Nastupom 281 vozača iz 15 zemalja odrađen prvi natjecateljski dan, uz visoke temperature, bez rekorda, ali pobjedama favorita.
Izvor: Hrvatski auto i karting savez
Autor: Miroslav Krpan
GROBNIČKO POLJE – Automotodrom Grobnik bio je domaćin najveće automobilističke priredbe sustavnog karaktera u kojoj je sudjelovao 281 automobilist iz 15 zemalja, a raspoređeni su u 16 različitih bodovnih skupina. Međunarodna auto utrka na kružnim stazama „Nagrada Hrvatske 2022.“ u organizaciji Auto sportskog kluba Kastavac i suorganizaciji Udruge Auto staza Grobnik, bodovala se za FIA CEZ Prvenstvo Srednjoeuropske zone, TCR Eastern Europe, GT, pet različitih skupina Formule 4, 3, X, junior i Predator, Eset Cup Series, FIA CEZ Endurance, Twingo, Clio, Toyota i Chevrolet cupove, te nacionalna prvenstva Hrvatske, Srbije, Slovenije, Češke, Slovačke i Italije.
Treći dan manifestacije, nakon niza treninga, što slobodnih, što kvalifikacijskih, bio je i prvi natjecateljski. Na žalost programski nije završen zbog teške nesreće tijekom utrke FIA CEZ Endurance, ali ostaju upisani i verificirani rezultati do tada održanih utrka.
Tijekom jutarnjih kvalifikacija Talijan Paolo Brajnik odvezao je do sada najbrži krug grobničkom stazom 1:16,848 minuta, što bi bio novi rekord da je u službenoj utrci. No, u popodnevnoj utrci Brajnik je pobjedom u formuli Dallara 320 potvrdio svoju superiornost, ali ne i vremenom najboljeg kruga 1:19,044 minuta, što je dvije sekunde slabije od njegova rekorda staze starog dvije godine.
Nikome na ravni Grobničkog polja tijekom vikenda, nije bilo ugodno, termometri su pokazivali 42 i više stupnjeva, a hlada ili povjetarca niti u tragovima.
Međunarodni štih hrvatskog prvenstva
U 20 startnih redova razvrstalo se, prema kvalifikacijskim treninzima, čak 40 vozača u zajedničkoj utrci svih divizija raspisanih za Prvenstvo Republike Hrvatske. Impozantna i povijesna scena startnog pravca, obzirom da su do sada uvijek dijeljeni na slabije i jače skupine.
Među onim jačima očekivan je petoboj šampiona. Poveo je, s prve startne pozicije srpski as Nemanja Milovanović, ove sezone član AKK SIB Racing Osijek, no svojim Cupra Leonom TCR izdržao je samo četiri kruga liderske pozicije, koju je potom preuzeo Crnogorac Frano Dubreta, iz AK Dubrovnik Racinga održavajući u Cupri TCR vodeću poziciju sve do 12. kruga, kada samo taj krug vodstvo prepušta Slovencu Gregi Šimunoviču, vozaču osječkog kluba u još jednoj prestižnoj Cupri TCR.
Na cilju poslije 16 krugova i vremenom 25:18,730 minuta pobjeđuje Dubreta ispred Zorana Kastratovića (AK Buzet Autosport, Chevrolet Cruze WTCC) sa zaostatkom 1,416 sekundi, a treći je bio Grega Šimunović zaostavši 2,411 sekundi. Bio je to ujedno poredak najjače domaće divizije 6, a pobjednici preostalih su: divizija 1 Nikola Rožić (AK Trogir, Škoda Felicia 1.4 16v), divizija 2 Lovro Badurina (KK Rijeka, Peugeot 106), divizija 3 Maro Franić (AKJ Dubrovnik Racing, Seat Leon VW Golf 5) i divizija 5 Milan Tatalović (AK Dubrovnik Racing, Seat Ibiza). Najbolje vrijeme u utrci ostvario je pobjednik Frano Dubreta vozeći krug za 1:32,541 minut i prosjekom 162,142 km/sat.
Slovenski međunarodni Twingo Cup na startu je okupio 35 vozača, a u krajnje uzbudljivih 11 krugova ciljnu liniju unutar iste sekunde prošlo je šest vozača. Ipak, najbržim, za 96 tisućinki sekunde prednosti pokazao se Slovenac Matej Ivanuša ispred sunarodnjaka Davida Stušeka. Treći je bio još jedan Slovenac,najbrži s treninga, Nik Štefančič. Makedonac David Malinkovski usprkos najbržem vremenu kruga 2:00,575 minuta prosjekom 124,444 km/sat ipak je zauzeo tek 11. mjesto.
VESNIĆ OBRANIO PREDNOST I POBIJEDIO
Od brojnih utrka cjelodnevnog programa vrijedi izdvojiti još dvije s prestižnim voznim parkom. Tako je u TCR Eastern Europe do pobjede stigao srpski internacionalac Milovan Vesnić (Audi RS3 LMS TCR) koji se u posljednjem krugu s prednošću tek 512 tisućinki sekunde odupro napadu lidera ovogodišnjeg TCR-a Poljaku Bartoszu Groszeku, u identičnom automobilu. Poljak je na prvoj startnoj poziciju zaspao, izgubio prednost i sa osmog-devetog mjesta poslije prvog kruga, probijao se naprijed „skidajući“ jednog po jednog konkurenta. Samo, zbog jedne greške sredinom posljednjeg kruga, kada je bio na repu Vesnićeva auta, nije uspio do nove pobjede. Treći je bio Čeh Petr Semerad (Hyundai i30 TCR), dok je naš Žarko Knego (AK Dubrovnik Racing), iako gotovo do polovice utrke drugi, zbog problema Cupra Leon Competita pao na posljednju pociju.
U utrci GT automobila s 15 probranih i prestižnih modela pobjedu je odnio Čeh Libor Milota u Mercedesu AMG GT3, s gotovo 30 sekundi prednosti ispred Slovaka Gregora Zsiga (BMW M4 GT3).
Austrijanac Tobias Poschik pobjednik je međunarodnog Renault Clio Cupa u kojem su nastupila i dva hrvatska vozača. Buzećanin Valter Nežić (AK Buzet Autosport) ostvario četvrto mjesto, a do postolja ga je dijelilo tek 39 tisućinki sekunde, dok je Virovitičanin Igor Tomljanović (Becker Racing) bio osmi.
Međunarodni žiri verificirao je i potvrdio rezultate devet utrka čime je program ovogodišnje Nagrade Hrvatske 2022. i zaključen.