Ova sezona Formule 1, kako sada stvari stoje, neće imati tako uzbudljivu završnicu kao prošlosezonska. Sezona je trajala osam mjeseci, a sve se odlučivalo u posljednjem krugu posljednje utrke u Abu Dhabiju. Prema portalu Rizik, kladionice su prognozirale neizvjestan kraj F1 sezone, no nitko se nije mogao nadati takvom raspletu. Naposljetku je Nizozemac, Max Verstappen, proslavio svoj prvi naslov svjetskog prvaka zahvaljujući pretjecanju Lewisa Hamiltona, do posljednjeg kruga prvoplasiranog na VN Abu Dhabija.
Kontroverzna odluka u krucijalnim trenucima
Nakon gotovo godinu dana od povijesne utrke, šef Red Bulla, Christian Horner, otkrio je zašto se obratio bivšem direktoru utrka Formule 1, Michaelu Masiju, nakon te famozne Velike nagrade Abu Dhabija. Masijevo donošenje odluka u krucijalnim trenucima u toj utrci pokazalo se kontroverznim onda kada je Safety Car bio prisiljen izaći na stazu u posljednjim krugovima. Tada nije dopustio da svi vozači koji su zaostajali jedan krug nadoknade taj krug. Dopuštenje je otišlo u smjeru samo onih koji su tada bili između Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena.
Sigurnosni automobil otišao je sa staze na kraju kruga 57, a ne kruga 58 (posljednjega kruga utrke) kako bi još preostalo vremena za utrkivanje. Verstappen je to iskoristio na najbolji mogući način. Masi je naknadno smijenjen s mjesta direktora utrke od strane FIA-e nakon istrage o tome što se dogodilo te je poslije toga bio izložen raznoraznim prijetnjama. Iz tog je razloga Horner smatrao da je važno doprijeti do Masija, koji je preuzeo posao direktora utrka nakon smrti Charlieja Whitinga neposredno prije VN Australije 2019. godine.

‘U teškim okolnostima davao je najbolje što je mogao’
“Da, jesam, u nekoliko navrata”, rekao je Horner kad su ga u podcastu F1: Beyond The Grid upitali je li kontaktirao Masija. “Osjećao sam da nije pošteno, način na koji su ga tretirali, jer mislim da je učinio najbolje što je mogao slijedeći načela”. Naime, uvjet utrke je završiti ju bez Safety Cara.
“Jedina stvar koju je zeznuo je to što nije dopustio posljednjim dvama bolidima na začelju grida da nadoknade zaostatak od jednoga kruga. Kao što smo vidjeli nedavno u Monzi, nitko ne želi vidjeti utrku razvodnjenu i završenu pod Safety Carom. Stoga je učinio sve da se ta utrka nastavi. Ta ogromna količina zlostavljanja koja je upućena njemu nakon utrke… Bilo je čak i prijetnji smrću njegovoj obitelji. Nijedan pojedinac ne zaslužuje proći kroz to.”
Masi je zamijenjen Eduardom Freitasom i Nielsom Wittichom koji kombiniraju dužnosti direktora utrka. Horner smatra da je još uvijek potrebno vrijeme da ovaj dvojac uhvati ritam u F1. “Očito su novi i vrlo kompetentni, imaju iskustva”, rekao je. “Međutim, još uvijek vidimo da se problemi događaju. Važno je da nastave učiti i razvijati se. Ovo je novo poglavlje unutar FIA-e. Mislim da je Michael, u teškim okolnostima, davao najbolje što je mogao tijekom cijele prošle godine. Moramo se sjetiti da je imao vrlo malo podrške u tom kontrolnom tornju i bio je prepušten sam sebi. Kada pogledate proces kako direktori utrka prate Formulu 1, shvatite da se sve više-manje odvija pomoću papira i olovke. Michael nije imao sve rezervne sustave koje imaju timovi. Na primjer, sustave koje imaju naše operativne sobe sa softverima.”
kaže Horner “samo” je zeznuo to što nije propustio sve zaostale bolide…znači priznaje krivicu Massija jer da je to napravio(a to je po pravilima) automatski znači da bi utrka završila pod sc tj po pravilima…za one koje će pisati ali u pravilima je bilo “any”..nebitno…i da to tako i protumačilo(a nikada to nitko nije tako protumačio u povijesti f1) opet su ta zaostala vozila morala doći na začelje i opet ne bi bilo vremena za utrku…
svi gledaju tu zadnju utrku i kakva god da tada bila odluka, završiti pod sc-om ili ne, jedna strana bi bila nezadovoljna.. da je završila pod sc-om, red bull i max bi prigovarali zašto nije puštena utrka barem jedan krug.. međutim, svi se dotiču zadnje utrke, ali problem je bio u odlukama cijele sezone.. (npr saudijska arabija, i massijevo dogovoranje s red bullom oko kazne i slično)
Prošlogodišnje finale trebalo je završiti po pravilima F1 koja još uvijek vrijede. Kome pravo kome krivo!! Licemjernom Horneru (jadni direktor Masi) je itekako bilo važno da intervenira pa makar i znao da će time Masi morati kršiti pravilo F1..Nadam se da će u budućnosti F1 u svojjm analima i akteri RB i MV (makar Max nema veze sa time) imati pored 2021 mali remark, tek toliko da se zna.