Završen je prvi dan Velike nagrade Italije u Monzi. Na drugom slobodnom treningu najbrži je krug odvozio Carlos Sainz u bolidu Ferrarija. Za razliku od prvog treninga, na kojem je Ferrari imao prva dva mjesta, ovoga je puta savršeni skor domaće momčadi pokvario Max Verstappen u Red Bullu.
Prošlogodišnji prvak svijeta imao je drugi rezultat, a bio je pet stotinki sekunde brži krug od Charlesa Leclerca. Ugodno je iznenadio Lando Norris s McLarenom, koji se smjestio ispred Georgea Russella, Sergija Pereza i Lewisa Hamiltona.
Tijekom treninga dogodio se i jedan prekid jer je suradnju svom vozaču otkazao Haas s brojem 47. Tako je Mick Schumacher ostao vozač s najmanje odvoženih krugova tijekom prvog dana talijanskog GP-a.

Ferrari je dobro otvorio domaći trkaći vikend. Leclerc i Sainz zauzeli su prva dva mjesta na prvom slobodnom treningu, ispred dvojice Mercedesovih vozača. Ono što je važno za nastavak vikenda, ponovno je veći broj vozača kažnjen zbog korištenja dodatnih pogonskih jedinica ili njezinih dijelova.
Sa začelja poretka startat će Hamilton. Verstappen i Perez uzimaju dodatne motore s unutarnjim izgaranjem, što znači pet mjesta niže na startu za Verstappena i deset mjesta za Pereza. Tsunoda ide na začelje poretka, kao i Hamilton, dok kaznu od 15 mjesta ima Bottas. Sainz je nakon prvog treninga imao kaznu od 25 mjesta unatrag zbog novog mjenjača i još dviju novih komponenata pogonske jedinice, ali nije se na tome zaustavio pa će zbog dodatnih dijelova i on startati sa začelja. Sve to nam govori da, kao i prije dva tjedna u Belgiji, subotnje kvalifikacije u neku ruku gube svoju svrhu.
Što se drugog slobodnog treninga tiče, vremenski uvjeti bili su dobri. Talijanski hram brzine obasjalo je sunce, tako da su vozači mogli u gotovo savršenim uvjetima raditi na postavkama svojih bolida. Na početku treninga temperatura zraka bila je 27 stupnjeva, a temperatura staze 39 stupnjeva Celzija.
Na bolidima se ovoga vikenda mogu vidjeti simboli kojima se odaje počast britanskoj kraljici Elizabeti, koja je preminula u četvrtak.
Tijek treninga:
Čim je na satu krenulo odbrojavanje 60 minuta, na stazi dugačkoj 5,8 kilometara zavladala je poprilična gužva. Na vrhu poretka odmah su se počeli smjenjivati uobičajeni sumnjivci – vozači Red Bulla i Ferrarija. Nakon prvih deset minuta najbrži je krug imao Verstappen (1:22,303), za samo četiri tisućinke brži od Leclerca. Većinom su u prometu bile srednje tvrde gume, tek su Albon, Ocon, Ricciardo i Schumacher izašli na hardu. Do desete minute mjerene krugove imali su svi osim Latifija i Bottasa.
Verstappen, Leclerc i Sainz u ranoj su fazi bili značajno brži od ostatka društva. Treba reći da se vozačima Ferrarija potkrala i poneka pogreška, tako da su i Sainz i Leclerc po jednom sjekli nezgodne šikane staze u Monzi. Prvi vozač koji je vozio brzi krug na softu bio je Bottas, koji je tim krugom došao na četvrto mjesto. Finac je također imao jedno prekasno kočenje i blokiranje kotača, zbog čega nije uspio uhvatiti prvu šikanu na ispravan način.
Nakon prvih 20 minuta poredak je bio Verstappen, Leclerc, Sainz, Perez pa Bottas. U prvih deset bili su još vozači Mercedesa, Alpinea te Tsunoda s AlphaTaurijem. Prošlogodišnji pobjednici utrke u Monzi – Ricciardo na 16., a Norris na 11. mjestu.
Malo prije polovice treninga počeli su i ostali vozači koristiti mekše gume pa su krenule i promjene u poretku. Dobre su krugove odradili Norris, Alonso i Albon te se probili među prvih šest. Verstappen je imao pogrešku na kočenju za prvu šikanu pa je morao odustati od prvog brzog kruga i pokušati ponovno, a u isto vrijeme Ferrarijevi su mehaničari pokušavali riješiti problem s elektronikom na bolidu Carlosa Sainza.
Verstappen je na softu uspio postaviti novo najbolje vrijeme. Vozio je 1:21,807 neposredno prije nego je Micka Schumachera izdao njegov bolid Haasa. Stao je pored staze i suci su morali posegnuti za crvenim zastavama kako bi se bolid s brojem 47 sklonio sa staze.
Trening je nastavljen s otprilike 25 minuta za vožnju. Ubrzo smo na stazi vidjeli Ferrari i Mercedes na mekšim gumama – Sainz je skinuo Verstappena s vrha za 143 tisućinke sekunde, dok je Leclerc došao na treće mjesto s pet stotinki sporijim krugom od Nizozemčevog. Norris je i dalje bio četvrti, a njegov najbrži krug nisu uspjeli nadmašiti Russell, Perez ni Hamilton. Tijekom treninga u nekoliko smo navrata čuli nezadovoljstvo Mercedesovih vozača ponašanjem njihovih bolida.
Ocon i Alonso zadržali su se u gornjoj polovici poretka, opet je dobro izgledao Alex Albon s Williamsom na desetom mjestu, a popravio se malo i prošlogodišnji pobjednik Ricciardo pa došao do 11. pozicije. S najmanjim brojem krugova dan je završio Mick Schumacher, koji nije vozio prvi trening, a na drugom je ostao na jednoznamenkastom broju krugova. Još su neki vozači imali manjih izlijetanja (Bottas čak dva puta, Tsunoda, Albon…), no većih incidenata nije bilo. Tsunoda je bio rekorder po broju krugova s 30, a krug manje odradio je Zhou.
U završnih dvadesetak minuta vozile su se simulacije utrke, stintovi s većom količinom goriva, tako da se poredak nije mijenjao. Konačni poredak prve trojice bio je Sainz, Verstappen, Leclerc, a razloga za optimizam imaju u McLarenu zbog Norrisovog četvrtog mjesta. Smrknuta će večeras biti lica u Haasu i Aston Martinu, budući da su njihovi vozači završili pri dnu poretka uz Williamsovog Latifija.
Treći slobodni trening je u subotu u 13 sati, a kvalifikacije tri sata kasnije. Opet će, nažalost, startni poredak dominantno krojiti kazne, a budući da su Verstappen, Perez i Sainz među kažnjenicima, sve osim Charlesa Leclerca na pole positionu u nedjelju bilo bi poprilično iznenađenje.
Evo bas je ljepa kombinacija boja Ferrarija ,fora
U Hasu ovaj vikend vježbaju gdje je najoptimalnije odustati zbog tehničkih problema. Joj, joj. A Gunter kao niš ne kuži, pravi se grbav.
Jel netko zna nešto o otvaranju nove proizvodne linije Ferrarijevih motora. Koliko ih ove sestrinjske momčadi, a boga mi i glavna troše, jedna smjena nije dosta.