VN Azerbajdžana: Dobitnici i gubitnici

Ovogodišnje izdanje VN Azerbajdžana proteklo je u pomalo neobičnom, rekli bismo čak i previše mirnom tonu. Posebice ako priču gledamo kroz kontekst uličnih utrka koje su same po sebi plodno tlo za razno razne vrste nedaća i nepredviđenih situacija. Nedaća i nepredviđenih okolnosti bilo je zapravo vrlo malo, barem što se tiče vozačkih i trkaćih incidenata, samim tim i na uličnim stazama gotovo neizbježnih, pravih sigurnosnih automobila pa i crvenih zastava.

U kontekstu rečenog o mirnom tonu utrke, spomenimo i izostanak prave borbe za pobjedu i sami vrh do koje je došlo uslijed Ferrarijevog debakla, a koja se nakon zanimljivog raspleta kvalifikacija svakako očekivala. Što se ostalih tiče, već uobičajeno, svatko je utrku završio s nekom svojom pričom i računicom…

Dobitnici:

Red Bull – u jeku neizvjesne i napete borbe koja se trenutno vodi između Red Bulla i Ferrarija, način na koji su Verstappen i Perez došli do prvog i drugog mjesta u utrci, doista je pravi jackpot. Već od starta vidjelo se kako projekcije o boljem tempu u utrci u odnosu na Ferrari, drže vodu. Ipak, u dosta smo primjera tijekom nedjeljne utrke vidjeli kako je sustizanje jedno, a pretjecanje nešto drugo, bez obzira na iznimno dugačku DRS zonu. Kako bi se ta priča u konačnici odvila ostaje nepoznato jer uslijed katastrofe koja je zadesila oba Ferrarijeva bolida, već od polovice utrke Red Bullovi vozači ostali su praktički bez konkurencije ostvarivši petu pobjedu u posljednjih pet utrka čime su nakon prilično turobne situacije s početka prvenstva, sada u zavidnoj poziciji i formi.

Mercedes – baš kao što su nekoć drugi s petoga mjesta čekali pogreške ili kvarove tada Mercedesovih i Red Bullovih bolida kako bi se dočepali postolja ili barem drvene medalje, tom se idejom sada vode vozači Srebrnih strijela. George Russell već je postao konstanta pa je tako u osmom ovosezonskom nastupu došao do već trećeg postolja. Mladi je Britanac zapravo u odnosu na start ostvario napredak za dva mjesta koja su mu poklonili momci iz Ferrarija pa se u tom kontekstu i nije previše oznojio. S druge strane i Hamilton je doduše uz nešto više akcije i muke kako s drugim vozačima tako i s leđima, hladnim sjedalom itd., došao do za Mercedes u ovome trenutku respektabilne četvrte pozicije čime se potvrdilo kako se na Mercedesovoj podužoj listi problema, ako ništa drugo, ne nalazi faktor pouzdanosti.

Pierre Gasly – iako je recimo to tako, degradiran odlaskom iz Red Bullove A u B momčad, Pierre Gasly zadržao je status vozača koji i dalje slovi kao brz i talentiran. U tekućoj sezoni doduše, ruže mu baš ne cvjetaju što se odrazilo i na rezultate koji su dosta skromni s čak pet odustajanja u prvih osam utrka. U Bakuu je to izgledalo dosta bolje što se vidjelo i po vrlo dobroj startnoj poziciji. Iako je potencijalno četvrto mjesto izgubio od Lewisa Hamiltona, Francuz je u konačnici zadovoljan jer je u nesumnjivo najboljem ovosezonskom nastupu, došao i do najboljeg plasmana u sezoni.

Daniel Ricciardo – napokon malo sreće i za posrnulog Australca. Koliko doduše osmo mjesto za vozača njegovog kalibra, može biti sreća. Uslijed dosta loših nastupa, što u kvalifikacijama, što u utrci, u Ricciardovom slučaju često se kemijalo i mudrijalo s alternativnim taktikama, izborom guma i sl., što nije uvijek davalo rezultat. Ovog puta startna pozicija nije bila previše loša, a i ideja sa startom na tvrdim gumama pokazala se dobrom. Tim više što se vjerojatno predviđeni izlazak sigurnosnog ili barem virtualnog sigurnosnog automobila dogodio u pravo vrijeme. Pitanje je ipak što bi se dogodilo da trojica vozača iz kruga osvajača bodova nisu završili utrku prije reda. No, činjenica kako se taktičkim manevrom probio ispred Norrisa i to što je napokon došao do pokojeg boda u trenutku kada su kritike čak i iz same momčadi sve glasnije, jedino je bitno.

Sebastian Vettel – već je poznato kako staza u Bakuu odgovara iskusnom Nijemcu, a to je potvrdio i u ovosezonskom izdanju. Dobar na kvalifikacijama, živ i aktivan u utrci u bolidu koji je djelovao vrlo pristojno i konkurentno. Prizor je to koji bi svi simpatizeri kako Sebastiana Vettela, tako i momčadi Aston Martin željeli gledati češće. No nažalost, realnost je ipak nešto drugačija. Ne moramo i u ovom slučaju naglašavati kako i Seb Vettel spada u red onih koji su svoj najbolji ovosezonski rezultat postigli u velikoj mjeri pogurani odustajanjima Sainza, Leclerca pa i Tsunode, no to su problemi kojima će se baviti u Ferrariju i Alpha Tauriju. Vettelu svakako palac gore za vrlo uvjerljiv nastup.

Gubitnici:

Ferrari – iako će u Ferrariju i nakon ovog kiksa nesumnjivo konstatirati kako se trebaju okrenuti idućoj utrci i podići glavu gore, jer realno gledajući što im je drugo i preostalo, ovo je fail koji se ipak može gledati i u nekom širem kontekstu. Naime, osim značajnog bodovnog ako hoćete i psihološkog poguranca koji su dali izravnim konkurentima, malo po malo, počinju se u pitanje dovoditi i one značajke i vrijednosti koje su za mnoge bili Ferrarijev glavi forte u utrci za naslov(e), a to je prije svega pouzdanost Scuderijinog bolida. Kako je i rečeno, jedna loša utrka, makar bila i dvostruko loša, neće značiti kako je preko noći taj bolid od makine postao šklopocija, što uostalom potvrđuje i Red Bull koji je imao grozan start sezone. Ipak, vrijeme je za buđenje jer Leclercov zaostatak za Maxom već je prešao jednu utrku fore, a kako stvari stoje niti Perez više nije nimalo nebitan faktor.

Yuki Tsunoda – vozač koji osim onih Ferrarijevih ima ponajviše razloga za nezadovoljstvo svakako je mladi Japanac. Baš kao i njegov iskusniji momčadski kolega, i Tsunoda je već na kvalifikacijama pokazao kako Alpha Taurijevom bolidu očito dobro odgovara staza u Bakuu. Bez osobitih problema, Japanac se držao unutar zone osvajača bodova gdje bi vrlo vjerojatno i ostao da se njegova utrka nije upropastila uslijed već pomalo smiješnih problema s DRS sustavom koji je od početka sezone mučio dosta vozača. Tsunoda je ipak postao svojevrsni unikat kada je ova vrsta problema u pitanju jer mu se krilo otvaralo na pola zbog čega je morao u boks. Kada se na čudu od par milijuna dolara problem počeo rješavati sveprisutnim duct tapeom, daljnji je ishod bio očekivan.

Alfa Romeo – vrlo loš nastup za momčad Alfa Romea, ne samo zbog tehničkog kvara uslijed kojega je mladi Zhou morao odustati već i zbog cjelokupne forme tijekom trkaćeg vikenda. Znamo kako u momčadima tzv. sredine poretka forma podosta oscilira uvjetovana konfiguracijom staze, vremenskim uvjetima, čak i odabirom guma pa tako nešto previše i ne čudi. Bilo kako bilo, bolide Alfa Romea, a to se posebice odnosi na Valtterija Bottasa, navikli smo gledati u konkurentnijim i jednostavno rečeno boljim izdanjima.

Lance Stroll – u usporedbi sa svojim momčadskim kolegom, Strollova utrka bila je potpuno nekonkurentna i loša. Kanađanin tijekom čitave sezone izgleda prilično neuvjerljivo i nekako bljedunjavo čemu su i dokaz tek dva osvojena boda. Iako je Aston Martin daleko od bajnog i previše brzog bolida, u nedjelju je gledajući Vettelov primjer, došla i ta utrka na kojoj su stvari uvjetovane ovim ili onim razlozima izgledale vrlo solidno. Samim tim, Strollov loš nastup ima dodatnu težinu u onom negativnom kontekstu jer takvih prigoda kako stvari stoje, neće biti previše.

Kevin Magnussen – jedna od zanimljivijih i recimo to tako simpatičnijih priča s početka sezone bili su Haas i Kevin Magnussen. Tri plasmana u bodove u prve četiri utrke već su uvelike nadmašile sve ostvareno u prošloj groznoj i nekonkurentnoj sezoni pa se nekako očekivalo kako će tu solidnu formu u Haasu zadržati i dalje. Nažalost, čini se kako je K-Magova magija trenutno nestala jer i četvrtu utrku za redom Danac ostaje bez bodova, ovoga puta doduše ne svojom krivicom. Iako je nemoguće predvidjeti što bi se događalo do kraja, prema viđenom u tih trideset krugova koliko je proveo na stazi, Magnussen se imao malo čemu nadati.

Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Ne znam kako vama ali meni se Baku uopće ne čini kao gradska utrka osim što prolazi pored zgrada pa hajde recimo da je.
8 utrka je finilo a u odustajanjima su najjači Ferrari (5), Hass (5), Alfa Romeo (4) … što će reći nije vrijeme za zabrinutost i analize nego za momentalnu akciju, sad odmah, jučer.
Nije vozač uvijek kriv za neuspjeh (vrijedi za sve osim Strolla i Latiffija, oni uvijek znaju naći način za uništit bilo kakvu šansu), cijeli mehanizam tima mora raditi ko urica i rezultati budu došli, kao što nekima i dolaze.

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x