Alpine: Rezultati su odlični, ali fatalna politika vodi ekipu u propast

Alpine je jedna od rijetkih ekipa koja je u 2022. godini, više ili manje, zadržala formu od lani. Ponovno se Alpine nalazi na čelu sredine poretka, a u odnosu na 2021. godinu čak su i napredovali jedno mjesto u poretku konstruktora. Ipak, ekipa, barem sada, nije u prvom planu zbog solidnih rezultata, već zbog izbora vozača za sljedeću sezonu.

ALPINE

POBJEDE: 0
POSTOLJA: 0
BODOVI: 99 (Ocon 58, Alonso 41)
Najbolji rezultat u kvalifikacijama; Ocon 5. mjesto, Alonso 2. mjesto
Najbolji rezultat u utrkama: Ocon 5. mjesto, Alonso 5. mjesto
Bodovi prošle godine nakon 13 utrka: 77 bodova

Francuska ekipa Alpine ušla je u 2022. godinu s visokim ciljevima u kratkoročnoj, ali i dugoročnoj budućnosti. Nakon petog mjesta u poretku konstruktora lani, cilj je bio jasan – izbiti na čelo sredine poretka kao “best of the rest” konstruktor.

Upravo se to i dogodilo. Alpine u ljetnu stanku ulazi s ukupno 99 bodova, dovoljno za četvrto mjesto u poretku konstruktora. Dobru brzinu Alpine potvrđuje iz vikenda u vikend, s obzirom na to da su Esteban Ocon i Fernando Alonso redovito uz Landa Norrisa najbrži na stazi izuzev Top 3 bolida.

Na prvoj utrci sezone u Bahreinu posebno se pratilo kako tko izgleda i tko je, jednostavno rečeno, najbrži. Tada je to bio Ferrari, a Alpine je bio četvrta ekipa na VN Bahreina s oba vozača u bodovima. Prve tri, naravno, nije teško pogodit.

Druga utrke sezone i VN Saudijske Arabije zapravo je pomall nagovijestila dramu koja nas je zatekla ovo ljeto. Ocon i Alonso imali su pakleni tempo, borili se međusobno u ranoj fazi utrke za velike bodove, ali Francuz je tijekom vožnje sa starijim kolegom bio previše agresivan, što je koštalo oba vozača neke dragocjene sekunde. Kao da je puno značilo, Alonso kasnije u utrci dobiva mehanički kvar i odustaje iz utrke, dok je Ocon završio šesti.

Alonso je u kvalifikacijama treće utrke sezone na Melbourne Parku pokazao ono što se dugo čekalo od Alpinea, vrlo visoku formu i u subotu. Tako je Španjolac kroz prva dva sektora na kraju Q3 imao vrijeme koje bi ga stavilo u prvi red grida, ali zbog hidrauličkog problema izlijeće sa staze. Alonsova loša sreća rezultirala je i lošim plasmanom u utrci, gdje je završio tek 17. 

S druge strane, Alonso na petoj utrci sezone u Španjolskoj osvaja deveto mjesto na utrci i time započinje svoj niz od osam uzastopnih utrka u bodovima, koji traje i dan danas.

Esteban Ocon sigurno je nizao konzistentnije rezultate na početku sezone od vozača Alpinea. To potvrđuje i osmo mjesto u poretku vozača, gdje je od midfield vozača bolji samo Norris. 

Ukupno gledajući, Alonso je kroz sezonu imao dva odustajanja u utrkama (Saudijska Arabija, Imola), dok je Ocon imao jedno odustajanje na Silverstoneu. Francuz vodi međusobno u utrkama s 8-5 protiv Alonsa, dok je omjer obrnut u kvalifikacijama. 

Ružna situacija za Alpine dogodila se na prošloj utrci u Mađarskoj. Ocon je bio, jednostavno, previše agresivan u obrani pozicije od Alonsa. Najprije je to bilo na startu utrke, gdje je Francuz odlučio zatvoriti vrata kolegi, dok je McLarenu sa strane učinio uslugu. Zatim je to bilo na sredini utrke, kada je Daniel Ricciardo obavio ono upamtljivo pretjecanje oba Alpinea nakon agresivne obrane Ocona.

Alonso je bio šokiran vožnjom Ocona, a na radio je komentirao da u svojoj bogatoj karijeri nikad nije vidio da njegov partner radi takvo nešto.

Međutim, o tome se nije previše pričalo jer je samo par dana nakon utrke u Mađarskoj, taman na početku ljetne stanke, uslijedio šok za francuskog konstruktora. Alonso donosi neočekivanu odluku da napušta Alpine, a potpisao je dugogodišnji ugovor s Aston Martinom. Šteta, mislilo se, Alonso stvarno odlično vozi, ali Alpine ionako ima na klupi najboljeg juniorskog vozača na svijetu, koji samo čeka priliku da pokaže što može.

Ali nitko nije mogao zamisliti da je agent Oscara Piastrija, Mark Webber, već u potajnosti vodio razgovore s McLarenom. Alpine je na društvenim mrežama objavio Piastrija za nadolazeću sezonu, samo da bi mladi Australac morao to demantirati putem Twittera nekoliko sati poslije.

Tako je Alpine u samo jednom danu ostao bez jednog od najboljih vozača na gridu u vidu Alonsa, kao i bez jednog od najperspektivnijih mladih vozača u dugo vremena. Sve zbog nejasne, ali očito i nekvalitetne politike ekipe.

Što se tiče performansa na stazi, Alpine bi u drugoj poloici sezone trebao potvrditi četvrto mjesto jer Norris ne može sam protiv Alpinea. Ipak, ostatak sezone sigurno neće biti previše zabavan za ekipu, koja će najvjerojatnije ići na sudski proces s Piastrijem. 

Pretplati se
Obavijesti o
10 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Što očekuje Alonsa u Aston Martinu? Stroll.
Lancea je tata ugurao u F1 kao što i mi ponekad uguramo pluteni čep u bocu kad nemamo vadičep. E sad, od sramote ne može van kao što pluteni čep više ne može iz boce. Kad tata Stroll ispije slasni sadržaj iz boce flašu će baciti a čep će ostati zaboravljen. E sad umetnite sami Alonsa u ovu priču.

johhan peacedohan

Hajde malo bolje zaprati Strollove vožnje. Momak je najpodcjenjeniji vozač na gridu zbog tate.

Emil

Evo. Zapratio sam. Jedini momčadski kolega kojeg je uspio nadmašiti je siroti Sergey 2018. Najveći potencijal pokazao je godinu ranije u svojoj debitantskoj godini kada je samo za 3 boda bio lošiji od isluženog Masse. O razbijenim bolidima ne trebam ništa niti napisati jer mislim da je u tome bolji jedino njegov sunarodnjak, također tatin sinek, Latiffi. Njegova kreativnost u vožnji F1 ravna je 70+godišnjacima u auto školi.

johhan peacedohan

Pratim dečka otpočetka, i ponavljam lik uopće nije krampa, sasvim se ravnopravno nosi u utrkama sa momčadskim kolegama. Na kraju ima i jednu pobjedu. Ove sezne kroz utrke odlično se nosi sa Sebom a i vidjet cemo i sljedeće godine sa Nandom.

sladjan87

Nema veze s temom ali pogledajte , zanimljivo je .https://www.motor1.com/news/604257/ferrari-f1-car-czech-highway/

schumy

To je bolid koji je bio svjetski prvak 2007 sa Kimijem Raikkonenom, vidi se po zadnjem spojleru na kojem je još reklama duhanske industrije Marlboro koje su kasnije zabranjene u F1.

1borna

Bit će da je Alonso odlučio napustiti Alpine radi favoriziranja Ocona koji i više puta
na stazi dolazio u sukob sa njime?

Lewis8

Je. Opet isto. 2007. su mu favorizirali Britanca sada Francuza. Svi protiv Alonsa.

schumy

Nisam neki fan Alonsa, ali mora mu se priznati, – u svakoj trci “grize” a kada ima kolegu sa tako izrazitim negativnim ponašanjima, izbor da ode u AM je logičan, s time da računa na razvoj bolida kojega je sigurno u ovih par sezona Vettel dobro pripremio jer je dobar kolaudator za razvoj bolida.
Sve u svemu, ima pravo da bira sredinu u kojoj će se bolje snalaziti i osobno mislim da mu je odlazak u AM dobar izbor!

mars32

Situacija s Oconom nije pomogla ali mislim da je veći razlog dužina trajanja ugovora. Alpine je nudio 1+1 s tim da je ta druga godina bila jako upitna jer su htjeli osloboditi mjesto Piastriju. Alonso je s AM dogovorio 2+1, a ako sve bude ok možda i duže. Zanimljivo da su u Alpineu zbog Piastrija izgubili Alonsa, a zbog Alonsa Piastrija. Alpine je tvrdio da će naći mjesto za Piastrija ali s Alonsom u Alpineu opcija je bio Williams. Piastriju se nije dalo godinu dana voziti na začelju grida pa je odlučio iskoristiti rupe u ugovoru i uopće mu nije… Read more »

Related Posts
10
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x