Analiza momčadi nakon prvog dijela 2022. – Williams

Momčad s vjerojatno najtežim početkom sezone nije baš previše ispunila očekivanja, posebice nakon zanimljivih rješenja viđenih na bolidu ususret početku sezone. Ipak, netko/nešto radi i iznad očekivanja, a netko/nešto uvelike sudjeluje u silaznoj putanji rezultata.

WILLIAMS RACING

Pobjede: 0

Postolja: 0

Bodovi: 3 – Albon 3, Latifi 0

Najbolji rezultat u kvalifikacijama: Albon 11. – Austrija(za sprint); Latifi 10. – Velika Britanija;

Najbolji rezultat u utrkama: Albon 9. – Miami; Latifi 12. – Velika Britanija

Bodovi prošle godine nakon 13 utrka: 20

Izvor: williamsf1.com

Momčad iz Grovea nastavlja tapkati na dnu poretka već petu godinu za redom. Prošla je doduše bila iznimka, ali to je i dalje donji dio poretka. Nakon već dvije utrke ove sezone, Williams se nažalost pridružio ostalim engleskim momčadima koje očito moraju potpisati neku vrstu poraza ove sezone.

FW44 ima neke sličnosti s Mercedesovim W13 bolidom, što je bilo i za očekivati pošto se radi o istoj pogonskoj jedinici. Williams je doduše imao neke zanimljivosti na bočnim dijelovima bolida, ali je također bio pogođen zloglasnim poskakivanjem. Vozači Alex Albon i Nicholas Latifi, potvrdili su da postoje uvjeti u kojima se FW44 može lijepo uravnotežiti, što se vidjelo primjerice u Saudijskoj Arabiji i Miamiju. Izvan toga, također viđeno u Saudijskoj Arabiji, što je u biti i češći slučaj, bolid se prilično loše ponaša, fali downforcea i temperature u gumama.

Albon je opuštenije ušao u sezonu, vidjelo se to po izjavama nakon prvih utrka, a i rezultatima. Latifi je uglavnom samo potvrđivao da je imao težak vikend. Na otvaranju sezone u Bahreinu borili su se s McLarenima, a Albon je na samom startu utrke kucao i na mjesta koja donose bodove. Ipak to je na kraju bilo 13. mjesto za njega i 16. za momčadskog kolegu. Saudijska Arabija bila je već mnogo nespretnija s puknućem gume, kaznom i Latifijevim razbijanjima.

Izvor: williamsf1.com

Australija je napokon donijela prve bodove, ponajviše zahvaljujući ludoj strategiji s Albonom koji je odradio samo jedno zaustavljanje u boks i to ono obavezno u posljednjem krugu. Dakle, bit će to zasigurno vrijedno spomena u sažecima cjelokupne sezone, Albon je odvozio čak 56 krugova na najtvrđoj komponenti guma! I sljedeća utrka u Imoli je trebala donijeti bodove, ali Albon završava samo 11.

U Miamiju je bolid proradio na način gore opisan od strane vozača i Alex to kapitalizira s 9. mjestom u utrci i novim bodovima. Početak europske mini turneje nije donio neke rezultate, Kanada je bilo malo lakša s Albonovim solidnim kvalifikacijama, ali je ipak završilo bez bodova. Zatim slijedi i najbolji kvalifikacijski rezultat za momčad ove sezone (trenutno), Latifi je startao s 10. pozicije u Silverstoneu nakon što se odlično snašao u miješanim uvjetima na stazi. Albon je na startu te utrke nažalost doživio težak sudar, ali se ubrzo saznalo da je s njim sve u redu. Šteta, činilo se da su za bolid opet imali one optimalne uvjete.

Nastavak europske turneje nije donio značajan pomak u performansama, Albon je završavao uglavnom blizu bodova, a Latifi ipak više prema začelju. Samim time, nije teško zaključiti kako je Albon unatoč izbivanju iz sporta s lakoćom brži od uigranog Latifija. I dok je lako odmah kritizirati Nickya jer ne vozi na razini jednog Formula 1 vozača, Latifi pored novaca donosi stabilnost i jednostavnost donošenja odluka unutar momčadi. Ipak, šef momčadi Jost Capito mora vagnuti što mu donosi veću vrijednost momčadi, spomenuta stabilnost s Latifijem ili rizik s boljim vozačem koji bi trebao donijeti bolje rezultate. Kanađanin još uvijek nema novi ugovor, a Albon je na friško potpisao.

François-Xavier; izvor: williamsf1.com

Novi tehnički direktor očito još nije stigao imati dovoljno utjecaja na ovogodišnji bolid. François-Xavier, skraćeno i od milja FX, treba zajedno s Jostom od novih vlasnika tražiti da momčad iz godine u godinu pomalo “podigne igru” jer konkurencija ne spava. Aston Martin gradi novu tvornicu, Sauber ima zračni tunel koji je na listi želja svake momčadi, a McLaren ima hrpu sponzora s vozačima koji ne plaćaju svoje mjesto.

Vjerojatno je prvi korak Capitove željene neovisnosti momčadi raskid suradnje s Mercedesom koja očito ima nekih uvjeta i ograničenja, te se vratiti na Renault ili pričekati što će RB/Porsche ponuditi. Uglavnom, osovina Capito-FX-Albon se čini solidna za pokretanje ove momčadi u pravom smjeru.

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
robif

Tu je odavno nesto po zlu krenulo.Sjecam se kad su Bottas,Massa pa cak i Stroll donosili bodove.Mercedes im je godinama davao vrhunsku pogonsko jedinicu (valjda),a rezultata nije bilo

LUTHER

ma možeš imati raketu kao PU ali ako je bolid problematičan, onda nikakve koristi.. williams godinama muku muči i sa upravljenjem momčadi, a i sa vozačima… nažalost, dolazi do izražaja ona stara misao vodilja pokojnog franka williamsa, gdje je jednostavno odbijao dati pare za kvalitetnog vozača.. nitko ne garantira uspjeh, al ne možeš očekivati kvalitetne rezultata kad stalno imaš vozače koji plaćaju svoje mjesto (npr kao mazepin)… oni trebaju prekorenuti momčad, dovesti iskusne ljude u svim područjima i kvalitetne vozače.. ovako, nema smisla se vucarati na začelju, pogotovo kaj se latifi razbija u pravilu svaki vikend

johhan peacedohan

A zašto to Čak i Stroll? Dečko ima jednu pobjedu u prilićno nekonkurentnom bolidu a to što mu je otac zamjenik direktora svemira nije on kriv, ali daleko je od toga da ga treba potcjenjivati.

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x