz zone ispadanja izvukli su se Tsunoda, Zhou i Albon, a iznenađujuće je ispao Alpineov Esteban Ocon. Mick Schumacher se izvrtio u prvom zavoju i upropastio svoj napad za plasman u Q2. Hamilton je napravio odlično vrijeme, ali mu je to na kraju obrisano zbog prekoračenja granica staze u zavoju broj 19. Ostao je na 4. mjestu poretka vremena.
Q2 – ispali: Albon, Vettel, Gasly, Zhou, Tsunoda
U drugi krug kvalifikacija nije se žurilo. Tek nakon minute na stazu je izašao Williams Alexa Albona i prvi napravio neko vrijeme sesije od 1:37.124. Pierre Gasly opet je imao problema na kočenju sa svojim AlphaTaurijem i oko toga se požalio momčadi preko radija. Očito se taj problem nastavlja sada već nekoliko vikenda.
Na polovici sesije, vodeći su postavili svoja vremena. Najbrži je bio Leclerc s 1:35.246, ispred Maxa i Sainza. Svi su bili na mekoj komponenti guma. S 5 minuta do kraja u zoni ispadanja bili su: Albon, Tsunoda, Stroll, Gasly i Vettel. Posljednja dvojica još nisu imala ni postavljeno vrijeme. Norris je također živio rizično na 10. mjestu.
With five minutes to go, Charles Leclerc is P1
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
He leads Verstappen and Sainz#USGP #F1 pic.twitter.com/7ftpmPsJHs
S dvije minute do kraja sesije počeli su izlasci u posljednje brze krugove u sesiji. Ferrarijev dvojac i Sergio Perez nisu izašli na stazu. Gasly i Vettel napokon rade vremena kruga. Pierre na prvu radi vrijeme za 10. mjesto, ali ubrzo ga upravo Vettel skida, a njega zatim i Albon. I dok se činilo da je Norris ispao iz Q2, Zhouu je izbrisano vrijeme radi prekoračenja granica staze, te se Lando na kraju provukao s 10. mjestom. Odlično je odvozio Valtteri Bottas i prošao u Q3.
Q3 – najbrži: Sainz
U posljednji krug kvalifikacija krenulo se odmah po zelenom svjetlu. Max je otišao među prvima s Russellom, a Ferrariji nešto kasnije s Hamiltonom. Svi su tada izašli na stazu osim Strolla u Aston Martinu. Max postavlja najbrže vrijeme s 1:35.044, ali Leclerc s dva najbrža sektora to prvi puta vozi ispod 1:35, tj. 1:34.624. Slijedi ga i momčadski kolega s 1:34.783. Hamilton je nakon prvih brzih krugova bio odličan treći, ispred oba Red Bulla. Napokon je i Stroll krenuo po brzi krug s 4 minute do kraja sesije, a ni Max nije čekao posljednje trenutke.
That's P7, Lance: great job!@lance_stroll brings home our best qualifying result of the season so far at @COTA.#F1 #USGP pic.twitter.com/klz316ldWu
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) October 22, 2022
Doduše, Nizozemac je napravio dva kruga zagrijavanja pa s ostalima s minutom i pol do kraja krenuo po posljednji brzi krug. U samom finalu sesije, vodeći su poboljšavali svoje sektore. Leclerc je poboljšao svoje vrijeme, Sainz je bio još brži i na kraju najbrži s 1:34.356, a Max na kraju “tek” treći s nešto manje od desetinke zaostatka. Doduše, Max se penje u prvi startni red k Sainzu pošto Leclerc ima kaznu od 10 mjesta na startu.
Rezultat kvalifikacija (nije i startni poredak zbog kazni: Leclerc 10, Perez 5, Alonso 5, Zhou 5):
Utrka je na rasporedu u nedjelju u 21 sat po hrvatskom vremenu, a kad se obračunaju sve kazne, startni poredak izgledat će ovako:
Svaka čast na POLEU , obraniti to u utrci , i idemo dalje
Svi mi znamo da ferrari nece pobijediti u utrci pa neka se vesele bar jedan dan do onog trenutka kad sainz poljubi zid ili zavrsi u sljunku
Vjerovatno si blizu istine!!!
..a vi ste vjerojatno..ne, sigurno ste zločesti..i frustirani sa najvećom i najstarijom momčadi..i razočarani sa Mercedesom.
Najstarijom!? Koja je to?
Ferari.Osim prve trke nastupio je na svakoj u istoriji formule 1.Komentadore je htjeo više para i dobio je od druge trke.Osim Ferarija ovim se može pohvliti – niko.I zato je Ferari najstarijii u biti Ferari je Formula 1.Bez Fererija to bi bilo nekakvo GP takmičenje….
Hmm..nezz kako gledas na tumacenje najstarijom!?
Mozemo uzet u obzir alfu romeo (ako gledamo najstariju momcad u f1).
Mercedes u automoto sportu.
Steta za leclerca ali merc je odmah iza. Mozda netko ugrozi maxa.
Samo da se sainz obrani.
Makar marc je spor na ravnici.
Sainz odlican
Steta za Leklera
Ferrari izgleda odlicno nadam se i utrci
ferari odlicno izgleda u kvalama
ali u trci druga prica