Vodeći vozač u aktualnoj F1 sezoni, Max Verstappen, osvojio je pole position u veoma uzbudljivim kvalifikacijama na Velikoj Nagradi Japana! Nizozemac je do prve startne pozicije došao sa samo jednom stotinkom prednosti u odnosu na drugoplasiranog Charlesa Leclerca, a treći sa samo pet stotinki zaostatka završio je Carlos Sainz.
Na četvrtom mjestu završio je Sergio Perez, pobjednik prošle utrke. Meksikanac ipak nije mogao konkurirati vodećoj trojki i mora se zadovoljiti s četvrtim mjestom na startnom gridu nakon što je kasnio četiri desetinke za momčadskim kolegom. Esteban Ocon imao je fantastične kvalifikacije i završio je na petom mjestu.
Razočarani današnjim danom bit će vozači Mercedesa. Lewis Hamilton završio je na šestom mjestu sa skoro sekundom zaostatka za pole positionom, a iza njega startat će Fernando Alonso koji je bio šest stotinki sporiji.
George Russell vozio je dovoljno za osmo mjesto, a prvih deset zatvaraju Sebastian Vettel i Lando Norris. Utrka je u nedjelju u 7 sati po hrvatskom vremenu.
Q1
Kvalifikacije su počele u 8 ujutro po hrvatskom vremenu. Nakon kišnih treninga u petak, kvalifikacije su se vozile po suhim uvjetima, iako je oblačno nad Suzukom. Yuki Tsunoda prvi put u svojoj karijeri ima šansu voziti pred domaćim navijačima, tako da je tim povodom prvi izašao na stazu i postavio vrijeme 1:31.631s.
Očekivano, vodeći vozač u aktualnom prvenstvu, Max Verstappen, uskoro izbija na vrh poretka s krugom od 1:30.2s. Iza sebe je ostavio momčadskog kolegu Sergija Pereza i Landa Norrisa. Ubrzo se Carlos Sainz ubacio na drugo mjesto s jednom desetinkom zaostatka s Nizozemcem.
Charles Leclerc vozio je ljubičasti drugi sektor, ali to mu nije bilo dovoljno da bude brži od Verstappena ili Sainza u konačnom vremenu. Nakon 10 minuta kvalifikacija jedini vozači bez vremena su Alonso, Ocon i Albon. Williamsov vozač smjestio se na 13. mjesto, Ocon na sedmo, dok je Alonso bio brži od Pereza i smjestio se na četvrto mjesto.
Vozači Mercedesa isprobali su medium gume u prvom pokušaju u Q1. Ipak, očiti rizik im se nije isplatio. Pet minuta prije kraja sesije Russell se nalazi na 16. mjestu, a Hamilton na 19. poziciji. Nakon neuspjeha na mediumu Srebrne strijele prelaze na soft gume. Russell je uspio stići do šestog mjesta, dok je Hamilton bio četiri stotinke sporiji i stao na osmo mjesto.
U posljednjem nizu brzih krugova Lando Norris je s ljubičastim prvim sektorom uspio skočiti do osme pozicije i time je izborio Q2 na malo teži način nego što je navikao. Ocon je potvrdio šesto mjesto, a odlične krugove imali su Guanyu Zhou i Mick Schumacher, koji su izborili drugu kvalifikacijsku rundu.
Q1 ispali vozači: Latifi (20.), Stroll, Magnussen, Gasly, Albon (16.)
Q2
Prvo vrijeme u drugoj kvalifikacijskoj rundi postavlja Carlos Sainz, a pratio ga je momčadski kolega Charles Leclerc. Španjolac je vozio krug od 1:30.4s, a Leclerc je bio četiri stotinke sporiji. Perez vozi dovoljno za treće mjesto, a na vrh poretka ponovno izbija Verstappen s krugom koji je skoro desetinku brži od Sainzovog.
U međuvremenu, Norris ponovno vozi najbrži prvi sektor, ali kroz cilj prolazi tek kao šesti. Alpine nastavlja s odličnom formom, Ocon preuzima četvrto mjesto, Ricciardo peto, Hamilton šesto, a Fernando Alonso sedmo mjesto. Važno je istaknuti da je prvih devet vozača u manje od četiri desetinke zaostatka.
U strahu od eliminacije u Q2 su Tsunoda, Schumacher, Zhou, Vettel i Norris. Četverostruki svjetski prvak skače na peto mjesto, a Sergio Perez vozi najbolji krug dosadašnjeg vikenda s vremenom od 1:29.925s. Schumacher, Norris i Zhou nisu uspjeli popraviti svoje vrijeme.
George Russell posljednji je prošao kroz cilj i izborio sedmo mjesto, a iz kvalifikacija je ispao Daniel Ricciardo.
Q2 ispali vozači: Schumacher (15.), Zhou, Tsunoda, Bottas, Ricciardo (11.)
Q3
Na stazu je prvi izašao Charles Leclerc, a pratili su ga Perez i Sainz. Monegažanin vozi krug od 1:29.557s, Perez je četiri desetinke sporijit, a Sainz se ubacio na drugo mjesto. Verstappen ubrzo prolazi kroz cilj s vremenom od 1:29.304s i preuzima pole position.
Veoma loš tempo pokazali su vozači Mercedesa, Russell je u prvom nizu brzih krugova bio tek šesti, a Hamilton sedmi. Srebrne strijele su u zaostatku od 1.6 sekundi za Verstappenom i izgledaju sporije od Alpine, što sigurno nije tempo koji su priželjkivali.
Leclerc, Perez i Sainz su poboljšali vremena u prvom sektoru. Monežanin je odvozio i ljubičasti drugi sektor, a kroz cilj prolazi s krugom od 1:29:314s. Perez je četiri desetinke sporiji, a Sainz potvrđuje treće mjesto s 0.057 sekundi zaosatka.
Verstappen je završio pod istragom sudaca nakon što je izgubio kontrolu nad bolidom uoči posljednje šikane u trećem sektoru. Nizozemac je vozio veoma sporo, a kada je izgubio kontrolu nad bolidom skoro je sa sobom pokupio Landa Norrisa u McLarenu.
Uskoro vozači ponovno izlaze na stazu u posljednjem pokušaju da potvrde svoje najbolje vrijeme uoči utrke na Suzuki. Charles Leclerc popravlja prvi sektor i vozi najbrži drugi sektor. Monegažanin je popravio svoje konačno vrijeme za dvije desetinke, ali ipak u cilj prolazi s 0.010 sekundi zaostatka za Verstappenom.
Vrijeme popravlja i Sergio Perez, ali s četiri desetinke zaostatka za momčadskim kolegom ne može razmišljati o pole positionu. Carlos Sainz odličnim krugom potvrđuje treće mjesto, a sigurno će žaliti za pet desetinke zaostatka za Verstappenom.
Aktualni svjetski prvak nije uspio popraviti vrijeme nakon što je imao pogrešku u prvom sektoru, ali njegov prvi pokušaj u Q3 bio je dovoljan za 17. pole poziciju u karijeri Red Bullovog vozača.
Konačno se kreće!! “Epur si muove”??!!
Ajde više, da je Schumy ovdje već bi pobijedio utrku!!!
Ovo je proljetna kišica – pogledajte Barcelonu/1996/Schumacher ili Donington/1993/Senna pa ćete vidjeti kako su vozili i pobjeđivali “kišni ljudi” PRAVE ERE F1 !!!!!
Evo, kiša – pa stoje u pitu!!!
Ništa od trke danas!!?
Kao klincu, kišna utrka je bila posebna čar za gledati, mogla se je doživiti čarolija vožnje i hrabrost svakog vozača ponaosobno… danas je ovo sport za plastation pičkice…
Zanimljivo kako nitko ne komentira incident di je Ves dobio samo ukor a za manje gluposti su se dobivale kazne od 5 mjesta itd.
srecom da to nije uticalo na bilo sta
sta bolje bi bilo da su se slupali
pa i u pravu si bez njega bi bilo zanimljivo prvenstvo do kraja
hahah i opet bi ferari nesto uprskao
Nema veze, ali ako je propis/zakon to je -5 mjesta na gridu, minimalno!!
ni lulu nije dobio kaznu za istu stvar 2018 u Brazilu…
Tako je, ovo je bilo za -5 mjesta na gridu
Dali se bolid radi samo za jednog vozaca?
https://www.youtube.com/watch?v=WHLSvBR2kYM&ab_channel=Driver61
Jedine utrke koje su bile dobre ove sezone su bahrein arabia silverstone hungaroring
Kad cemo vidjeti start willams aston martin nikad jer se zna unaprijed tko ce biti 1. Ova sezona dosadna kao kad je dominirao mercedes to ne volim… lani je bilo.super… mislim da ce se pravila ooet.mijenjat za 3 godine dominacije stizu
ova sezona je itekako mogla biti zanimljiva da ferari nije sam sebe udaljio od red bula i primakao mercedesu
mislim realno jer imaju pootencijala
ali su slampav ido bola po mom misljenju najslampavija ekipa u f1 ako za to ima kakva nagrada
i molim ferariste da se ne ljute na mene zbog mog misljenja
Ja sam ferarist pa ovo tvoje potpisujem sa 300% – odavno na ovom portalu govorim da bez INTERNACIONALIZACIJE timova – posebno u Ferarriju nema “kruha” !!
Neznam kome je ovaj Binotto poševio ženu, jer ono što on radi – i govori nema veze sa zdravom pameti, da su u Ferarriju imalo normalni odavno bi uzgajao skakavce u Nigeriji!!!!
Uvijek isto zna se unaprijed f1 je dosada
U zadnjih 20 god kvale nikada nisu bile zanimljivije. Nema te sezone kao ove gdje odlucuje manje od pola desetinke i to koji puta vec se dogodilo da su cak 3 vozaca unutar 1 desetinke?
Pa gdje je willams mclaren i ostali pogoduje se uvijek 1 ili 2 ekipe
jes vala bas
ali navijaci red bula se ne slazu njima je ovo super sezona samo deru
mozemo ih samo ruzno gledati
https://twitter.com/FormulaDirecta/status/1578668096776466433?t=GI0mXx3fLDG0of_8puWlwQ&s=19
Biti ce zanimljivo sutra…ocekuje se kisa…samo se nadam da ce moci sami startati bez sca i na vrijeme…
Nema vise voznji po kisi 2 kapi prekid
Istina, gdje su ona vremana kad su “weltmaisteri” poput Senne, Schumachera, Mansela “harali i parali” po kišurinama!!!!
Ovo sada je dječji vrtić prema onim vremenima!!!
Sama konstrukcija bolida je drugačija i imaju puno više downforcea nego prije, a s time povlače puno više vode sa podloge te tako prave puno veće oblake vode. Ovom je najviše kriva FIA jer uzmi da su prošle god vozili Alonso i Kimi i nisu im dozvolili da voze a kao pripadnici starije garde oni se sigurno ne boje vode.
Sjeti se vn australije 91 ili vn japan 2007 suzuka 94
Ili Barcelone 1996, Shumy je krenuo 6, na kraju je sve osim 2-pasiranoog pretekao za krug!!!!
Max ponovno klasa za sebe.
Pa nebi baš reka da je klasa za sebe sa prednošću od o.oo10 sec. Ali slažem se da je konstantan i da grize stalno.
Ako usporedimo brzinu bolida, jest. Dva Ferrarija su jako blizu, Perez miljama daleko, evidentno jedan vozač izvlači više iz auta..
Pa nije “klasa za sebe” nego opet ima dominantan bolid tako da se ovo prvenstvo pretvara u “maneštru” od Mercanizacije pred 2÷8 godina!?
Mercedesi sve gori..imaju veliki zaostatak i nikako da se u kvalama približe RB i Ferrariju. Mećka sa svim nadogradnjama nije ništa dobila ili jako malo.
I ti si KAO navijac ferraria!?
Vettel doveo zeleni traktor u top 10
Kamion
mene je prijatno iznenadio
ipak je 4 puta bio weltmaister